Keresés

Részletes keresés

naox Creative Commons License 2019.07.12 0 0 929

A munkaakksi folyamatos terhelésre van optimálva, az indító pedig szajaszos, de extrém áramfelvételre. Az árkülönbséget elsősorban az eladott mennyiség indokolja.

Előzmény: ívfény (928)
ívfény Creative Commons License 2019.07.12 0 0 928

köszönöm a véleményeket, ajánlásokat! megfontolandóak.viszont! nem nagyon értem, ha sem a munka akksi, sem az indító, nem szereti a 10,5 volt alatti kisütést, akkor miben van köztük a különbség? az árukon kívűl?

naox Creative Commons License 2019.07.11 0 0 927

Ha csak az anyagiakat nézzük, akkor egy nem legolcsóbb, de nem extra sima savassal jársz a legjobban. Csakhogy azt évente (de lehet, hogy hamarabb) cserélni kell. A munkaakksi se fog annyiszor tovább tartani, amennyivel drágább. Ha a savasnál, ahogy látszik a hatótáv-csökkenés egyből cseréled, akkor nem lesz szívás, nem egy őrült összeg, kábé annyit fizetsz, amennyibe a benzin került volna.

Előzmény: ívfény (925)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.11 0 0 926

Szia!

 

A lehető legjobb ; nem veszel akkut.

a második  munkaaksi 

A 3ik      NiCD

és máris a LI ilyen -olyan  jön.......

Előzmény: ívfény (925)
ívfény Creative Commons License 2019.07.10 0 0 925

akkor talán a munkaakkukkal járok a legjobban?

Előzmény: Atis57 (924)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.10 0 0 924

Szia!

 

Ez azért pénz kérdés --mert a munkakku(ciklikus)ára  legalább 3X -a

Persze minden elektromos autóban ilyen van gyárilag. Még a gyerek játékokban is.

 

Az inditó akku esetén jő ha 2x  Ah  számolsz és nem  sütöd ki 65-75% alá (élettartam) 

 

Harmadik eset a NiCd  akku ,persze ez se szereti a mélykisütést...............

Előzmény: ívfény (923)
ívfény Creative Commons License 2019.07.09 0 0 923

köszi az infot! akkor a munka akku is kb úgy viselkedik, mint a savas, mélykisütésre. akarok egy elekteromos mopedautót venni aminek gatya az aksipakja és, ha már veszek, új aksikat, akkor munkát, vagy savast vegyek, nem tudom eldönteni. a savas ócsóbb, de mindenki azt mondja, munkát vegyek, mert abból jobban kijön a szufla és tovább megy vele a kocsi is talán?

Előzmény: Atis57 (922)
Atis57 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 922

Szia!

 A munka akku is a 10,5v  "minimumot szereti"

Persze irják , hogy mi mindent elbir --de itt egy  mérési táblázat,látható az élettartam  esése.

Előzmény: ívfény (921)
ívfény Creative Commons License 2019.07.05 0 0 921

sziasztok! azt nem tudjátok véletlen, hogy munka akksikat miylen feszre lehet kisütni károsodás nélkűl? a savas indító aksikat aszem 10,5 volt a minimum.

Atis57 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 920

Sziasztok!

 

 NiMh akku 9V  azaz 6F22 méretben ---miután 5 év alatt megadta magát.

Ylla Creative Commons License 2018.06.29 0 0 919

Szia!

 

Szerintem használd nyugodtan. Nálam bevált, 3 autónkon ezt használjuk. Én úgy gondolom, hogy a legjobb hatást úgy lehet elérni vele, ha rögtön a kezdetektől, az akkumulátor cserekor az új akkun már rögtön azonnal rajta van.

