Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bavázska Creative Commons License 2024.03.26 0 0 3297

Sziasztok!

Egy olyanba kérnék segítséget, hogy van egy Berlingom 2000 évjárat, hogyan tudom kiszedni az adagolóbol a leállító mágnesszelepet? simán csak ki kell csavarni?

Memphis90 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 3296

Próbáltuk a egrt ki lett kötve tartály sapka és a termosztát is cserélve lett de még mindig ugyan azt csinálja. Azt figyeltem meg ha 80-90 nel megyek akkor annyira nagy nyomást nem csinál de ha 130-140 nel megzavarom akkor viszont jóval nagyobb nyomás van rendszerben. Következő a hengerfej levétel lesz.... Remélem látni fogunk valamit... 

Előzmény: FeZ_ (3295)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.28 0 0 3295

Első körben ki lehetne iktatni az EGR hőcserélőt a hűtőkörből és kipróbálni úgy. A hűtőrendszer biztosan nem ereszt, nem levegősödhet fel esetleg ? Mert a levegőbuborék is tud érdekes dolgokat produkálni. Ezek után lehetne nyomást mérni a hűtőrendszerben és meg lehetne nézni reagens folyadékkal, hogy a hűtőközegbe kerül-e bele égéstermék, mert van esély arra, hogy esetleg hengerfejes, bár az EGR hőcserélőnél is juthat be, így körültekintően kell vizsgálódni.   

Előzmény: Memphis90 (3294)
Memphis90 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 3294

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni van egy 2003as Citroen Berlingom 2.0hdi motorral. Következő a bajom vele a hűtőrendszerbe nyomást keletkezik ami ugye nem is lenne baj de mindig kidolgozza a vizet belőle nem főzzi csak  zárt sapkán kiszuszogja. Már volt sapka csere nem segített. De ujjal összenyomni a csöveket nem tudom. Vizet és az olajat nem eszi. 90 foknál fentebb nem szokott menni a hőmérő. De a vízszint mindig lemegy minimum szintre. Válaszokat Köszönöm!

padisah Creative Commons License 2024.02.13 0 0 3293

betettem a hosszú kapcsolót, 4 alátétet kellett alá tenni, most kb 12mm menet fogja, direkt nem húztam meg erősen

szilikon ragasztót kentem a menetre

remélem nem lesz vele gond

 

a benyomott alkatrészt lehetett látni, még alá is tudtam nyúlni imbuszkulccsal, de kijjebb húzni már nem, hosszú rúd lehet, mi középtájt meghajolt, és azt hiába húzogatom emberi erővel, az meg nem hiányzik hogy beleesik az imbuszkulcs is a sebváltóba

 

3 alátétnél még azt csinálta, hogy 1-ből kettőbe áthúzva a váltókart, kapcsolt a tolatólámpa (multimétert rákötöttem mini szilikoncsövekkel, és hanggal jelezte a motortér felől)

Előzmény: padisah (3292)
padisah Creative Commons License 2024.02.08 0 0 3292

fejlemények: (meg a butaság amit más már ne kövessen el)

- rendeltem 1 tolatólámpa kapcsolót, elhoztam, de ezt már amikor megpróbáltam beszerelni, azonnal látszott hogy az elektromos csatlakozó nem egyezik, nem lehet rádugni, meg a menet se ugyanakkora volt

- kerestem a neten másikat (ezek mind típus, évjárat alapján mentek), kicseréltem arra, 200ft ráfizetéssel, hazahoztam

itt volt egy olyan részprobléma, hogy 22-es rövid csőkulcs, vagy 22-es hosszú dugókulcs, leginkább a yato lambdaszonda leszedő lenne alkalmas a kapcsoló kitekerésére

 

nekem egyik sem volt meg, és ilyet nem lehet nagy barkácsáruházakban kapni

az lett a vége, hogy vettem egy standard 20-22-es csőkulcsot egy közeli barkácsboltban, kb 1200 ft volt (a fenti speciális szerszámok 3-5e körül vannak + házhozszállítás)

 

ezt némi nehézségel lefűrészeltem a 22-es oldalán a lyukak felett egy kicsivel

köszörűvel kellett körbe bekezdeni, itt csak vasfűrészem van, a flex a nyaralóban van

