Keresés

Részletes keresés

Neville2004 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 16307
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.02.28 0 1 16306
aruzsi Creative Commons License 2024.01.14 -1 1 16305

Merjünk nagyot álmodni, majd felébredni!

Előzmény: jbaal (16302)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.14 0 1 16304

Egyébként ha a rendezői bekötés megvalósult volna akkor is elég kevés új vágányt kellett volna visszabontani mert a 2 vg helyén sorút kihúzója elég hosszan megvan

Előzmény: Fizolti (16303)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.14 0 0 16303

3-4 évvel ezelőtt voltak grandiózus tervek 5-ös metróról meg Ferencváros Nyugati rendezőbe délről bevezető vágányokról, 

 

Ez két külön valami. Első körben volt a Nyugati rendező bekötése és a mostani Soroksári út állomáson átvezető vonal felszámolása - végül e miatt nem épült meg a Soroksári út - Soroksár bal vágány, aminek a helyét már a korábbi felújításkor előkészítették, majd 2016-ban kitakarították, ez után pár héttel később kihúzták a további munkákat az akkor bejött rendezős ötlet miatt. 

 

https://iho.hu/hirek/merre-tovabb-soroksarrol-160211

 

Ez után jött pár éve az 54 milliárdos projekt a HÉV-es kapcsolattal. 

Előzmény: jbaal (16302)
jbaal Creative Commons License 2024.01.14 -2 3 16302

Szerintem ez csak helyben felújítás lesz mint mindig mindenhol.

3-4 évvel ezelőtt voltak grandiózus tervek 5-ös metróról meg Ferencváros Nyugati rendezőbe délről bevezető vágányokról, felújított Gubacsi hídról, megszüntetett Sorút-rendezővel és egyebekkel, de szerintem azok még az olimpiához kapcsolódtak, azóta törölve lett minden.

 

Azt meg, hogy miért 54 milliárd így is, gondolom nem kell magyarázni.

Előzmény: szanorka (16301)
szanorka Creative Commons License 2024.01.12 0 2 16301

Soroksár és Ferencváros közötti szakaszon elkezdődött a munka. Fákat, bokrokat elkezdék ki irtani a második vágány nyomvonalán. A jelenlegi Pesterzsébet megálló utáni tevezett (BMT, BFK tervek) Pesterzsébeti IMCS kompatibilisen épül át  a szakasz? Vagy marad régi Pesterzsébet megállóhely, azt felújítják, és ha egyszer a hév felújításba belekezdenek akkor fogják majd vasúti részt is megcsinálni hozzá?

Ez tender kiirás aminek az értéke közel 54 mrd Ft

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:21938-2022:TEXT:HU:HTML&src=0

volt Soroksár- Ferenváros szakaszra, azért volt olyan magas  ár mert valamilyen szinten leendő IMCS-hez kompatibiliesen építik ki azon pályaszakaszt?

Erről van valakinek infója?

 

Borkó Creative Commons License 2023.09.04 0 1 16300

Jav.:

 

"a 80-as évek második felében a Bátaszék-Szeged Pécs részen már külön vonatszámban, személyvonatként közlekedtek ezek a vonatok,

Előzmény: Borkó (16299)
Borkó Creative Commons License 2023.09.04 0 5 16299

>Én 2007 július közepén utaztam 2 halbis +szilis vonattal, ami Pécsről ment Szegedre.... Dombóvár- Bátaszék- Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza útvonalon.

 

Szia!

 

Valóban utazhattál, ugyanis, a lentebb írtakkal szemben, ez a vonat valóban létezett (pontosabban újra létezett) egészen az ütemes menetrend 154-50-es vonali bevezetéséig, azaz a 2008-as menetrendváltásig.

A korábbi hozzászólásokban sok igazság van, de mind részleges, keverednek bennük bizonyos dolgok.

Szóval, az 1980-as években valóban létezett egy MD-s gyorsvonat-pár, amely reggel jött Szegedről Pécsre, és késő délután ment vissza, Bátaszék és Pécs között a 64-es vonalon közlekedve. Ez, a nyári időszakban, hétvégénként, közvetlen kocsit továbbított Balatonszentgyörgyre, majd a 30-as vonal balatoni szakaszának villamosítása után már csak Fonyódra. (Közvetlen kocsiként szerepelt a menetrendben, de ez a gyakorlatban két MD szerelvényt jelentett, amelyek Bátaszéken váltak ketté/egyesültek, és az egyik a 64-esen

folytatta, a másik az 50-esen.) Emellett volt egy másik, ezzel ellenirányú vonatpár is, amelyik csak hétvégén közlekedett, és reggel ment Pécsről Szegedre, majd este vissza. (Illetve, volt egy olyan időszak is, amikor a Szeged-Pécs irányú pénteken és vasárnap közlekedett.)

