Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 15

Tény, de a bérezés a vasutasok jelenleg éhbéren történő foglakoztatását jelenti

 

Jelenleg 70-80 ezer Forintos fizetésű emberek napi létfenntartási gondokkal egyre csökkenő vasutaslétszámmal, egyre több feladatot végeznek el.

 

Szajolról:

 

Ott a helyi VOLÁN cégről az a véleményem a saját hálózata is hiányos, kevés az autóbusz a fizetőképes kereslet kevés járatot tart el.

 

Ott ebből fakad hogy minimális "vonatpótló buszt" tud kiállítani a VOLÁN.

 

A Komádi-Szajol-Szolnok-Budapest járat megbukott, én utaztam vele, 6 utas volt a bevétel nem érte el az önköltség 10-20%-át

 

Vasúttal párhuzamosan nincs autópálya Szolnoktól így a buszok nem versenyképesek.

 

Nincs menekülő útvonal az utasok számára.

Előzmény: Via Galvani (13)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 14

Üzemzavar:

 

Minden vasútnál előfordul.

 

Eljegyesedésnél megfigyelhető az hogy a csapadék megfyagy a váltó átállítását lehetnenné teszi, ha ilyenkor vonatot küldenének az kisiklást több száz ember halálát okozná.

 

 

Régen sok alkalmazott volt, így volt ember a váltótisztításra.

Fűtött váltókat nem fűtik fel vagy nincsenek ilyenek, nagyon kevés van belőlük.

 

 

Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 13
A román és magyar bérezés, életszínvonal sem ugyanaz.
Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 12

Magyar vasutat az Osztrákkal nem szabad összevetni

 

A kétország életszíónvonala bérezése maga az állam helyzete nem ugyanaz.

 

A személyszállítás erősen veszteséges dolog.

 

Menetdíjbevételek cca 30-40 milliárdra a költségek 200 milliárdra rúgnak.

 

A különbséget az adófizetők fizetik

 

Felsővetékszakadás:

 

Természetes jelenség hőmérsékletváltozáskor ha a víz hó ráfagy a vezetékre

 

Előzmény: Via Galvani (11)
Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 11
Namost, ha a román vasút még rosszabb, az miben vigasztaló? Nem az osztrák vasúttal kéne a magyart összehasonlítani, esetleg a cseh vasúttal? Lefelé hasonlítgassunk?
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 10

CFR

 

Román Államvasutak

Előzmény: Via Galvani (9)
Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 9
Nem hiszem: mi az?
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 8
Az ismerősöd utazott már CFR-rel?
Előzmény: Via Galvani (0)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 7

Kedves Ali T taik al-Rep!

 

Inkább ne!

 

MÁV Panaszkönyv topikba mindent kimagyaráznak, és a felsővezetékszakadás természetes akárcsak a késés

 

Illetékesek nem olvassák, csak a szimpatizános és  a MÁV hű alkalmazottak, meg nem értik meg mit jelent, ha üzemzavar van, illetve nem is tudnak tenni ellene.

 

 

Megjegyzem, régebben is volt gond, csak akkor éjjel nyitva levő várótermek, állomásokon utasbüfé stb voltak, éjjel is lehett utazni.

 

Emlékszem 1988-ban 12 évesen a Sopron Budapest gyorssal jöttünk.

Tatabányán valami miatt álltunk 3 órát

 

Késve érkezetünk be de a keletiben megváltás volt a 22:35-ös "színházvonat"

 

Eger állomáson a váróterem nyitva volt kb éjjel  1:20 ra értünk le.

 

Éjszakai tolatás is volt az állomáson meg az ipartelepeken

 

Hajnalban a csak busszal megközelíthető községbe mentünk, a buszon elaludtunk, de a sofőr nagyon rendes volt és felkültött.

A maratoni utazás-ra nem emlékszem úgy, mint a Kisújszállás-Kál Kápolna  vonatra , mert 1988-ban a vasút nem hagyta cserben az éjszaka elakadt utasait

Volt éjjeli vonat ,váróterem, hajléktalanok nem voltak.

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (5)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 6

A vasutas topikokon csak nosztaliázás + csak "imádom a MÁV-ot" szövegek jönnek be. Panaszt nem szeretik!

 

Alapvetően saját véleményem szerint fölösleges a "Vasutas fórumba" átmozgtni.

 

Leírok egy réges régi saját esetet

 

Anyámmal Mezőtúrról mentünk busszal Kisújszállásig

Kisújszállástól vonattal.

 

Ez lett a vesztünk

Anyám közalkalmazott lévén 50% al utazott.

 

Kiskörénél túl sokat vártunk, gyanús volt, nem volt ellenvonat

 

Hevesen aztán elkezdődött a kálvária.

Ott 2 óránál is többet vártunk.

Kiderült egy M44-es vonatta extra búzaszerelvény robbant le előttünk.

 

Füzesabonyból szereztek segélygépet.

 

Amikor beértünk Kál-Kápolnára nem volt 2,5 óráig semmilyen vonat Füzesabony és onnan Eger irányába

 

Én élve az utazásról lemondás intézményével, előbb a kalauztól, majd a jegypénztártól kértem visszatérítést.

40 percig állították ki az igazolást. Ingáztam a keller és a jegypénztáros között mert "nem találták a nyomtatványt" megjegyzem, levonás nélküli visszatérítés a le nem utazott szakaszra.

 

A tét az volt hogy 8 csomaggal ketten elérjük a 4 km re levő Kápolna községben levő VOLÁNBUSZ Budapest-Kápolna Eger járatát ami sikerült is Kápolna buszváróteremben 7-8 percet vártunk és pontosan jött a Pestről érkező busz.

