a hittérítés sikere az valójában annak az esélye, hogy az adott hónapban a hittérítés sikerül. namost ez normál esetben 1% körül kellene, hogy legyen emlékeim szerint. legalábbis el kell tartania évekig normál esetben. amit írtam, azoknak kell köze lennie ehhez, mert azok módosítják a térítést. ezen kívül egyébként a saját kultúrádnál kellene magasnak lennie. a 39-60 % az abnormálisan magas.
egészen konkrétan mit írtál át? melyik file(k), milyen változók?
1% a hittérítésnek a sikere azokon a provinciákon amit átírtam !amihez nem nyultam azok 39,5%-60% között mozog! szóval amit írtál annak semmi köze ehhez
Sziasztok!gyors help :D készülök a 4re gondoltam bemelegitek picit :D probléma hogy a historiba kicsit átírtam a provinciákaT :D az a baj hogy csak a lakoságot és az ellátáshatárt írtam át....így mikor terjed valami valás akkor ezekben a városokban 1% az esély a hittéritőnek....valaki valami megoldást ? nem nagy csalás csak kicsit átírtam a Magyarokat hogy hűb legyen ajáték :)
Lehetséges ha mondod. Gondolom sok uniót kell kierőszakolni. Persze akkor rengeteg (kb 60 darab) kis német állam marad az útban, amit annektálgatni kell.
Gondolom ha nem is használod ki a HRE-t akkor dismantle-lni kell?
Én egy francia (részleges) world conquest-et most fejeztem be nemsokára kezdem a magyart.
Azt szeretném kérdezni h mennyire gyorsan kell megcsinálni a westernizationt/military modernationt.
Ahogy láttam land 16-ig egész jó az eastern cavallry addig gondolom nem sürgős.
Magyarokhoz milyen National ideát célszerű az elsők között felvenni?
A westernizationhoz nagyon jó a Chuch Attendence duty és a PAtron of Arts is, mert event-el csökkenti az innovationt/centralizatont. Vagy a szokásos Military Drill/National Bank/Quest for the New World?
Aztán ha a HRE megvan akkor lényegében ugyanúgy szándékozom játszani mint a franciákkal: holy War, sok Personal unio, colonizationokból meg kirúgni a vetélytársakat és assimilate colony. A végén meg government tech rush h a rev&ctr rev-et minél gyorsabban megkapjam, ami kb olyan jó, mint egy holy war és közben váltogathatom a governmentet ha elfogytak a republicok! :)
A sok personal unio/fabricate claim-hez te mindig nézegeted h kinek ment le a legitimicy-e 50 alá? Mert ugye azt nem írja ki csak ha meghalt az örökös (asszem)
Én mondjuk nem nagyon megyek rá a kereskedés free trade/National Trade Policy/Shrew Commerce vonalára helyett inkább nagy birodalom/(-5)mercantile/sok post office/esetleg Smithian economics és sok manufactura.
Így se vagyok pénzhiányban pedig nagy seregem volt a múltkor.
"Magyarokkal alapvetően két út van: vagy HRE tag leszel és végleg megszerzed a császári címet jó sok HRE vazallussal, utána egyesíted a birodalmat, vagy pedig sorban kilépteted 1-1 magiszterrel a nyugaton szerzett tartományokat. Én a mostani játékomban az első utat választottam, a HHRE-vel (Holy Hungaro-Roman Empire :)) valszeg nemsokára megcsinálom a világ meghódítását :) Még Kína, Indokína, Új-Guinea és Japán területe van hátra. Ha végzek, indítok egy játékot hardon (a mostani normal) és a 2. megoldással, azaz nem-HRE Magyarországgal jutok majd, amire jutok :)"
Nem nagyon értem. Mi az h kilépteted 1 magiszterrel a nyugaton szerzett tartományokat? Akkor minek lépsz be?
Vagy csak használod a HRE-t, de utána kilépsz belőle ha megerősödsz?
Én is mindig HRE-t egyesítek és jó lenne ha lenne egy olyan megoldás h nem lenne rá szükség és megtarthatná az eredeti állam (magyar, francia, stb) nevét a Renovatio Imperii után, de cheaten kívül sztem nincs.
Ha viszont nem egyesíted a HRE-t, akkor is tudsz világ hódítgatni Hungary néven hardon?
Szerintem ez abban a verzioban nincs amit én játszom, ezért letöltöttem és ki kellettt cd re írnom, ez meg is történt... szláv nyelven sikerült amikor angolul akartam, nem tudod hol lehet angolul letölteni(mondjuk ingyen)?
Ja, és én Divine Winddel játszottam korábban, szóval ezek erre a verzióra vonatkoznak. Az előzőkben lehet eltérés, de sztem a HRE-t reformokkal meg lehet csinálni az alapjátékban is - bár nem biztos.
A képernyő jobb oldalán, kicsit alul tudsz kattintani ugye a HRE menüre, de kattintás nélkül is ott kéne h legyen egy szám, az az authority. Ha rákattintasz, a HRE menüben is láthatod a számot, illetve egyebeket (ki a császár, kik a választófejedelmek, kik a tagok, ki milyen bónuszt/máluszt kap, milyen reformokat lehet még megcsinálni [mindig a legfelsőt, és utána sorban a többit, egyenként, vagy ha 100 authorityd van, akkor egyszerre sztem kettőt is lehet {de sok a zárójel :) }]). Ha korábban más(ok) volt(ak) a császár(ok), akkor lehetséges, hogy már ő(k) is megcsinált(ak) egy-két reformot, akkor neked már csak a többit kell.
