Egy olyanba kérnék segítséget, hogy van egy Berlingom 2000 évjárat, hogyan tudom kiszedni az adagolóbol a leállító mágnesszelepet? simán csak ki kell csavarni?
Próbáltuk a egrt ki lett kötve tartály sapka és a termosztát is cserélve lett de még mindig ugyan azt csinálja. Azt figyeltem meg ha 80-90 nel megyek akkor annyira nagy nyomást nem csinál de ha 130-140 nel megzavarom akkor viszont jóval nagyobb nyomás van rendszerben. Következő a hengerfej levétel lesz.... Remélem látni fogunk valamit...
Első körben ki lehetne iktatni az EGR hőcserélőt a hűtőkörből és kipróbálni úgy. A hűtőrendszer biztosan nem ereszt, nem levegősödhet fel esetleg ? Mert a levegőbuborék is tud érdekes dolgokat produkálni. Ezek után lehetne nyomást mérni a hűtőrendszerben és meg lehetne nézni reagens folyadékkal, hogy a hűtőközegbe kerül-e bele égéstermék, mert van esély arra, hogy esetleg hengerfejes, bár az EGR hőcserélőnél is juthat be, így körültekintően kell vizsgálódni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni van egy 2003as Citroen Berlingom 2.0hdi motorral. Következő a bajom vele a hűtőrendszerbe nyomást keletkezik ami ugye nem is lenne baj de mindig kidolgozza a vizet belőle nem főzzi csak zárt sapkán kiszuszogja. Már volt sapka csere nem segített. De ujjal összenyomni a csöveket nem tudom. Vizet és az olajat nem eszi. 90 foknál fentebb nem szokott menni a hőmérő. De a vízszint mindig lemegy minimum szintre. Válaszokat Köszönöm!
betettem a hosszú kapcsolót, 4 alátétet kellett alá tenni, most kb 12mm menet fogja, direkt nem húztam meg erősen
szilikon ragasztót kentem a menetre
remélem nem lesz vele gond
a benyomott alkatrészt lehetett látni, még alá is tudtam nyúlni imbuszkulccsal, de kijjebb húzni már nem, hosszú rúd lehet, mi középtájt meghajolt, és azt hiába húzogatom emberi erővel, az meg nem hiányzik hogy beleesik az imbuszkulcs is a sebváltóba
3 alátétnél még azt csinálta, hogy 1-ből kettőbe áthúzva a váltókart, kapcsolt a tolatólámpa (multimétert rákötöttem mini szilikoncsövekkel, és hanggal jelezte a motortér felől)
fejlemények: (meg a butaság amit más már ne kövessen el)
- rendeltem 1 tolatólámpa kapcsolót, elhoztam, de ezt már amikor megpróbáltam beszerelni, azonnal látszott hogy az elektromos csatlakozó nem egyezik, nem lehet rádugni, meg a menet se ugyanakkora volt
- kerestem a neten másikat (ezek mind típus, évjárat alapján mentek), kicseréltem arra, 200ft ráfizetéssel, hazahoztam
itt volt egy olyan részprobléma, hogy 22-es rövid csőkulcs, vagy 22-es hosszú dugókulcs, leginkább a yato lambdaszonda leszedő lenne alkalmas a kapcsoló kitekerésére
nekem egyik sem volt meg, és ilyet nem lehet nagy barkácsáruházakban kapni
az lett a vége, hogy vettem egy standard 20-22-es csőkulcsot egy közeli barkácsboltban, kb 1200 ft volt (a fenti speciális szerszámok 3-5e körül vannak + házhozszállítás)
ezt némi nehézségel lefűrészeltem a 22-es oldalán a lyukak felett egy kicsivel
köszörűvel kellett körbe bekezdeni, itt csak vasfűrészem van, a flex a nyaralóban van
lett egy szerszám, amit rá lehetett húzni a csavarra, de nem tudtam forgatni, mert a csőkulcs kulcs része nem elég hosszú, és a benne lévő kapcsoló belelógott a két furat közé, tehát nem lehetett átdugni rajta csavarhúzót és értékelhető erővel kitekerni