A napi közlekedésű vonatpárt egy idő után valóban visszavágták Kiskunfélegyházáig, kora reggel onnan indult, este pedig oda érkezett. (Viszont, mindkét irányban jó csatlakozása volt Szegedről/Szegedre.) A 64-es vonal rossz állapota miatt azonban a 80-as évek második felében a Bátaszék-Szeged részen már külön vonatszámban, személyvonatként közlekedtek ezek a vonatok, de továbbra is gyorsvonati megállásokkal.

Aztán, amikor a 64-esen megszűnt a forgalom, pár hónapig Pécs és Bátaszék között pótlóbusz közlekedett, majd a következő menetrendváltáskor Pécs helyett Dombóvár lett a végállomás/kiindulási állomás, és a nyári időszakban pedig hétvégenként Fonyód.

Valamikor aztán az ezredforduló környékén az MD-ket Csörgők váltották, de a vonat továbbra is Dombóvár (illetve esetenként Dombóvár alsó) és Kiskunfélegyháza közlekedett, illetve nyáron Fonyódra/Fonyódról is Csörgővel járt. (Utaztam vele Fonyódra hat zsúfolt kocsival is. :-) Na jó, ehhez kellett egy nagyobb csoport is, egyébként sztenderd módon nyáron négy kocsis volt.) Eddigre egyébként a hétvégi, ellenirányú vonatpár már kimúlt.

 

S aztán úgy 2006. környékén, tehát a vonat utolsó éveiben valóban volt egy rövid időszak, amikor Pécsre/Pécsről közlekedett, de ekkor már Dombóvár és Pécs között a 40-es vonalon. Ha valakit jobban, mélységeiben érdekel a dolog, akkor, ha haza jutok Bajára, majd beszkennelhetem az idevágó menetrendi oldalakat. :-)

 

Üdv:

 

            Borkó

 

Előzmény: Tamás Gerencsér (16298)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2023.09.03 -1 0 16298

PANTOGRÁFOSAT!

 

Én 2007 július közepén utaztam 2 halbis +szilis vonattal, ami Pécsről ment Szegedre....

Dombóvár- Bátaszék- Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza útvonalon.

 

Utibeszámoló róla:

INDÓHÁZ 2007.októberi szám

" Aki nem enged az 1516-ból"

 

Üdv

gertam

 

 

Előzmény: volumenu (16271)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.08.29 0 5 16297

Kkmét és külső Halas között 3 kocsis posta ingák közlekednek.

Rájen153 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 16296

El kell küldeni e-mailben a START ügyfélszolgálatára.

Előzmény: exvérmezö15 (16295)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 16295

Ma nap próbáltunk jegyet venni Jánoshalma és Budapest között ,de nem sikerült mivel ezt hibát irja ki.

 

Telefonos segítség a Máv telefonos szolgálattól a következő volt. Csak külső Halastól vegyünk jegyet Pestig. És a képernyőt képet mentsük el. Biztos ami biztos 

De két héttel ezelőtt még gond nélkül ki adta a jegyet. 

Rollei Creative Commons License 2023.08.19 0 0 16294

Akkor minden stimmel, a dolgok is a helyükön vannak, meg a vonatok is. :-)

Előzmény: Izsó001 (16292)
volumenu Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16293

Így van. Bocsánat, tényleg Félegyházaról indult.

Előzmény: Dieseles85 (16289)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16292

A duplával szombat, vasárnap reggel 7 körül és este 8 fele találkozhattál volna.

Előzmény: Rollei (16287)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.18 0 1 16291

A pécsi a hetvenes évek óta Md volt. A fonyódi rész talán pont 83-tól volt hétvégenként, nyáron. És biztos így volt, ahogy írtam, mert elég sokszor utaztam vele. ;-)

Előzmény: Rollei (16287)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16290

Ja, hogy az a délkör IR-ek idejében volt! Azok akkor eleinte Csörgő + halberstadti, később Putyinka  voltak. 

Előzmény: Dieseles85 (16289)
Dieseles85 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16289

Az a vonat amiről az olvtárs beszél a 2000-es évek végéig járt Kkfélegy-Dombóvár alsó között naponta nyáron hétvégén ment Fonyódig.

 

Előzmény: Izsó001 (16282)
Rollei Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16288

Ja, és vasárnap délutánonként.

