Milliós jutalmak a veszteséges MÁV-nál
2006. április 7. FigyelőNet-lapszemle
A nyolcvanmilliárd forintos adóssággal küszködő MÁV Zrt. a tavalyi teljesítmény elismeréseként nyolcvanszázalékos prémiumot ítélt meg valamennyi leányvállalata vezetőjének – derül ki a Magyar Nemzet birtokába jutott dokumentumokból.
Ez az aranyos máv tegnap megint kitett magáért.....
Bp.- Dunaújváros vonal ( nem mellék, hanem fő....itt járnak a szép, légkondis Flirt-ök...) É. állomás(felső) 13.35 h.......... "szalacsis" stílusban a hangosbemondó közli, hogy a szerelvény, aminek 13.26-kor el kellett volna mennie - műszaki okok miatt kimarad......
ezt valahogy nem értettem mert ment a Fehérvári is, meg az összes többi vonat.... biztos valamelyik okos megint elszámolta magát........
Visszaváltottam a jegyemet, és a gödörben elsöröztem...... a következő járaton meg blicceltem..... szerencsére nem jött a kaller ( az ő szerencséjére...).....
Belpolitikai Napló Egymilliárdos mutyi a MÁV Cargonál - előállították a vezetőt 2008. szeptember 2. 15:31
A gyanú szerint kis javítással még üzemképessé tehető szerelvényeket értékesítettek hulladékáron
Kétezer, még futásképes, vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit adott el hulladékáron három férfi, amivel több mint 1 milliárd forint kárt okoztak a vasúttársaságnak - közölte kedden a rendőrség.
A 44 és 57 éves budapesti, valamit 63 éves szolnoki férfit a rendőrség kedden előállította és gyanúsítottként hallgatja ki - olvasható a rendőrségi honlapon.
Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke az MTI-vel tudatta, hogy az egyik érintett jelenleg a MÁV Cargo Zrt. vezetője. A MÁV vezérigazgatója keddre összehívta a MÁV Cargo rendkívüli közgyűlését - tette hozzá.
A hatóságoknak 2007. május 14-én egy országgyűlési képviselő jelezte, hogy tudomása van arról, feltehetően törvénysértő módon adtak el 2000, a MÁV Cargo Zrt. tulajdonában lévő vasúti kocsit. Ezután indult eljárás, amelynek keretében több tanút, szakértőt is meghallgattak.
Végkielégités : Örülj ha nem szégyenitenek meg utólag, hogy X Y nem volt képes ellátni a munkáját , ezért utilaput kapott. A következő ajánlólevele ez lehetne.
sajnos ez nem fog így működni, ameddíg a sógor-koma-rokonok, meg a politikai felsőbb utasítás alapján töltenek be minden állami vállalatnál vezető beosztást....
Pont úgy, mint régen, nem a rátermettség, tudás, hanem a protekció dönti el 1-1 beosztás elfoglalását....( direkt nem írtam végzettséget, mert ez nem feltétele a hozzáértésnek )
nem kéne hagyni a nagy állami cégeket lezülleszteni . ezt kéne megakadályozni, hogy szándékosan lezülleszthessék majd utána kijelentsék az állam rossz gazda és privatizálják!
Tegnap Orbán erre utalt és a legmegdöbbentőbb az volt, hogy az szdsz (ami kejelentette ők teljesen mentesek a korrrupciótól) és az mszp még csak nem is tiltakozott! Sőt azt is kerülték, hogy újra szóba kerüljön a dolog. Ez a szomorú!
Nem is értem, hogy a sz*r munka jutalma hogyan lehet egyetlen kifizetett forint is állami pénzből. Szart csináltam kirugtak, kirugnak , még örüljek hogy nem a magánvagyonomból fizettetik meg a okozott kár nagy részét.
Aki balfasz modón ilyen szerződést szavazott mag néhány koklernek , annak ugyzsintén részt kellene vállani a kár megtéritéséből. A juttatásokat a egnáló embereknek is pontosan nullára kellene redukálni. Ha majd felmutattál valamit ,Józsibogár pénzt csak akkor merjél kérni.
Végkielégités : Örülj ha nem szégyenitenek meg utólag, hogy X Y nem volt képes ellátni a munkáját , ezért utilaput kapott. A következő ajánlólevele ez lehetne.
Hát,ha a világon nem is,nálunk lehet ilyet csinálni...és nem csak aba főelvtársra kell gondolni,van még jópár ilyen dolog...de hát,ez itt abszurdisztán...ugye...