a dolog előzménye, hogy a kapcsolón elektromos csatlakozó van, ami megy az autó elektronika felé
ezt a csatlakozót nem lehetett csavarhúzóval, vagy feszegetéssel szétpattintani, a bent lévő zárlatos kapcsolót szét is gyamáltam közben
kb 1 óra kínlódás után kiderült, hogy el lehet forgatni a kapcsoló műanyag részét a csavaron, és így láthatóvá vált az a kapocs ami összefogja
ezt követően újabb 1 órás kínlódást követően megtaláltam a megfelelő villáskulcs és csőkulcs kombinációt, amit a 'szerszám' 1 furatába akasztva, a megfelelő erővel lehetett már tekerni, és így kiszabadítottam a kapcsolót ami az autóban volt -> itt követtem el a nagy hibát
a sikeren felbuzdulva szorgalmasan behajtottam a másodjára vásárolt kapcsolót, majd próba
már az elején látszott hogy a tolatólámpa még mindig világít, és ahogy hátramenetbe próbálom kapcsolni, nem is engedi, nem veszi be, nem lehet hátrahúzni a kart eléggé
rögtön gyanús lett, hogy a cserekapcsolón a menetes rész hosszabb, és azért nem enged sebességet váltani, mert ütközik a kapcsolóval a sebességváltóban valami
visszamentem az alkatrész üzletbe, és ezúttal az eladók segítségével kerestünk másikat, megrendeltem, még aznap délután kihozták, és mehettem érte
ezúttal vittem magammal a kivett darabot, hogy össze lehessen hasonlítani
az üzletben pár perc alatt kiderült, hogy nem egyezik az elektromos csatlakozás, nem hoztam el, akkor az eladók segítettek egy újabb, most már negyedik fajtát rendelni, aminek a mélysége is egyezik, meg a csatlakozó része is
ezt ma elhoztam, kivettem a 2. számú cserekapcsolót, betettem a helyére a 4. számú cserekapcsolót (ez már ránézésre teljesen azonos azzal amit kivettem, az áramszedő tüskék állhatnak egy minimálisan közelebb, de ezt megvezeti az ellendarabon a műanyag
próba, ezúttal már sebességbe lehetett tenni az autót, telefonnal vettem fel hátulról, hogy jár a motor, hátramenet sebesség, és azt is hogy NEM világít a tolatólámpa
az nagyon valószínűtlen, hogy a 4. cserekapcsolónak gyári hibája lenne, beszerelve nem férek hozzá hogy mérjek rajta, annyit tudtam megállapítani, hogy áramot kap, és alaphelyzetben nem vezet a kapcsok között, illetve hátramenetben sem
tehát most azt gondolom, hogy a túl hosszú cserekapcsoló (2.) behajtásakor a sebességváltó belsejében az a mechanika, ami megnyomná ezt a gombot elgörbülhetett
mentem vele egy kört - gyerekeket elhozni - megy az autó, tolatólámpa nem ég, 1-ből kettőbe váltani nehezebb mint eddig, más sebességeknél nem veszek észre különbséget
gyakorlatilag, amikor hátrahúznám egyesből kettőbe, a sebességváltó megakad, ki kell húzni üres felé, és úgy már eljön
a nagy hibát azzal követtem el, hogy amikor már kivettem a régit, és készültem beszerelni a régit, össze kellett volna hasonlítani őket, de álmomban nem gondoltam, hogy típus, évjárat stb egyezés mellett ilyen különbségek lesznek
ebben persze az a becsapós, hogy ez az alkatrész nem az autó típustól, hanem a sebességváltó típustól függ, ami viszont nincs meg külön, forgalmiban vagy adásvételiben, vagy máshol
tehát ha a feltételezésem igaz, akkor csináltam magamnak egy olyan hibát, ami rendesen csak a sebességváltó megbontásával javítható, hacsak nem tud valaki trükköt amivel a kapcsolót megnyomó alkatrész visszagörbíthető a kapcsoló furatán keresztül, a sebességváltó megbontása meg biztos hogy meghaladja az én szerelői tudásomat, illetve ez gondolom tömítések cseréjével is jár, akkor meg kezdődik előről a pokoljárás hogy melyik tömítés fog egyezni a sebváltóval, ha egyáltalán lehet még ilyet kapni
