Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2022.04.30 -1 0 15906

A Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasútvonal átépítésének következő üteme május 1-jétől kezdődik, ezért vasárnaptól a teljes vonalon szünetelni fog a vonatforgalom, és nem közlekednek vonatok a Keleti pályaudvar és Délegyháza közötti szakaszon sem - közölte a MÁV Zrt. szombaton.

 

Azt írták: a Volánbusz autóbuszaival pótolják a vasútvonal Budapest és Délegyháza közötti elővárosi szakaszát, valamint a Délegyháza-Kunszentmiklós és Kelebia közötti szakaszt is. A MÁV alternatív eljutási lehetőségként a H6-os HÉV-et is ajánlja Dunaharaszti és Soroksár térségéből.

 

Május 1-jétől nem közlekednek a továbbiakban a Délegyháza és Kunszentmiklós közötti, valamint a Kecskemét és Kelebia közötti pótlóbuszok, ezek helyett a vasútvonal mentén a meglévő és új helyközi autóbuszjáratok biztosítják az eljutási lehetőségeket.

 

https://hvg.hu/gazdasag/20220430_Csak_Meszarosek_munkagepei_hasznalhatjak_a_kelebiai_vasutvonalat

Előzmény: Avaar (15905)
Avaar Creative Commons License 2022.04.30 -5 0 15905

Mert nem érdekel senkit sem. Az elmúlt felújítások tapasztalataiból (pl. 80a) pedig az is borítékolható, hogy lesz néhány állomás/megállóhely (,,ideálisan” Kiskunlacháza és Dömsöd), ahol megáll majd kora reggel 2, reggeli csúcsidőben 1, délutáni csúcsban 2, majd késő este még 2 vonat és ennyi. A lényeg, hogy az utasokat távol tartsák Délegyházán túl. Talán lesz majd egy IC óránként, ami megáll Pirtón és Kelebián, a többieknek meg marad a minden állomáson és megállóhelyen megálló személyvonat (kivéve ugye a két fekete bárányt, ahol csak napi 10x (nem irányonként) áll majd meg bármi is, abból 6x hajnalban és késő este).  
Én nem tudom mi lesz itt hétfőtől, de hogy káosz, az biztos. Annak mondjuk tudok örülni, hogy nem a minden vasútállomásra betérő vonatpótló fog közlekedni 2 órás menetidővel Kunszentmiklósig, hanem mindenkinek meglesz a maga járata. Kérdés, hogy ez így elég lesz-e. Elvileg igen. Varsány és Délegyháza felkészül. 

Előzmény: Rájen153 (15903)
Neville2004 Creative Commons License 2022.04.30 0 1 15904

Azok vonatpótlók voltak, csak az Árpád hídig mentek

Előzmény: Rájen153 (15903)
Rájen153 Creative Commons License 2022.04.29 0 1 15903

2-es vonalon is teljes kizárásos pótlás volt, volánbusszal, nem mentek be a Nyugatiba, de ott legalább csak pár metrómegállót kellett menni. Ott is a 10es út egy tragédia volt. Ennek ellenére ugyanígy megy a pótlás. 

Előzmény: Adani12345 (15901)
Neville2004 Creative Commons License 2022.04.28 -1 3 15902

Botrányos az egész. Hatalmas balhét jósolok.

Előzmény: Adani12345 (15901)
Adani12345 Creative Commons License 2022.04.28 -2 2 15901

És milyen igazuk van, nem mindenben értek egyet a feltöltővel, de most maximálisan igaza van. 

Igen Soroksárig semmi sem lesz ,hiszen nme része a projektnek, szóval semmi sem indokolja, hogy addig ne járjanak a vonatok. Másrészt ha lesz is majd Fradi-Bilk között a forgalmat úgyis fent kell tartani. 

