Vajon igaz-e az , hogy Amerikaban fele annyi penzbol (Magyarorszaghoz viszonyitva) nagysagrendekkel tobb tudast es tapasztalatot szerezhetnek a tudasra ehes pilotajeloltek es a repult orakra szomjazo pilotak? Itt megtalalod a valaszt minden kerdesedre, ami a nagy pocsolya tuloldalara vonatkozik es az ottani kikepzessel, idogyujtessel kapcsolatos.
Persze csak akkor érdemes külföldre menni repülni, ha mellette dolgozik is valamit az ember, mert magyar fizetésből tényleg lehetetlen külföldön megélni...
Külföldön a repülés maga is olcsóbb, és a pénzt is sokkal egyszerűbb rá megkeresni, nem kell évekig spórolni egy PPL szakszóra, és a megélhetés színvonala is jóval magasabb...
Sziasztok, ha valakit esetleg érdekel közületek IFR műszerezettségű repülés lehetősége diesel motoros C172-vel akár 31 eFt/óráért írjon email-t. A repülő Tökölön lakik és mostantól bérelhető kiképzésre vagy séta/túrarepülésre.
de ha már nincs helyed a kollégiumban akkor az a 3 évre kivetítve olyan 2-3 millió Ft többletköltséget jelent (napi- (kaja, pia) és havi költségek (albérlet) ja és persze félévente az a 100.000ft körüli összeg tandíj címén). Ha meg mondjuk hetente 1x haza is akarsz utazni (pl a fővárosba), akkor az a 3 évre kivetítve újabb 1 millió Ft... Persze jó dolog az, ha az állam kifizeti a repülésedet, nem azt mondom hogy nem, csak azért sok-sok plusz költséggel jár a dolog... (senki ne értse félre, nem a sulit/képzést fikázom!)
Üdv! Láttam a nyíregyházi fórumon, hogy kíváncsi vagy az összehasonlításra. Szóval nálunk a képzés 6 féléves főiskolai szak. Ez kerül 9.6 millio ft-ba. Ebből a főiskolai képzés kb 600ezer ft. A maradék 9 milla a repülés. Ez 180 óra. CPL/IR, ME, frozen ATPL-t jelent. Bár a frozen ATPL az végülis a főiskolai tárgyakból következik. Sokaknak itt végzetteknek az a tapasztalata, hogy a főiskolán tanított színvonal az felülmúlja a légitársaságaknál az ATPL tanfolyamok színvonalát. Legalábbis nálunk. Szóval azért az itt végzetteknek elég jók az esélyei és másokhoz képest végülis azért talán jobb a tudásanyag. Nagyjából ez a helyzet Nyíregyházán. Üdv: F
Huha nálunk egy 152es cessna ha már 20.000ft/h akkor az már baromi olcsó. 172es valahol 30-40 ezer körül van. Asszem ez minimum duplaja de inkább több:)
Üdv! Na itt vagyok megtekintem már a topicot. Be is rakom a kedvencekbe, hogy ne kelljen nyomkodni. Remélem nem sikkad el a topic mint elég sok:) Majd teszünk róla. Addig is üdv: F
Amennyiben barkit erdekel repules, idogyujtes, esetleg uj minosites megszerzese az USA-ban, kerdeseivel forduljon bizalommal hozzam. A cimem: bandipilot@yahoo.com , vagy latogassa meg iskolank website-jat az alabbi webhelyen: www.aeroclubvny.com
A repuloter Van Nuys, CA -ban talalhato, Los Angelestol 20 km-re. Ez a vilag legforgalmasabb general aviation (nem menetrendszeru forgalom szamara fenntartott) reptere atlagosan napi 1200 fel-es leszallassal. Itt telen is nyar van (legalabb is tavasz), jo az ido, jok a gepek (es olcsok), a csajok viszont sokkal jobbak otthon, ez teny... :(
Egy kis izelito az arainkbol:
Cessna 172 (single engine trainer) 78 USD/hr
Piper Seneca (twin engine ) 150 USD/hr
Piper Seneca II turbo 180 USD/hr
Robinson R22 Helicopter 195 USD/hr
Az arak uzemanyaggal egyutt (wet) ertendok es termeszetesen valtozhatnak az aktualis uzemanyagar-emelkedes, illetve csokkenes mertekeben.
Ugy latszik, lemaradt a topikom cimenek a vege... A tema adott. Velemenyeket, eszreveteleket es foleg tapasztalatokat varunk, hogy megoszthassuk azokkal, akiknek meg nincs mit megosztaniuk...
Mindenkinek minden jot, jo szelet es kek eget kivanok!