Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1735

ebben igazad van.

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (1733)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1734

Jelen pillanatban a polgármester erről tud, az annyi, amt a kalauz mond az utasoknak:

Végállomás! Tessék kiszállni!

Előzmény: trizs77 (1732)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1733

Namármost: ha Zólyom felől is jön vonat, nemcsak Csata felől, és ugyanannyi utast hoz, ez az érték rögtön megduplázódik, azaz 100% növekedés!

Ez már valami!

Előzmény: trizs77 (1732)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1732

Ipolyság (Sahy) város határait, naponta kb. 30.000-40.000 ember (?) lépheti át.

 

Előfordul, hogy 1% vasúton érkezik?

 

 

 

Mit tud erről a helyi polgármester?

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (1731)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1731

Rákosliget vasútállomás nem a Budapesthez csatolt Rákoscsaba községben, hanem a Budapesthez csatolt Rákosliget községben van.

(A többi stimmel.)

Előzmény: trizs77 (1729)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 1730

Štefan Gregor, Ipolyság polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy a városban egy új üzem épül, amely 450 embert fog foglalkoztatni, ezért is fontos a vasúti forgalom felvétele.

A polgároknak szükségük van a gyors és komfortos eljutási lehetőségre.

 

--------------

 

Štefan Gregor, Ipolyság polgármestere pont annyira tudja, azaz sehogyan se tudja, hogy az Ipolyságra, vagy Ipolyságon át máshová utazók milyen közlekedési eszközzel közlekednek, mint magyarországi polgármester társai.

 

Valószínűleg halvány fogalma sincs a dologról.

A magyarországi polgármestereknek se.

 

Štefan Gregor, Ipolysági polgármestere úr nagy valószínűséggel még azt se tudja, hogy a városába, hivatásforgalmi céllal, munkanaponként érkezők :

 - hány %-a érkezik kerékpárral?

 - hány %-a érkezik motorral, robogóval,

 - hány %-a érkezik személyautóval?

 - hány % érkezik vállalati autóbusszal, kisteherautóval?

 - hány %-a érkezik közforgalmú autóbusszal?

 - hány %-a érkezik vonattal?

 

Olyan kérdés már fel se mernék neki tenni, hogy ha a hivatásforgalmat leszűkítem a saját ipari parkjukra, akkor ott ugyanezek a számok miként alakulnak.

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 1729

Rákosliget vasútállomás se Budapesten van, hanem Budapesthez csatolt Rákoscsaba nevű községben.

Ez a magyarázata annak, hogy 19 km-re van a városközponttól................:-)))

 

Előzmény: kihúzóvágány (1728)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.01 0 0 1728

A vasútállomás nem Ipolyság városában, hanem az Ipolysághoz csatolt Homok községben, azaz városrészben van. (Ez a magyarázata az említett távolságoknak.).

Előzmény: trizs77 (1727)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 1727

Na közben megkerestem ezt az új gyártelepet.

 

http://www.bumm.sk/regio/2016/12/18/ipolysag-is-csatlakozik-az-autoipari-kozpontokhoz

 

"Na vŕšku" elnevezésű  ipolysági ipari park kb. 2400 méterre található gyalog a Sahy vasútállomástól.

Valóban 450 főt terveztek alkalmazni, 2017 év végi kezdéssel.

 

a 2400 métert nagy valószínűséggel nem gyalog teszik műszakonként kétszer a munkások a vasúttól a gyárig hanem eleve szerződéses buszok hordják őket az üzembe.

 

Tehát velük indokolni egy ilyen felújítást több mint hülyeség.

Butaság.

 

trizs77 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 1726

Köszönöm.

Ezt elolvastam én is.

Sőt.

Be is linkeltem ide.

Számodra is.

 

Hol lesz az új üzem ?........................(utca? házszám?)

Hány méter a távolság az új üzem kapuja és a vasútállomás bejárata között ?

Előzmény: ManoSanga (1725)
ManoSanga Creative Commons License 2018.04.30 -6 0 1725

A Szlovák Vasúttársaság (ŽSR) vezérigazgatója, Martin Erdössy szerint a szükséges befektetések összege eléri a 4,6 millió eurót. A biztonságos vasúti közlekedés fenntartásához be kell biztosítani a vasúti átjárókat, meg kell javítani a peronokat, fel kell újítani az állomások épületeit, ez mind pénzbe kerül.

 

Štefan Gregor, Ipolyság polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy a városban egy új üzem épül, amely 450 embert fog foglalkoztatni, ezért is fontos a vasúti forgalom felvétele. A polgároknak szükségük van a gyors és komfortos eljutási lehetőségre.

