Keresés

Részletes keresés

breien Creative Commons License 2006.03.26 0 0 11
ennek  kiegészíteseként  írtam, a "tervezett  egészségügyi  reform "  topic  4 108-as  hsz.  -ét.  Talán  azzal  együtt  már  érthetőbb  a  lenti   hsz.
Előzmény: breien (10)
breien Creative Commons License 2006.03.26 0 0 10

Az  egyszerű  polgár,  csak  azt  teszi,  amit  számára  "biztosítanak".

Tehát,  ha  olyan  "gumitörvényeink" vannak,  mint  amilyenek, s a  felelősségrevonástól  nem  kell  tartaniuk,  /  a  fél  országot  mégsem  zárhatják  börtönbe  -  habár,  a mostani  szlogen,  a gazdaságélénkítésre  "  az   építőipar  fellendítése"!  sok  börtönt  kellene  itthon  építeni,  azonban,  valóban  börtönökre  lenne  szükségűnk? - /  akkor  miért  ne  tennék?

 

Sajnos,  ez  az  eredménye,  ha  a politikusaink  még  a  saját  választópolgáraikkal  sem  állnak  szóba .  Az  EU.  csatlakozási  kampány  során  volt  "édes  szlogen"  mm.  "  a fél  országot  itthon  hagynák."  Nos,  ma  úgy  néz  ki  kb.  9 800 000 magyart  hagytak  itthon!   kb.  százezer  személynek,  már  ma  is  "eldorádó"  teremtetett.

 

Ha  K+F-ről   beszélek,  helyi   szinten,  én  úgy  fogalmazok  "  az  állam  úgy  támogassa  a  K+F-et,  hogy  pénzével,  segítse  a  magyar  tudás  kibontakozását,  szerezzen  tulajdonjogot,  s elővásárlási  jogot  kapjon cserébe  a  pénzéért,  amit  az   ötletgazda,  5 -  10  éven  belűl  érvényesít  a  profitból,  s  így  megteremtik  a  "nemzeti  gazdaság"  alapjait, s a kivásárlásból  befolyt  pénzt,  újabb  projektekbe  fekteti  be.  A  továbbiakban,  az  állam  az  így  létrehozott   versenyképes,  korszerű  gazdaságok   révén,  "adó"  formájában  részesűl,  a  befektettett  tőke  hozadékaként.  /  mégiscsak  nonszesz,  hogy  nincs  lassan  egyetlen  egy  hazai  márka  sem  itthon /   Mi  csak  "bérmunkásnak  lennénk, jók?

 

Nem az  a  probléma, hogy  Európa  "elamerikaisodik".  Sok  tekintetben,  az  USA,  példaként  is  szolgálhat  nekünk  pl.  a  soknemzetiségű  polgárokat   egy  nemzettudattal  hogyan  tudta  összefogni.  /  európaiak,  ázsiaiak,  afrikaiak,  mára  büszkén vállalják, az   USA  állampolgárságukat,  "identitásukat".  valami  hasonló  lehetne  az  "európai  idntitás"  is.

 

Az  emberek,  a politika,  egyes  politikusok  osszák  meg.  Nézd  meg.  miért  van  az,  hogy  a műszakiak  politikai  különbözőségük ellenére  is  együtt  tudtak  dolgozni,  pl.  Mo-on,  1974-ben  Ny.  német  csúcstechnikát  építettünk,  s helyeztünk  üzembe.  vagy  a  híres "csalagút"  több  évszázados  nemzeti  ellentétek  megléte  esetén is  megvalósították.  stb.  stb.... /

 

Jó  volna,  ha  a politikusaink,  kilépnének  a  "mesevilágból",  s  a  realitások  talaján tevékenykednének.   Azzal  is  megelégednék, ha   felnőtt   emberként  kezelnének  bennünket.

Előzmény: email-vmsz (9)
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.25 0 0 9

Hát a "rendszerváltásról" annyit, hogy volt egy-két ország, ahol nem volt felelősségre vonás a diktatúra után (pl. Portugália), az más tészta, hogy itt a saját kijelentéseiekért, ígéretiekért sem vállalnak felelősséget (sajnos ezt a legtöbb "mezei" polgár is "eltanulja") a politikusok, hogy ez miért alakult ki, azt nem igazán értem.

