Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2 napja 0 0 4387

Szia!

 

Én ott voltam egy KTM-el, aminek Puch Z50-es a blokkja. Sajnos Puch-ot egyet se láttam, de lehet hogy később jöttek. Csináltam pár képet, ha valakit érdekel szívesen teszek fel párat.

Előzmény: SzabóGálB. (4386)
SzabóGálB. Creative Commons License 2 napja 0 0 4386

Üdv Puchosok

 

Volt itt kérdés hogy puch találkozó szokott-e lenni itthon? Én követek egy FB-oldalt és youtube csatornájuk is van (régebben a TV2-n volt egy autós műsora a srácnak), ők szerveztek most először moped találkozót Keszthelyen, volt ott Rigától kezdve sokminden, Puch is ahogy a képeket néztem, 100 db fölötti volt a motorok száma. Engem nem érint a rendezény, de hátha a közelebbi mopedeseknek érdekes lehet. Nem tudom lehet-e itt linkelni FB oldalt vagy csoportot, Gehilios garage néven keressetek rájuk.

4728ITI Creative Commons License 2025.06.06 0 0 4385

Gratulálok hozzá!

Van min dolgoznod hogy jól érezd magad rajta, de szerintem megéri. A 17W-os világító tekercs pont elég a ledes világításhoz, az enyémen is olyan van, már 7 éve működik kifogástalanul.

Előzmény: garázsharcos (4384)
garázsharcos Creative Commons License 2025.06.06 0 0 4384

 

Egy kép az új szerzeményemről.

'67-es évjárat, kemény krómozott henger,nem nicasil.

Az órában 7800 km van, az óra méri a sebességet és számlál.

Első gyári gumik vannak  rajta.

Jó pattogós kompresszió

Sajnos, kevés időm van rá, de lassan csinálgatom.

Eredeti, belső gyújtótekercs, 17 W világítás.

4728ITI Creative Commons License 2025.05.30 0 0 4383

Van egy Babettád? Szuper! Nekem sok éven át volt, nálam jól működött. Jártam vele dolgozni, télen is, 20 cm-es hóban is. Mindig bevitt, sosem késtem el.

Előzmény: Puppi Antal (4382)
Puppi Antal Creative Commons License 2025.05.30 0 0 4382

Ok ez is lehetséges megnézem, de közbe a Babettám  van használatban köszi

 

Előzmény: garázsharcos (4381)
garázsharcos Creative Commons License 2025.05.29 0 0 4381

Az én régi Maxim kontrafékes volt, mint a kerékpár.

Abban törött fékpofát találtam, gondolom egy vészfékezés lehetett.

Ha nagyot rúgnak a pedálon hátrafelé, a szegény pofa eltörhet.

A fogasívvel nem volt gond.

Előzmény: Puppi Antal (4380)
Puppi Antal Creative Commons License 2025.05.27 0 0 4380

Szét szedtem egy Puch Maxi hátsó kereket mivel a használatban lévö motoromon a hátsó fél nem fog csak recseg. Azt hiszem már értem talán a benti félfogaskerék kopott meg, volt valakinek ilyen baja??

4728ITI Creative Commons License 2025.05.08 0 0 4379

Az időpont már szerepel a listán, 2025. 07. 12. Ez nem annyira vásár, mint inkább egy nagy buli. Rengeteg résztvevővel, érdeklődővel. Az autó, motor szépségversenyre benevezőknek ingyen ebéd jár. Eddig nagyon sokan voltak, remélem jó idő lesz hogy újra össze jöjjön minden. A szervező régi barátom, erősen próbál rábeszélni hogy nevezzek be én is az öreg csotrogányommal. Még gondolkodom rajta. Az idén csináltak egy veterán naptárt is, nálunk a "Müllernél" lehetett venni, elfogadható áron.

Előzmény: ágiy (4378)
ágiy Creative Commons License 2025.05.08 0 0 4378

Ha ujra lesz találkozo vagy vásár használt dolgok akkor érdekelne

ágiy Creative Commons License 2025.04.03 0 0 4377

toni149@freemail.hu

 

Előzmény: 4728ITI (4376)
4728ITI Creative Commons License 2025.04.02 0 0 4376

Sajnos a megadott címet nem ismeri fel a rendszer, vagy csak én nem írtam jól be?