Előzmény: trizs77 (1724)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 1724

http://iho.hu/hir/ujraindul-a-vasuti-szemelyforgalom-zolyom-es-ipolysag-kozott-180430

 

Szlovákiában a vasút részesedése az eurostat szerint 9,3% az éves utaskm-.ből.

Ok.

 

Most egy 15 éve bezárt mellékvonalra akarnak költeni 4,6 millió eurót.

Ok.

 

Szlovákia gazdag ország.

Megtehetik.

 

Ha ráköltik, akkor a 9,3% megnő 9,4%-ra ?

Nem.

 

Valószínűleg nem 9,93% lesz ezentúl hanem 9,95%.

Tehát 0,02%-ért költenek el 4,6 millió eurót.

 

Nem túl elvarázsolt ember Érsek úr a szlovák közlekedési miniszter ?

 

 

 

266-60 Creative Commons License 2016.07.21 0 1 1723

 

Sziasztok!

 

Egy jó hónappal ezelőtt Nagymihályban jártam.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2016.06.13 0 0 1722

Nincs valakinek szlovákul, vagy csehül, vagy lengyelül tudó ismerőse ?

 

Megkérdezhetné a cseh vagy lengyel hasonló fórumokon, hogy :

 

 - hány db ilyen csuklós busz épült ?

 - mennyit gyártottak belőle Csehországban és mennyit Lengyelországban ?

 - mettől meddig ?

 - mennyi került közülük forgalomba Skoda és mennyi Jelcz emblémával?

 - mennyi szolgált Csehországban és mennyi Lengyelországban?

 - exportálták e valahová ?

 

Erről van szó :

 

 

 

Karosa.sk Creative Commons License 2015.12.24 0 0 1721
Karosa.sk Creative Commons License 2015.12.24 0 0 1720

Ez eggy feltoltos kártya, amit az eggyes SAD-k adnak ki a saját utasaik részére.  Névre szól, a buszban toltod fel, és utána jegyvásárláskor azzal fizetsz. Van rá valami kis kedvezmény is ha azza a kártyával fizetsz.. Ez elonyos az utas számára is, nemkell álandoan pénzt keresni a buszra, a sofornek is egyszerubb a dolga.

Nálatok ilyen nincs????? Nálunk ez évek óta mukodik.

Előzmény: Gálföldi Moncsi (1719)
Gálföldi Moncsi Creative Commons License 2015.09.07 0 0 1719

Szép estét!

Az a helyzet, hogy egyáltalán nem vagyok képben a szlovákiai közösségi közlekedésben. Kollégiumban élek és nagyon sok a hátár mellől érkező diák a környezetemben. Ők mesélték, hogy sok különböző társaság van és ezért bevezettek valami kártyát amire pénzt lehet tölteni és úgy működik mint egy bankkártya nem pontosan értettem igazából és ők sem tudták teljesen elmondani, hogy ez végül is micsoda. Meg ez csak egy egyszerű bankkártya vagy hordoz más adatokat is pl. milyen utazási kedvezmény jár stb.. stb..

Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat.

 

trizs77 Creative Commons License 2015.09.02 0 0 1718

1./ Igen, szóval nálatok is az arriva terjeszkedik?

2./ BKV-ban is van része?

3./ Láttam az új buszokon a BKK-t de hogy mit jelent azt nem tudtam.

4./ A BKV nem létezik, vagy ez csak leányvállalata vagy hogy van ez?

 

-------------------

 

1./ BKK = Budapesti Közlekedési Központ.

Nem közlekedési társaság.

Egy vegyes felvágott.

Elsősorban szervező, ellenőrző funkciókat lát el.

De hozzá tartoznak az út ügyek is.

 

http://www.bkk.hu/

 

2./ a BKK-nak nincsen része egyetlen neki szolgáltató cégben sem.

Sajnos, egyes BKK vezetők egyben BKV vezetők is ( Igazgatósági tagság, stb.) ez elég egészségtelen.

Hisz önmagát ellenőrzi.

 

a BKK meghírdet (elméletileg) vonalakat, amire a különböző szolgáltatók jelentkeznek.

Ez az elmélet.

Gyakorlat más.

Nagyon más.

 

A szolgáltatók a BKK bevonásával de nem pénzével vesznek buszokat, azokat a BKK osztja szét.

Nem csak vonalakra, hanem azokon belül még fordákra is.

Nagyon csúnya, káosz rendszer.

 

A BKV-ban az ARRIVA-nak nincs részesedése.

 

 

3./ A BKK-nak jelenleg - autóbusszal -  négy szolgáltatója van:

 - BKV kb. 1000 db autóbusz,

 - VT-Arriva kb. 300 db autóbusz,

 - T&J nevű cég 25 db buszal,

 - Volánbusz kb. 150 db busszal.

 

4./ a BKV továbbra is létezik, a BKK legnagyobb szolgáltatója.

