Keresés

Részletes keresés

K.István 82 Creative Commons License 2019.07.06 0 0 13528

Üdv. 

Ez szerintem egy mini erősítő, amire akár telefont, vagy MP3, 4 et lehet dugni és a rajta lévő tartalmat az erősítőn keresztül a hangszóróknak átadja. 

Előzmény: majdnem nyugdijas (13527)
majdnem nyugdijas Creative Commons License 2019.07.06 -1 0 13527

HALLÓ VASUTAS KOLLÉGÁK ERRŐL AKI HOZZÁÉRTŐ TUDNA KÖZELEBBIT MONDANI EZ NEM VALAMI PROGRAMOZHATÓ DOLOG AMIT LEHETNE HASZNÁLNI A MOZDONYOKNÁL?A FACEBOOKON DOBÓDOTT FEL A KÉP A WISH-öl LEHET RENDELNI.

RhB Creative Commons License 2019.07.03 0 0 13526

Megnézném rendes fotón az Mk48-asokat. :-)

Előzmény: BR01tt (13524)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.07.01 0 1 13525

Várunk még képarzenált, ha legyőzöd a technika ördögét :-)

Előzmény: BR01tt (13524)
BR01tt Creative Commons License 2019.06.29 0 4 13524

  Hali !

 

   Rég nézelődtem errefelé.  De valahogy  a kép felrakás  és  kicsinyítéssel mindíg  meg szívom.  

Na  de a lényeg  van 2 új  mozdonyunk.  Mk48  1:20 méretarányban. Vadi új LGB hajtással  RC irányítással , aksiról.

 

   ........na  ez az. most meg  túl kicsi lett a kép. 

Fordítókorongos Creative Commons License 2019.06.01 0 0 13523

Sziasztok!

Feleslegessé vált néhány 30-35mm átmérőjű G kerék.

Fémkerékre váltáskor lettek leszúrva a tengelyükről,perselyezés után tovább használhatóak lehetnének.

Sajnálom kidobni,de azért nem is szeretnék bajlódni velük,kb.200db.lehet és még lesz belőlük:

Üdv.:Korongos

 

 

nygma Creative Commons License 2019.05.28 0 0 13522

Én úgy tudom hogy tavaly azért volt nyílt nap mert a LGB és maga a gyár is évfordulót ünnepelt. Szóval ez egy kivételes esemény volt, és nincsenek évente rendszeresen nyílt napok. De ha valaki másképp tudja szóljon.

Előzmény: imi972 (13521)
imi972 Creative Commons License 2019.05.26 0 0 13521

Sziasztok!

 

Érdeklődőm, hogy idén lesz-e Märklin nyílt nap Győrben és ha igen mikor lesz?

 

Üdv: Imre

1044 ÖBB Creative Commons License 2019.02.04 0 2 13520

Szép estét Mindenkinek!

 

"Számomra ez mindíg isegyértelmű volt (különben nyilván nem is lett volna eladó a cég), nem is állítottam az ellenkezőjét ! "

Számomra nem - nem vagyok benne az LGB-sztoriban így azt sem tudtam, hogy a PIKO is pályázott.

Viszont így még rosszabb a helyzet. Ha egy egyedi piacon kvázi egyeduralkodóként jobb minőséggel sem tudott megmaradni ez kínos. Nesze neked produkt menedzsment...

De hát most is ezt csinálják - amit tudnának gyártani azt sem gyártják - a Wilfer bácsi okozta űröket meg nem töltik be a "normál nyomtávú" G-modellek esetén. Hogy ez puszta bambaság/nem akarom hozzáállás vagy politika.... ki tudja. Lehet nem akarják Wilfer bácsit felbőszíteni :-)

 

"Iszonyatosan sok kisvasút volt Európában ! Tehát szerintem nagyon sok lehetőség van még ebben a körben !!! "

Sok van ma is. És amikor az LGB becsődölt valószínűleg még több volt és mégis...

Sajnos a gyártók a forma újdonságokkal nagyon csínján bánnak mostanság, pedig hát ma sokkal fejlettebb már a gyártástechnológia, könnyebb lenne az újdonságokat megalkotni. Ki érti ezt?

"A nikkelezett szemmértékeddel és labdába sem rúghatok, de azt hiszem ez hozzáállás kérdése is. "

Köszönöm :-), nem nikkelezett, aranyozott, de a hozzáálláson sok múlik.  :-) Nekem most 2 gépnél is esedékesség vált a részleges emelt szintű karbantartás, ennek keretében szebb vezetőasztalt, vezáll világítást, extra súlyozást és új dekódert kaptak. Kívül is történt némi optikai tunning, de az még nem az a szint, amit én látni szeretnék rajtuk. Az majd a következő szemlénél :-)

BR260 volt-lett:

BR112 lett:

(Itt a kiindulást nem fotóztam le, de hát nem nehéz elképzelni, egységesen zöld minden és nincs rajta a 4 fékezőszelep)

"Nem tudom pontosan melyik kocsi leakasztásokra gondolsz,..."