A diplomáciával kapcsolatban: szerintem ha Burma, vagy Etiópia lett volna Lengyelo. helyett, akkor sem lehetne/szabadna így csinálni. És tényleg el vagyunk maradva, már a görögök is tudták: a köz érdeke előbbre van a magánérdeknél.

Szerintem, ha nem lenne kampány, akkor sem lennénk sokkal többen, tényleg egyszerűbb anyázni mint érvelni vagy gondokodni.

A fejlesztés terén szerinted az államnak bele kell szólni a cégek dolgaiba, vagy elég ha az EU kitűzi az új irányelveket, és azt követni is fogják a cégek, multik?

Az USA-val kapcsolatban: nem áll fenn annak az esélye, hogy Európa túlzottan "el-amerikaisodik", persze, csak a "nagy szabadságra" nézve. Érdemes mégnézni, mi lett (és valószínű lesz) Magyao.-on a tárasadlommal, szerintem nem a jó irányba haladt, eléggé torz.

A fejlesztésekben egyetértek a "világszintű", illetve EU-szintű megosztással, de itt is megvannak azok a feszültségek, ellentétek, amik az egész folyamatot megbéníthatják (persze, erre vannak a politikusok), a közelmúltban lévő gazdasági tanácskozások is azt mutatják, hogy nagyon nehéz megegyezni.

És ha elkészül az egészségügyi projekt, akkor milyen konkrét "talpraállítási" javaslatok lesznek, vagy ez csak "megmenti" az egészségügyet?

 

Előzmény: breien (8)
breien Creative Commons License 2006.03.25 0 0 8
Sajnos, sokkal kevesebb helyre utaztam, ahová szerettem volna eljutni.
A mezőgazdasághoz nem értek, scupán láttam, s személyesen megtapasztaltam, hogy a mezőgazdaságból megtudnak élni, s folytatni tudják elődeik életmódját, természetesen igazodva a modern élet adta lehetőségekhez. A környezet, a mentalitás, viszont a régi. Védik, ápolják azokat, s ahol lehetőség van rá / sok helyen tudatosan építik ki ennek lehetőségét um. vendéglátás / bemutatják az érdeklődőknek. Amint éb tapasztaltam, nem csak a környékről, de többszáz Km-ről is voltak látogatók, sőt külföldiekkel is találkoztam. / mellékjövedelemnek sem volt rossz /.

Sajnos, a politikusainkat illetően, nem sok reményem van. Nézd, oéyan "rendszerváltást"? hajtottunk? végbe, hogy elmaradt a politikai számonkérés. Ne tévesszd össze, nem akartam senkit a "lámpavasra" felhúzni, az azonban vérlázító, hogy mind a mai napig, semmilyen politikai felelősséget nem vállalnak semmiért. pl. Svédországban, a külügyminiszter lemondott azért, mert um. " ráhatással volt az iszlám karikatúrákat helyeslőkre, hogy a kialakult politikai vihar enyhítése érdekében, határolódjanak el az erőszakot hirdetőkkel szemben"

No most vesd össze, a lengyel államelnök ilyen durva elutasításával, különös tekintettel a Brüsszelben tegnap történtekre / és akkor ne vegyük figyelembe a többszázéves közös múltunkat /.

Mikor tanúlják meg. ha országos tisztséget töltenek be, min. elnök, országgyűlés elnöke, akkor NEM pártpolitika, hanem az ország érdekében kell döntéseiket meghozniuk.

Ne csodálkozz azon, hogy nem "jönnek"! kampány van! már az is eredmény, hogy nem 0-tak, s nem jönnek "anyázni".

Nézd, ahogyan itthon csinálják a "fejlesztéseket"? azt nem is szabad tovább folytatni. / több helyen vázoltam egy alternatívát /

Külön kell választani EU-s szinten

- mi az amit nemzetközi projektbe kell megvalósítani erre jó példa a "fúziós erőmű" EU. USA, Oroszország, Kína közös projekt.

- mi az, amiben az USA-val kell kooperálni.

