Vajon igaz-e az , hogy Amerikaban fele annyi penzbol nagysagrendekkel tobb tudast es tapasztalatot szerezhetnek a tudasra ehes pilotajeloltek es a repult orakra szomjazo pilotak, mintha ugyanezt Magyarorszagon tennek? Itt megtalalod a valaszt minden kerdesedre, ami a nagy pocsolya tuloldalara vonatkozik es az ottani kikepzessel, idogyujtessel kapcsolatos.
fel meg nem vettek sehova. :( miutan megkaptam a licencemet januarban, elvegeztem az mcc-t angliaban. utana kezdtem jelentkezni - es pozitiv valasz csak nemet nyelvteruletrol jott. a lufinal sikerult a hirhedt GU /grunduntersuchung/ stb, amit 1szer lehet megprobalni az elet soran. kedvesen kozoltek hogy az FU /firmenuntersuchung/ 2010-ben lesz legkorabban, mert lealltak a pilotafelvetellel. a condorhoz megyek nyaron sim-be, es a tyrolean-tol, illetve a swiss-tol varok idopontot. na meg persze lesz ryanair valamikor. de csak ugy 'repulnek' a honapok... es kozel 300 orammal mashova nem igen akarnak behivni.
Szia, Steinbachban tanulok november óta a Harv's Air-nél. Tudtommal ez a legolcsóbb hely Kanadában. Vízumra csak akkor van szükséged ha fél évnél tovább maradsz. Ha gondolod felvehetsz msn-en: pilotanov89@hotmail.com Üdv, Wick
szia! en ott voltam zero to hero-tanfolyamon. FAA PPL/IR es JAA CPL/SEP -el, valamint JAA ATPL theory-val jottem vissza es madridban csinaltam a MEP/IR konvertalast. ha van kerdes irj, es megadom a szamom.
Tud valaki JAR-os full képzést a NAC-on (Naples Air Center) kívűl Floridában (vagy esetleg máshol az USA-ban)?
Továbbá, úgy tudom tanult már 1-2 magyar srác Naples-ben, ha olvassa az illető, vagy valaki tudja az elérhetőségét légyszi adja meg, lenne pár kérdésem a tapasztalatokról, stb...
Sajnos nincs standard eljárás erre, gyakorlatilag "pofára " megy. Akik legutóbb próbáltak konvertálni, azt hallottam, h minden CPL tantárgyból vizsgázniuk kell, kell persze az összes papír, illetve egy NDB megközelítést is le kell repülni vmelyik hatósági "sassal". Kontakt Csepeti itt a topikon, vagy a "Pilóta szeretnék lenni" címűn.
Üdv mindenkinek. A segítségeteket szeretném kérni. Jelenleg egy kanadai repülős-iskolában tanulok kereskedelmi pilótának, de majd a képzés végeztével szeretnék visszatérni Magyarországra. Azt szeretném megtudni, hogy mire van szükségem a magyarországi konverzióhoz/konvertáláshoz CPL, IR, ME esetében, az is érdekelne, hogy körülbelül mennyibe fájna ez nekem. Előre is köszönöm. Wick
Nem, angol (JAA vagy mar lassan EASA?) szakszom van. Ahogy olvastam, csak rank vonatkozik az extra konvertalasi lepes (es fizetes + az ezzel jaro keslekeedes). Eddig azt hittem ez is jo nagy kiszuras, de ha nem kell faxolgatni, talan nem panaszkodnek...
A mult heten (4 napig) en is Maon voltam, de ott sem nagyon volt repulo ido (illetve talan egy nap mg sutott is)...
Nalunk a dolog kicsit maskent mukodik, kellett egy levelt kuldenem a helyi hatosagnak, hogy hozzajarulok, hogy az FAA rolam adatokat kapjon (es leperkaltam egy zsak penzt), igy nem kellett szemelyesen faxolgatnom. Ezert is akarom, hogy ne vesszen el a penzem, ha esetleg (akar evek mulva) kesobb megyek szemelyesen a papirokat elintezni...
Megtalaltam az Orlandoi FSDO-t de egyelore csak a postai cimet meg a telszamot, emilt nem meg (bar nem nagyon kutakodtam meg). Szoval kosz a linket is! Milyen az ido Vegas-ban? En itt terveztem, hogy kimegyek a repterre ma, de itt minden szurke, kodos es esik...
Kosz a valaszt. En is hasonloan gondoltam. Az angol tudas mellet gondolom a megbizhatosag megallapitasa (seurity evaluation) is az interju feladata, gondolom ezert nem mukodik a csak emailen at "beszelgetes". Majd valahol megkeresem az en celirodam email cimet, es megkerdezem toluk. Kosz megegyszer.
PPL az nalam ugy ment, hogy ugye megmondtam, hova megyek a FSDO-ba, miutan elkuldtem nekik a magyar szaxót meg orvosit, amit ők lecsekkoltak a NKH-nál.