 

Előzmény: ágiy (4375)
ágiy Creative Commons License 2025.04.02 0 0 4375

A telefonszámom mint mondod injkább majd mailben irom, a @Mailom toni149@freemail.hu  Várom válaszod

Előzmény: 4728ITI (4374)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.31 0 0 4374

Kedves Barátom!

Korábban már többször értekeztünk egymással. Én már egy öreg rokker vagyok, nem uraság. Igaz hogy Puch mániás vagyok, márt csak azért is, mert a KTM kismotoromban Puch szív dobog. Hogy pontos legyek, egy Puch Z50-es kétsebességes kormányváltós blokk. Tuningoltam egy Airsal T6 versenyhengerrel, amivel egész jól megy. A Balatonfelvidék annyiban igaz hogy Ajka, ami kicsit feljebb van. Itt már több éve tartanak veterán találkozót, ami nagy buli, egész napos program. Nagyon sok jármű, rengeteg ember, több országból is. Talán még Pécsről is érdemes lenne ellátogatni ide. Én szívesen találkoznék Veled.

Előzmény: ágiy (4373)
ágiy Creative Commons License 2025.03.31 0 0 4373

Köszönöm az infot. Tudom hogy uraságod nagy Puch rajongó. Helyileg talán Balaton felvidéki mert én Pécsi vagyok,

Előzmény: 4728ITI (4372)
4728ITI Creative Commons License 2025.03.29 0 0 4372

Nem hallottam arról hogy Magyarországon lett volna Puch találkozó, talán az Osztrákoknál szerveznek ilyent. Az idei eseménynaptárról találtam infót:

https://www.youngtimers-club.hu/esemenyek

Előzmény: Puppi Antal (4371)
Puppi Antal Creative Commons License 2025.03.28 0 0 4371

Még mindig van felesleges kerekem Puch Maxihoz , Itt van aki tud hol van Néha Puch találkozó??

 

4728ITI Creative Commons License 2025.03.25 0 0 4370

Sziasztok!

Ma elindítottam a motoromat, legnagyobb meglepetésemre 4-dik rúgásra beindult. Még tavaly, mikor megjöttek a hideg napok leálltam vele. Most, több hónap leállítás után simán indult. Szóval nincs baj a benzinnel. Holnap menni fogok vele. Már nagyon hiányzik a száguldás.

Előzmény: 4728ITI (4369)
4728ITI Creative Commons License 2025.01.01 0 0 4369

Barátomnak volt két Puch MS 50-ese, eladta mindkettőt, csinált pár képet az eladásról:

Egyértelmű az azonosság. A Tomos nem tudom mikor készült, de lehet hogy már CDI gyújtás volt rajta. 11 ezres fordulathoz, meg a nagyobb LE-hez nagyobb teljesítményű gyújtás kellett. Korábban már írtam hogy én is tuningoltam a Puch Z50-es blokkal szerelt KTM-emet, szintén CDI-s gyújtással. Az enyém maradt 50-es, de kipörög 10 ezerig. A Bosch már nagyon régen kifejlesztette a CDI gyújtását, hiszen ami a Babettákon volt, már 1975-ben létezett.

Előzmény: garázsharcos (4368)
garázsharcos Creative Commons License 2024.12.31 0 0 4368

Ez a versenygép azért érdekes számomra, mert a licenc blokkra épült.

Persze, versenyre fejlesztett hozzá a Tomos egy ötös váltót

Igazából a motor bal oldaláról látszik, hogyan oldották meg az öt sebességet.

A lánckerék tengelye üreges, abban mozog tengelyirányban a húzóékes tengely.

Mindez még L17 csapágyakkal.

Kb 8 lóerő, 8500 fordulaton, a motor 11 ezerig fordult.

Egyszerű Bosch mágnesgyújtás, persze, nem tudom mi lehet a lendkerék alatt...

 

Előzmény: 4728ITI (4367)
4728ITI Creative Commons License 2024.12.31 0 0 4367

Így van, ahogy írod. A Tomos átvette a Puch licencet. A mai napig sok alkatrész csereszabatos. Az én KTM Hobby 3 motorom is Puch motorra épült, a mai napig is lehet hozzá kapni mindent. Az Indiai gyártó is átvette a licencet, amit továbbfejlesztett Puch Hero néven. A motoromban is egy Hero Puch elektronikus gyújtás van, már nagyon régóta. Kifogástalanul működik.

