Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 17644

Na az jó akkor ! Erőleadó tengely ,vagy másnéven kardán tengely ! A mi gépünk meg behalt egyelőre ! A vezérműben a kompresszort hajtó tengely fogaskereke feltágúl és a tengelyét szétbarmolta az ékpályát kitörte !

Előzmény: marhadoktor (17643)
marhadoktor Creative Commons License 2024.02.05 0 1 17643

Ami miatt ráizgultam a gépre:

- jó akksival -10ben is könnyen indult

- szépen jár, csendes a motor (kipróbáltam pár Fiat-ot, Fergusont, léghűtéses Same-t, spanyol Ebro-t, vagy 4 darab International-t), az International motorok indultak legkönnyebben és mentek a legcsendesebben

- szépen emelt hátul, rendesen forog az a nem tom milyen nevű erőátvitel

- nem mellesleg szépen működik (persze ezt csak utólagosan tudtam meg) azzal az üzemanyaggal az autóim működnek :) 

Előzmény: kavicsos1964 (17642)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.02.01 0 1 17642

Elég szép traktorka ! Használd sokáig egészségben !

Előzmény: marhadoktor (17641)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.31 0 1 17641

Úgy hoztam el Gyimesbükkről (azon belül Rakottyástelep, valahol harmadúton Gyimes és Békás-szoros között), hogy egy féldöglött 70 amperes aksit kaptam hozzá. Most éppen papírozom a traktort, tán ma este tudom intézni a biztosítást. -7 fokban szépen indul ha jó ez a 70 amperes akksi. Van olajfolyás imitt-amott, egyebekben minden működik rajta. Persze komolyabb munkára nem fogtam eddig.

Nagy hibalehetőséget kerültem ki azzal, hogy nem vettem meg a félautomata változatot (a tractordata.com szerint Agriomatic a neve), volt Bákóban egy ilyen, de az negyedikben majdnem lefulladt. Az a meghajtás nehezen szerelhető. Az enyém 48 lóerő, olyan mint a mellékelt képen lévő, a féltetővel együtt, de nekem nincsenek az emelő karok.

Előzmény: kavicsos1964 (17640)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.31 0 1 17640

Akkor gratulálok az új géphez ! Irjál már mindenről milyen ,hogy indul ,jók-e a technikai kialaításai stb.

Előzmény: marhadoktor (17639)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.30 0 1 17639

Én eladtam már az enyémet, de amúgy sem volt bajom vele. Már a vezérléssel. Egyebekkel igen...

Mellesleg beszereztem egy International Harvester 523-as traktort (McCormick licensz). 1967-es, 48 lóerő (fura, mert a tractordata amúgy 52-t mond rájuk...)

Előzmény: kavicsos1964 (17638)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 17638

Nagy a baj ! Ki látott már Zetor 3011 vezérmű fogaskereket ,vagy van-e valakinek esetleg ,de kopott nem érdekel ,az van nekünk is ! Ha ezt cserélni kell akkor mi az amivel kezdjem ,gondolom a főtengelyen lévőkopik a legjobban .

kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 17637

Úgy legyen !

Előzmény: marhadoktor (17636)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.31 0 1 17636

No, BÚÉK mindenkinek!

Egészséget, békességet!

Nekem meg új traktort :)

Előzmény: kavicsos1964 (17635)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.31 0 1 17635

Itt is BUÉK mindenkinek !

kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 17634

Inkább csak drága alkatrész ár !

Előzmény: marhadoktor (17632)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.30 0 0 17633

Végignéztem a John Deere árakat errefele, mintha olcsóbbak lennének. 

Ennyire rosszak? 

marhadoktor Creative Commons License 2023.12.30 0 0 17632

Szembejött egy 2120-as John Deere. hatvanpár lóerő, 4 henger, köradagoló. Nem ideális. Van komolyabb rossz tapasztalat?

kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 17631

40 ló tuti elég lesz !

Előzmény: marhadoktor (17630)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.30 0 0 17630

Csak ennyi utánajárás ne lenne azzal, hogy kiderüljön, mi volt az alapváltozat :)

Mindegy is, most már lassan ott tartok, hogy bármilyen márkát megnézek ami a költségvetésem környékén van, oszt valami lesz. A 4x4 egyre kevésbé valószínű, de szállításnál amúgy sem lesz rá komoly szükség, mert sárban nem sokat fogok bóklászni, földmunkánál meg valszeg a dombról lefele járós üzemmódot "preferálom" majd. 

Ami valószínű, hogy egyelőre idén max. tüzelőfa és trágya szállítására fogom csak használni.

Jó lesz.

Azon még töprengek, hogy (a 3011es Zetoron okulva, ami gyárilag 33 ló volt) mekkora lóerő kell nekem családi gazdaságban? Max. 2-3 hektár szántás, esetleg talajmarás, szártépőzés.