 

lett egy szerszám, amit rá lehetett húzni a csavarra, de nem tudtam forgatni, mert a csőkulcs kulcs része nem elég hosszú, és a benne lévő kapcsoló belelógott a két furat közé, tehát nem lehetett átdugni rajta csavarhúzót és értékelhető erővel kitekerni

 

a dolog előzménye, hogy a kapcsolón elektromos csatlakozó van, ami megy az autó elektronika felé

ezt a csatlakozót nem lehetett csavarhúzóval, vagy feszegetéssel szétpattintani, a bent lévő zárlatos kapcsolót szét is gyamáltam közben

kb 1 óra kínlódás után kiderült, hogy el lehet forgatni a kapcsoló műanyag részét a csavaron, és így láthatóvá vált az a kapocs ami összefogja

 

ezt követően újabb 1 órás kínlódást követően megtaláltam a megfelelő villáskulcs és csőkulcs kombinációt, amit a 'szerszám' 1 furatába akasztva, a megfelelő erővel lehetett már tekerni, és így kiszabadítottam a kapcsolót ami az autóban volt -> itt követtem el a nagy hibát

 

a sikeren felbuzdulva szorgalmasan behajtottam a másodjára vásárolt kapcsolót, majd próba

már az elején látszott hogy a tolatólámpa még mindig világít, és ahogy hátramenetbe próbálom kapcsolni, nem is engedi, nem veszi be, nem lehet hátrahúzni a kart eléggé

rögtön gyanús lett, hogy a cserekapcsolón a menetes rész hosszabb, és azért nem enged sebességet váltani, mert ütközik a kapcsolóval a sebességváltóban valami

 

visszamentem az alkatrész üzletbe, és ezúttal az eladók segítségével kerestünk másikat, megrendeltem, még aznap délután kihozták, és mehettem érte

ezúttal vittem magammal a kivett darabot, hogy össze lehessen hasonlítani

 

az üzletben pár perc alatt kiderült, hogy nem egyezik az elektromos csatlakozás, nem hoztam el, akkor az eladók segítettek egy újabb, most már negyedik fajtát rendelni, aminek a mélysége is egyezik, meg a csatlakozó része is

 

ezt ma elhoztam, kivettem a 2. számú cserekapcsolót, betettem a helyére a 4. számú cserekapcsolót (ez már ránézésre teljesen azonos azzal amit kivettem, az áramszedő tüskék állhatnak egy minimálisan közelebb, de ezt megvezeti az ellendarabon a műanyag

 

próba, ezúttal már sebességbe lehetett tenni az autót, telefonnal vettem fel hátulról, hogy jár a motor, hátramenet sebesség, és azt is hogy NEM világít a tolatólámpa

az nagyon valószínűtlen, hogy a 4. cserekapcsolónak gyári hibája lenne, beszerelve nem férek hozzá hogy mérjek rajta, annyit tudtam megállapítani, hogy áramot kap, és alaphelyzetben nem vezet a kapcsok között, illetve hátramenetben sem

 

tehát most azt gondolom, hogy a túl hosszú cserekapcsoló (2.) behajtásakor a sebességváltó belsejében az a mechanika, ami megnyomná ezt a gombot elgörbülhetett

mentem vele egy kört  - gyerekeket elhozni - megy az autó, tolatólámpa nem ég, 1-ből kettőbe váltani nehezebb mint eddig, más sebességeknél nem veszek észre különbséget

gyakorlatilag, amikor hátrahúznám egyesből kettőbe, a sebességváltó megakad, ki kell húzni üres felé, és úgy már eljön

 

a nagy hibát azzal követtem el, hogy amikor már kivettem a régit, és készültem beszerelni a régit, össze kellett volna hasonlítani őket, de álmomban nem gondoltam, hogy típus, évjárat stb egyezés mellett ilyen különbségek lesznek

ebben persze az a becsapós, hogy ez az alkatrész nem az autó típustól, hanem a sebességváltó típustól függ, ami viszont nincs meg külön, forgalmiban vagy adásvételiben, vagy máshol

 

tehát ha a feltételezésem igaz, akkor csináltam magamnak egy olyan hibát, ami rendesen csak a sebességváltó megbontásával javítható, hacsak nem tud valaki trükköt amivel a kapcsolót megnyomó alkatrész visszagörbíthető a kapcsoló furatán keresztül, a sebességváltó megbontása meg biztos hogy meghaladja az én szerelői tudásomat, illetve ez gondolom tömítések cseréjével is jár, akkor meg kezdődik előről a pokoljárás hogy melyik tömítés fog egyezni a sebváltóval, ha egyáltalán lehet még ilyet kapni