Előzmény: garázsharcos (4366)
garázsharcos Creative Commons License 2024.12.31 0 0 4366

 

 

 

Hatvanas évek eleje, versenygép, Tomos D5.

Öt sebességes váltóval.

A blokk viszont nagyon hasonlít a Puch MS 50-re

 

 

 

4728ITI Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4365

Ez a hézagállítás adta hogy átalakítsam a főtengely  pontos beállítását. Az első blokkomon a barátom ingyen megcsinálta a plusz 2 mm-es marást. A másodikon már 10 ezerbe került, de megérte.

Majd ha szétszeded a blokkot, akkor ki fog derülni hogy találsz-e olyan csapágyat, amilyent gondolsz. Kicsi az esélye, de lehet hogy a blokk csapágyátmérőjének felmarásával megoldható. Tudom, nem kis munka, de ha Neked megéri, sok szerencsét kívánok hozzá.

Előzmény: garázsharcos (4364)
garázsharcos Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4364

Igen, az L17 két mm-el keskenyebb mint a 6203.

Ráadásul az L17 hézagát alátétekkel lehet beállítani, ami kis plusz munka.

De, mint írod, megoldható, biztos volt anyag az öntvényben ehhez.

Nem kizárt amúgy, hogy manapság lehet találni kosaras görgős csapágyat, ugyanabban a méretben.

Ez majd a mérések után derül ki.

Előzmény: 4728ITI (4363)
4728ITI Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4363

Logikus hogy örökölte, kisebb fordulaton nagyobb terhelésnek van kitéve a váltótengely. A harmadik a berúgótengely, ott meg miért kellene golyós csapágy?

Pont a főtengely csapágyon csináltam átalakítást, mert az volt a gyenge láncszem. A 3 db-ból álló csapágy helyett, 6203-as, növelt hézagú csapágyakat szereltem a motoromra. Igaz ehhez a blokk csapágy hézagát oldalanként 2 mm-el ki kellett kimaratnom hogy a 6203-as csapágyat be lehessen építeni. Sikerült megcsinálnom, azóta így járok a motorommal. Ki pörög 10 ezerig, de bírják a csapágyak.

Előzmény: garázsharcos (4362)
garázsharcos Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4362

Köszönöm!

Ezek szerint a Z50 "örökölte" ezeket a kosár nélküli görgőket.

Na, majd ha szétbontom, átmérek mindent.

Az én blokkomban három ilyen van.

A főtengely pedig két L17 csapágyban forog.

Előzmény: 4728ITI (4361)
4728ITI Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4361

Ezt elszúrtam, 2x raktam be ugyanazt. A második kép ez lett volna:

Előzmény: 4728ITI (4360)
4728ITI Creative Commons License 2024.09.29 0 0 4360

Szia!

Nem fogsz találni olyan csapágyat, a speciális méretek miatt, de nincs is rá szükség. Én összeszereléskor olajpasztát használok, ami annyira ragadós hogy a görgőket berakva, kirázni sem lehet azokat. Többször is raktam össze blokkot, de sosem ez volt a probléma. A motoromon 3 ilyen van:

Előzmény: garázsharcos (4359)
garázsharcos Creative Commons License 2024.09.28 0 0 4359

Azon gondolkodom, hogy gyerekkoromból emlékszem arra, hogy a nagybátyám mennyit anyázott, amikor rakta össze az MS 50 blokkot.

Ugyanis van benne olyan csapágy a váltóban, amely kosár nélküli görgőkön fut.

Persze, a blokk összeillesztésekor ez kissé macerás tud lenni.

Azon agyalok, hogy bontáskor átmérek mindent, lehet e vajon azokat a szabadgörgős csapágyakat helyettesíteni valami "egyben" beszerelhető csapággyal.

Esetleg valaki próbálkozott/találkozott ilyen megoldással?

Mert egyszerűbb lenne az összerakás.

Még egyben a blokk, kiváncsi leszek, mit találok benne.

garázsharcos Creative Commons License 2024.09.26 0 0 4358

Azonban nem dobom ki, mert működik.

Valamit távirányítóval kapcsolni jó lesz, mint ahogy nálad is.

Előzmény: garázsharcos (4357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!