Hát a felgyorsított állomási videón egy rakás tolatás meg vagon-leakasztás történik. Látszólag önműködően. Persze lehet olyan gyors a videó, hogy nem tűnik föl az emberi beavatkozás :-)

"Az angoloknál különösen nagy divat az RC (mozdonyban, kocsiban lévő akkukkal), ennek is vannak komoly előnyei, csak nagy rögöket kell lelökni a sínről és mehet a vonat (semmi pálya pucolás, jegesedési gondok stb). "

Jelenlegi tapasztalatom szerint ha folyamatosan járt a pálya (minden évszakban), akkor nincs gond a kontakttal. De ez a Feldbahn témában nyilván más, mint a nagy ló 4 tengelyes 4 papucsos gépeknél. Én terveztem a személykocsikat a mozdonnyal elektromosan is összekötni (oldhatóan a kupplung két oldalán), de mint írtam - az üzemeltetési tapasztalatok ezt nem teszik szükségessé - egyelőre. Meg hát van PowerPack is, meg minden :-)

 

"Ezen kívűl minden kisvasút érdekel, ami nem mostani új építésű jármű, hanem 1970-80 előtti...    "

Hááát egy Mk48 szép is lenne (egy időben még a saját készítéssel is kacérkodtam), de ha a 760-hoz egzakt, akkor a gép 1:17-es lenne - így viszont az LGB-s keskeny nyomközű dolgokat nem igen lehet utána kötni.

Előzmény: sbubu (13518)
Dampf Creative Commons License 2019.02.02 0 5 13519

Szabad jelzésre várva.:)

sbubu Creative Commons License 2019.01.31 0 0 13518

 

"Elolvastam a német oldalt - a kínaiak az LGB krach után jöttek a képbe a Märklin kötelekében Magyarország mellett - nem ők okozták a válságot! Az LGB azelőtt jelentett csődöt." - Számomra ez mindíg isegyértelmű volt (különben nyilván nem is lett volna eladó a cég), nem is állítottam az ellenkezőjét ! Mindössze annyit mondtam, hogy szerintam az ősLGB, a Nürnbergi jobb minőség volt (ez nem feltétlen a Marklin hibája, hanem a fogyasztói társadolom nevű szemlélelté).  Akkor biztos láttad, hogy a Piko is az érdeklődő vevők között volt :) .

 

"Hogyne - de szerinted az európai kisvasút terén egy modellvasút gyártónak mennyi megújulási lehetősége van??? Szerintem nulla."

Iszonyatosan sok kisvasút volt Európában ! Tehát szerintem nagyon sok lehetőség van még ebben a körben !!! Nyilván az RhB egy lézető kisvaút, ezért is erre esett a választás, amiből nagy a szortiment. Csak a nyugati kisvasutakból is nagyon sok volt és sok-sok különböző kocsival, mozdonnyal. Ha pedig hozzáveszem a Kelet-Eutrópai kisvautakat, akkor meg aztán szinte megduplázódik a járműfajták száma. (No persze ekkor már nem csak az 1000mm-es jön szóba) Hidd el bőven van még miből halászni, no és ez sok-sok gőzöst jelenthetne !!!

 

 

":-) Nekem nem rossz a szemem szerencsére még - én 2 méterről egy H0 modell kidolgozottságát is meg tudom nagyjából ítélni, nem hogy ezeket a lovakét :-) De a fotók sajnos pimasz dolgok - pláne a házilag készített vagy átalakított modelleknél. Amit a szem nem lát, az optika igen :-)"

A nikkelezett szemmértékeddel és labdába sem rúghatok, de azt hiszem ez hozzáállás kérdése is. Van aki minden mérteben elvárja a dioráma minőséget, van aki nem. Engem szerencsére ez a kérdés nem izgat ennyire mélyen . Van akit a torzítások zavarnak a legjobban, van aki ezt észre sem veszi. Ilyenek vagyunk mi emberek, mindenkienk meg van a maga keresztje és cipeli,cipeli nem tudja letenni.   

 

 

"most ár értem Te miben utazol - nyilván a bányavasúti, iparvasúti (Feldbahn) téma kimeríthetetlen, mert ott minden elmegy - nem számít igazából semmi,

A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt."

Az biztos, hogy nagyon sok minden belefér a feldbahn témában, de a legtöbb dolog nem légből kapott, hanem egy valódi alapján készült. Az viszont tény, hogy ezeknél a vasutaknál azt használták javításra, építésre ami éppen volt, ezért is van mindenféle furcsa szerzet ... Nem tudom pontosan melyik kocsi leakasztásokra gondolsz, de a feldbahnnál sokszor 3-4 láncszem van ráakasztva egy kis csapra (ezzel tolatni nem nagyon lehet !), ehhez a leginkább egy csipesz tesz jó szolgálatot . Az angoloknál különösen nagy divat az RC (mozdonyban, kocsiban lévő akkukkal), ennek is vannak komoly előnyei, csak nagy rögöket kell lelökni a sínről és mehet a vonat (semmi pálya pucolás, jegesedési gondok stb). 

Egyébként nem csak a feldbahn érdekel, de az nagyon tetszik. Ezen kívűl minden kisvasút érdekel, ami nem mostani új építésű jármű, hanem 1970-80 előtti...    

