Jó estét mindenkinek! Új tag vagyok és MPS tulajdonosoktól szeretnék kérdezni pár dolgot. Az az igazság hogy mps vásárlása előtt állok, valaki tud mondani nekem valamit hogy mire érdemes oda figyelni, illetve a motor kompresszios adatát megmondani? Autókereskedésből vasarolnám Sziget autoparktól (használhatón) van a hirdetés, esetleg erről az mpsről tud valaki valamit? Olvastam több helyen hogy 100.000km után injektor tisztítást kell elvégezni az autón, gondolom ha jó minőségű 100-as üzemanyagot kap az autó akkor ez nem is biztos hogy kell? A motor tartósságáról van tapasztalat? Sajnos 5 db olyan mpsbe futottam bele ami motor felujított kb 180.000km átlaggal, ez abból ered hogy nem tartós a motor vagy emberi tényező miatt? Előre is köszönöm a válaszokat
Új tag vagyok, Mazda 6 Sportkombi 2.0i Attraction készülök vásárolni, 2013-as. Tud valaki segíteni, mire figyeljek a vásárláskor, mik a buktatok. Autó Hollandiából származik, 200 ezer km van benne, benzines. Régi mazdás vagyok 15 éves 3-as van, ami eladó.
Kérlek segítsetek abban hogy ha beragadt a kuplung pedál és az autó sebességben maradt, akkor melyik munkahenger lehet a hibás ? Olyan mintha visszaengedné az olajat a váltás után és a pedál bent marad. Ha kihúzom a pedált , benyomással megint tudok váltani de megint bent ragad :-(
Sziasztok. Sajnos ma reggelre olyan problémával szembesültem, hogy a távirányítóim nem nyitják az autót. (Mazda 6 MPS) Mivel este még azzal zártam le az autót, így a szomszédok örültek, amikor kulccsal kinyitottam, szólt a riasztó és az aksit le kellett húznom, mert ugye nem tudtam kikapcsolni. Kb. 1 éve szarakodik néha, ilyenkor párszor meg kellett nyomnom a gombokat, de utána jól működött. Elemet cseréltem, azzal kezdtem, de semmi. Próbáltam újra megtanítani neki a kulcsokat, de arra sem reagál. Mi lehet a baj? Gyári rendszer van benne. Kihez tudok fordulni?
Van pár márka, amit a szervizek nagyon "tolnak", mert gyakorlatilag mindenhol kapható, könnyű hozzájutni. Pl. EBC, ATE, Zimmermann, stb...
De kulcsfontosságú alkatrészeknél ragaszkodj a jobbhoz - akkor is, ha 40-50%-kal drágább. A fékbetét pedig pont ilyen alkatrész (a gyertya, a gumik, a lengéscsillapító és a rugók úgyszintén, de ezekről hiába is papolok bárkinek)...
...fékbetéttel kapcsolatban - találsz azért jobbat az ATE-nél... Javaslom a Ferodo DS Performance fékbetétet (régen DS 2000-nek vagy DS 2500-nak hívták).
Továbbá szeretném megkérdezni, hogy az alvázszámot hol találom az MPS-en?
A kicsike már 3 éve van nálam, a kötelező dolgokat rendszeresen cseréltetem. Szeretném a difiben is frissíteni az olajat valamit, a fékfolyadékot is. Milyet és hány litert/decilitert vásároljak? (A váltó már tavaly átesett ezen.) Miket célszerű átnézetnem és cseréltetnem rajta? (Jelenleg 163 000 km-er van benne).
Keresek még hátra ATE fékbetét is, de a boltokban nem találok. Helyette tudok valami jót ajánlani?
Szisztok. Nem vagyok autószerelő! Beülök Mazda 6-osba, Kulcs a gyújtáskapcsolóba, Kulcs fordít, Motor indul. Töltésvisszajelző lámpa világít. Vezetek 20-50 Km-et töltésvisszajelző lámpa kialszik minden fasza. Így megy egy hétig majd egyszer menetközben Minden belső kütyü felvillan majd eltűnik. Az Auto nem indul. Csak az önindító relé kattog és a műszerfalon Minden mutató ugrál majd nyugalmi helyzetben megáll.
Megpróbálom a lehetetlen és megkérdezem, hogy MPS olajteknőt belehetne-e szerezni valahonnan, esetleg itt van-e eladó valakinek? :) (2005 FL 2.3GT-be kellene)
A facebook-csoportban több infót kapsz erről az autóról. Ha jól tudom, Kondor Lajos autója volt - azt írta, mióta eladta, kb 15-20e km-t tettek bele, nála még jó állapotban volt.