Családban a 3 autóból az egyik autót használtan vettük, Ford Fiesta 1,4 TDCi és abban egy Ford Silver Calcium  akku volt és ha igaz akkor már 4 éves volt amikor az akkut vettük. 60 Ah kapacitású és 590 A indítóárammal. Ez van a címkén az akkun. Akkor azon melegében autóvillamosságis műhelyben  rámértünk műszerrel, és már csak 470 A-t mért. Ez visszaszámolva kábé 80 %os akkut jelent. Utána vettünk ott egy ilyen kütyüt és rá is lett téve azonnal. Most ennek majdnem egy éve már és éppen a napokban mérettem meg a 3 autónkon az akkukat. Nos ezen, amin előtte 470 A-t mértünk, most 509 A-t mértünk. Tehát van valamennyi javulás az biztos. A műszer nem hinném hogy hazudna, hitelesített műszer. A másik két autónkon már sok éve ezek vannak és azt veszem észre, hogy hidegen könnyebben indulnak az autók, alig kell megforgatni a motort az indításkor, szinte azonnal indulnak,  mintha nem erőlködnének annyira az akkuk indításoknál. Ford C-Maxban már 8 éves az akkuja, szintén ilyen Ford Silver Calcium és még mindig 84 %-os indítóáram leadásra képes.

Nem tudom tudtam-e segíteni, ezek az én tapasztalataim.

Előzmény: Klaus-max (917)
Atis57 Creative Commons License 2018.06.26 0 0 918

Szia!

 

 Igen , nálam 5-6db akku is működik 1X re. 3db ilyen van bekötve .

 Állitólag megakadályozza a szulfátosodást. Mivel nem szedem szét a rossz akkukat igy nem tudok mit mondani.

 

 Akku élettartam hosszabbodással  viszont nem találkoztam.

 Ettől függetlenül sokan dicsérik , milyen jó...............! Bár nem tudom mit,s hogyan  mérnek......

Előzmény: Klaus-max (917)
Klaus-max Creative Commons License 2018.06.26 0 0 917

Sziasztok!

 

Használ valaki közületek Akku Activatort? Erre gondolok: http://panelectron-shop.hu/Akku-aktivator-12V

Érdemes ezt használni, vagy egyáltalán van hatása?

Azért kérdezem, mert kaptam egy használtat, és próba képpen  feltettem az autóm akkujára. Utóbbi időben bő egy hónapot állt az autó, május 12.-én volt utoljára használtban.

Amikor rátettem ezt a kütyüt, akkor (digitális voltmérővel mérve) 12,39 V üresjárati feszültséget mért a műszer. Kábé egy óra múlva amikor ránéztem, már 12,50 V-ot mutatott. Motor nem volt beindítva sem előtte, sem amíg a kütyü fent volt az akkura kötve.

naox Creative Commons License 2018.06.20 0 0 916

ólomakksi, ha egyszer lemerül, az annyi. Tiszta ólom-szulfát az egész...

Előzmény: moonshadow (915)
moonshadow Creative Commons License 2018.06.20 0 0 915

Találtam a cuccaim között pár tíz éves sose használt zselés ups akksit, 4,5 ah 12v. Le van esve bennük a feszültség 6 v-ra. Mivel még nem voltak használva, fel lehet őket valahogy tölteni? Mi történhetett velük, gondozásmentesek, zártak, elvileg nem száradhattak ki. 

Atis57 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 914

Szia!

 Mezőkövesd? ---MÁV ?---Miskolc ?

Előzmény: blaskojanos (913)
blaskojanos Creative Commons License 2018.04.02 0 0 913

Üdvözöllek!

Én 30 éve használom ezt a típust ez így tökéletes,--- egy hibája szokott lenni, hogy a fokozatkapcsoló érintkezői beoxidálódnak. Ez egy kis tisztítás és üzemel tovább.

Előzmény: Cozuzu (910)
Atis57 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 912

Sziasztok!

 

 találkozott már valaki hasonlóval?Ezek a 18650 akku cellák voltak ilyen dobozban + 12X3F kondik .

Atis57 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 911

Szia!

 

 Ha nincs benne semmi elektronika meg a Graetz után puffer kondi ----akkor normális.

 Mert ez egy régi tirisztoros töltő volt.(ha jól látom )

 Persze ha fokozatkapcsolós ?

 Nem kell megijedni ..a 12V.s akku (kimerülve10,5V----feltöltve 14,4....15.5 V)

 Ha töltőáramot is akarsz mint ezen a max10A---- akkor akár 17V-al is kell tölteni azt az akkut!

 ezért kell a tirsztor/fokozat kapcsoló --különben enm tudod szabályozni az áramot.

 

Én azt nézném meg ;

 fényszóró izzóval mit mutat   V és A ....értékek.

 akkuval mit mutat 1/2 óra  1 ,2 ,4 óra múlva ...