 

"Én ennél kötöttebb vagyok jóval, de azért váGtam bele a G-be, hogy tanuljak kompromisszumot kötni :-)"

Ha a gyárak termékeit veszed, akkor szükséged is lesz a kompromisszumokra, jó edződést hozzá :) Ha pedig egzatktra vágysz, akkor vannak itthon is nagyon profi járműveket előállító kollégák, de ehhez minden bizonnyal mélyebben a zsebbe kell nyúlni.

 

Előzmény: 1044 ÖBB (13517)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.31 0 0 13517

Elolvastam a német oldalt - a kínaiak az LGB krach után jöttek a képbe a Märklin kötelekében Magyarország mellett - nem ők okozták a válságot! Az LGB azelőtt jelentett csődöt.

 

Megnéztem az R7-es ívemet is... Szó sincs talpfarács összekötésről a papucs kapcsán. Azok csak úgy rá lettek nyomva. Engem zavar, mert ha nincs funkciója, ne legyen ott. 

Így bukott el az LGB legalább egy, de inkább két környi R7-es rendelést tőlem. Inkább meghajlítom az íveket PIKO G1-es egyenesekből. Olcsóbb is, illesztést is spórolok, igaz melósabb, de hát na. Így kell egy ügyfelet elveszteni.

 

"Azért az LGB nem csak a svájci RhB-t gyártotta, hanem sok német kisvasúti kocsija és mozdonya is van,"

Hogyne - de szerinted az európai kisvasút terén egy modellvasút gyártónak mennyi megújulási lehetősége van??? Szerintem nulla.

Ezért emeltem ki direkt a svájci reklámos cuccokat - mert ha a Migros nem fóliáz be három teherkocsit, vagy nem kell szénadomány a gőzösnek, amit szépen fel lehet ragasztani egy Ge4/4 II-esre, akkor szerinted az LGB mi a francot tudna jelenleg piacra dobni újként? Szinte semmit a Stanci-s startszetten kívül... Sajnos. Ezért mondom, hogy bambák.

 

"2-3m-es távolságból a nagyobb kidolgozottság már észre sem vehető."

:-) Nekem nem rossz a szemem szerencsére még - én 2 méterről egy H0 modell kidolgozottságát is meg tudom nagyjából ítélni, nem hogy ezeket a lovakét :-) De a fotók sajnos pimasz dolgok - pláne a házilag készített vagy átalakított modelleknél. Amit a szem nem lát, az optika igen :-)

 

"Egy Piko gép nyomtávbővítése nem hisezm, hogy ugyenzt jelenti. Vagy az álatalad csatolt képen lévő mozdony minden méretében 1:22,5  lett az átalakítás után ? "

Nem. Én egy-két méretet levettem erről a mozdonyról és ahogy írtam korábban, nekem ez 1:24-esként jött ki, A 24 a 22,5-től már szemmel nem észrevehető különbségekkel bír.

 

"Az, hogy mi való kintre az kivtel kérdése, nem a méreté. "

Ez így van, de II-esben én csak csúcs precíz modellekkel találkoztam eddig, kertiekkel nem. Azokat meg nem viszik ki a szabad ég alá.

 

Ami a belinkelt oldalakat illeti:

most ár értem Te miben utazol - nyilván a bányavasúti, iparvasúti (Feldbahn) téma kimeríthetetlen, mert ott minden elmegy - nem számít igazából semmi,

A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt.

A belinkelt nyelven én nem vagyok kompatibilis, de a képek alapján jött hasznos technikai infó. Külön tetszett az állomási életéről készült felgyorsított videó. Csak a vagon leakasztásokat nem értettem, hogy hogyan történtek. :-)

 

Én ennél kötöttebb vagyok jóval, de azért váGtam bele a G-be, hogy tanuljak kompromisszumot kötni :-)

Előzmény: sbubu (13514)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.30 0 0 13516

Jó, ogy betetted a linket - meggugliztam emberi nyelven - na bitte:

 

"Die Lehmann-Groß-Bahn (oder auch Lehmann-Garten-Bahn genannt) (LGB) ist eine wetterfeste Gartenmodellbahn in der Nenngröße IIm (später vom Hersteller auch als G bezeichnet) mit einer Spurweite von 45 mm, im Maßstab 1:22,5 (tatsächlich je nach konkretem Vorbild 1:16 bis 1:29)."

 

A lényeg a piros rész :-) A "G" mindent elbír :-)

Előzmény: sbubu (13515)
sbubu Creative Commons License 2019.01.30 0 0 13515

Szia !

 

Bizony-bizony az LGB önálló volt mák kb 1965-68 óta. Ezért is írom mindig, hogy én ha lehet a régi Nürnbergi gyártmányokat választom(mégha használt, akkor is !

 

Itt van néhány érdekes infó az LGB életétről, a pénzügyi gondokról, megvásárlásról stb:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/LGB_(trains)

 

 

Előzmény: Dampf (13513)
sbubu Creative Commons License 2019.01.30 0 0 13514

Az LGB élettörténetét nem ismerem pontosan. Vannak nálam sokkal jobban ismerők, de nem biztos, hogy olvassák a fórumot, de ha olvassák akkor is csak mosolyognak...ami érthető. 