komplett sebváltó bontóplázán ~45 ezer, amihez még jön 15e házhozszállítás, meg a szaki munkadíja aki cseréli, így már 100 fölött van, és ezt most biztosan nem tudom kifizetni, meg kb. nem is érdemes erre az autóra
most kínomban azon gondolkodok, hogy a 2. számú cserekapcsolót, amit megtartottam, alátéttel rakom vissza, hogy ne menjen annyira hátra, és ha mázlim van, eltalálom azt az alátét vastagságot, amivel működik minden, és még a váltóolaj se szivárog el
sajnos az akku visszatöltéses hiba nélkül is hozza, bekapcsolt motorral egyből világít a tolatólámpa, tönkremehetett a kapcsoló a sebességváltóban, rendeltem másikat
írtam korábban, hogy van az autónak egy elektromos problémája: meleg motornál, leállítás-újraindítás után felgyullad az akku visszatöltés jelzés, a ventilátor pedig leáll
(emiatt nem lehet az ablakokat páramentesíteni, ez is a fő gond vele)
ma délután is beugrott ez a hiba állapot miközben hoztam haza a gyerekeket és egy autós átszólt, hogy ég hátul a tolatólámpa
megálltam a célnál, és próbáltam a dolgokat ellenőrizni, járó motorral valóban égett a tolatólámpa, és a rendes hátsó lámpa is
leállított motorral, és lekapcsol világítással egyik sem égett - ez valószínűleg helyes
leállított motorral, és felkapcsolt világítással ment a hátsó világítás is, és hátramenetbe kapcsolva a tolatólámpa is, hátramenetből kivéve csak a hátsó világítás ment, a tolató nem
járó motorral, és hátramenetbe kapcsolva én ugye nem tudok hátramenni, de megkértem a szomszédomat, és ő látta hogy ég a tolatólámpa, de ahogy kivettem sebességből, égve is maradt
azt persze most nem tudom, hogy ez a viselkedés akkor is így van-e amikor a hiba nem aktív, mert hátulról nem látom az autót amikor vezetem, de reménykedek benne hogy ez nem két külön hiba, hanem így most végre kiderül milyen alkatrész zárlata okozza mindkét hibát
mit kéne szétszedni? biztosíték panel hátsó oldalán lehet valamilyen probléma?
Nem lesz lehetőségem=nem lesz azonnal lehetőségem,,,utána úgyis kell. De egyszer el kell vinnem, szó nélkül, ha beleugrok. Én elvinném, évi 6-7000 km-re kéne vidékre lemenni-hazajönni, évi kétszer futó, nagyobb cuccal, a típus, meg ahogy elnézem, erősen értéktartó, mindenki fél a sok elektronikás újkori autóktól,,,én is fázok tőlük, bevallom.
Szóval,,,a "mi nincsen" megállapítására nem lesz lehetőségem. De gyanítom elektronikai hiba. Bármi féle. Kicsit lutri,,,de aki nem kockáztat,,,nem is győz. Feltennék rá, egy kis pénzt, hátha nyernék.
Köszi! Márka szervízbe besétálva, a pin kódot ingyen kiadják, ami a másik bsi programozásához kéne,,,vagy mit kérnek érte vajon? (akkor jól láttam, hogy kell a programozásához a kód) Az autó meg lesz véve,,,mert 200 ezerért nincs normális 5 személyes Berlingó/Partner,,,ez is necces, de fantáziát látok benne. 360 ezer km, végig magyarországi, egyenesen növekvő kilóméterrel, pedig nyilván nem tett oda a motornak. (mechnikai hibát kizártam) Diag, persze, muszáj lesz,,,csak próbálok előre gondolkodni, az autó nincs hirdetve, tehát én leszek ott először, amire sokat is kell várnom, még egy hónap, majdnem. Érdemes -e,,,nem -e.