Egy dologra oda kellene figyelni az autónál - mivel belenyúltak szoftveresen, le kellene ellenőrizni, hogy a szükséges módosításokat elvégezték-e az autón (pl. magasnyomású benzinpumpa-belső cseréje), és ki írta a progit?
Érdeklödnék az iránt mire érdemes figyelni egy mps vételekor?
Egy mazda 6 2.0 benzines csodárol váltanék és ha esetleg sopron közelében tudna ajánlani valaki egy hozzáértő szerelőt aki nem elöször lát mps-t azt előre is köszönném!
Az 5w-40-es olaj elvileg tökéletes az MPS-be. Ha a turbótömítéseid halódnak, hosszabb alapjárat (kb 8-10 perc) elteltével elvileg némi fehéres füstöt kellene látnod a kipufogóból. Ha nem a turbód a hibás, a dugattyúgyűrűk is okozhatnak megnövekedett olajfogyasztást, viszont sötétebb (kékesfekete) füstöt kellene látnod, főleg motorféknél (ez nem tuti módszer). A tutit egy kompressziómérés ÉS egy szivárgásmérés (leak down test) mondaná meg. Ha mindkettő pozitív, jó eredménnyel zárul, akkor valszeg a PCV hibája okozza a túlzott olajfogyást.
Ha a pontos hibakódot meg tudnád írni, az sokat segítene (valószínűleg P0301). Én elsőként nem gyertyát cseréltem volna, hanem átcseréltem volna az 1-es henger gyertyáját és trafóját mondjuk a 4-es hengerre, és megfigyelni, hogy a hibakód átvándorol-e a 4-es hengerre (P0304). Ha igen, gyertyacsere vissza, és megnézni, hogy visszaváltozik-e a hibakód P0301-re - ebben az esetben egyértelmű a gyertya hibája. Ha marad P0304, akkor egyértelmű a trafó hibája. :)
Amennyiben a "szakértő szerviz" (akik kicserélték feleslegesen a gyertyákat) azt mondja, hogy injektort kell cserélned, ülj be az autódba, és soha ne menj oda vissza... és tárcsázd Márkot, még mielőtt kigördülnél a telephelyükről (+36304222661)! :)
Az alkatrészekről:
1. gyertyát csak újat (a gyári gyertya NGK ILTR6A-8G, én nem cserélném Denso-ra, max NGK LTR6IX-11-re), és normálisan beállíttatni az elektródtávolságot 0,66-0,71 mm közé (a gyári érték 0,7-0,8 mm, ami túl nagy a tapasztalat alapján)
2. gyújtástrafót csak újat (nem tudom, hogy van-e utángyártottban, szerintem nincs)
3. injektort csak újat (nem létezik utángyártott, csak gyári)
Amennyiben a gyertya és a trafó is jók, valószínűleg csak ki kell tisztítani az injektorokat és kicserélni az injektortömítéseket - ebben Márk a profi, és nem is tart hosszú ideig.
Sok sikert! Majd írd meg, hogy mi oldotta meg a problémádat!
Mazda 6 MPS-em van kb. 5 éve. Beletettem kb. 50-60 000 km-t, így jelenleg 212 000 km van benne. A rendszeres olajcserén és egyszeri gyújtáskapcsoló cserén kívűl nem emlékszem más szervízelésre. A múlt héten elkezdett szaggatottan húzni, ezért ma elvittem szervízbe az autó. A számítógép szerint gyújtás kimaradás van az 1-es hengerben. Kicseréltek a 4 gyertyát. Ezt követően is maradt a jelenség és kigyulladt a motorjel is a műszerfalon. Holnap viszem vissza ismét a szervízbe, ahol ismét rá fogják kötni a számítógépre. Akkor látni majd, hogy a következő lépés a trafó csere lesz-e az adott hengerben vagy az injektort szükséges cserélni. Mivel nem vagyok jártas a témában, egy hozzáértő segítségét kérném abban, hogy érdemes-e használtan esetleg utángyártva megvenni ezeket az alkatrészeket vagy feltétlenül gyárit használjak, valamint hogy ha magas árajánlatot kapok a további szerelésre a holnapi napon, akkor tudnátok-e telefonszámot küldeni Egri Márkhoz vagy egy MPS specialistához, hogy direktben keressem a megoldás miatt. Nem vagyok FB-on, így nem tudok csatlakozni az MPS FB csoporthoz sem.