Amikor kezdtem 2010-ben, akkor még érdekes volt (nekem), sok hasznos infó jött innnen. Most is csak azért ragadtam billenytűt mert, nem szeretném ha a most kezdők csak egyféle sztem nem teljesen korrekt véleményt olvsanának és ebből arra következtetnének, hogy ez a valóság. 

Tehát az LGB-nél nem tudom pontosan mi okozta a tulajdonosváltást, de szinte biztos, hogy pénzügyi oka volt. A Kínai gyártás nagyon  nem jött be, sem minőségileg, sem a Kínaiak hozzáállása miatt sem ( a kinai gyár 2 műszakban az LGB-nek, 3. műszakban saját zsebre gyártott, de ez hamar kiderült. Ekkor az LGB villámgyorsan elhozott onnan mindent, de a Kínaiaknak sikerült valamit megmenetniük, amiből még most is csinálják azt a pár Newqida terméket). Ez a történet biztos nagyon sokba került az LGB-nek.

Remélhetőleg (akár ebből is okulva) a Piko sokkal jobban bebiztosította magát szerződésileg és pénzügyileg a Kinai gyártás fent említet veszélyei tekintetében.

 

Szóval az LGB-ben az én tudomásom szerint nem voltak komoly minősági problémák amíg Nürnbertben készültek a cuccok. E mellett abban az időben gyakorlatilag egyedurakodó volt a kontinensen, így nem volt igazi verseny kényszer ebben a G méretben, így a saját elképzelésük szerint tudtak menni előre (nem kellett a partnert figyelni) . De azért valljuk be ez a méret szűkebb kört érint mint mondjuk a H0, így jóval kisebb a piac (pláne korábban amikor mi, a keleti blokk tagjai azt sem tudtuk mi az az LGB). Az említett pénzügyi krach nagyon átrendezte a dolgokat és a megszűnés helyett a Marklin megvette. Az viszont egyáltalán nem biztos, hogy minden termék teljes gyártási/szervizelési dokumentációja és a hozzá kapcsolódó magas színtű humán tudás teljeskörűen átkerült a Marklinhez. Ilyen oka is lehet, annak  hogy a Marklin nem képes minden régi terméket csak úgy pikk-pakk újra legyártani. Nem látunk a kulisszák mögé.

 

Azért az LGB nem csak a svájci RhB-t gyártotta, hanem sok német kisvaúti kocsija és mozdonya is van, ami biztosan szempont is volt mivel német cég és a legnagyobb felvevő piaca a német modellezői kör. Nekem speciel RhB modellem talán nincs is, nekem a legtöbb túl modernk korszak. Szóval messze nam csak a svájci modellekből él. 

 

Persze mindíg lehetne javítani a kidolgozottságon, de én speciel pont azt szeretem az LGB-ben, hogy nem kényes a sok kiálló alkatrésztől, az emiatti elnagyoltságát én már megszoktam. Ismét elmondanám, hogy akik a kertben vonatoznak ritkán nézegetik az asztalon vagy a vitriben a járműveket, egyszerűen feldobják a pályára és go. 2-3m-es távolságból a nagyobb kidolgozottság már észre sem vehető. Azt értem amikor te közeli fotókat csinálsz akkor ez bizony keményen látszik, de játszás közben nem vagy alig.

Akinek ez nagyon fontos valószínűleg a Marklint válsztja

 

Lehetetlen kitalálni, hogyha az LGB önálló cég maradt volna akkor merre mozdulna el (látva a konkurencia fejlesztéseit), de így a Markilin kebelén belül a hangsúlyossága elég kis százalék lehet, én olyan mostoha gyereknek látom. Így bizonyosan nehezebb az előrelépés, fejlesztés stb.

 

A hosszú sínnél ez a toldás a kertben nem is érzékelhető a 2-3m-es játszási távolságból, mint írtam engem ez abszolút nem zavar. Ha te közeli fotózól akkor persze más a helyzet. Az LGB-nek gondolom ez a megoldás azért jött, mert ezt az alkatrészt amígy is gyártják, nem kellett egy új termék gyártására gépeket átállítani.

 

Nekem a kisvasút egy varázslatos világ, ahol sokkal több minden belefér, beleférhet és ez az életben is így van/volt a kisvasutaknál. Ha elkzeded nézegetni az angol bácsik vonatozásait biztos megérted mire gondok. Ehhez képest a nagyvasút nekem túl valóságos, ezért szerettem bele a kisvasútba, a kanyargós vadregényes pályába... és ehhez az LGB adja az alapot. Számomra a  csúcsa a saját építés vagy átépítés (pl LGB alapokra) és ehhez nem feltétlen kell lézervágás, CNC maró, 3D nyomtató, hanem alapos kézimunka.

 

Az LGB mozdonyok jó részén sem öntött a kapaszkodó, hanem külön alkatrész, elég rugalmas műanyagból, ami sokat kibír. Ha pedig letörik, kíválóan lehet rézdrótból pótolni, nem feltétlen kell újat rendelni.