 

A pótlás sem fog menni, az 50-es út most is tele van és reggel beáll mint a szög, mi lesz akkor ha rászabadul több busz, és még mellette legalább egy Flirtnyi utas, akik autót választják, mert megtehetik?  80-asnál ottvolt az M3, ahová lehetett terelni M3 pótlásnál lehetett buszsávokat kijelölni, de itt egyik sem opció.  Na meg vasutat úgy nem lehet pótolni ,hogy nem is megy el a végállomásig. Keleti-Népliget között pótlás nélkül marad, aki a Keleti közelébe járt vonattal most a vasúti bérlet mellé vennie kell egy BKV bérletet is + 10 ezer ft-ért,  úgy már valszeg alapból jobban jár ha autóval megy. És mindez évekig fog tartani 4-5 évet mondanak, addig kb. lehal az a környék közlekedés szempontjából. Na meg mindez érettségi előtt, ill. tanítási időben. Legalább a nyári szünetet meg kéne várni 

Előzmény: toromon36 (15900)
toromon36 Creative Commons License 2022.04.28 -1 0 15900

Nincs semmi, nem is lesz, de az 4-5 évig. Puffogjunk. 

https://youtu.be/OzGiu3ZbZTU?t=538

Előzmény: Adani12345 (15899)
Adani12345 Creative Commons License 2022.04.22 0 4 15899

Délegyháza és Kunszentmiklós között történt már valami? 

Mikor végigmentem Dömsödig a vonal mellett kb. 1 hónapja még semmi látható jele nem volt a munkának, Kiskunlacházán még volt szolgálat is, azóta már nincs.

 

Délegyháza-Soroksár között mi fog történni, ami teljes vágányzárat igényel? 

Neville2004 Creative Commons License 2022.04.15 0 2 15898

Hát az a 22:40-es utolsó busz Dunavarsányba rohadtul nem lesz oké. Ok, én csak néha jövök az utolsó vonattal, de sokan munkából járnak vele napi szinten. Velük mi lesz?

Előzmény: f_k (15893)
1116 020-7 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15897

Csak a bontás megy.

Előzmény: kacsa! (15895)
csumpilumpi Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15896

Köszönöm. 

 

Itt találtam az infót, ezek szerint a 154-155-ös vonalat (Baja-Kecskemét), valamint a Szeged-Kecskemét-Nyugati vonalon nem mutat vágányzárat. 

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vaganyzar

Előzmény: f_k (15893)
kacsa! Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15895

Építettek már bármit is vagy csak bontanak folyamatosan?

Előzmény: f_k (15893)
f_k Creative Commons License 2022.04.14 0 1 15894

Történelmi pillanat a 022 es emeletes Kiss ment 17.20 kor a Keletiből Délegyházára 3746 osként...

f_k Creative Commons License 2022.04.14 -1 0 15893

2022. május 1-jétől pályafelújítási munkák miatt a 150-es számú Budapest – Kelebia vasútvonal teljes hosszán szünetel a vasúti közlekedés. Az érintett települések között a Volánbusz Zrt. járataival utazhatnak.

csumpilumpi Creative Commons License 2022.04.13 0 0 15892

Sziasztok!

 

A Bp-kelebia vonalon változik valami az április 30-ig érvényben lévő dolgok után? Valamit olvastam hogy Kiskunhalast is bevonják, de lesz ideiglenes megálló, mert azt is elvenni teljesen a forgalomtól elég nagy káoszt szülne. Így megmaradna Kecskemét-Baja vonalról az átszállási lehetőség a Szeged-Nyugati vonatokra.