Magyarítás tudtommal csak az alap EU3-hoz van, de az sem tökéletes, jobban megéri angolul játszani. A kiegészítőkhöz pedig nincs vagy nagyon bugos.
Sorrendben a kiegészítők: alap EU3, Napoleon's Ambition (NA), Heir to the Throne (HttT), Divine Wind (DW), meg talán egyet kihagytam :P
A Heir to the Throne a 4-es verzió, ennek is vannak peccsei. A Divine Wind a legújabb, 5-ös verzió. Utóbbinak a legújabb peccse azt hiszem az 5.1, de keress rá neten. A lényeg, hogy a Divine Wind önmagában is játszható, nem kell hozzá az eredeti játék, és ez a legújabb, legkiforrottabb változat (bár furcsaságoktól nem teljesen mentes).
Legyél te a császár, és gyűjts imperial authority-t (az a százalékos érték). Ha megvan minimum 50, és jó viszonyban vagy a tagállamok többségével, végigvihetsz egy reformot. A reform csak akkor sikeres, ha a tagállamok legalább fele megszavazza. Az 50%-ot az authorityből akkor is levonja, ha a reform nem sikerült (azaz nem szavazta meg minimum fele a tagállamoknak).
A teljes egységesítéshez asszem 7 reform kell. Minden reform változtat valamit, külön a császár országában, külön a tagállamok országában (általában pozitív dolgokat ad).
Az alap EU3-at nem ismerem, de lehet, hogy ebben a tekintetben is hasonlóan működik, mint a legújabb Divine Wind. Utóbbiban rámész a grafikonos ikonra jobboldalt (asszem ledger a neve), és a "lapok" között kikeresed az építésit. Ott nagyon egyszerűen tudsz bármit építeni térképes macera nélkül is. Egyébként nem árt alkalmanként átböngészni az oldalait, nagyon sok hasznos, pontos és máshol nem látható infót ad (pl. az egyes országok hadereje, technikai fejlettsége, bevétele, tábornokai, flottája ésatöbbi). Pech, hogy az országok konkrét vagyoni helyzetét (kinek hány dukátja van) nem láthatod, és nem is igen lehet rá következtetni sem, de ez van.
Túl sok pénzt nyomtatsz és túl keveset raksz techekre, tipikus hiba :P
Ha a pénz csúszkát - a tech csúszkák alatt - mozgatod, látod, hogy mennyivel nő havonta az inflációd várhatóan. Próbáld úgy beállítani, hogy az év végén kapott plusz bevétellel együtt szinten maradjon a pénzed, de ne nőjön - sőt, esetedben csökkenjen - az infláció. Ez nyilván azt fogja jelenteni, hogy havi szinten mínuszban leszel, de dec. 31 után az ekkor befolyt bevételnek ki kell egyensúlyoznia a havi mínuszokat.
A másik probléma az lehet, hogy túl sok a bevételed aranyból a gazdaság többi részéhez képest (bár ez jóval ritkábban fordul elő). Ez persze kapitális baromság, de a játékban így van.
Az infláció nagyon gonosz dolog, minden tech fejlesztést arányában korlátoz. Ha neked 40-50%, akkor ennyivel lassabban tudsz fejlődni. Igyekezz alacsonyan tartani, nyilván nulla az ideális.
az lenne a kérdésem, hogy mi az oka annak hogy jól megy minden a játékban, de az infláció nálam a legmagasabb, eléri a 40-50% -ot, mitől van ez ? előre is köszönöm
2. Ha ennyire sansztalan, akkor nem éri meg kereskedőt bevinni. Egyébként sztem havonta számolja.
3. Nem tudom, alapjátékban lehet-e. Rámész az országodra, ott bal alsó sarokban látod, ki az uralkodód. Rajta hagyod az egeret, és akkor dob infókat.
4. Ha lefizeted a bíborosokat, te lehetsz a pápai irányító, ami szép bónuszokkal jár. Hagyd rajta az egeret a jelenlegi irányítón, akkor valszeg kiírja a bónuszokat. A kiegészítőkben ez teljesen máshogy megy, sztem telepítsd fel a Divine Windet és peccseld fel.
5. A misszionáriust elküldöd a hitetlen területre, és évi esélye van, hogy sikerrel jár. (Legalábbis a kiegészítőkben így van.) Amíg nem jár sikerrel, évente von le pénzt a kasszából.
6. Nem tudom, van-e "culture" az alapjátékban. A kiegészítőben mindenféle tanácsadót "vehetsz" kultúrából, ami egy %-os érték.
Kerdesem lenne. Azt vettem eszre jatek kozben, hogy a hajohadam tamogatasi hatara nemhogy none, ahogy egyre tobb tengerparti teruletem lett, raadasul ido utan core, hanem egyenesen csokkent? Mi befolyasolja ezt? Nekem 2 dolog jutott eszembe. Ahogy a technologiaknak koszonhetoen ujjabb hajotipusaim lettek, ezeknek nagyobb a tamogatas igenyuk, vagy pedig azert, mert huzamosan nagyobb hajohadat tartok fenn, mint a tamogatas hatara. De azert ez a dolog roppantmod erdekelne.