Nemrég adtam el C5, 1,6 hdi autómat, és Berlingo/Partnert szeretnék. Volna, egy viszonylag tuti vétel, másfél év műszaki, 2000 évjárat, 2.0 hdi, rhy motorkódos, az ember megvette, leműszakiztatta, 550 km ment vele, azóta áll, tőle messze, külföldön dolgozik, nem ér rá vele foglalkozni, olcsó lenne, 360 ezer km-el, elvileg nem tekert órás, végig magyar országi. 1 hónap múlva tudnám megvenni, akkor ér haza.
A hiba: "nem mindig indul". (nyilván nem önindító probléma..) Többet nem tudok, ha nagyon egyszerű a hiba, akkor holtponti jeladó, de ekkora szerencsém úgysincs. Ha BSI-hiba lenne,,,ami sanszos is lehetne, szeretnék kérdezni ezzel kapcsolatosan.
Veszek mondjuk egy másik Bsi-t hozzá, (nem drága, elnézve 20-25 ezer) de mondjuk nincs meg az autó kódkártyája, ami szintén sanszos.
Járható út lenne, egy másik Bsi-t belerakni, fel lehet -e tanítani, a kódkártya nélkül,,,,vagy pont ez lenne a sz..ó roller? Merthogy nem lehet. ?
telen csak napi 15-25 km-t autozom vele naponta varosban
ez közmismerten a DPF eltömődését okozza, meg szerintem általában sem tesz jót egy dízelnek (pl EGR szelep elkoszolódik, beragad, és kopogásos járást okoz)
a dízel az országutak királya, városban szenved (nekem is az van, és a feleségem cseszteti a városban folyton, én távolsági autónak vettem)
2012 C.B. 1,6 E hdi Automata. 180e KM van benne, amibol az elmult 3 evben en tettem bele 90e KM-t. Mindig idejeben szervizelt, talan ezert is, az auto egy atlagos Francia autohoz kepest tokeletes, egy apro problemaval. Az ECO mod, / start-stop rendszer vagy 2 eve nem mukodik, bizonyos dolesszogben nem jelez ki semmit, viszont ha vizszintesen parkolok, mindig egy sipolassal + haromszog + hibauzenet jelzi a hianyossagot, ami engem nem zavar. Viszont 2 ev alatt ketszer tisztittattam ki a kipufogoban a szurot + ketszer toltottek FAP vagy mi folyadekot utana....ez utobbival nyilvan mindig atvertek, hiszen 1L cc 70e KM-re eleg, de sebaj. Kerdesem az, hogy van e osszefugges a filter eltomodes kijelzese es a nem mukodo start-stop rendszer kozott. Az autot mindig tele tankolom az atlagos, vagy a jobb dizellel, ellenben telen csak napi 15-25 km-t autozom vele naponta varosban, a tobbi evszakban atlag 2 hetente autopalyara megyek150-200km es atlagosan 137 km/h sebesseggel haladva. Ez a filter eltomodeses problema eddig mindig csak telen jott elo...
En a kerekcseren tul nem ertek az autokhoz, ezert hozzaertok, kerlek segitsetek
2020-as Berlingo furgonom van, nemrég esett át a hároméves szervizen. Azóta indításkor hidegen a szellőző rendszeren át beáramlik a kipufogógáz az utastérbe. Elindulás és szellőztetés után már nem lehet érezni a szagot. Valaki tapasztalt hasonlót?
Nekem is ez a problémám. Az enyém dobozos és 17-es évjárat. Ugyanaz, az első ajtóban lötyög a víz. Én sem látom a kifolyókat és van ott egy gumitömítés, ami talán eltakarja a kifolyó nyilásokat? Mit lehet tenni, mire jutottál?
Annyi kiegészítés lenne nem csak onnan jön a leeresztő alól az olaj hanem a váltó öntvények össze csavarozásánál a leeresztő mellett(nem jó a felek tömítése egy pici részen vagyis eddig bírta). Azzal mit lehetne csinálni? Váltó ki és szétszed ezért az nekünk sok lenne. Megragasztani fém ragasztóval vagy köröm lakkal lekenni azt a pici rést? Így nem maradhat mert kiszivárog belőle az összes olaj ennyi fix. Mi a véleményed? Majd mailben írj már valamit...
Ez a 2018 Berlingo egy ipari hulladék mostmár biztos. Persze gondolom az összes gyártó itt tart már...