Minden, ami az egykori Bakony/Balaton/Somló Volánnal, ezek jogelődjeivel, valamint a megye jelenlegi helyközi és helyijáratos buszközlekedésével kapcsolatos.
Ez várható volt amikor a MÁV-sok átvették a hatalmat.
Náluk a személyhez között mozdonyok kora már 2000 körül/után véget ért.
Ez a módszer szerintük gazdaságosabb.
Mindenki vezet mindent és minden mozdony/busz jár(hat) az országban bárhol, akár havonta is.
Szerintem meg nem.
A TSz buszok, mikor mindenki hajt mindent üzemkészsége drasztikusan csökken, a rájuk fordítandó karbantartási és javítási pénz mennyisége pedig meredeken nő.
Ez az, amit nem értek. Nyilván, ha Classicot vált, azt ne vigyék vonatpótlózni, de egy EC12 bőven jó oda, pláne ha egész nap csak rendelkezésre áll. De ez van, a "személyhez kötött" buszok kora elmúlt.
Erről sajnos nincs konkrét információm. Ami szintén furcsa, hogy a 884 rendszámú már zalában van, tehát a szokással ellentétben nem sorozatban lesznek. De várjuk ki a végét persze. Nem igazán értem, ha adott fordára kiosztanak egy járművet, akkor azt miért nem a leendő gazdája veszi át és kapja meg elsőként.
KNR-645 helyén dolgozik. (Jásdi telephelyes, fordával, sofőrrel került Várpalotához*, a dudari telep bezárása után, PPH-617-tel, illetve részben LMA-448-cal, ami Palotán javít, de vezénylés szempontjából nem oda tartozik.)
Azt látjuk szerte az országban, hogy a buszhiány miatt vannak érdekes átcsoportisítások, nem vagyok biztos abban, hogy hosszabb ideig oda fog tartozni.
Amit viszont senki nem jegyzett fel, négy Next érkezett Várpalotára, AOAV-883 pénteken már SSM-661 helyén volt, oda is kerül, bár állandó fordája iskolai napokon lesz. További három pedig máris vonatpótló feladatokat lát el. Igazán jól áll amúgyis buszokkal a palotai telep, nem tudom kire haragszanak ott ennyire, hogy mindig a rossz végére kerülnek a botnak. Gondolok most arra, hogy többnyire forgalomba álltak azonnal az új kocsik, amit Várpalota kap(na) azok meg el sem érnek a telepig, máris frego vonatpótlók, biztos nagy becsben fogják ott tartani, aztán nesze nektek "új" busz majd ősszek. Érdekes.
Pénteken utaztam rajta Devecser és Káptalanfa között, nekem nem tűnt fel. :D (Csak az, hogy azon a Győr - Sümeg járaton sárga Intourónak kellett volna lennie.)
Elkerült az agglóból és Veszprémben normális helyre is rakták, csak Siófokra kellett busz nyári segítőként. Utána Füred szorult meg azért helyettesített ott.
Réges rég Salgótarján helyiben kéne már neki járni, ahová eredetileg ment volna a 'húszhuszonhármas szétosztásukkor. Érdekes játszma zajlik ezekkel kapcsolatban, három év után még mindig nem sikerült mindnek megtalálni a megfelelő szolgáltatási helyet. Ez pedig egyben azért érdekes, mert sok helyre elvileg a magas amortizációs költségük miatt nem viszik, csak minél korosabb állapotukban, lásd Dunaújvárosba, vagy Szekszárdra. Ugyanakkor jobb eltenni tartalékba pár darabot, hátha gyorsabban le tudják zülleszteni a cég egyetlen még normális helyi kivitelű dízeles szólóit, ami a RIR-es Merci szérián kívül még van. Többek közt az érintett kocsi is ezért szolgált már Veszprém helyköziben, Siófokon, Balatonfüreden és Ajkán is két év alatt. Remélem, ha elosszák az új Credók mindegyikét, akkor elviszik a normális helyére,
NAJ-393 festése felfrissült, viszont se nem fehéredett ki teljesen, se nem sárgult be, hanem maradt a kék csík az alján - igaz, világosabb színben, kb. az egykori kunságos árnyalatban.