 

A II-es méretet csak azért hoztam fel, mert az LGB járművek sem kicsik és ha melléjük képzelem a normálnyomtávú nagytesójukat akkor az már tekintélyes méret lenne ... de ettől még nincs rá szükségem. Egy Piko gép nyomtávbővítése nem hisezm, hogy ugyenzt jelenti. Vagy az álatalad csatolt képen lévő mozdony minden méretében 1:22,5  lett az átalakítás után ? 

Az, hogy mi való kintre az kivtel kérdése, nem a méreté. Attól, hogy valami 64mm-es nyomtáv, nagyvsúti , 1:225,5-ös méretarány, nem jelenti, hogy bentre való. Sőt ezeknek a méreteknek az igazi helye a kert szerintem.

 

Itt egy másvilágba csöppenhetünk, ami a normálnyomtávosokat lehet, hogy hidegen hagyja, de én nagyon szeretem:

 

https://riksrailway.blogspot.com/

 

https://riksrailway.blogspot.com/p/videos.html

 

 

      

 

   

Előzmény: 1044 ÖBB (13512)
Dampf Creative Commons License 2019.01.30 0 0 13513

Szia!

 

"Hatalmas törés és váltás volt, hogy az LGB-t el kellett adni(gondolom valami anyagi oka lehetett), nem azoké maradt a cég akik alapították akik csak ezzel foglalkoztak.

Így már teljesen más, hogy egy nagy cégnek csak egy szegmense az LGB, de ennek is örülni, kell, hogy nem szűnt meg,"

 

Ezt nem tudtam, nekem ez új! Én azt hittem, az LGB mindig is a Marklin része volt mint a Trix márkanév........

Az ilyen felvásárlások soha nem tesznek jót sajnos egy minőségi márkának, lásd pl. H0-ban a Roco-t hová züllött mára.:(

 

"Ezért írtam feltételes módban, hogyha a Piko-nak van egy nagy gyára Kínában és miden G-s járművén Made in Germany van, akkor azt biztos elhiggyük, hogy az 100%-ban német vagy csak így jobban eladható ?"

 

Talán 3 éve lehetett egy Piko sajtó tájékoztató, ahol Wilfer úr azt nyilatkozta hogy a kínai gyáruk a H0 Expert és a TT, N méreteket gyártja, a G méretet a nagy terjedelem és súly miatt nem gazdaságos Kínából szállítani ezért az Sonneberg-ben készül.

Ez még logikusnak is tűnik, így talán hihető is......

Amúgy a G-s újdonságok gyártásáról készült gyári videókon is egyértelműen a német gyár látható.

 

"Bizony-bizony a Pola komoly összetartozásban volt anno az LGB-vel, mint a feliratok is mutatják a régi épületeken ! Azt sem tudom, hogy akkor is a Faller-hez tartozott-e, mint most ?"

 

Nem, sajnos a Pola is tönkre ment és a Faller néhány éve felvásárolta.:(

Örüljünk, hogy legalább megmaradt!

Előzmény: sbubu (13510)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.30 0 1 13512

A hosszú síneknél a PIKO erre a célra egy alig feltűnő fémlemezt alkalmaz (ami szerintem intelligensebb, olcsóbb). De hogy ezért lenne ott, erre eddig nem is gondoltam.

 

Szerintem az ilyenek miatt jutott az LGB oda, ahol most van. Ma (ill. már egy ideje) minden rációt meg kell ragadni a produktivitás meg a költségek tekintetében, aki elbambul lemarad - de kegyetlenül. Kíváncsi lennék mért következett be ez a krach, pláne úgy, hogy az amcsi paletta is elég nagy volt. Nekem valahonnan sorozatos minőségi problémák rémlenek, de lehet keverem valamivel.

A svájci keskeny nyomközből azért elég korlátozottan lehet megélni, bár új reklámmozdony mindig lesz, új reklámos teherkocsi mindig lesz, de... ez az 1970-es vastagságú katalógushoz fog vezetni szép lassan.

De itt jön be amivel - pontatlan fogalmazásból - Dampf kolléga ezt a diskurzust elindította: a PIKO belelőtt a közepébe a normál nyomtáv felkínálásával, ezzel olyan új beszállókat szerezve (mint pl. én), akinek ha tetszik is a Ge4/4 II-es, csak ezért nem kezd el kerti vonatozni. Viszont így, hogy a gyerekkori kedvenceim megvehetők elérhető áron nagyban, így már csak-csak, még ha kertem nincs is.

Az LGB (vagy Märklin) sajnos ilyen szempontból impotens. Megvannak a szerszámok, megvan minden - még sincs Ep. IV-es kék-bézs BR140-es a hozzá illő kocsikkal - ráadásul úgy, hogy a PIKO kidobta a BR103-ast, folyamatosan gyártja a kék-bézs  BR218-ast... és az év végére elkészül a kék-bézs és bordó-bézs IC-kocsi a 103-ashoz.

Ha én lennék az LGB, már 1000-rel konstruálnám a BR111-est ezekhez - nem LGB mentalitással, hanem a PIKO-hoz kicsit igazodva.

De hát nem. Az LGB ennél egyszerűbb dolgokat sem tesz, hogy pénzt keressen... Sajnos ez van.

De hiába - ma ha egy cég nem tud folyamatosan megújulni, akkor előbb-utóbb vége lesz.