Nem hinném, hogy a világon bárhol is lenne olyan hely, ahol egy adósságtól fuldokló cég vagyonokat költene bárkinek is a megjutalmazására, főleg nem úgy, hogy semmi reális alapja nincs annak....- hacsak a vállalatnak erre nincs kimondott / kollektív / szerződésbe foglalt premizálási kötelezettsége.
Időröl-időre előrukkolnak hasonló, a közfelháborodást fokozó anyagi juttatásokról szóló hírekkel, pl. a BKV vezér 50 millió körüli jutalmára, bukott MÁV - vezetők sokmilliós végkielégítésére, stb,stb...
Ez a hír is"alkalmas arra, hogy a választások előtt megint hergelje a választók hangulatát". Ügyesen beleírták, hogy az egyik jutalmazott a szakszervezeti főmufti volt, aki jelenleg kormánypárti képviselőjelölt.....
Abban igazad van, postás múltam tapasztalatai alapján mondom, hogy az ilyen cégek alkalmazottai gyakran szereptévesztésben vannak. Viszont pusztán a nyereségesség nem lehet alapja a munkájuk megitélésének, mert lényegesen kisebb mozgásterük van mint a szabadpiacon, és sokszor kötelezően elégítenek ki kifejezetten veszteséges lakossági igényeket.
Én kb. 8 éve folyamatosan bérelek rakodóterületeket tőlük,2000-6000m2-t, attól függően,mennyire megy a bót.De a vezetőségről alkotott véleményem az elejétől az, hogy tehetségtelen,rugalmatlan banda.Az egyik vezető hölgy a múlt héten mondta, ha valami nem tettszik, menjek máshova.Na ha a főnökök máshol is ilyenek, megértem a topiknyitót.
Ex apósjelölt nyomta a mávnál,2002től(előtte a mol-nál ült az öreg),a 6.helyen a cégnél...
Jóformán semmit nem csinált(ő maga mondta...amit szeretett volna,azt mind a káderek,mind a szagszervezet kiherélte),mégis havi millió feletti nettó,2cégautó,sofőr,3 havonta jutalom,utazgatás...
Tudod egy állami vállalat, ami kötelező feladatokat is ellát, nem lehet minden esetben nyereséges. Mivel a lakosság ellátása érdekében fenntart full veszteséges járatokat is, az eredményességet számonkérni elég fals hozzáállás. Ugyanez a helyzet a posták esetében. Ott a falusi kispostákat váltották le mozgópostákkal a veszetség csökkentése érdekében, és mekkora felháborodás volt itt az indexen is.
Lehet, hogy a vezsteséges MÁV üzletág dolgozói megszakadtak, hogy csak ekkora legyen a veszteség. Persze, ha azt mondanák, hogy lezárnak veszteséges vonalakat, akkor meg itt hisztizne mindenki, hogy elsorvasztják a kis falvakat, meg szándékosan munkanélküliséget generálnak az elzárt helyeken.
Ezt is vedd figyelembe, amikor a jutalmakról értekezel.
Mopndom azt, mint a MÁV-htól teljesen független ember.
Amúgy a kiszervezésekkel a veszteség tobább nőtt, mert ezeknek az cégecskéknek a nyereségét is a MÁV fizeti, mint kizárólagos megrendelő (többnyire csak a MÁV-nak dolgoznak), amit meg az állam tartogat el.
Amúgy az járműjavítók a MÁV-nak csak kókányolnak, de vannak más megrendelőik is. Az éllovas itt Dunakeszi.
Az engem sem zavar. A jó munkát+ a teljesítményt díjazni is kell (ene), de aki veszteséget halmoz évek óta, azt jobb helyeken kirúgják, mint azt a bizonyos macskát.....
Engem nem az zavar, hogy a nyereséges részlegeknél prémiumoznak, hanem hogy a veszteséges személyszállításnál is ez megy, meg a forgalomnál is, a végrehajtó szolgálatot meg ellehetetlenítik.
Ja, hogy így ösztönzik a vezetőket arra, hogy még több veszteséget termeljenek, lenyomják a cég árárt, bagóért megveszi valamelyik pártközeli milliárdos cég, majd továbbadják busás haszonnal mondjuk fél év múlva? Mint a repteret???
Véletlenül nem ilyesmit hoztak fel tegnap a korrupciós vita során is?
Ha kilóra eladják, az csak jó, mert a járműállománnyal és a pályákkal voltaképpen már mást nem igene lehet csinálni, mint ócskavasként eladni, azt meg kilóra veszik.
Gyurcsány beigérte a fejlesztéseket. Ami azt jelenti, hogy kilóra eladják a MÁV-ot. Mert azt mondja Gyurcsány, nem a pénzt kell költeni, azt mindenki tud! Fejleszteni, beruházni kell!:(