Keresés

Részletes keresés

trambulin125 Creative Commons License 2 napja 0 4 15119

IIG-983 levizsgázott. IDZ-426 viszont még egyenlőre nem, kíváncsi leszek...

Előzmény: Sir Rooth (15067)
Dr.V.ker. Creative Commons License 4 napja 0 3 15118
Előzmény: Alexander Pistoletov (15117)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 4 napja 0 1 15117

A 857 is valahova oda kellett hogy befusson.

Előzmény: nejt74 (15110)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 4 15116

 a "személyhez kötött" buszok kora elmúlt.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Sajnos igen.

Ez várható volt amikor a MÁV-sok átvették a hatalmat.

 

Náluk a személyhez között mozdonyok kora már 2000 körül/után véget ért.

 

Ez a módszer szerintük gazdaságosabb.

Mindenki vezet mindent és minden mozdony/busz jár(hat) az országban bárhol, akár havonta is.

 

Szerintem meg nem.

A TSz buszok, mikor mindenki hajt mindent üzemkészsége drasztikusan csökken, a rájuk fordítandó karbantartási és javítási pénz mennyisége pedig meredeken nő.

 

 

 

dhp Creative Commons License 4 napja 0 0 15115

Ez az, amit nem értek. Nyilván, ha Classicot vált, azt ne vigyék vonatpótlózni, de egy EC12 bőven jó oda, pláne ha egész nap csak rendelkezésre áll. De ez van, a "személyhez kötött" buszok kora elmúlt.

Előzmény: trizs77 (15114)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 4 15114

a mostani 131 db csak szeptember  14-én kerül végleges helyére, gazdájához.

 

addig vonatpótlózik illetve klíma garancia busz lesz.

Előzmény: dhp (15111)
nejt74 Creative Commons License 5 napja 0 0 15113

Pontosabban a 887 és a 893 között.

Előzmény: nejt74 (15112)
nejt74 Creative Commons License 5 napja 0 0 15112

Értem. Köszi! Tippre a zalaiak után lesz, a 893 pedig már tatabánya

Előzmény: dhp (15111)
dhp Creative Commons License 5 napja 0 1 15111

Erről sajnos nincs konkrét információm. Ami szintén furcsa, hogy a 884 rendszámú már zalában van, tehát a szokással ellentétben nem sorozatban lesznek. De várjuk ki a végét persze. Nem igazán értem, ha adott fordára kiosztanak egy járművet, akkor azt miért nem a leendő gazdája veszi át és kapja meg elsőként. 

Előzmény: nejt74 (15110)
nejt74 Creative Commons License 5 napja 0 0 15110

Lehet tudni, hogy az AOAV883-on kívűl, melyikek jöttek palotára. illetve hol vannak vonatpótlózni?

Előzmény: dhp (15109)
dhp Creative Commons License 5 napja 0 1 15109

KNR-645 helyén dolgozik. (Jásdi telephelyes, fordával, sofőrrel került Várpalotához*, a dudari telep bezárása után, PPH-617-tel, illetve részben LMA-448-cal, ami Palotán javít, de vezénylés szempontjából nem oda tartozik.) 

Azt látjuk szerte az országban, hogy a buszhiány miatt vannak érdekes átcsoportisítások, nem vagyok biztos abban, hogy hosszabb ideig oda fog tartozni. 

 

Amit viszont senki nem jegyzett fel, négy Next érkezett Várpalotára, AOAV-883 pénteken már SSM-661 helyén volt, oda is kerül, bár állandó fordája iskolai napokon lesz. További három pedig máris vonatpótló feladatokat lát el. Igazán jól áll amúgyis buszokkal a palotai telep, nem tudom kire haragszanak ott ennyire, hogy mindig a rossz végére kerülnek a botnak. Gondolok most arra, hogy többnyire forgalomba álltak azonnal az új kocsik, amit Várpalota kap(na) azok meg el sem érnek a telepig, máris frego vonatpótlók, biztos nagy becsben fogják ott tartani, aztán nesze nektek "új" busz majd ősszek. Érdekes.

 

*Akkor még LNN-805 volt a fordakocsi. 

Előzmény: LSU 106 (15098)
pancsicsi Creative Commons License 5 napja 0 0 15108

FLR758 ment ma a reggeli Veszprém-Pécsen ❣️

trambulin125 Creative Commons License 5 napja 0 0 15107

Igen, a 630-ra gondoltam, csak elírtam.