 

Ami a felrakható tartozékokat illeti: ha én lennék a gyártó, ezeket a nagy dögöket jobban kidolgoznám. A PIKO-t is meg lehet bátran fogni attól mert a kapaszkodó nem ráöntött. Viszont ha szépen ki van dolgozva és netán felborul, ütközik, letörik - akkor a kedves modellező rendeli majd, mint a kis angyal a pótalkatrészeket - amiért a legtöbb nyereséget lehet bezsebelni. Néhány fröccsöntött kis szar horror árért :-) Ha én gyártó lennék, biztos ezt csinálnám :-)

 

A II-es méret szép móka - de annyival nem nagyobb, mint mondjuk a PIKO gépek. Csatolok is két képet PIKO-ból átalakított II-esre.

De nekem a II-essel az a bajom, mint az I-essel. Szép-szép, csak nem a kertbe való.

A II-eshez meg igen nagy ház és pénztárca kell, hogy valami látványos is legyen - ehhez is egy hasznos link, ha valaki még nem ismerné:

https://www.grootspoor.com/nl/

Előzmény: sbubu (13510)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.29 0 0 13511

Hát az R1-et tényleg elfelejthették volna már réges-régen... Még a Stanci-nak sem áll jól. Nem beszélve a kocsik alatti körbe-körbe elforgó futóművekről, amik az R1 után a kocsi kis tömege miatt nem állnak vissza egyenesbe (mert ugye visszaterelő elem vagy rugó az minek is), így keresztbe futnak tovább. Tök jó...

 

A kupplung meg - nyilván a kisvasúti járművek középütközője miatt azoknál alig látszik - a normálnál meg a szélén elhelyezkedő ütközők miatt jobban feltűnik. Én nem feszülök a kupplungon, valószínűsítem azért ilyen kialakítású, hogy ívben is jó eséllyel összeakadjon na meg a kengyele révén ütközésnél csillapítson.

 

 

 

Előzmény: Dampf (13496)
sbubu Creative Commons License 2019.01.29 0 0 13510

Szia, 

 

A hosszú síneknél azt hiszem az indokolatlannak látszó sínpapucsok a talpfarácsot fogják össze, mert az nem készül olyan hosszban. Engem ez nem zavar, lent van, messze van, beoxidálódik, ha ágyazat van nem is látszik. Nekem az ilyen apróságok a kertben nem fontosak.

 

Felbuzdulva a mostani újdonság katalógusban kíváncsiságból megnéztem 1 mozdonyt:

 20481 31353 31354 Saxon State Railroad Class VI K Steam Locomotive

The locomotive has traction tires and is driven by two powerful ball bearing Bühler motors.

Hogy aztán a Bühler gyártat-e Németországon kívül azt nem tudom, de hogy a motorjai tartósak, a régiek tuti, az biztos.

 

"Bízzunk benne, hogy így van. Sajnos a német cégeknél egyre inkább bevett gyakorlat, hogy megveszik az olcsóbbat (ukrán, orosz, kínai, török, stb...), jó esetben átfuttatják a minőségbiztosítási rendszerükön, felülstemplizik és bizonyos szorzó ellenében máris "Made in Germany" lesz belőle. A cégünknél volt már ilyen botrány."

 

Ezért írtam feltételes módban, hogyha a Piko-nak van egy nagy gyára Kínában és miden G-s járművén Made in Germany van, akkor azt biztos elhiggyük, hogy az 100%-ban német vagy csak így jobban eladható ? Ki tudja, mint te is írod minden lehetséges bármelyik cégnél.

 

Bizony-bizony a Pola komoly összetartozásban volt anno az LGB-vel, mint a feliratok is mutatják a régi épületeken ! Azt sem tudom, hogy akkor is a Faller-hez tartozott-e, mint most ?

Egyébként én örömmel vettem Piko épületet, mert tetszett és olcsóbb is volt. Aztán számomra az olcsóbb ár oka megmutatkozott a 2 épület összeállításakor. Ezt őszintén sajnáltam, mert vannak kimondottam szép épületei a Pikonak, de egyenlőre nem kérek belőlük. 

 

Igen én azért írtam, hogy az LGB valóban kicsit elnagyolt, robosztus, mert azt hiszem valaki a Piko-t hozta fel, hogy kidolgozottabb. Erre mondom, hogy a kertben egy ilyen méretes és súlyos járműnél ez már nem biztos, hogy előny. A vitrinben előny, de valljuk be ezeknek nem a vitrin a kigondolt helyük, ahhoz túl nagyok. Az LGB bátran kézbe vehető, az sem nagy gáz, ha kiborul. Lesz rajta pár karc, de nem törnek le finom, apró alkatrészek. Erre van kitalálva és mondhatni optimalizálva .

 

Igen, engem is a mérete fogott meg ezeknél a járműveknél, különösen ha a keskeny nyomközre gondolok(ami engem érint), hogy ilyen nagy pedig, ez kisvasút, ennek a nagyvasúti párja a II méret lenne a 64mm-es nyomtávval. Azért az már pláne méret a javából.

