>Én 2007 július közepén utaztam 2 halbis +szilis vonattal, ami Pécsről ment Szegedre.... Dombóvár- Bátaszék- Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza útvonalon.
Szia!
Valóban utazhattál, ugyanis, a lentebb írtakkal szemben, ez a vonat valóban létezett (pontosabban újra létezett) egészen az ütemes menetrend 154-50-es vonali bevezetéséig, azaz a 2008-as menetrendváltásig.
A korábbi hozzászólásokban sok igazság van, de mind részleges, keverednek bennük bizonyos dolgok.
Szóval, az 1980-as években valóban létezett egy MD-s gyorsvonat-pár, amely reggel jött Szegedről Pécsre, és késő délután ment vissza, Bátaszék és Pécs között a 64-es vonalon közlekedve. Ez, a nyári időszakban, hétvégénként, közvetlen kocsit továbbított Balatonszentgyörgyre, majd a 30-as vonal balatoni szakaszának villamosítása után már csak Fonyódra. (Közvetlen kocsiként szerepelt a menetrendben, de ez a gyakorlatban két MD szerelvényt jelentett, amelyek Bátaszéken váltak ketté/egyesültek, és az egyik a 64-esen
folytatta, a másik az 50-esen.) Emellett volt egy másik, ezzel ellenirányú vonatpár is, amelyik csak hétvégén közlekedett, és reggel ment Pécsről Szegedre, majd este vissza. (Illetve, volt egy olyan időszak is, amikor a Szeged-Pécs irányú pénteken és vasárnap közlekedett.)
A napi közlekedésű vonatpárt egy idő után valóban visszavágták Kiskunfélegyházáig, kora reggel onnan indult, este pedig oda érkezett. (Viszont, mindkét irányban jó csatlakozása volt Szegedről/Szegedre.) A 64-es vonal rossz állapota miatt azonban a 80-as évek második felében a Bátaszék-Szeged részen már külön vonatszámban, személyvonatként közlekedtek ezek a vonatok, de továbbra is gyorsvonati megállásokkal.
Aztán, amikor a 64-esen megszűnt a forgalom, pár hónapig Pécs és Bátaszék között pótlóbusz közlekedett, majd a következő menetrendváltáskor Pécs helyett Dombóvár lett a végállomás/kiindulási állomás, és a nyári időszakban pedig hétvégenként Fonyód.
Valamikor aztán az ezredforduló környékén az MD-ket Csörgők váltották, de a vonat továbbra is Dombóvár (illetve esetenként Dombóvár alsó) és Kiskunfélegyháza közlekedett, illetve nyáron Fonyódra/Fonyódról is Csörgővel járt. (Utaztam vele Fonyódra hat zsúfolt kocsival is. :-) Na jó, ehhez kellett egy nagyobb csoport is, egyébként sztenderd módon nyáron négy kocsis volt.) Eddigre egyébként a hétvégi, ellenirányú vonatpár már kimúlt.
S aztán úgy 2006. környékén, tehát a vonat utolsó éveiben valóban volt egy rövid időszak, amikor Pécsre/Pécsről közlekedett, de ekkor már Dombóvár és Pécs között a 40-es vonalon. Ha valakit jobban, mélységeiben érdekel a dolog, akkor, ha haza jutok Bajára, majd beszkennelhetem az idevágó menetrendi oldalakat. :-)
Ma nap próbáltunk jegyet venni Jánoshalma és Budapest között ,de nem sikerült mivel ezt hibát irja ki.
Telefonos segítség a Máv telefonos szolgálattól a következő volt. Csak külső Halastól vegyünk jegyet Pestig. És a képernyőt képet mentsük el. Biztos ami biztos
De két héttel ezelőtt még gond nélkül ki adta a jegyet.
A pécsi a hetvenes évek óta Md volt. A fonyódi rész talán pont 83-tól volt hétvégenként, nyáron. És biztos így volt, ahogy írtam, mert elég sokszor utaztam vele. ;-)
A '80-as évek elején, úgy 1983-ig gyakran találkoztam a piros MD motorvonattal Halason. De ha jól rémlik, az mindig szóló szerelvény volt, tutira emlékeznék a duplára. Délután, vagy inkább késő délután ment vissza Bátaszékre a nővérem, én meg mindig kikísértem az állomásra. Mindig jól megnéztem ezt a motorvonatot, mert kuriózumszámba ment errefelé a BHV korszakban. A nővérem meg panaszkodott, hogy a WC környékén gyakran irgalmatlan húgyszag volt.