 Ha ezek elfogadható értékek , akkor lehet használni ....

Előzmény: Cozuzu (910)
Cozuzu Creative Commons License 2018.03.04 0 0 910

Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt?

Atis57 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 909

Szia4

 

 igen de 4 vezetékkel bekötni  2 az akku  ---2 a töltő a napelem helyére.

Előzmény: testmester (908)
testmester Creative Commons License 2018.03.02 0 0 908

köszi a választ még nem mondtam le róla ,mert az Mppt ott porosodik a polcon csak 2 szál vezeték kell hozzá és oly ritkán akarok,szuflásítani , gondolom évente egyszer elég is hogy az nem olyan kiadás.A lényeg az hogy szerinted működik ? az a lényeg ne tegyen tönkre se töltőt se akkut.

Előzmény: Atis57 (907)
Atis57 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 907

Szia!

 Remek ötlett - de se nem célszerű ,se nem gazdaságos.

 Az MPPt vezérlő  12000 Ft  tól felfelé  , a szulfátmentesitő meg 2-4000 Ft.

 Azonkivül  hatalmas veszteséget generál, 910Wh -s akkut feltölteni 1300Wh ből.

Ráadásul csak bekapcsolt töltésnél működne a szulfátmentesités.....1 hónap 744 h. mennyit fogyaszt az akkutöltő ?

Előzmény: testmester (906)
testmester Creative Commons License 2018.03.01 0 0 906

üdv csak egy ötlet kiért hozzá?

Ha  az akku töltőt még hozzá kötöm egy MPPT napelemes töltésvezérlőhöz, ami állítólag szulfátmentesít, működik-e a dolog?

''csiga Creative Commons License 2018.02.12 0 0 905

Szia!

 

Másik fórumon jelezted, hogy írjam le a véleményem.

 

Kutyafuttában visszaolvastam picit a topicban.

 

Nem akarok offolni, de hazudni sem szeretnék. Az akku építés és felújítás – szerintem – nem csak gazdaságtalan, de hatékonytalan, valamint csak rövid időre ( max 6-12 hónap) ad némi „megoldást”, ami ráadásul az üzembiztonságot is erősen veszélyezteti. Ráadásul veszélyes is a sav maró hatása miatt.

 

Nem vagyok villamossági, valamikor szerelőként végeztem, de nem dolgozom a szakmában. kb 2 éve egy rossz riasztó bekötés miatt ( villamossági szakember csinálta) 2 akkum ment tönkre néhány hónapon belül. ( magas nyugalmi áramfelvétel, 600 mA)  Innen indult, hogy kezdtem jobban foglalkozni az autó akkukkal.

 

Rokonságomban van autószerelő, dögivel van nála levetett autó akku. Azokon gyakoroltam, illetve azokból mentegetek meg.  A sok próbálkozás, utánaolvasás, eszközök vásárlása és használata után valamennyi tapasztalat kialakult.

 

Szóval csodák nincsenek, az újraélesztés sem jelenti azt, hogy az akku felújított lesz, inkább csak azt, hogy használható lesz egy darabig.

 

Az AGM akukkal igen jó a tapasztalat, háromból három feléledt úgy, hogy az egyik szinte gyári értékeket produkált ( BMW gyári akkuja, ami Varta AGM, kb 3-4 éves lehetett), a másik kettő Passat AGM akkuk. AZ egyik a 68Ah-ból  57Ah-t tud és nagyjából 320-340A  valós áramot képes leadni, a másik már gyengébb lett, de az is 44Ah és 250A-t tud kitartani 2*15 mp-ig. ( Mindkettő 6-7 éves )A normál akkukkal már közel sem ilyen rózsás a helyzet…

 

Van rengeteg töltőm  a kínaitól kezdve az Optimate6-ig, van  (a lentebb kinkelt) deszulfátorom, csepptöltőm,  4 db kapacitásmérőm, + elektronikus akku teszter,+terhelő villa.  Bőven 100.00 Ft felett van amit beletettem. Ez van, hobbinál nem számoljuk a pénzt… ( van amikor egyszerre 6 db akku van nálam)

 

Ahhoz, hogy „lásd”, hogy mit is értél el javulás terén, mindenképp kell egy kapacitásmérő ( kb 8-9 ezer Ft a kínai és tökéletes) és minimum egy elektronikus akkuteszter ( kb 10.000 Ft a kínai és tökéletes).  Sajnos az akkuteszter nem  ad 100 %-os képet, néha téved, ezért a legjobb egy terhelő villa ( 25.000 Ft).