- mi az, amit EU-s szinten kell megoldani, a tagországokat bevonva. pl. ilyen lehet az EU. egészségügyi rendszerének koordinálása. 2007-ben, erre dolgozunk ki egy pályázatot. Elég sok munka van már benne, viszont még mindíg vannak "nyitott" kérdések, um. "kockázati tényezők".

Nos, ha azokat sikerűl megoldani, kompromisszumok árán, akkor már meglesz a kiindulási alap, amire építhetjük a projektet. Tudod, itthon, az elműlt tíz évben mindent elkövettek azért, hogy ezen a területen semmi előrelépést ne tudjunk tenni. meg is lett az eredménye. Mára, soha nem látott mélypontra süllyedt az Eü. szolgáltatásunk szinvonala, sőt a biztonságos fenntarthatóság határán táncol, bármikor összeomolhat. "magyar virtus"!
Azt ne kérdezd, hogy kinek jó ez, mert azon a párezer személyen kívűl, akik ennek "haszonélvezői", senkinek.
Előzmény: email-vmsz (7)
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.25 0 0 7

Hát igen, eléggé szarvashibának tűnik (csakhogy itthon "fontosabb" dolgokkal vannak elfoglalva...). Az, hogy az EU-ban kirajzolódik a kuatatás-fejlesztés nagyobb prioritása, az sajnos nem azt jelenti, hogy Mo. is együtt halad ezzel. (Pedig ugye előszeretettel érvelnek a versenyképesség javítása mellett.) Hát sokáig kéne válogatni ahhoz  a politikusok közt, hogy ez itt is normálisan működjön, itt más a mentalitás. (A legtöbb külföldi politikus is politikus, csak talán egyel "jobb" fajtából, ez igaz.) Én nem látok bele abba, hogy az EU, hogyan intézi a tisztviselői, szervezési feladatokat, de talán a "fordulaton" kívül szükség lenne ennek is a felülvizsgálatára "spórolás" szempontjából, mert hiába oldja meg a gondok egy részét az új stratégia, hogyha a pénzt máshova kidobják. (Mondjuk én kételkedem abban, hogy az EU parlamentje a következő bővítés [Románia, Bulgária...] utánmennyire lesz működőképes.)

Az energiaszerkezet illetve a mezőgazdaság átalakítása világtendencia. Mo.-n még mindig alulszervezettnek tartom a mezőgazdaságot (láttam spanyol "TSZ-eket", hihetetlenül szervezettek és nagyon jó "hatásfokúak"). A minőségi áru szerintem (legalább is itt) megvan. A gazdaság egy részét át lehet állítani a bio-termelésre, de teljes mértékben lehetetlen (majdnem ugyanez vonatkozik jelenleg az alternatív energiatermelésre).

Azért a fejlesztés terén sem szabad a zsákutcába beleszaladni, hogy: fejlesztünk-fejlesztünk, de "hova"? De egyértelműnek tűnik, hogy jelenleg ez az egyetlen megoldás.

Mást ez a téma nem is érdekel??? Pedig fontos.

Előzmény: breien (5)
breien Creative Commons License 2006.03.25 0 0 6
A támogatási rendszert a K+F-re, az önálló energiahordozók / alternatív energia / kiépítésére, s a mezőgazdaság esetében a vidéki élet fenntarthatósága érdekében, a "termékszerkezet" váltást tartanám célszerűnek támogatni / bio termékek, és az energiaalapanyagok termelését értve ez alatt / Minőségi árút, minden területen.

A versenyképesség topic, valamint az "adó" topicokban már vázoltam vitaindyítónak egy alternatívát. EU-s szinten is ennek látom hosszútávon a lehetőségét.