 

komplett sebváltó bontóplázán ~45 ezer, amihez még jön 15e házhozszállítás, meg a szaki munkadíja aki cseréli, így már 100 fölött van, és ezt most biztosan nem tudom kifizetni, meg kb. nem is érdemes erre az autóra

 

most kínomban azon gondolkodok, hogy a 2. számú cserekapcsolót, amit megtartottam, alátéttel rakom vissza, hogy ne menjen annyira hátra, és ha mázlim van, eltalálom azt az alátét vastagságot, amivel működik minden, és még a váltóolaj se szivárog el

Előzmény: padisah (3291)
padisah Creative Commons License 2024.01.29 0 0 3291

sajnos az akku visszatöltéses hiba nélkül is hozza, bekapcsolt motorral egyből világít a tolatólámpa, tönkremehetett a kapcsoló a sebességváltóban, rendeltem másikat

Előzmény: padisah (3290)
padisah Creative Commons License 2024.01.29 0 0 3290

írtam korábban, hogy van az autónak egy elektromos problémája: meleg motornál, leállítás-újraindítás után felgyullad az akku visszatöltés jelzés, a ventilátor pedig leáll

(emiatt nem lehet az ablakokat páramentesíteni, ez is a fő gond vele)

 

ma délután is beugrott ez a hiba állapot miközben hoztam haza a gyerekeket és egy autós átszólt, hogy ég hátul a tolatólámpa

 

megálltam a célnál, és próbáltam a dolgokat ellenőrizni, járó motorral valóban égett a tolatólámpa, és a rendes hátsó lámpa is

leállított motorral, és lekapcsol világítással egyik sem égett - ez valószínűleg helyes

leállított motorral, és felkapcsolt világítással ment a hátsó világítás is, és hátramenetbe kapcsolva a tolatólámpa is, hátramenetből kivéve csak a hátsó világítás ment, a tolató nem

 

járó motorral, és hátramenetbe kapcsolva én ugye nem tudok hátramenni, de megkértem a szomszédomat, és ő látta hogy ég a tolatólámpa, de ahogy kivettem sebességből, égve is maradt

 

azt persze most nem tudom, hogy ez a viselkedés akkor is így van-e amikor a hiba nem aktív, mert hátulról nem látom az autót amikor vezetem, de reménykedek benne hogy ez nem két külön hiba, hanem így most végre kiderül milyen alkatrész zárlata okozza mindkét hibát

 

mit kéne szétszedni? biztosíték panel hátsó oldalán lehet valamilyen probléma?

(Berlingo First 2002)

Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3289

Értem. Mindegy, elhozom, egy hónap múlva, aztán kiderül, mi van vele. Diaggal első körben persze. 

  Köszi! Majd még jelentkezem. 

Előzmény: FeZ_ (3288)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.27 0 1 3288

Azt nem tudom sajnos.

A diag azért lenne fontos, hogy ne szaladj rá olyanra, hogy kicseréled a BSI-t, aztán kiderül, hogy nem is az volt a rossz. 

 

Előzmény: Netuddki- (3285)
Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3287

  Nem lesz lehetőségem=nem lesz azonnal lehetőségem,,,utána úgyis kell. De egyszer el kell vinnem, szó nélkül, ha beleugrok. Én elvinném, évi 6-7000 km-re kéne vidékre lemenni-hazajönni, évi kétszer futó, nagyobb cuccal, a típus, meg ahogy elnézem, erősen értéktartó, mindenki fél a sok elektronikás újkori autóktól,,,én is fázok tőlük, bevallom.

Előzmény: Netuddki- (3286)
Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3286

Szóval,,,a "mi nincsen" megállapítására nem lesz lehetőségem. De gyanítom elektronikai hiba. Bármi féle. Kicsit lutri,,,de aki nem kockáztat,,,nem is győz. Feltennék rá, egy kis pénzt, hátha nyernék. 

Előzmény: Netuddki- (3285)
Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3285

Mik lehetnek a klónozás költségei? Meg tudnád mondani? Köszi, hogy segítesz. 

