Keresés

Részletes keresés

1116 020-7 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15897

Csak a bontás megy.

Előzmény: kacsa! (15895)
csumpilumpi Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15896

Köszönöm. 

 

Itt találtam az infót, ezek szerint a 154-155-ös vonalat (Baja-Kecskemét), valamint a Szeged-Kecskemét-Nyugati vonalon nem mutat vágányzárat. 

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vaganyzar

Előzmény: f_k (15893)
kacsa! Creative Commons License 2022.04.14 0 0 15895

Építettek már bármit is vagy csak bontanak folyamatosan?

Előzmény: f_k (15893)
f_k Creative Commons License 2022.04.14 0 1 15894

Történelmi pillanat a 022 es emeletes Kiss ment 17.20 kor a Keletiből Délegyházára 3746 osként...

f_k Creative Commons License 2022.04.14 -1 0 15893

2022. május 1-jétől pályafelújítási munkák miatt a 150-es számú Budapest – Kelebia vasútvonal teljes hosszán szünetel a vasúti közlekedés. Az érintett települések között a Volánbusz Zrt. járataival utazhatnak.

csumpilumpi Creative Commons License 2022.04.13 0 0 15892

Sziasztok!

 

A Bp-kelebia vonalon változik valami az április 30-ig érvényben lévő dolgok után? Valamit olvastam hogy Kiskunhalast is bevonják, de lesz ideiglenes megálló, mert azt is elvenni teljesen a forgalomtól elég nagy káoszt szülne. Így megmaradna Kecskemét-Baja vonalról az átszállási lehetőség a Szeged-Nyugati vonatokra.

f_k Creative Commons License 2022.04.01 0 4 15891

1979-12-15

Átadták a forgalomnak a kelebiai villamosított vonalat
Szűcs Zoltán, a MÁV vezérigazgatója méltatja a villamosított kelebiai fővonal jelentőségét
(Folytatás az 1. oldalról)
Most, hogy befejeződött a kelebiai fővonal villamosítása, Csárdái Jánost, a MÁV Villamos Felsővezeték Építési Főnökség igazgatóját arra kértük: elevenítse fel a nagy- jelentőségű beruházás főbb állomásait és ismertesse további feladataikat.
— Azzal kell kezdenem,
hogy 1975-ben, amikor a villamosítási program az eredeti elképzelések szerint befejeződött volna, már hozzáfogtunk a kelebiai vonal villamosításának előkészítéséhez, 1976 október elsején pedig építéséhez. Ettől az időponttól kezdve a terveket szintepercnyi pontossággal teljesítettük. Így 1978. június 23-án már sor kerülhetett a rész- üzemfelvételre, Budapest—
Kunszentmiklós—Tass között. Ez nemcsak olaj-takarékossági szempontból volt jelentős, hanem nápgazdaságilag is, mert az építkezés szinte pillanatig sem növelte a befejezetlen beruházások számát, így az üzembehelyezésseí nyomban befejezett beruházásnak minősült.
Gyorsan, gazdaságosan
Sikernek könyvelhetjük el azt is, hogy gyorsan és gazdaságosan megépültek a vonal energiaellátását szolgáló alállomások Szabadszállásonés Kiskunhalason, külső ipari vállalatok, a Villamoserőmű Tervező és Szerelő Vállalat, a Ganz Villamossági Művek, a Dél-magyarországiÁramszolgáltató Vállalat, valamint a Kiskunhalasi Építőipart Vállalat jól koordinált, hathatós közreműködésével. Az alállomások beruházási összegének csökkentése céljából elhagytuk a tervezett soroksári alállomás megépítését, s helyette a már korábban felépített népligeti alállomást bővítettük ki. Ez 70 százalékos költségmegtakarítást eredményezett.
— Kerestük a módját annak is, miként csökkenthet-nénk az igen drága felsővezeték építés költségeit — folytatta. — Ezért a műszaki haladás jegyében technikai újdonsághoz folyamodtunk: az állomások mellékvágányai fölött nem tartósodronnyal ellátóit láncrendszerű vezetéket szereltünk fel, hanem csupán a munkavezetéket húztuk ki. Ugyanis a mellékvágányokra engedélyezett pályasebességre ez a megoldás tökéletesen megfelel. A módosítás állomásonként 7—10 százalékos megtakarítást eredményezett a költségvetési előirányzathoz képest. A megtakarítás anyag- költségben és munkaráfordításban jelentkezett.
Ezután Csárdái Jánostól azt kérdeztük: sikerült-e csökken-
teniök a minden vasútépítéssel, így a felsővezeték szereléssel is együttjáró forgalmi zavarokat?
Vonatmentes időben..
— Köztudott, hogy a vonat- forgalom és a felsővezeték építés kölcsönösen zavarják egymást. Éppen ezért célul tűztük: a kelebiai vonalat úgyvillamosítjuk, hogy a forgalmat az általánosnál minél kisebb mértékben zavarjuk. Ez sikerült is, mert a budapesti és a szegedi vasútigazgatóság, valamint a 'társszolgálati ágak a legkészségesabb együttműködéssel siettek segítségünkre, ennnek következményeként pontosan kidolgoztuk a villamosítás naptári programját és a munkákat a menetrendi szünetekre ütemeztük. Csaknem mindig vonatmentes időben szereltünk, s így a forgalom egyszer se kényszerült arra, hogy az utasokat autóbuszos átszállással juttassa ú'ticéljukhoz.
— Ami a jó együttműködést illeti, feltétlenül ki kell emelnem a MÁV Tervező Intézet munkáját is, amellyel a kelebiai villamosítás terveit lelkiismeretesen, gyorsan, jó minőségben mindig határidőre kidolgozta. Ugyancsak nagy segítségünkre volt a MÁVBeruházási Iroda 3-as számúfelügyelőségének gárdája, műszaki ellenőri kara, Koltai Pálvezetésével. Mindig idejében gondoskodtak tervellátásunkról, a munkahelyek átadásáról.
Mint az igazgató elmondotta: a kelebiai munka befejeztével a főnökségnek munkaerőgondokkal kell szembe
néznie, mert az üzembe lépő alállomásokat az eddig kialakult gyakorlat szerint saját szeralőgárdájából kell ellátnia üzemeltető' és karbantartó szakemberekkel. Gondolkozásra nincs sok idő, a kelebiai gárdát ugyanis a jövő évben át kell telepíteni a Cegléd—
Kiskunfélegyháza—Kiskunhalas közötti vonal villamosításához. Ez ugyancsak halaszthatatlan, gyors energiaracionalizálási munka és elkészültét fontos tranzitszállítási érdekek sürgetik. A vonal villamosításáról — mint emlékezetes — ez év tavaszán döntöttek, május 9-én pedigmeg is kezdődött a munka ésjelenleg már Kecskemét állomásig feszül a felsővezeték,az oszlopalapozással pedigKiskunfélegyháza előtt tartanak. Ügy tervezik, hogy 1981.’ december 31-ig ezen a 104 kilométeres vonalon is megindul a villamosvontatás.
Új feladatok előtt
Ezzel egyidejűleg tovább folytatódik a hegyeshalmi fővonal rekonstrukciójának részeként az új nyomvonalon haladó szakaszok villamos felsővezetékének építése. Mégpedig gyors ütemben, mert az osztrák Plasser cég géplánca előtt kell felszerelni a villamos felsővezetéket. Munkájukkal hozzájárultak ahhoz, hogy október 30-án Bicske— Szárliget között az új nyomvonal jobb vágányán megtörténhetett a felsővezeték átkötése és, az új pályaszakaszon megindulhatott a forgalom.
A jövő évben megkezdődik az újabb nagy munka is: a
pécsi vonal villamosításának előkészítése.
Szász Ferenc