Előzmény: kavicsos1964 (17629)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 17629

Mindenfelé ez van a kisebb gépet megtuningolják és a váltók meg nem bírják ,vagy akár a főtengely sem ! Mindig az alap változatokat kell megvenni ahhoz van mérve a gép egésze !

Előzmény: marhadoktor (17628)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.29 0 0 17628

Legújabb info: 

- egyrészt ma megnéztem a trakit és nem indult el. Valszeg az akksi amit vittem gyenge volt, de nehezen is fordult át. Nem értek hozzá.

- közben beszéltem egy Same bontó csákóval (jó messze tőle, úgy 420 km-re, de pont onnan hoztam bő hónapja az új, 2002es kiadású Renault Scenicemet, szóval jó benyomásaim vannak), szerinte az a baja annak a motornak (utánajártam, hajlamos a főtengelyek törésére, ugye, kettő van neki), hogy eredetileg kisebb űrméretű hengerre van tervezve (58 lóerővel 3600 köbcenti), oszt a Same Leone változatban felhúzták 70 lóerőre, oszt ott törnek a főtengelyek.

Maradunk a gyengébbik változatnál, csak találjak valamit.

Előzmény: kavicsos1964 (17627)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.29 0 1 17627

Prága ,Tátrák ,nagy teherautók V motorral a világból kimentek ,főleg ha időnként sterimóval a hengerek le lettek mosva a retektől ! 148-as ,meg a 512 nagyobb tátrával jártam én is ,nem volt azokkal baj sose ,pedig amiket kaptak azt egy traktor sose kapna !

Előzmény: marhadoktor (17626)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.28 0 1 17626

No, jó estét!

Felbukkant a faluban (tőlem 3 km-re) egy szimpla hátsó hajtású Same Leone traktor. 70 lóerős, léghűtéses motor.

Az egy dolog, hogy léghűtéses motor, de ez ráadásul V4-es, szóval nem sornégyes.

Egy szomszédom hozta be Németországból, elég jó áron van (ha okos vagyok akkor le is tudom kissé alkudni a mostani közel 2 millió körüli árat). Holnap nézem meg, most még csak infót szerzek.

Természetesen megnézem hogy hajt, hogy emel, hogy indul, milyenek a kopásnyomok rajta, milyen a festék (újrafestett avagy sem), stb.

Mivel soradagolós, így tetszik is (annak dacára, hogy a köradagoló javítható otthon, nekem eddig a soradagolós autóim jól mentek egyszeri javítás után). Viszont nem tudok mit kezdeni a V4es hengerelrendeződéssel.

Tapasztalat, elképzelés?

marhadoktor Creative Commons License 2023.12.27 0 0 17625

Mostani állapotomban (itt Csángóföldön) nincs étolaj beszerzési forrás. Volt egy jó forrásom a Balatonnál, 100 forintért szereztem, nálunk nincs most ilyen.

Most használt hidraulika olaj van 250-ért, amit viszont nem kell felhígítani benzinnel, illetve télen-nyáron elmászkálnak az autók vele.

A biztonság kedvéért ott van az eszköztáramban egy olajprésfej, már csak a hozzávaló hajtóműves elektromotort kell beszereznem :) 

Előzmény: kavicsos1964 (17624)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.27 0 0 17624

De ha ezt szeretnéd ott van a repceolaj vagy a napraforgó olaj ,de ahhoz is van valami átalakító eszköz ,meg még vegyszer is kell hozzá és akkor ténylegesen bió üzemanyag lesz belőle . Nálunk legálisan nem lehet ilyet tenni . De régről létezett egy hideg olaj sajtoló gép amibe bele öntötted a repce magot és kipréselte az olajat belőle a maradvány mehetett az állatoknak az olajjhoz meg egy géppel kevertek valami szert és mehetett a traktorba  ,beöntés előtt megszűrték ! Vissza kell olvasni ebben a témában biztos van bőven róla infó .

Előzmény: marhadoktor (17623)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.26 0 0 17623

A Merci kettőfeles dízelje előkamrás, soradagolós. 92-es kiadás. Viszonylag újnak számít a nagynyomású rendszerek előtt (nyolcvanas évek eleje). A Transit motorja régi fejlesztés, úgy hetvenes évek. A Transittal az a baj, hogy annak porlasztói nem szedhetőek szét, egyben van a nyavalya. Ráadásul a piacon csak kínai gyártmányok vannak. 

Ez a "gázolajra van tervezve" infót mindenhonnan megkapom, közben 2009 óta kisérletezem használt étolajjal. Ahhoz képest a mostani hidraulikaolaj kb. olyan mintha 50 évvel ezelőtti gázolajjal járnék. -20 ban másodszori izzításra indul vele a Merci, a Transit pedig izzítás nélkül, csak épp füstölög valamiért (lehet a hengerfej, még nem jöttem rá).