A BKV - egyelőre - egyedül szolgáltat a BKK-nak :

 - trolival,

- villamossal,

- metróval,

- HÉV-vel.

 

Karosa.sk Creative Commons License 2015.08.13 0 0 1717

Visszatérve az SAD Trnava, és SAD Liorbus hoz, az Arriva megvette az eddigi tulajdonosotol 100% tulajdonát. De az SAD-k ban eddig is volt és van is az államnak része benne, 60,5 - 39.5 % arányban. Szoval az Arriva azt a 60.5% részt vette meg mintket cégnél az elozo tulajtol.

 

http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/sk/14704/Koncern-Arriva-prevzal-vacsinovy-podiel-v-spolocnostiach-SAD-Trnava-a-SAD-Liorbus.html

Karosa.sk Creative Commons License 2015.08.13 0 0 1716

Tudna valaki esetleg segiteni info kellene. A 90 es évek elején jottek hozzánk a BKV bol kiselejtezett Ikarusok, 280 asok, konkrégam a párkányi, érsekújvári, és nagyszombati SAD-k hoz.

Tudna valaki segiteni hogy mennyi darabrol lehetett szó es hogy menyikek voltak, rendszam vagy ilyesni kellene. Tudom ez már 20 éve volt, de mégis.

Konkrétan van eggy megmaradt roncs Farkasd kornyénén. Kép nem az enyém, egy barátomé.

Karosa.sk Creative Commons License 2015.08.13 0 0 1715

Miert? Annyira szeretnél Karosát a VT-Arrivához?:)

 

Pár éve konkrétam a nyitrai Arriva Veolia transport volt, csehorszagban is volt a Veolianak egypár ilyen volt CSAD vállalata, onnet kuldtek Nyitrára mindent ami már ott nemkellett de viszont Nyitra egy kis segitseget kapott mert joval oregebb buszai voltak mint kiselejtezhetett ez után.

Előzmény: Joe0401 (1714)
Joe0401 Creative Commons License 2015.08.12 0 0 1714

Ha már a kettőnek van köze egymáshoz, akkor kerülhetne néhány Karosa a VT-Arrivához is.

Előzmény: paca664 (1712)
Karosa.sk Creative Commons License 2015.08.08 0 0 1713

Hello,

 

 Igen, szoval nálatok is az arriva terjeszkedik? BKV-ban is van része? Láttam az új buszokon a BKK-t de hogy mit jelent azt nemtudtam. A BKV nem létezik, vagy ez csak leanyvallalata vagy hogy van ez?

 

Szlovákiában a városi tomegkozlekedét  a nagyobb városokban mint pl Pozsony, Kassa, Zsolna Eperjes, Besztercebánya saját városi kozlekedési vállalatuk biztositja, miknek 100% tulajdona a város.  Gondolom nálatok is ez így van azert kicsit fura hogy az arriva belépett a BKV-ba

Előzmény: M.VIII (1711)
paca664 Creative Commons License 2015.08.06 0 0 1712

Igen.

Előzmény: M.VIII (1711)
M.VIII Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1711

Helló!

 

Ehhez tartozik a meglepően hasonló nevű VT-Arriva (elődje VT-Transman), ami a BKV/BKK alvállalkozója? 

Előzmény: Karosa.sk (1710)
Karosa.sk Creative Commons License 2015.07.27 0 0 1710
Előzmény: Karosa.sk (1709)
Karosa.sk Creative Commons License 2015.07.27 0 0 1709

Azt nemtudom hogy 100% -ot e, mert az allamnak eddig is ha jol tudom van 40 valahány %-a az SAD-kban, de tény hogy megvette az Arriva.

Előzmény: 18-09 (1708)
18-09 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 1708

Az elmúlt napokban az Arriva 100%-os tulajdonába került a SAD Trnava és a SAD LIORBUS.

 

Előzmény: 18-09 (1705)
Karosa.sk Creative Commons License 2015.07.26 0 0 1707

Kozponti eloírás nincs, minden SAD vállalat maga donti el hogy milyen szinuek, szinkombinaciot választ. Az adott SAD-n belul persze igyenekznek hogy minden busz egyforma szinkombinaciojú legyen. Már nagyon nincs elkulomboztetve a városi a helykozi busztól sem. A busz színre értem.

 

Egyenruha régebben egységes volt kék ing, teszil nadrág. Az ingen és a nadrágon volt textil embléma a cég lemblémájával és persze a cég nevével.

Most ez mindenutt kulombozo, 

Előzmény: trizs77 (1706)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.01 0 0 1706

Köszönöm.

 

Van valami központi előírás a közforgalmú buszok színével, a gépkocsivezetők formaruhájával kapcsolatban?

 

Utastájékoztatással kapcsolatban?

 

 

Előzmény: 18-09 (1705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!