LSU 106 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 15890

424 200 + 434 001: 3721

Neville2004 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 15889

Hogy lehetne a halasi az egyetlen terminál a vonalon, mikor egy másik már most is van?

Előzmény: 1047 005-2 (15888)
1047 005-2 Creative Commons License 2022.03.10 0 0 15888
H_CS Creative Commons License 2022.03.07 0 0 15887

Jól látom, hogy EVM fedélzeti berendezés (DVJ-2) is van a vontatójárművön?

Előzmény: Tamasch (15883)
romtemplom Creative Commons License 2022.02.27 0 3 15886

Köszönöm, amikor végignéztem,a teljes videót, már rájöttem, hogy más a vezérlőpult. Beugrott utólag a mérővonat is. 

De mentségemre szóljon, pont előtte olvastam az Iho-n és a Vg.hu-na Kissek szerbiai 200-as próbameneteiről. 

Előzmény: keszekusza76 (15885)
keszekusza76 Creative Commons License 2022.02.27 0 1 15885
Előzmény: romtemplom (15884)
romtemplom Creative Commons License 2022.02.27 0 1 15884

Az a Kiss olyan szépen, simán fut, mint a mienk Városligeti Elág. és Rrendező között. Csak egy kicsit gyorsabban megy. 😊

Előzmény: Tamasch (15883)
Tamasch Creative Commons License 2022.02.23 -1 5 15883

Eközben Belgrád és Újvidék között....

 

https://youtu.be/dUkbP8FhB70?t=900

 

... már 200-zal próbálnak a szerbek.