f_k Creative Commons License 2022.04.01 0 4 15891

1979-12-15

Átadták a forgalomnak a kelebiai villamosított vonalat
Szűcs Zoltán, a MÁV vezérigazgatója méltatja a villamosított kelebiai fővonal jelentőségét
(Folytatás az 1. oldalról)
Most, hogy befejeződött a kelebiai fővonal villamosítása, Csárdái Jánost, a MÁV Villamos Felsővezeték Építési Főnökség igazgatóját arra kértük: elevenítse fel a nagy- jelentőségű beruházás főbb állomásait és ismertesse további feladataikat.
— Azzal kell kezdenem,
hogy 1975-ben, amikor a villamosítási program az eredeti elképzelések szerint befejeződött volna, már hozzáfogtunk a kelebiai vonal villamosításának előkészítéséhez, 1976 október elsején pedig építéséhez. Ettől az időponttól kezdve a terveket szintepercnyi pontossággal teljesítettük. Így 1978. június 23-án már sor kerülhetett a rész- üzemfelvételre, Budapest—
Kunszentmiklós—Tass között. Ez nemcsak olaj-takarékossági szempontból volt jelentős, hanem nápgazdaságilag is, mert az építkezés szinte pillanatig sem növelte a befejezetlen beruházások számát, így az üzembehelyezésseí nyomban befejezett beruházásnak minősült.
Gyorsan, gazdaságosan
Sikernek könyvelhetjük el azt is, hogy gyorsan és gazdaságosan megépültek a vonal energiaellátását szolgáló alállomások Szabadszállásonés Kiskunhalason, külső ipari vállalatok, a Villamoserőmű Tervező és Szerelő Vállalat, a Ganz Villamossági Művek, a Dél-magyarországiÁramszolgáltató Vállalat, valamint a Kiskunhalasi Építőipart Vállalat jól koordinált, hathatós közreműködésével. Az alállomások beruházási összegének csökkentése céljából elhagytuk a tervezett soroksári alállomás megépítését, s helyette a már korábban felépített népligeti alállomást bővítettük ki. Ez 70 százalékos költségmegtakarítást eredményezett.
— Kerestük a módját annak is, miként csökkenthet-nénk az igen drága felsővezeték építés költségeit — folytatta. — Ezért a műszaki haladás jegyében technikai újdonsághoz folyamodtunk: az állomások mellékvágányai fölött nem tartósodronnyal ellátóit láncrendszerű vezetéket szereltünk fel, hanem csupán a munkavezetéket húztuk ki. Ugyanis a mellékvágányokra engedélyezett pályasebességre ez a megoldás tökéletesen megfelel. A módosítás állomásonként 7—10 százalékos megtakarítást eredményezett a költségvetési előirányzathoz képest. A megtakarítás anyag- költségben és munkaráfordításban jelentkezett.
Ezután Csárdái Jánostól azt kérdeztük: sikerült-e csökken-
teniök a minden vasútépítéssel, így a felsővezeték szereléssel is együttjáró forgalmi zavarokat?
Vonatmentes időben..
— Köztudott, hogy a vonat- forgalom és a felsővezeték építés kölcsönösen zavarják egymást. Éppen ezért célul tűztük: a kelebiai vonalat úgyvillamosítjuk, hogy a forgalmat az általánosnál minél kisebb mértékben zavarjuk. Ez sikerült is, mert a budapesti és a szegedi vasútigazgatóság, valamint a 'társszolgálati ágak a legkészségesabb együttműködéssel siettek segítségünkre, ennnek következményeként pontosan kidolgoztuk a villamosítás naptári programját és a munkákat a menetrendi szünetekre ütemeztük. Csaknem mindig vonatmentes időben szereltünk, s így a forgalom egyszer se kényszerült arra, hogy az utasokat autóbuszos átszállással juttassa ú'ticéljukhoz.
— Ami a jó együttműködést illeti, feltétlenül ki kell emelnem a MÁV Tervező Intézet munkáját is, amellyel a kelebiai villamosítás terveit lelkiismeretesen, gyorsan, jó minőségben mindig határidőre kidolgozta. Ugyancsak nagy segítségünkre volt a MÁVBeruházási Iroda 3-as számúfelügyelőségének gárdája, műszaki ellenőri kara, Koltai Pálvezetésével. Mindig idejében gondoskodtak tervellátásunkról, a munkahelyek átadásáról.
Mint az igazgató elmondotta: a kelebiai munka befejeztével a főnökségnek munkaerőgondokkal kell szembe
néznie, mert az üzembe lépő alállomásokat az eddig kialakult gyakorlat szerint saját szeralőgárdájából kell ellátnia üzemeltető' és karbantartó szakemberekkel. Gondolkozásra nincs sok idő, a kelebiai gárdát ugyanis a jövő évben át kell telepíteni a Cegléd—
Kiskunfélegyháza—Kiskunhalas közötti vonal villamosításához. Ez ugyancsak halaszthatatlan, gyors energiaracionalizálási munka és elkészültét fontos tranzitszállítási érdekek sürgetik. A vonal villamosításáról — mint emlékezetes — ez év tavaszán döntöttek, május 9-én pedigmeg is kezdődött a munka ésjelenleg már Kecskemét állomásig feszül a felsővezeték,az oszlopalapozással pedigKiskunfélegyháza előtt tartanak. Ügy tervezik, hogy 1981.’ december 31-ig ezen a 104 kilométeres vonalon is megindul a villamosvontatás.
Új feladatok előtt
Ezzel egyidejűleg tovább folytatódik a hegyeshalmi fővonal rekonstrukciójának részeként az új nyomvonalon haladó szakaszok villamos felsővezetékének építése. Mégpedig gyors ütemben, mert az osztrák Plasser cég géplánca előtt kell felszerelni a villamos felsővezetéket. Munkájukkal hozzájárultak ahhoz, hogy október 30-án Bicske— Szárliget között az új nyomvonal jobb vágányán megtörténhetett a felsővezeték átkötése és, az új pályaszakaszon megindulhatott a forgalom.
A jövő évben megkezdődik az újabb nagy munka is: a
pécsi vonal villamosításának előkészítése.
Szász Ferenc