Előzmény: FeZ_ (3283)
Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3284

 Köszi! Márka szervízbe besétálva, a pin  kódot ingyen kiadják, ami a másik bsi programozásához kéne,,,vagy mit kérnek érte vajon? (akkor jól láttam, hogy kell a programozásához a kód) Az autó meg lesz véve,,,mert 200 ezerért nincs normális 5 személyes Berlingó/Partner,,,ez is necces, de fantáziát látok benne. 360 ezer km, végig magyarországi, egyenesen növekvő kilóméterrel, pedig nyilván nem tett oda a motornak. (mechnikai hibát kizártam) Diag, persze, muszáj lesz,,,csak próbálok előre gondolkodni, az autó nincs hirdetve, tehát én leszek ott először, amire sokat is kell várnom, még egy hónap, majdnem. Érdemes -e,,,nem -e.

Előzmény: FeZ_ (3283)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.27 0 1 3283

Ha nem teljesen halott, lehet klónoztatni a régi BSI-t is akár, de a forgalmival besétálva egy márkaszervizbe, le lehet kérni az autó PIN kódját is.

A bontott BSI-t viszont a kód ismeretében sem tudod programozni, csak akkor ha törölteted előtte. 

Mindezek előtt én azonban egy tisztességes diagot csinálnék, a paraméterek között nézelődve hátha kiderül, hogy mi "nincsen" amikor nem indul az autó. 

 

Előzmény: Netuddki- (3282)
Netuddki- Creative Commons License 2024.01.27 0 0 3282

  Sziasztok! Remélem, él még a topic.

  Nemrég adtam el C5, 1,6 hdi autómat, és Berlingo/Partnert szeretnék. Volna, egy viszonylag tuti vétel, másfél év műszaki, 2000 évjárat, 2.0 hdi, rhy motorkódos, az ember megvette, leműszakiztatta, 550 km ment vele, azóta áll, tőle messze, külföldön dolgozik, nem ér rá vele foglalkozni, olcsó lenne, 360 ezer km-el, elvileg nem tekert órás, végig magyar országi. 1 hónap múlva tudnám megvenni, akkor ér haza.

   A hiba: "nem mindig indul". (nyilván nem önindító probléma..) Többet nem tudok, ha nagyon egyszerű a hiba, akkor holtponti jeladó, de ekkora szerencsém úgysincs. Ha BSI-hiba lenne,,,ami sanszos is lehetne, szeretnék kérdezni ezzel kapcsolatosan. 

   Veszek mondjuk egy másik Bsi-t hozzá, (nem drága, elnézve 20-25 ezer)  de mondjuk nincs meg az autó kódkártyája, ami szintén sanszos. 

 Járható út lenne, egy másik Bsi-t belerakni, fel lehet -e tanítani, a kódkártya nélkül,,,,vagy pont ez lenne a sz..ó roller? Merthogy nem lehet. ? 

     

Nagy Zoltáán Creative Commons License 2023.12.14 0 0 3281

Sziasztok!

 

2019-es Citroen Berlingo XL hátsó (2. sor) lehajtható üléseit lehetőség van valahogy a 3. sorhoz hasonlóan teljesen kiszedni?

a.k. Creative Commons License 2023.12.04 0 0 3280

Azért sok esetben lehet olvasni arról, hogy városi használt mellett sem sok gond van a diselekkel... 

Előzmény: padisah (3279)
padisah Creative Commons License 2023.12.01 0 0 3279

telen csak napi 15-25 km-t autozom vele naponta varosban

ez közmismerten a DPF eltömődését okozza, meg szerintem általában sem tesz jót egy dízelnek (pl EGR szelep elkoszolódik, beragad, és kopogásos járást okoz)

a dízel az országutak királya, városban szenved (nekem is az van, és a feleségem cseszteti a városban folyton, én távolsági autónak vettem)

Előzmény: soukhongrois (3278)
soukhongrois Creative Commons License 2023.12.01 0 0 3278