Le emaileztem veluk, hogy mikor megyek Vegasba (mert ezt a FSDO-t választottam). Rugalmasak voltak nagyon (emailcimuket emlexem valami googlizással találtam, de nem volt nehéz).
Ott papirokat kitölteni, és beszélgetni emberrel kellett - ez fontos, mert ez alapján méri le az angoltudást. Probléma volt a sulyom meg magasságom átszámitásával, de megoldottuk:)
Ezek alapján kitölt egy papirt, ami 4 honapig érvényes FAA PPL, aztán a 4 honapon belul Magyarországra kipostázták a plasztikot. Ez a 4 honapon belul nálam 3.5 honapot jelentett:)
Engem is a PPL erdekelne. En Floridaba (most nem emlexem, hogy melyik irodaba) kertem kikuldeni, elvileg ott var ram. Nekik irjak/telefonaljak, hogy inkabb postazzak hozzam (kulfoldr)? Kosz.
De én csak PPL konverziot csináltam, ahogy látom itt többről van szó, a PPL-nél nem is tartottak semmit, kikuldték postán Magyarországra villámgyorsan - ugy 4 honap alatt, ott se gyors a burokrácia:)
(viszont az FAA piloták listája fenn van az FAA honlapján, és benne vagyok:))) - meg még majd százezer másik:)
Hello, es kosz megint. :-) A jogsi konvertalas (gondolom) sikerulhetett, mert az itteni hatosag lenyulta az erte kuldott penzt. A papirokat a helyi (Ormond Beach kozeli) FAA irodaban persze meg at kellene venni, nem tudom meddig tartjak ott meg ha nem veszem at... Ha megis ugy alakul, hogy osszejon, majd kulon irok az Daytona Beach-i sracok miatt. Ha nem jon ott ossze, attol meg elkepzelheto, hogy valahova az USA-ba megyek, ha nem is repulni, de szabira. Vagy kanadaba, mert oda lattam olcso repjegyet. De, mint mondtam, majd meglatom hogy' alakul.
Egyebkent igen, a SEP berles erdekelt, C-150-esre terveztem a berlest, en is $75 korul lattam amikor utoljara neztem ezt (Juliusban?).
Ja, vagy ket-harom hete volt nalunk egy francia srac, Daniel, JAA IR-t csinalni (FAA IR-ja meg ATPL-je, CPL-je mar van, meg francia (JAA, mint mi is) orvosija, megse akartak erre megadni az itteniek a CPL-t. Nagy JAA (europai) kompatibilitas... Udv, A'
Ha van engedelyed konvertalva, es persze motoros tapasztalatod, akkor semmiseg kb 1-1.5 ora checkout egy oktatoval es mehetsz egyedul amerre akarsz. Ez csak single engine-re vonatkozik a G1000 kivetelevel ami kb 4-5 ora(legalabbis amikor en oktattam annyi volt). Ha multi time kell, akkor Fort Pierce-n, vagy Dallas-ban van egy-ket olcsobb hely ahol ketten osztjatok a koltsegeket es az egyokotok safety pilot-kent repul, hacsak nem oktato. Ismerek par sracot akik Daytona Beach-en tanulnak, lehet hogy ok is beneveznenek a koltsegek megosztasaba. Ugy gondolom, hogy lehet meg talalni gepet $75-tol felfele(wet). Ormond Beach azt hiszem Liberty-vel oktatott, azert volt olcso, de mar visszaaltak Cessnara.
Lattam a valuta tenyleg siralmas lett. Jo lett volna befektetni :)
Kosz! Talan meg igen, de egyre kevesbe: eloszor a legitarsasag akivel mentem volna ment tonkre (es amig nem kaptam vissza a penzemet nem akarok masik jegyet venni), ma reggelre meg a mi valutank erteke esett egy baromi nagyot a $-hoz kepest, igy egyre kevesbe "eri meg". Meg egy "lastminute" opcio erejeig kepben vannak (kozben beszeltem veluk, azt mondtak feloluk oke), de ahhoz 1.) a penzem elobb vissza kell kapjam, 2.) a £ arfolyamnak nem artana javulnia a $-hoz kepest es 3.) talalnom kell egy megfelelo jegyet megpedig nagyon kozel a tervezett utazashoz.
En a 25 oras idogyujtesre jegyeztem magam elo, ha valaki csinalta ezt veluk, erdekelne a tapasztalata. Pl. akik ezt csinaljak, altalaban egyedul repulnek-e vagy osszetarsulnak, esetleg valaki helyi emberrel? Mi a feltetele az egyeduli berlesnek (ha a jogsi atkonvertalva, mennyi- es milyen tipusu (iskolakor, "local", "navex") a kepzes/ellenorzo repules)? Ilyesmi...