LSU 106 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 15890

424 200 + 434 001: 3721

Neville2004 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 15889

Hogy lehetne a halasi az egyetlen terminál a vonalon, mikor egy másik már most is van?

Előzmény: 1047 005-2 (15888)
1047 005-2 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 15888
H_CS Creative Commons License 2022.03.07 0 0 15887

Jól látom, hogy EVM fedélzeti berendezés (DVJ-2) is van a vontatójárművön?

Előzmény: Tamasch (15883)
romtemplom Creative Commons License 2022.02.27 0 3 15886

Köszönöm, amikor végignéztem,a teljes videót, már rájöttem, hogy más a vezérlőpult. Beugrott utólag a mérővonat is. 

De mentségemre szóljon, pont előtte olvastam az Iho-n és a Vg.hu-na Kissek szerbiai 200-as próbameneteiről. 

Előzmény: keszekusza76 (15885)
keszekusza76 Creative Commons License 2022.02.27 0 1 15885
Előzmény: romtemplom (15884)
romtemplom Creative Commons License 2022.02.27 0 1 15884

Az a Kiss olyan szépen, simán fut, mint a mienk Városligeti Elág. és Rrendező között. Csak egy kicsit gyorsabban megy. 😊

Előzmény: Tamasch (15883)
Tamasch Creative Commons License 2022.02.23 -1 5 15883

Eközben Belgrád és Újvidék között....

 

https://youtu.be/dUkbP8FhB70?t=900

 

... már 200-zal próbálnak a szerbek.

Ter Ret Creative Commons License 2022.02.18 0 5 15882

Kiskörös

Rájen153 Creative Commons License 2022.02.18 -1 2 15881

Soroksár és Soroksári út két gyengébb utasforgalmú állomás, és gondolom hosszú távon - a pálya felújítását követően - nem terveznek gyorsított személyvonati megállást, és ha most megállítják mert amúgy beférne az idejébe, és átadásra kerül a második vágány, akkor majd arra mennének a panaszok, hogy eddig megállt, mostantól meg nem, ez így szolgáltatásminőség csökkenés. 

 

Ugyanakkor a jövőbeni menetrendben - figyelembe véve az elővárosi szakasz településeinek elhelyezekedését és az utazási igényeit - inkább szükség lenne óránkénti két S25-ös vonatra Délegyháza és Budapest között, gyorsított személyvonatot nem látok indokoltnak. 

Előzmény: Avaar (15873)
toromon36 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 15880

Kisajátítással érintett ingatlanok: Település Javasolt kisajátítás vagy funkcióváltás (hrsz.)

Bp., XXIII. kerület 184527, 184540, 184670, 184671, 184686, 184692/2, 184702, 184705, 185355, 185362-185366, 196394/2

Dunaharaszti 1416/4, 845

Szabadszállás 0164/2, 057/32

Soltvadkert 0313/6

2f639e78-75d9-4e2f-87ae-23d588b0aca3.pdf (soroksar.hu)

Előzmény: Adani12345 (15874)
Neville2004 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15879

Volt egy időben Pesterzsébet előtt is, azt is kilalapálták utána. 

Előzmény: király2644 (15876)
Avaar Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15878

UI: köszönöm a tájékoztatást, ezidáig ugyanis nem igazán tudtam mire vélni, amikor 80-ról hirtelen megejt a vonat egy határozott fékezést, majd 15 másodperc múlva megyünk tovább, miközben nem történt semmi.  

Előzmény: f_k (15875)
Avaar Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15877

Bár sajnálatos, de ezidáig rendben van a dolog. A probléma, hogy a G25 már 37-kor ott van Soroksáron, míg a szemből érkező S25 menetrend szerint is csak 40-kor. Ha nem lehet megoldani máshogyan, akkor benne kellene lennie a menetrendben, de hivatalosan meg sem áll ott. 

Előzmény: f_k (15875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!