Előzmény: Rollei (16287)
Rollei Creative Commons License 2023.08.18 0 1 16287

A '80-as évek elején, úgy 1983-ig gyakran találkoztam a piros MD motorvonattal Halason. De ha jól rémlik, az mindig szóló szerelvény volt, tutira emlékeznék a duplára. Délután, vagy inkább késő délután ment vissza Bátaszékre a nővérem, én meg mindig kikísértem az állomásra. Mindig jól megnéztem ezt a motorvonatot, mert kuriózumszámba ment errefelé a BHV korszakban. A nővérem meg panaszkodott, hogy a WC környékén gyakran irgalmatlan húgyszag volt.

Előzmény: Izsó001 (16282)
FOMA Creative Commons License 2023.08.18 0 1 16286

Ja igen, a félreértések elkerülése végett, az utolsó vonat természetesen a délutáni 17801 volt, nem a kitárgyalt vonat, csak a vonalszakasz kizárása időpontjának pontosítása miatt írtam.  

Előzmény: FOMA (16285)
FOMA Creative Commons License 2023.08.18 0 4 16285

"Mivel a 64-est bezárták ('96-tól)"

 

1997. május 30-án ment Szegedről Pécsre az utolsó MD, rajta voltam. Onnan kezdve járt busz Pécsvárad és Palotabozsok között.

Amit előtte írtál, az pontosan úgy volt.

 

Előzmény: Izsó001 (16282)
sosiforda Creative Commons License 2023.08.18 0 2 16284

Én is utaztam vele egyszer.

 

Találtam a neten 1994/95-ös menetrendet, akkorra már Kiskunfélegyházáig rövidült:

 

https://timetableworld.com/ttw-viewer.php?token=a009b19a-3ea7-440e-a636-a6ef61641aae

 

Az 1986/87-esben látszik még Szeged-Fonyód-Balatonszentgyörgy vonatként:

 

https://timetableworld.com/ttw-viewer.php?token=4baf3228-0b7c-448c-88b2-3853c59d9f9c

Előzmény: Izsó001 (16282)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.18 0 0 16283

Szegedről fél 5 körül indult.

Helyesen:

Szegedről fél 6 körül indult.

Előzmény: Izsó001 (16282)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.18 0 2 16282

Olvassál már légyszíves értelmezve!

 

Hosszú időn át volt egy Szeged - Pécs közvetlen gyors. Md-vel.  A 80-as évek elején (82-83?) a nyári menetrendben, hétvégenként (igen, szombat és vasárnap) kettő egység Md ment Szegedtől Bátaszékig. Ott szétakadtak, az egyik (ha kíváncsi vagy rá, akkor az első) továbbment Fonyódra (de voltak évek, amikor Balatonszentgyörgyre). A másik egység elment Pécsre. Szegedről fél 5 körül indult.

Visszafelé du. 3 körül indult Fonyódról. Bátaszék bejáraton már ott várta a pécsi rész és amikor bejárt, rázárt, majd együtt mentek Szegedig. Sőt, a forda szerint Orosházáig ment a szerelvény és hajnal 4 körül onnan is indult személyvonatként.

És igen, gyorsvonat volt, gyorsvonati megállásokkal.

Szeged - Kistelek - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Jánoshalma - Mélykút - Bácsalmás - Bácsbokod-Bácsborsód - Baja - Bátaszék - Dombóvár alsó - Kaposvár - Fonyód. Amikor tovább ment, akkor a parton mindenhol megállt, ha jól emlékszem.

 

Mivel a 64-est bezárták ('96-tól),  így a pécsi gyors értelmét vesztette. Hogy utána 1-2 évig még járt-e csak magában, azt nem tudom, de 2000-től már szinte biztosra veszem, hogy nem. 

Előzmény: volumenu (16281)
volumenu Creative Commons License 2023.08.17 0 0 16281

Hát pedig ennek hótbiztos nem Pécs volt a végállomása, hanem Fonyód. Csak nyáron járt és csak szombat, vasárnap (ha jól emlékszem) Szegedről indult, Kkfélegyháza, Halas, Bácsalmás, Baja, Dombóvár alsó, Kaposvár és úgy Fonyód. És nem is állt meg sok helyen...

Előzmény: Izsó001 (16279)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 16280

Így van. Néha "csörgött" az MDmot, néha "púposodott", de a szerelvény az Md volt. ;-)

Előzmény: akóR (16278)
Izsó001 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 16279

Ez ugyanaz, amiről írtam. Mivel a 64-es vonalat Bátaszék felől a 90-es évek végére bezárták így a Szeged - Pécs gyors sem járt. A menetrendje Bátaszék - Szeged között megegyezett, mert két MD zárt össze Bszéken.

Én a 2000 utáni években már nem emlékszek ilyenre.

Előzmény: volumenu (16276)
akóR Creative Commons License 2023.08.17 0 1 16278

Szerintem Md-vel ment.

Előzmény: volumenu (16276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!