Sziasztok,

2012 C.B. 1,6 E hdi Automata. 180e KM van benne, amibol az elmult 3 evben en tettem bele 90e KM-t. Mindig idejeben szervizelt, talan ezert is, az auto egy atlagos Francia autohoz kepest tokeletes, egy apro problemaval. Az ECO mod, / start-stop rendszer vagy 2 eve nem mukodik, bizonyos dolesszogben nem jelez ki semmit, viszont ha vizszintesen parkolok, mindig egy sipolassal + haromszog + hibauzenet jelzi a hianyossagot, ami engem nem zavar. Viszont 2 ev alatt ketszer tisztittattam ki a kipufogoban a szurot + ketszer toltottek FAP vagy mi folyadekot utana....ez utobbival nyilvan mindig atvertek, hiszen 1L cc 70e KM-re eleg, de sebaj. Kerdesem az, hogy van e osszefugges a filter eltomodes kijelzese es a nem mukodo start-stop rendszer kozott. Az autot mindig tele tankolom az atlagos, vagy a jobb dizellel, ellenben telen csak napi 15-25 km-t autozom vele naponta varosban, a tobbi evszakban atlag 2 hetente autopalyara megyek150-200km es atlagosan 137 km/h sebesseggel haladva. Ez a filter eltomodeses problema eddig mindig csak telen jott elo...

En a kerekcseren tul nem ertek az autokhoz, ezert hozzaertok, kerlek segitsetek

 

.STALKER. Creative Commons License 2023.11.29 0 0 3277

Helló!

 

Volt már valakinek motorcserés 1999es kfx-es motorkódú 1.4es berlingoja? Fontos lenne.

Köszi a válaszokat!!

jmrckr Creative Commons License 2023.11.22 0 0 3276

Sziasztok,

 

2020-as Berlingo furgonom van, nemrég esett át a hároméves szervizen. Azóta indításkor hidegen a szellőző rendszeren át beáramlik a kipufogógáz az utastérbe. Elindulás és szellőztetés után már nem lehet érezni a szagot. Valaki tapasztalt hasonlót?

Kékes64 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 3275

Szia Stefan1967!

Nekem is ez a problémám. Az enyém dobozos és 17-es évjárat. Ugyanaz, az első ajtóban lötyög a víz. Én sem látom a kifolyókat és van ott egy gumitömítés, ami talán eltakarja a kifolyó nyilásokat? Mit lehet tenni, mire jutottál?

Köszi, Üdv

Előzmény: Stefan1967 (3226)
a.k. Creative Commons License 2023.11.07 0 0 3274

Fez

 

Ment a spamba a multkorában...

Annyi kiegészítés lenne nem csak onnan jön a leeresztő alól az olaj hanem a váltó öntvények össze csavarozásánál a leeresztő mellett(nem jó a felek tömítése egy pici részen vagyis eddig bírta). Azzal mit lehetne csinálni? Váltó ki és szétszed ezért az nekünk sok lenne. Megragasztani fém ragasztóval vagy köröm lakkal lekenni azt a pici rést? Így nem maradhat mert kiszivárog belőle az összes olaj ennyi fix. Mi a véleményed? Majd mailben írj már valamit...

Ez a 2018 Berlingo egy ipari hulladék mostmár biztos. Persze gondolom az összes gyártó itt tart már...

 

a.k. Creative Commons License 2023.11.02 0 0 3273

Igen megtaláltam az egyik toló ajtó oldalán lent van a helye. Ennek a kis karmai ki vannak törve de az fbs csodákra lesz képe.. :) 

Előzmény: Stratonicus84 (3271)
kiki71 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 3272

JYSK

Előzmény: Stratonicus84 (3268)
Stratonicus84 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 3271

(Tolóajtóhoz lehet köze szerintem.)

Előzmény: a.k. (3269)
Stratonicus84 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 3270

Rá van írva a cikkszám.

Én ez alapján keresnék rá itt:

https://www.euautoteile.at/original-teile/citroen/berlingo

Előzmény: a.k. (3269)
a.k. Creative Commons License 2023.10.31 0 0 3269

Véletlenségből nem tudja valaki ez hova való? Vagy mi is lenne ez? 

Mikor megvettük  kocsit már a kesztyűtartóban volt... 

 

 

Stratonicus84 Creative Commons License 2023.10.27 0 0 3268

Helló!

 

Van -e ötletetek, hogy hol lehet venni autóba gyerekeknek alváshoz fej- és nyaktámaszt nem onlájn?

 

Tehát hogy a boltba besétálok lábbal, és megfogdosom a terméket kézzel, mielőtt megvenném. Az Unix meg Bárdi nem forgalmaz ilyet, ugye?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!