Szerintem váltóárammal. A nagyon régi 1-es Marklin mozdonyok is váltóárammal mentek, valószínűleg ez lehet a 0-asokkal is. Ha adsz nekik egyenáramot és a mozdony nem mozdul csak a világítás kapcsol be akkor az még egy jel arra hogy váltóáram kell neki.
Elnézést, hogy egy kicsit OFF, és ha zavaró kérem törölni.
Mivel lehet irányt váltani egy 0-s Marklin koppintású Tóth-féle mozdonyon? Úgy is feltehetném a kérdést, hogy mivel lehet irányt váltani egy eredeti 0-s Marklin mozdonyon?
Eladó képen látható új V36-os mozdony. Csere köszönöm nem érdekel. Posta csak is előre utalás után. Személyesen Budapest XX. kerületben. astachem@m@il.com 30 as 3776927
Azt nem tudom, hogy átköltöztek-e, de tény, hogy ritkán kerülnek fel szép fotók a kerti pályákról és ha valaki nem kezdi el szidni az LGB-t, akkor nem indul be az "élet" :-)
Nagy mennyiségű LGB mozdony, vagon és sín anyagom van eladó, harminc-kilenchatharmincnégy-hathuszonegy . ( 8 mozdony, 20 személy és teher kocsi, váltók és kb. 60 m íves és egyenes sín . )
Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsokat !!! Pl. a Z21 alkalmasságáról még nem is hallottam . Lenne még pár kérdésem, esetleg tudnálak valahogy elérni, pl. személyesen vagy tel-on ? Lenne még pár azámomra nem tiszta téma, de ezeket leírni, és ezekre válaszolni sokkal egyszerűbb lenne személyes, tel-os beszélgetésben . Ha megoldható : harmincas, kilenchatharmincnégy hathuszonegy . Természetesen amikor neked is jó lenne visszahívnálak .
Ami a központot illeti, többféle központ is jó választás lehet (pl. Z21 mindenképp), de megfelelő külön erősítővel (booster), mivel a kerti vasúton nagy az áramfelvétel, és némelyik dekóder nagyon érzékeny a jó minőségű DCC jelre, ami erősítő nélkül nem biztosítható még egy mozdony esetén sem.
Mozdonydekódert több gyártótól is lehet választani, pl. a Piko-nak, Digitools-nak, ESU-nak is van kerti vasútba való verziója, hangos is. Amelyikben nincs beépített power pack, azt érdemes kondenzátorokkal ellátni (főleg kültéri használatnál) az egyenírányított sínfeszültség és a GND között, a töltőáram ellenállásos korlátozásával. Váltódekóder szintén beszerezhető több gyártótól is.
A dekóderek bekötése magától értetődő, nem fog gondot okozni: 2 kapocsra megy a sínjel, másik kettőre a motor, a többire a világítás, hangszóró, füstölő stb. Ebben a méretarányban a dekóderek csavaros sorkapoccsal vannak ellátva.
A Digitális vasútmodellezés topikban vannak szakértők és hasznos tanácsok is. :-)
Tudna valaki segíteni, az LGB analóg mozdonyparkomat szeretném digitalizálni, de nem csináltam még ilyet . Az elektronikához értek, az egyik szakmám gyengeáramú műszerész, de ilyet még nem csináltam, szeretnék tanácsot kapni olyan valakitől, aki vágja ezt a témakört .
ha valakit érdekel a képen látható típusu új LGB 45 cm hosszú híd(-ak), Katalógusszáma :LGB50600 Bolti ára 7900 forint. ( 1db 5500 ft+ posta többnél kedvezmény.) Érdeklődni emailban: vkr82@gmail.hu
bár van két Stancim, nem tartom magam a téma szakértőjének - de szerintem alapvetően nincs.
A sok évtizedes gyártás alatt történtek módosítások, ebből adódnak az eltérő kidolgozású Stancik (tipikus a vezetőállás, a csatlók kivitele, a ráöntött vagy tamponozott feliratok, stb...).
A neten kutatva lehet néhány marha jól feltunningolt modellt is találni...
Főképp 7 1/4"-os kertivasút építők figyelmébe: eladó új motorvezérlő panel. Kertivasút építők előszeretettel használják, angol cucc. Nekem 3db 24V-os egyenáramú motor volt rákötve, a 150kg-os mozdonyomban. 39.990Ft. Átvehető Dunaharasztin, de tudom postázni is. ÉRD.: mvtomi@gmail.com
Eladó eredeti doobozában, digitális, hangos, füstös kevés km-el ára 150.000 Ft személyesen Budakeszin ill Bp. 2. Kerületben átvehető vagy postán előre utalás után a vevő terhére lehetséges
esetlegesen Dr csere érdekel ill. Piko G ( nem taurus ) érdeklődni publikus Mail címemen tudtok