 

Mint írtam az LGB messze nem a fénykorát éli most. Ha csak a 2006-os katalógusban lévő cuccokat újra gyártanák, beletelne 5-10 évebe mire körbe érne és miden újra le lenne gyártva. Azért ez igen komoly járműállomány, az én véleményem szerint nem is lenne nagy szükség újdonságokra, de a verseny ezt diktálja gondolom.

Hatalmas törés és váltás volt, hogy az LGB-t el kellett adni(gondolom valami anyagi oka lehetett), nem azoké maradt a cég akik alapították akik csak ezzel foglalkoztak.

Így már teljesen más, hogy egy nagy cégnek csak egy szegmense az LGB, de ennek is örülni, kell, hogy nem szűnt meg, mint az USA-ban az AristoCraft. 

Ezért én úgy gondolom, hogy a mostani állapot és irány az már nem a klasszikus LGB cég, hanem a Marklin stratégiája.  

Előzmény: 1044 ÖBB (13509)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.29 0 0 13509

Szép estét Mindenkinek!

 

Örülök, ha tudtam hasznos infókkal szolgálni és annak is, hogy egy kicsit felbolydult a topik :-)

 

Sínek: azt, hogy az "R" számozás rendszert mért nem vette át a PIKO, azt nem tudom - logikus lett volna, na de az, hogy eddig egyikük sem fejlesztett ki egy emberi léptékű angol váltót (LGB R5 vagy PIKO R7 váltóból) számomra rejtély. Igény biztosan lenne rá pedig.

A másik rejtély, hogy az LGB R7-es ívnek mért kell a sínszálak közepére is papucsokat nyomni (a két talpfarács találkozásánál), mikor ott nincs is sínillesztés.... Nyilván gyártástechnikailag van így , na de hát kérem, gagyi.

 

"LGB (szerencsére) szigorúan tartja magát a Bühler motor használatához. Ez azért egy komoly minőség. A Piko-ban nem tudom milyen van. "

Bízzunk benne, hogy így van. Sajnos a német cégeknél egyre inkább bevett gyakorlat, hogy megveszik az olcsóbbat (ukrán, orosz, kínai, török, stb...), jó esetben átfuttatják a minőségbiztosítási rendszerükön, felülstemplizik és bizonyos szorzó ellenében máris "Made in Germany" lesz belőle. A cégünknél volt már ilyen botrány.

 

"Igen az LGB sok tekintetben elnagyolt, robosztus. Ez modellezői szemmel nem olyan szimpi, de használati szempontból igen praktikus. "

Ezért írtam Akivon topiktársnak, hogy a Szilije gyönyörű, csak nem a kertbe való :-) Beszorul a váltóhoz egy kavics, az a mozdony felborul, ő ott a helyszínen előbb infarktust majd az eredményt látva agyvérzést kap :-) A kertben bizony más szempontok dominálnak, nekem az egyik személykocsim elsodort egy sünit, rommá karistolta az oldalát. Egy teherkocsi meg a váltón kisiklott, azonnal letört róla a sarokhágcsó, meg a kötélhorog is...

"Egyébként a régi(1980-as évekbeli) Pola épületek alján Pola-LGB szerepel, ezért írtam így.  "

A szentségit, jogos! :-) Megnéztem a kápolnám tetejét és abban is ez van, meg a Western Germany 1988 :-)

Az nyilván nem árt, ha egy épületnek tömege van. Ha a Piko-k tényleg ennyire kisebbek, célszerű messzebbre vagy teljesen külön tenni őket egy kupacba. A "bádogozással" nekem is volt bajom, azt majd sörös dobozból, vagy valamiből pótolom, de én is kinyomtam ragasztóval a francba.

 

De akárhogy is, ezeknek a nagy mérteknek varázsuk van. Bár ezek nagyra nőt villanyvasutak, mégis sokkal másabbak, mint a H0 villanyvasút.

 

Nagyon tanulságos volt az LGB 2006-os évi katalógusának a linkje. Igaz sok színes felesleges kacat is volt benne, de egy csomó minden eltűnt a palettáról? Miért? 

Szerintem az LGB eltaktikázta kicsit ezt a G-s piacot. Vagy azért nincs annyi újdonság és termék, mert nincs gyártás kapacitás?

Előzmény: sbubu (13495)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13508

"A Piko kezdőkészletben lévő Br80-as sajna nem mérhető össze a Stancival."

 

Na ez biztos. A Stanci-t nem lehet agyonütni. Elnyűhetetlen :-) Én szeretem nagyon.

Előzmény: sbubu (13484)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13507

Ez a mozdony gyönyörű - csak nem a kertbe való...

:-)

Ez elkap egy sünit, hááát. Először te téped ki az összes hajszálad majd megnyúzod a sünit. Szegény. :-)

Milyen színű lesz, mi lesz a száma?

Előzmény: akivon (13506)
akivon Creative Commons License 2019.01.28 0 8 13506

Nyárra ezzel készülök a kertbe..

 

 

 

Dampf Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13505

Szia!

