Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.04.21 -1 0 576
gumidani Creative Commons License 2019.03.21 0 0 575

pégés Creative Commons License 2019.03.16 0 0 574

az itt lévő régi képeken még jobban látszik (pl az a kis kiugró rész)

 

http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=blal

 

Előzmény: gumidani (573)
gumidani Creative Commons License 2019.03.15 0 0 573
Előzmény: gumidani (572)
gumidani Creative Commons License 2019.03.15 0 0 572

 

 

Háromvágányos, ívben fekvő állomás.

Előzmény: gumidani (571)
gumidani Creative Commons License 2019.03.13 0 0 571

Sajnos nem sok esélye van annak, hogy itt valaki válaszoljon. De segítségül ideteszek egy képet, amely a filmből lett kimásolva. Ugyanis ennek alapján látható, hogy az állomás eléggé ritka domborzati viszonyok között fekszik.

Előzmény: incitatus (570)
incitatus Creative Commons License 2019.03.13 0 0 570

Bocsánatot kérek, az utóbb két kiegészítést nem ide szántam!

Előzmény: incitatus (569)
incitatus Creative Commons License 2019.03.13 0 0 569

 

106426

 

a kamerától balra fehér ingben, szemüveggel Fábri Zoltán rendező, jobbra az ajtóban Szendrő József, Kőmíves Sándor és Rajz János színművészek, a kameránál fehér garbóban András Ferenc, a későbbi filmrendező, itt mint rendező-asszisztens az Utószezon című film forgatásán.

(kiegészítés)

incitatus Creative Commons License 2019.03.13 0 0 568

 

106425

 

a kamerától balra, szemüveggel Fábri Zoltán rendező, jobbra Illés György operatőr, a lámpa alatt fehér garbóban András Ferenc, a későbbi filmrendező, itt mint rendező-asszisztens az Utószezon című film forgatásán.

 

(kiegészítés)

pégés Creative Commons License 2019.03.12 0 0 567

Tiszteletem !

 

Én a fortepan-on szoktam vitézkedni.

Elárulná hogy ez melyik állomás ?

 

106413

106414

106415

106416

106417

106418

106419

106420

106421

106422

106423

106424

106425

106426

106427

106428

106429

106430

 

 

 

ezek miatt kérdezem

 

előre is köszönöm !

Előzmény: gugorahajni (561)
gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 566
gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 565
gumidani Creative Commons License 2017.12.09 0 0 564

Pfaff Ferenc szegényes, provinciális, aránytévesztett épületét feljavította a fejlett román építőművészet. 

 

Előzmény: alkotasu (563)
alkotasu Creative Commons License 2016.12.09 -1 0 563

Fortepan 107458 és 107454:

 

Érdekes, hogy a sinek közét teljesen föltöltték egy vezetősín beépítésével.

 

 

 

Mennyivel szebb, mint a mai szocreál förmedvény...

 

gumidani Creative Commons License 2016.12.07 0 0 562
gugorahajni Creative Commons License 2016.10.20 0 0 561

Az Utószezon c. filmen szerepel.

 

gugorahajni Creative Commons License 2015.11.27 0 0 560

fortepanos kép a fénykorból

Előzmény: gugorahajni (559)
gugorahajni Creative Commons License 2015.11.27 0 0 559

gugorahajni Creative Commons License 2015.08.19 0 0 558

Előzmény: gugorahajni (557)
gugorahajni Creative Commons License 2015.08.19 0 0 557

Előzmény: gugorahajni (556)
gugorahajni Creative Commons License 2015.08.19 0 0 556

pálháza Creative Commons License 2015.02.09 0 0 555

Szép délutánt Mindenkinek!

Készülő terepasztalomhoz egy ideje már keresek állomás épületet, amit modellezhetnék. Tegnap találtam rá egyre, ami tetszik, különlegesnek tartom a boltívek miatt. De sajnos csak ez az egy kép van fent a neten, legalább is én ezt találtam csak.

Kérésem az lenne, ha valakinek lenne több oldalról is fotója az épületről, esetleg méreteket is tudna mondani, vagy hasonló épületet ajánlani, köszönettel venném.

Nyíracsádi állomás volt valamikor.

Voytech985 Creative Commons License 2015.01.09 0 0 554

Sziasztok!

 

Mennyire volt gyakori jelenség, hogy egy (kisebb) MÁV állomáson egyszerre használtak fény és alak kijárati és bejárati jelzőket? Esetleg konkrét példák is vannak rá? ('60-as, '70-es évek)

Vagy ahol modernizálták a biztosító berendezéseket, ott teljes egészében fényjelzőket helyeztek el?

 

Ezeket a kérdéseket több topicban is felteszem.

Joltee_2 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 553

A nagydobosi vasútállomásról, a 80-as 90-es évekből, tud valaki képeket közzétenni?

gumidani Creative Commons License 2014.07.16 0 0 552

Balatonalmádi-Remetevölgy lánynéven:      http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_58370.jpg

                                                              

 

gugorahajni Creative Commons License 2014.07.12 0 0 551

Előzmény: gugorahajni (550)
gugorahajni Creative Commons License 2014.07.12 0 0 550

gugorahajni Creative Commons License 2014.07.06 0 0 549

                                                

Pályaőr Creative Commons License 2014.05.31 0 0 548

 

Ezt a térképrészletet az Index >> Tatabánya anno oldalon találtam, és azt írja, hogy:

csantaveri13 2010.04.05 11:45:28 ©    728

 

A pápai vonal sokkal meredekebb ívvel járt ki eredetileg Tatabánya állomásról.

Erről van valahol egy képem, ha kell, megkeresem. A régi turistaképen viszont jól látszik.

A hídja is másutt feküdt, mint most, több száz méterrel visszább, valahol a mentőállomás és KRESZ-pálya mögötti részen. Az új kiágazás és híd 1962/64 körül épült.

Mármost én nem így emlékszem. Abban az időben, ahogy rémlik, tényleg volt egy hídépítés és vonaláthelyezés, de a két híd nem volt olyan messze egymástól.

 

Ha ekkorát változtattak az állomás utáni íven, az sokkal régebben történhetett, és okát adni nem tudom, hacsak nem azt, hogy az állomás vágányainak számát növelték, és alighanem meghosszabbították, aminek a pápai kiágazás útjában lett volna. De az még a II. világháború előtt lehetett.

csantaveri13 2010.04.05 11:55:58 ©    730

Kerestem 2 térképet: 1950-ben és 1978-ban is 3 vágányúnak jelölik a Tatabánya (Bánhida / Tatabánya alsó) – Felsőgalla (Tatabánya felső) vonalszakaszt. Még annyit hozzáteszek, hogy fővonali balesetek alkalmával erre az összekötő vágányra terelték a forgalmat. A "szénrakodó" a Tatai úti, azaz az egykori felsőgallai szénosztályozót jelöli.

 

.

 

Itt meg arra nem emlékszem, hogy ez végig három vágányú lett volna. Tatabánya alsótól volt egy vágány, ha jól tudom, a házgyárig, és Alsó-meg Felsőgalla között is létezett összeköttetés, de ez a kettő egymással , nem tudok róla, hogy valahol Bánhidánál össze lett volna kötve, nem is igen volt ott hely hozzá.

Vagy, ha igen, hogy volt ez megoldva?

-d.p- Creative Commons License 2014.05.29 0 0 547

Murony állomás átépítése a végéhez közeledik.26-án az utasok birtokba vehették az új lazac színű aluljárót.

 

    

 

    

 

A békési vágányba pedig visszakerült a vöröstárcsa.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!