A napokban beszélgettem egy ismerősömmel, aki több évtizede Kaposváron él. Szóba hozta, hogy legalább 20 éve volt egy igényfelmérés azzal kapcsolatban, hogy közlekedjen-e buszjárat a Búzavirág utcán. Ezt az egyik társasház leszavazta állítólag, mivel előttük lett volna az egyik buszmegálló. Ha jól értettem, valami ilyesmi útvonala lett volna a járatnak. Most, hogy már idősödik, nem bánná - ő egyébként akkor is örült volna neki -, ha valami midibuszos - akár igényvezérelt - járat bejárná ezt az útvonalat... Ahogy az egész város, úgy az érintett lakótelepek lakói is folyamatosan öregednek, egyre kevesebb a fiatal. A lakótelepek túlsó széléről elmenni a Füredi útig egyre nehezebb többeknek, hogy pl. a kórházba eljussanak orvosi vizsgálatra, vagy a nagypostára átvevős levélért (igen, még a város átlós csücskéből is be kell menni a belvárosba emiatt, hiába van a lakótelepen posta).
Talán érdemes lenne újra egy igényfelmérést tartani...
A Kaposos helyivel nem volt lehetőségem utazni. Tippem az lenne, hogy a benzinkutat kerülte meg. Andocson is ott fordul meg néhány busz, pedig az jóval kisebb.
Nekem vannak 2005-2010 körüli Somogy megyei helyi menetrendfüzeteim, azokban benne van Nagyatád, Marcali és Barcs is. Ha érdekel, jövő hétvégén tudok belőlük szkennelni...
Marcali helyiben annakidején fotóztam több kocsit is, kettőre konkrétan emlékszem: JTR-892 (Iveco Daily, jelenleg Meiszterics Autósiskola, Marcali, múlt héten láttam) és LKG-875 (Credo EC12). Nagyatádon pedig az AFC-198 (az utolsó Kapos Volános Ikarus 266) volt sokáig a helyi. De a BPE-833 is járt rajta (telibe piszkosfehér Ikarus 260). Mivel Nagyatádon annyira nem volt fizető utas (meg úgy alapból utas sem), általában a helyi kocsiról vették le az EMKÉ-t, ha valakié bedöglött a nap folyamán.
Itt, a topik gyorskeresőjével, illetve a Wayback Machine használatával (így írd be a keresőbe, majd írd be a honlapon, hogy kaposvolan.hu), tudsz nézelődni archív dolgok után. Érdekes időutazásban lehet részed. :)
Ugyanis ha szeretnél egy autóbuszt , akkor kelleni fog egy nagyon jó kapcsolattartó, alias tégla, aki jóba van a társasággal, Ő kérvényezi, aztán következik egy pár hónapos procedúra , ahol gyakorlatilag 5000 kritériumnak megkell felelned, akkor talán ha jó kedvük van, feltöltik egy NYILVÁNOS árverésre ahol viszont már bárki, megvásásrolhatja, licitálhat.
Tehát te már lehet, hogy évek óta, rengeteg energiát, utánajárást s a méltoságodat eldobva szenvedsz hogy megvehesd a kedvenc buszodat, de jön valaki, a reggel úgy kell fel reggel, hogy na, venne egy buszt, s pont van egy árverés, s szépen rádlicitál s nyer... 0 befektet energiával.
Hol itt a logika, igazság? A kérdés persze költöí.
Biztos nem szállnék be olyan árverésbe, ahol nem miattam van fenn a busz.
De hát sokan nem így gondolkodnak, a ennek is örülni kell ami van...