Ha már Deák Tamás volt oly kedves. és felhozta a monori topikokat, beírok egy aktuális tapasztalatot.
Tegnap gépjárműátírás ügyében a monori Okmányirodában jártam. Persze időpontot a magyarorszag.hu-n nem sikerült foglalnom, még múlt héten próbáltam, de erre a hétre nem adott szabad időpontot. Az átírást márpedig 15 napon belül el kell végezni, a szabál' az szabál'.
A sorszámkiadó automata tudatta velem, hogy sajna aznapra nincs már időpont, majd a biztonsági őr(nek kinéző) mondta, hogy menjek be, kérjek időpontot.
Bementem, a hölgy leugatta a fejemet, hogy miért csak most jövök, mert már csak június 6-ra tud időpontot adni. De egyébként sem tudja már kinyomtatni a gépjármű-eredetiségvizsgálatról szóló határozatot, mert az csak az eredetvizsgálat időpontjától kezdve 14 napig van a rendszerben (épp a 14. napon voltam, kértem is, hogy azért legalább ezt próbálják meg, de nem tették meg, erősködtek, hogy már nem lehet), aztán kiküldik postán 30 napon belül annak, aki rendelte az eredetiségvizsgálatot.
Eléggé el voltam kámpicsorodva, szentségeltem is rendesen, hogy most akkor nemcsak szabályt szegek, de kb. még egy hónapig nem is tudom használni az autót.
Hazaérve (Pilisen lakom, körzetileg tehát Monorhoz tartozunk) fél 11 körül felhívtam a dabasi okmányirodát, ott egy hölggyel beszéltem, aki csodálkozott, hogy milyen indokokkal zavartak el Monorról, majd mondta, hogy ha fél 12-ig beérek hozzájuk és minden rendben, akkor megcsinálják az átírást.
Negyed 12-kor benn voltam a dabas-sári okmányirodában, fél óra múlva a kezemben volt az új forgalmi. Közben kinyomtatták az eredetiségvizsgálatról szóló határozatot is, sőt, többször ők kértek bocsánatot, mert az új forgalmiba rossz tipusnevet írtak bele. Természetesen kicserélték.
Tiszta, rendes környezet, normális váróval, udvarias dolgozókkal. Épp ellentéte a monorinak. Megdöbbentő, hogy szántszándékkal próbálták átverni az embert (nekik elvben T. Ügyfél!!), ahelyett, hogy megoldást keresnének a problémára. Szégyelljék magukat!
Elég sajátos szemlélet elzavarni a T. Ügyfeleket más okmányirodákba ahelyett, hogy ők is segítenének az embereknek, akiknek döntő többsége - gondolom - nem szórakozásból megy oda.
Nem hiszem, hogy a monori okmányirodában minden dolgozó ilyen szemlélető, de az a hölgy, aki az időpontokat osztja illetve a másik gépjármű-ügyintéző sajnos igen. A minimális segítőkészséget nem tapasztaltam Monoron.
De örüljenek, elérték céljukat. Legközelebb már egyből Dabason kezdek.
(Azért remélem egy kis letolást kapnak kapni a főnöküktől, akiknek szintén írok egy levelet.)