Ja igen, a félreértések elkerülése végett, az utolsó vonat természetesen a délutáni 17801 volt, nem a kitárgyalt vonat, csak a vonalszakasz kizárása időpontjának pontosítása miatt írtam.
Hosszú időn át volt egy Szeged - Pécs közvetlen gyors. Md-vel. A 80-as évek elején (82-83?) a nyári menetrendben, hétvégenként (igen, szombat és vasárnap) kettő egység Md ment Szegedtől Bátaszékig. Ott szétakadtak, az egyik (ha kíváncsi vagy rá, akkor az első) továbbment Fonyódra (de voltak évek, amikor Balatonszentgyörgyre). A másik egység elment Pécsre. Szegedről fél 5 körül indult.
Visszafelé du. 3 körül indult Fonyódról. Bátaszék bejáraton már ott várta a pécsi rész és amikor bejárt, rázárt, majd együtt mentek Szegedig. Sőt, a forda szerint Orosházáig ment a szerelvény és hajnal 4 körül onnan is indult személyvonatként.
És igen, gyorsvonat volt, gyorsvonati megállásokkal.
Szeged - Kistelek - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Jánoshalma - Mélykút - Bácsalmás - Bácsbokod-Bácsborsód - Baja - Bátaszék - Dombóvár alsó - Kaposvár - Fonyód. Amikor tovább ment, akkor a parton mindenhol megállt, ha jól emlékszem.
Mivel a 64-est bezárták ('96-tól), így a pécsi gyors értelmét vesztette. Hogy utána 1-2 évig még járt-e csak magában, azt nem tudom, de 2000-től már szinte biztosra veszem, hogy nem.
Hát pedig ennek hótbiztos nem Pécs volt a végállomása, hanem Fonyód. Csak nyáron járt és csak szombat, vasárnap (ha jól emlékszem) Szegedről indult, Kkfélegyháza, Halas, Bácsalmás, Baja, Dombóvár alsó, Kaposvár és úgy Fonyód. És nem is állt meg sok helyen...
Ez ugyanaz, amiről írtam. Mivel a 64-es vonalat Bátaszék felől a 90-es évek végére bezárták így a Szeged - Pécs gyors sem járt. A menetrendje Bátaszék - Szeged között megegyezett, mert két MD zárt össze Bszéken.
Én a 2000 utáni években már nem emlékszek ilyenre.
Nem arra. Ez a 2000-es évek elején lehetett. Szegeről indult és Félegyháza-Halas-Baja-Kaposvár-Fonyód volt az útja. Csak nyáron. Halasról 6,30 körül ment Fonyódra és este 20,30 körül indult Szegedre. Esetleg így sem rémlik? Csörgővel ment.
"Ezzel egy időben folytatódik a Külsőhalas megállóhelyen a 2-es számú peron kialakítása, a 154-es vasútvonal (Baja–Kiskunhalas) irányából érkező vonatok részére. Augusztus 28-tól a Baja–Kiskunhalas-vasútvonal teljes szakaszán újraindul a vonatközlekedés, a 2-es számú ideiglenes peronhoz érkeznek majd be a Baja felől a vonatok és onnan visszafordulva közlekednek."
Nem tudom, hogy pontosan mire gondolsz, de a szegedi fürdős idejében, amikor az járt nyáron, szombaton és vasárnap, a hét minden napján ment a Szeged-Pécs gyors. Bátaszékig egyesítve. Nos, a pécsi az a 90-es években szűnt meg, úgy 95-96 körül.
Már csak az lenne (de úgyse lesz) az igazi, ha az fél 6-os előtt is lenne vonat Bajára és akkor elérné a 6,30 körüli buszokat Bajáról (Pécs, Veszprém, Balaton stb)
Erre utoljára a FOnyód-Kaposvár-DOmbóvár alsó-Szeged vonat közlekedése idején és csak nyáron volt lehetőség. Esetleg valakinek megvan még annak a vonatnak a menetrendje? Melyik évben közlekedett? Köszi!