Előzmény: SzElek (15103)
SzElek Creative Commons License 6 napja 0 3 15106

Jó lett. Ennyi képet ezidáig összesen nem láttam erről a kis buszról, mint most ebben a cikkben:D

Előzmény: Dr.V.ker. (15105)
Dr.V.ker. Creative Commons License 6 napja 0 11 15105

Fűzfői helyijárat pár képpel, köztük mai, utolsó napos fotó is van:

 

https://karpatbusz.blog.hu/2025/06/20/nem_lett_nagykoru_a_volanos_helyijarat_balatonfuzfon

LSU 106 Creative Commons License 6 napja 0 0 15104

Palotai ismerős mondta, hogy ottani lett/lesz

Előzmény: Dr.V.ker. (15100)
SzElek Creative Commons License 6 napja 0 0 15103

Két éve selejt a busz. A 630-nak járt le múlt héten a műszaki. 

Előzmény: trambulin125 (15101)
BPO-628 1987 Creative Commons License 6 napja 0 0 15102

Ahelyett és társaik helyett ott lesznek, vagy már vannak az új járgányok. 

Előzmény: trambulin125 (15101)
trambulin125 Creative Commons License 6 napja 0 0 15101

Mi helyett érkezett? Én HCA-631-re tipplelek...

Előzmény: LSU 106 (15098)
Dr.V.ker. Creative Commons License 6 napja 0 1 15100

Tuti Várpalota? Kb csak veszprémi járatokat csinál a Volán Napló alapján, bár tudom, attól még lehet várpalotai tartalék is.

Előzmény: LSU 106 (15098)
robbanómotor Creative Commons License 6 napja 0 0 15099

Tényleg, ezt akartam kérdezni, hogy egy hete mit keresett a veszprémi vasútállomásnál. 

Előzmény: LSU 106 (15098)
LSU 106 Creative Commons License 2025.06.19 0 2 15098

KEZ-571->Várpalota (gemences első generációs szóló Conecto)

robbanómotor Creative Commons License 2025.06.18 0 0 15097

Pénteken utaztam rajta Devecser és Káptalanfa között, nekem nem tűnt fel. :D (Csak az, hogy azon a Győr - Sümeg járaton sárga Intourónak kellett volna lennie.) 

Előzmény: Alexander Pistoletov (15094)
erdelyi.tibi Creative Commons License 2025.06.16 0 0 15096

Elkerült az agglóból és Veszprémben normális helyre is rakták, csak Siófokra kellett busz nyári segítőként. Utána Füred szorult meg azért helyettesített ott.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (15095)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2025.06.15 0 0 15095

Ország tartaléka

Réges rég Salgótarján helyiben kéne már neki járni, ahová eredetileg ment volna a 'húszhuszonhármas szétosztásukkor. Érdekes játszma zajlik ezekkel kapcsolatban, három év után még mindig nem sikerült mindnek megtalálni a megfelelő szolgáltatási helyet. Ez pedig egyben azért érdekes, mert sok helyre elvileg a magas amortizációs költségük miatt nem viszik, csak minél korosabb állapotukban, lásd Dunaújvárosba, vagy Szekszárdra. Ugyanakkor jobb eltenni tartalékba pár darabot, hátha gyorsabban le tudják zülleszteni a cég egyetlen még normális helyi kivitelű dízeles szólóit, ami a RIR-es Merci szérián kívül még van. Többek közt az érintett kocsi is ezért szolgált már Veszprém helyköziben, Siófokon, Balatonfüreden és Ajkán is két év alatt. Remélem, ha elosszák az új Credók mindegyikét, akkor elviszik a normális helyére, 

Előzmény: Isubusz (15093)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.06.14 0 4 15094

NAJ-393 festése felfrissült, viszont se nem fehéredett ki teljesen, se nem sárgult be, hanem maradt a kék csík az alján - igaz, világosabb színben, kb. az egykori kunságos árnyalatban.

Már csak egy kis kék csík kéne felülre is :D

Isubusz Creative Commons License 2025.06.14 0 1 15093

MRZ-393 @ 7386 Tapolca-Veszprém járaton, gondolom nem gyakori.

LSU 106 Creative Commons License 2025.06.14 0 0 15092

Valószínűleg selejtből kapta

Előzmény: trambulin125 (15090)
trambulin125 Creative Commons License 2025.06.14 0 0 15091

 A kép meg lemaradt...

Előzmény: trambulin125 (15090)
trambulin125 Creative Commons License 2025.06.14 0 0 15090

Az AO AV-851 az Utas.hu-n miért egy régi MAN-ként szerepel? Elírták, vagy egy selejt MAN-ból kapta meg az OBU-t?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!