Ter Ret Creative Commons License 2022.02.18 0 5 15882

Kiskörös

Rájen153 Creative Commons License 2022.02.18 -1 2 15881

Soroksár és Soroksári út két gyengébb utasforgalmú állomás, és gondolom hosszú távon - a pálya felújítását követően - nem terveznek gyorsított személyvonati megállást, és ha most megállítják mert amúgy beférne az idejébe, és átadásra kerül a második vágány, akkor majd arra mennének a panaszok, hogy eddig megállt, mostantól meg nem, ez így szolgáltatásminőség csökkenés. 

 

Ugyanakkor a jövőbeni menetrendben - figyelembe véve az elővárosi szakasz településeinek elhelyezekedését és az utazási igényeit - inkább szükség lenne óránkénti két S25-ös vonatra Délegyháza és Budapest között, gyorsított személyvonatot nem látok indokoltnak. 

Előzmény: Avaar (15873)
toromon36 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 15880

Kisajátítással érintett ingatlanok: Település Javasolt kisajátítás vagy funkcióváltás (hrsz.)

Bp., XXIII. kerület 184527, 184540, 184670, 184671, 184686, 184692/2, 184702, 184705, 185355, 185362-185366, 196394/2

Dunaharaszti 1416/4, 845

Szabadszállás 0164/2, 057/32

Soltvadkert 0313/6

2f639e78-75d9-4e2f-87ae-23d588b0aca3.pdf (soroksar.hu)

Előzmény: Adani12345 (15874)
Neville2004 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15879

Volt egy időben Pesterzsébet előtt is, azt is kilalapálták utána. 

Előzmény: király2644 (15876)
Avaar Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15878

UI: köszönöm a tájékoztatást, ezidáig ugyanis nem igazán tudtam mire vélni, amikor 80-ról hirtelen megejt a vonat egy határozott fékezést, majd 15 másodperc múlva megyünk tovább, miközben nem történt semmi.  

Előzmény: f_k (15875)
Avaar Creative Commons License 2022.02.17 0 0 15877

Bár sajnálatos, de ezidáig rendben van a dolog. A probléma, hogy a G25 már 37-kor ott van Soroksáron, míg a szemből érkező S25 menetrend szerint is csak 40-kor. Ha nem lehet megoldani máshogyan, akkor benne kellene lennie a menetrendben, de hivatalosan meg sem áll ott. 

Előzmény: f_k (15875)
király2644 Creative Commons License 2022.02.17 -2 2 15876

Megvárják, míg 5-ös lesz, majd gányolják fél évvel később, és felemelik 20-ra...mint a Déli alagút...

Előzmény: f_k (15875)
f_k Creative Commons License 2022.02.17 0 2 15875

1-2 perc késés oka:

Van egy 10 es lassújel Soriúton:

Előzmény: Avaar (15873)
Adani12345 Creative Commons License 2022.02.17 0 3 15874

Kiskőröstől lefelé ahogy a menetvidóekon látom (PeteGabi videói Kelebia-Budapest között) Kiskőröstől lefelé nincs meg a hely a 2. vágánynak, ott biztosan sok helyen kell majd kisajátítás, onnan felfelé kevesebb, mert a videókon is látszik ,hogy végig ott a 2. vágány helye földútként, ill. áteresze, hidak is szélesek. Kiskőrösig meg is volt úgy tudom 1920-ig a 2. vágány később szedték fel ahogy a 120-ason is Békéscsaba-Lőkösháza között, és nem azért mert a trianoni békeszerződés előírta, hanem mert nem volt elég sín és kellett máshova, a forgalom meg lecsökkent a kisantant blokádja miatt így innen lehetett elvinni a legkisebb veszteséggel.

Előzmény: Rapa (15872)
Avaar Creative Commons License 2022.02.17 -1 1 15873

Azt azért szépen megcsinálták, hogy a 3757-es (G25 Délegyháza - Bp) gyorsított személynek akkor is várnia kell Soroksáron 2-3 percet, ha a 3722-es teljesen pontos. Utóbbi nem igazán szokott megtörténni, 1-2 perc késés mindig van. Ha már menetrend szerint a gyorsítottnak kell várnia a vonatkeresztre, akkor miért nem áll meg Soroksáron hivatalosan is? Egyéb megoldás persze, hogy mindkét vonatnak a végállomásról való indulását 2-2 perccel közelebb hozzák egymáshoz. 

Rapa Creative Commons License 2022.02.14 0 0 15872
Ter Ret Creative Commons License 2022.02.14 0 4 15871

Ter Ret Creative Commons License 2022.02.14 0 1 15870

02.13 kiskörös

1047 005-2 Creative Commons License 2022.02.10 -1 1 15869
LSU 106 Creative Commons License 2022.02.10 -3 0 15868

Ma pótlók: RKG-180 (Fehérvár Travel, Futura) és a tegnapi fehér temsa

Előzmény: LSU 106 (15867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!