Mindenképpen a mostani laza támogatási rendszert felűl kell bírálni. Túl sok az a pénz, ami elfolyik a "költségekre", s arányait tekintve alacsony %-os hányad marad a fejlesztésre.
Előzmény: email-vmsz (4)
breien Creative Commons License 2006.03.25 0 0 5
Nézd, az EU-nak, a legnagyobb vetélytársa, saját maga.
mai hír:

Sem a magyar min. elnök, sem az országgyűlés elnöke nem volt hajlandó, a Lengyel államelnököt fogadni.
Sokat kell még tanulniuk ezeknek a politikus "palántáknak", hogy felérjék ésszel, "többszázéves" közös történelmi , kultúrális múlt köti össze a két nemzetet / rajtam kívűl, biztos többszázezer honfitársam él ebben az országban, aki valamilyen fokon lengyel ősökkel bír. /.
Most, amikor az EU-ban, sorsdöntő fordulat van kialakulóban / az új költségvetésnél egyre inkább kirajzolódni látszik, hogy a fejlődésre kell helyezni a prioritásokat / s politikai szinten gesztusokat tesznek ennek érdekében, itthon, két "meghatározó"? / legalábbis posztját illetően /személy ilyen durva diplomáciai hibát vétsen.

Vagy talán, nekünk kellene tanúlnunk, hogy jobban válogassuk meg, kiket küldünk oda?

no látod, ezért írtam, hogy optimistább vagyok az EU-t illetően, mint a hazai politikusainkkal.
Előzmény: email-vmsz (3)
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.24 0 0 4
Még annyit: A támogatási rendszer átalakításán a mezőgazdaságot, vagy az "egész" ipar-turizmus stbstb... támogatását érted? Ebben egyetértek, én lényegében mezőgazdasággal foglalkozom és (bár a támogatásoknak nem vagyok részese), Magyarországon egyenlőtlenül oszlik az EU-s pénz. A másik, hogy a "fejlettebb" EU-s országokból (rokonoktól stb...) sem hallok túl sok jót, úgy a mezőgazdaságban, mit a fejlesztések, munkahelyek teréről.Igazad van,ha most belekezdenének egy "reform folyamatba", talán nem burjánzana el az egész rendszerük.
Előzmény: breien (2)
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.24 0 0 3

Lehet, de alapvetően egy-egy "földrajzi zóna" (jelen esetben az EU), egy idő után kimerül, hanyatlik. Az EU-nak nincs "vetélytársa", nincs már SZU, nincs ami az országokat megegyezésre sarkallja, nem kell már "félni". Illetve most kéne igazán összfogni (főként a gazdaságban), mert tényleg lemaradnak. Nem mondom, hogy az EU hatalmas válságban lenne, de bővítés ide vagy oda, nem tudnak új piacokat meghódítani, mint anno a Szocialista tömb "rendszerváltásakor".

Előzmény: breien (2)
breien Creative Commons License 2006.03.24 0 0 2

Még  kivédhetné.

Számos  olyan  előnye  van,  amely  ma  még  a  javára  válhatna.  Sajnos,  abban igazad  van,  hogy  sok "hatást"  maga  gerjeszt.

Valamivel  optimistább  vagyok  az  EU.  esetében,  ha  a politikusokról  van  szó,  mint  a  hazai  politikai  "villongásokat" látom.

Számos  olyan tartalékai  vannak  az  EU-nak,  ha  azokat  sikerűlne koordinálnia,  akkor  javára  válhat  még  a  globalizáció.  /  sajnos,  a  megosztottság,  a  politikai  széthúzás  ebben  az   esetben  is  kockázati  tényezőt  rejt  magában.

 

Ha  a  K+F-re nagyobb gondot  fordítana,  s a  támogatási  rendszerét  átalakítaná,  esélye  lenne  a fordulatra.

Előzmény: email-vmsz (1)
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1
Amúgy az EU már most sem tudja kivédeni ezeket a hatásokat, sőt egyes hatásokat saját maga gerjeszt. Egyáltalán nem érdekük, hogy megállítsák a folyamatot. Amúgy is inkább azon kapkodnak, hogy ne dőljön a fejükre az egész "rendszer".
email-vmsz Creative Commons License 2006.03.24 0 0 0
AntiGl0b
breien Creative Commons License 2006.03.24 0 0 topiknyitó

Globalizáció  kihívásait,  hogyan  védheti  ki  az  EU?

Hogyan  tudja  az   Európai  értékrendet, kultúrát megvédei a  globalizációban?

A  globalizációnak  pozitív  hatásai  is  vannak.  Mi  akadályozhatja  Európát  abban,  hogy  ezt érvényesítse?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!