 

Ha nem így döntünk az utolsó busszal mentünk volna haza Eger mellé.

 

Alapból ha a MÁV megoldását nézem, 2 óra 10 perc késéss, 2,5 óra várakozás a következő vonatra az alapból 4 óra 40 perc.

 

Egy Kisújszállás-Eger szakaszon ami 74+29=103 km ez alapmenetidő kedvező átszállással 2,5-3 óra ehhez hozzáadva a a MÁV késését maga a késés több mint a menetidő.

 

Kál Kápolnán akkor 1999-ben úgy mentek a vonatok hogy Füzesabony felé meg nem álló IC vonatok mentek, személy vagy gyors nem 2,5 óráig.

 

Alapvetően ez okozta azt, hogy 4 km-ert gyalogolva a Volánbuszt kelett választani.

 

Megjegyzem a Volán nem változtatott menetrendet így fejből tudtam, hogy megy a járat ez is segített.

 

Végig buszozni drágább let volna mint felhasználni a közalkamazotti féárút.

 

Előzmény: vrobee (4)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.02.13 0 0 5
Kéretik egy kis türelem, szólva van a Vasutas Isteneknek, hogy tolják át a Nagy Rendezőre ezt a topicot. /a/
Előzmény: vrobee (4)
vrobee Creative Commons License 2006.02.13 0 0 4
Valóban. Három bötű kevés neki. Mindenesetre van egy vasutas fórum, az feltűnhetett volna. :) . Sebaj, szerintem kérd a moderát, hogy vonja össze a két topikot, vagy írd le oda mégegyszer a hsz-t, ezt meg esetleg töröltesd. Itt nem fognak azok ráakadni, akiket érint a téma.
Előzmény: Via Galvani (3)
Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 3
A keresőbe természetesen beírtam, hogy MÁV. Nem adott ki semmit. Aztán beírtam, hogy M.Á.V. - arra sem adott ki semmi topikot.
Előzmény: vrobee (2)
vrobee Creative Commons License 2006.02.13 0 0 2
1. Van egy MÁV panaszkönyv c. topik. Meg egy kereső.
2. Abszolút mindennapos az eset. Sajnos.
Előzmény: Via Galvani (0)
Lebenstod Creative Commons License 2006.02.13 0 0 1
Fotóapparatra, mobilra, notebookra vigyázni a MÁV-on! A biztosítás lopásra nem érvényes mindig. Vagy soha.
Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 0

Itt közreadom tehát.

 

Tegnap megint ezer meglepetést tartogatott nekem a MÁV. A végső konklúzióm, hogy télen csak az utazzon vonaton, akinek végképp nincs más választása, különben hétbaj lesz.

Szóval: Már a hét elején csak nagyon későn érkező IC vonatra tudtam volna helyjegyet kapni vasárnapra, ezért belekalkulálva, hogy télen mindig késnek a vonatok és másnap be kell vánszorogni a mhelyre, inkább vállaltam a korábbi érkezés reményében egy gyosvonatot. Három órakor indiltam H....-ról, családom ölelő karjaiból kiszakadva. Debrecenig nem is volt baj. 16.51-kor indult (volna) egy gyors a Nyugatiba, amit azzal próbáltak érdekessé tenné, hogy Szolnokon a vonat egyik felét lecsatolták, az ment Szegedre. Sajna, az információban és a hangos bemondóban vhogy az ügyeletes "mancika" ökeverte, és a vonat első felét határozta meg bpesti végcéllal. Természetesen nem így volt. Sokan utaztak, bár szerencsére én olyan kocsikban ültem, ahol kényelmesen le lehetett ülni. Az utasok 80%-a egyetemista volt. Tapasztalt, a járatot jobban ismerő egyetemisták körében felröppent a hír, hogy nem a "jó oldalon állunk", ez Törökszentmiklós előtt lett bizonyosság.  Nagyon jó kis közösség verődött össze, egymást segítve, informálva, fasírt és meleg pogácsa illatú csomagokat húzva-vonva vonszolódtunk át hosszú kocsisorokon, néhol sűrű ember és csomag kupacokon. Csak azért bírtam elviselni, mert tényleg jófejek voltak az utastársak (az egyik állította, hogy én is "eltés" vagyok, ő ott látott engem). Persze hétvégén kialudtam magam némileg, ez téveszthette meg, sietve közöltem vele, hogy legöregebb tanárának is a nagymamája lehetnék és különben is.

Nagy hajsza volt, végül elértük még Szolnok előtt a célt, és gyorsan lerogytam egy ülőhelyre. Mondanom sem kell, a kalauz csak ekkor keveredett elő, rögvest leszidva az egyik srácot, miért nem pakolja el a hátizsákját, nem lehet tőle elférni. Némán meglincseltük. Jegyet Zugló után kezeltek. Ja, és késtünk több mint félórát! És akkor még szerencsés vagyok,  mert ha IC-vel jövök, akkor beragadtam volna a a bombariadózott Keletibe!

Az a szomorú, hogy ez tljképpen teljesen szokványos hétvégi ügymenet a MÁV-nál. Ezennel felhatalmazlak, hogy vmennyi vad fórumodban akár névvel-címmel-ig. számmal ócsárolhatod a nevemben a felháborító és tűrhetetlen MÁV-ot!

Előzmény: Via Galvani (-)
Via Galvani Creative Commons License 2006.02.13 0 0 topiknyitó
Egy Budapest-Debrecen-Budapest vonalon nagyon gyakran közlekedő közeli ismerősöm megkért rossz tapasztalatainak közzé tételére.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!