 

Én mindent elhiszek, de pl. az alábbi linken lévő kocsi típusból sajnos van 6db-om, most is szállítható a gyár által és tavalyi újdonság volt, de azt nem hinném hogy tévedésből írták rá az aljára hogy Kínában készült!

https://www.lgb.de/produkte/details/article/40982/74/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=74&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=10&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=37&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=101&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=80&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=7&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=

Jelenleg el vannak dobozolva a garázs mélyén, mivel a bosszúságok miatt jó ideje nem is használtam őket, de ha lesz rá egy kis időm tényleg lefotózom az aljukon a kínai feliratot.

Egyébként meg teljesen mindegy lenne számomra hogy hol gyártotta az LGB, ha használható normális minőség lenne!:(

Előzmény: sbubu (13503)
sbubu Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13504

Nagyon is gyönyörűek !!!

Előzmény: Dampf (13499)
sbubu Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13503

Szia !

 

Így már azért sokkal árnyaltabban és másképp hangzik, mint a korábbi posztod amin kiakadtam.

 

Szerintem nincs is értelme "politikus módon" nyilatkozni, azaz amikor a másik hibáit emeljük ki. Persze szólni kell arról is, de a jót is el kell mondani.

 

Hidd el, hogy az LGB nem gyárt már Kínában ! Volt egy időszak, de elég rövid volt. Összerúgták a port és elhoztak mindent Kínából LGB-ék. Persze a Kínaiak lenyúltak egy csomó mindent, amit most Newqida/Train néven lehet kapni (nem túl bő választékban) viszont nagyon olcsón. Az, hogy valahol még van a Kínában gyártott cuccokból LGB készlet az simán lehetséges . Hogy a tavalyi LGB újdonság Kínában készült ? Ez nekem rejtély !     

 

Valóban az LGB kuplung nem egy szép, de dupla horoggal biztoságosan rögzít. Bármelyik gyártó kitalálhatna erre valami jobb megoldást, de senki nem veszi rá a fáradtságot és az időt, no meg a pénzt. Mert itt nem kellene az LGB alapköveihez ragaszkodni, mert ezek mind cserélhetők (kivéve a legelső sárga dobozos LGB kocsikat). 

A tolatás akármilyen kuplunggal problémásabb, könnyűek is a kocsik ehhez. Érdemes lenne megpróbálni a fém kereket, ami tényleg fém az egész és ad jó plusz súlyt a kocsinak. A Gyári LGB fémkerekeknek is csak kb a nyomkarimája fém, így ez alig növelei a tömeget. A Bachmann/Liliput fémkerekek szebbek, súlyra jobbak, tömör fémek, de nem a legsikeresebb a profiljuk. Nem tudom a Pikonak milyen a fémkereke, de vannak egyéb gyártók akik csinálnak igen jó fém kereket, van amelyik még csapágyazott is.

 

A 4t kocsik forgóváza igen nagy holtjátékkal/"nyaklással" rendelkezik, ezért maga a kocsiszekrény is eléggé be tud billenni, elviszi a súlypontot, ami sokszor elég a sikláshoz főleg tolatáskor. Olyat is tapsztaltunk már ( az LGB koppintású Kínai Newqida-nál), hogy a forgóvázban lévő furatot picit feljebb kellett fúrni, mert nem volt elég laza és egy picit szorult ezért a váltón tolva szinte mindíg kilépett a viszonylag hosszú 4T személykocsi. 

 

Az amerikai típusú kapcsolók sokkal szebbek, de azokkal is ugyanúgy ki tudnak lépni a kocsik tolva.

 

A kezdő kertivasutasnak egyértelműen azt kell eldöntenie, hogy kisvasút vagy normál. Ha ez eldőlt akkor a gyártó is eldőlt gyakorlatilag.

 

Aki LGB-t szeretne venni, annak én mindíg az Ebay-t ajánlom, nem a boltot. Egyrészt az új ár nekem horror, másrészt hajrá Nürnbergi ősLGB ! 

Előzmény: Dampf (13496)
marslakó Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13502

Hali!

 

Ilyen mozdonyt keresek, ha esetleg lenne valakinek elfekvőben...

 

marslakó Creative Commons License 2019.01.28 0 0 13501

Köszi. Ez érdekes, mert a Piko úgy is hirdeti, hogy vízálló, az LGB meg nem.

Előzmény: Dampf (13500)
Dampf Creative Commons License 2019.01.28 0 1 13500

Amit elfelejtettem írni, és az előző beszúrt képen is látszik, az LGB váltó állítómű: zseniális! ( hogy ne csak szidjam az LGB-t:) )

Egyszerű mint a faék, és tökéletesen működik! A mozgó részen átfolyik a víz, míg a Piko "túl jót" akart csinálni és hülyére szigetelte gumi tömítésekkel az állítóművét. Viszont a víz az olyan, hogy ahova be akar menni oda előbb-utóbb be is jut.:(

Ennek következtében a Piko állítóművek egy idő után belül összerohadnak és ki lehet kidobni.

Aki Piko vágányzatot használ, annak is feltétlen az LGB állítóművét ajánlom, teljesen csereszabatos, kisebb is nem annyira bumfordi, árban ugyan ott van és úgy néz ki hosszú távon is működik!:)

Előzmény: Dampf (13499)
Dampf Creative Commons License 2019.01.28 0 3 13499

Azért ezek szerintem gyönyörűek!:)

Piko BR24, BR95.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!