Én azt látom, hogy, általában véve nagyon kevés információ van alternatív üzemanyaggal kapcsolatban, így javarészt félnek tőle. Én viszont eddig mindegyik járgányomon kipróbáltam (két kocka Corsa 1.5ös Isuzu motorral, egy hármas Golf 1.9es TD motorral, T4es VW Transporter 2.4es motorral, w123-as Merci kétezres régi dízellel, volt egy Uaz-om 3 ezres Merci motorral, a 3011-es Zetor, a mostani w124-es Merci). Mindegyik elment más-más keverési arányban (gázolajjal, esetleg benzinnel keverve), más-más indulási készséggel (a mostani Mercim eddig a legjobb, de 15 fok alatt oda is bekeverem az étolajhoz a fele gázolajat - kivéve a mostani hidraulikaolaj, ahhoz semmit sem kell keverni) Veszedelmes mennyiségű info van a neten a dologról, csak épp angolul.

Lényeg a fontos: én nem félek annyira az alternatív üzemanyagoktól, csak például fingom nincs, hogy mennyire más a köradagoló.

Köszönöm a türelmet!

Előzmény: kavicsos1964 (17622)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.26 0 1 17622

Gázolajra tervezték ! A nem belevaló üzemanyag hazavágja . A mercid még lehet érgi rendszerű és pontos gyártású de egy másféle traktor motor nem biztos hogy kultiválni fogja . A zetorra vigyázok ,még is tönkre megy szinte állandóan ,ha még ilyeneet öntenék bele akkor szerintem már rég a kukában lenne .

Előzmény: marhadoktor (17621)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.26 0 0 17621

Az mondjuk sokat nyom a latban, ha köradagolót meg tudom itthon javítani. Kérdés persze, hogy mennyivel könnyebben romlik, mennyire eszi a hidraulikaolajat amivel mászkálok mostanság (a Merci az előkamrás kettőfelessel, soradagolóval, szépen viszi, a Transit is elvan vele, bár mostanság hidegben füstölget, tán épp a közvetlen befecskendezés okán? nem tudom).

Lényeg a fontos, valahol 240 Ft környékén van az üzemanyagom literje, ráadásul nem is használt étolaj, csak egy sűrűbb gázolaj. Szóval kérdés, hogy a köradagolónak mennyivel nehezebb megbírkózni vele.

 

Előzmény: kavicsos1964 (17619)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.26 0 0 17620

Van erről film miket kell cserlni benne a yutubon ! Azt viszont tudom a kifogyott gázolajra érzékenyek ezek az adagolók ,sosem szabad üresen megjáratni attól megy tönkre . Ezért nem szeretik az emberek .

Előzmény: kavicsos1964 (17619)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.26 0 0 17619

Csak a köradagolót meg tudod házilag javítani ,van hozzá javítókészlet ,míg az elemes adagolókat nem azt adagolóshoz kell vigyed !

Előzmény: marhadoktor (17618)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.26 0 0 17618

No, közben eldöntöttem, hogy International nem lesz, mert köradagolósak. Ragaszkodom a soradagolóhoz, aszongyák strapabíróbbak.

Viszont felbukkant pár új név: McCormick, Massey-Fergusson oszt ma megint rácsodálkoztam a spanyol Ebro márkára (állítólag Ford licensz). A Fordokra viszont azt mondják itt egyesek (valami román fordos fórum), hogy nm kemény munkára valók.

kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.25 0 2 17617

Ugyanez a baja a Zetoroknak ,Bár a Gránit után gyártó szerintem elfogadható minőség volna ha tudnék belőle vásárolni ! De ugyanez a helyzet az MTZ -vel is . Ennél a márkánál volt olyan alkatrész ami még csak nem is volt kompatibilis a régivel ,pedig elméletben stimmelt hozzá ,de a valóságban csak kókányolás után volt használható !

Előzmény: marhadoktor (17616)
marhadoktor Creative Commons License 2023.12.24 0 0 17616

Az nem baj, ha nem olcsó, csak értelmezhető minőségű legyen.

Pl. a 31 éves Mercimhez már szinte csak szar minőségű alkatrészek vannak, de nagyon durván pocsékok. Kezdek is lemondani róla...Pedig lassan 9 év használom, nem is volt még autóm ennyi ideig.

Előzmény: kavicsos1964 (17615)
kavicsos1964 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 17615

Az Internacionál -hoz tudom van alaktrész bár nem olcsó ,egyszer kutakodtam ebben a témában ! Általában az amerikai származékokhoz most is van új alkatrész még ! Mi több arrafelé a 30-40 éves gépek árai még midig az új árukat érik . pl a 4650 JD és társai . Ezeket ugyanis házilag is meg lehet javítani ! Ez már a másik kontinensen elsődleges szempont lett az elmúlt években .

Előzmény: marhadoktor (17613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!