 

Innentől kezdve lehet objektíven mérni, hogy mennyit változott pozitív vagy negatív irányba az akku indító árama és kapacitása.

A „feltámasztás” sok esetben csak annyit jelent, hogy néhány Ah-val és valamennyi százalék indítóárammal erősebb lett az akku, ami elegendő arra, hogy reggelente beindítsa az autót. Egy darabig…

 

Az általános tapasztalat a normál akkuknál az, hogy  kb 4 évesnél idősebb akkunál – ha kibírja a nyesztetést- jó esetben 10-15, ritkán 20% javulás várható.  Ez így jónak hangzik, de mégsem az. Egy 55 Ah  több éves akku mondjuk 15-20 Ah. ( észre sem veszed, hogy fele az Ah kapacitása, mert tökéletesen működik). Ha ehhez hozzáadunk  20%-ot, akkor 18-24Ah lesz, igaz az indító áram is növekszik hozzá, de ez még mindig nem felújítás. A régebbi akkura ráereszted a deszulfátort és ha nem elsőre, de második, harmadik alkalomra szétbomlasztja a lemezeket, tehát  az ipari deszulfátor sem az igazi, mert inkább öl, mint épít idős akkunál. ( AGM akkuknál viszont nagyon jó volt)

 

A fiatalabb ( általában sokat állt, vagy folyadékhiányos) akkuknál  elérhető a 20% feletti javulás is valamennyivel, de ott sem lesz újszerű.

Egy esetben próbáltam akku cella mosással, de nem jött össze,  majd 40%-al kisebb lett a kapacitása, mint elötte volt. A mostani akkuk már tasak szeparátorosak, nem nagyon hullik az aljára leváló cella darabka.

 

Amivel ténylegesen hosszabb élettartamúvá tehetem az autó akkuját, ha új korától karbantartom. A nem teljesen feltöltött akku szulfátosodik, valamint indítás után nagyobb árammal töltődik, így rövidül az élete. Ha nagyon rázkódik, akkor is szépen  rövidül az élete, illetve ha nagyon melegszik. ( sugárzó hő a motortérben)

A legolcsóbb egy csepptöltő rendszeres használata. Általam is használt (kínai) csepptöltő 14.4 V-ig feltölt, majd 13,5-13,6 V környékén tart, nagyjából  1A-s. Ha jól emlékszem 1.500 Ft körül volt.

 

Amikor napokat áll az autó, mindig rajta van.

A másik olcsó és hasznos dolog, ha bebugyoláljuk az akkut hő visszaverő tasakba. esetleg az akku aljára gumit teszünk rázkódás csillapításnak.  Ezzel a kettő olcsó és hatékony dologgal üzembiztossá és hosszabb életűvé tettük akkunkat. ( A motor akkum 9 évet bírt, amikor nem használtam a motort, csepptöltőn volt)

 

A harmadik, még elfogadható árban a töltés-merítés eszközei.  Egy egyszerű fényszóró izzóval ( igényesebbek foglalattal+ csipesszel ellátják) ami elé egy relé kötünk ( 10,7V-nál lekapcsol, kb 1.300 Ft) és egy Aldis-Lidlis ( Ctek klón)  töltővel  ( kb 5.000 Ft szokott lenni) visszatöltjük.  A második merítés töltés még „hoz a konyhára”, a többi töltés-merítés már csak ritkán.

 

Az ínyenceknek ajánlanék tirisztoros töltőt, pl: https://logout.hu/bejegyzes/brogyi/tirisztoros_akkumulatortolto.html

 

Az Aldis-Lidlis töltőt, csepptöltőt nyugodtam használhatjuk az autóba hagyott akkun. A tirisztoros töltőt már inkább ne.

A teljes merítés-töltés természetesen lekötött sarukkal történik .

+10 C alatt nyugodtan lehet a hópihe ( AGM) módot használni, ahol 14,7 V-ig töltenek az Aldis-Lidlis töltők. ( bár előfordult már hibás széria és magasabb feszültségen töltött, de gondot az sem okoz)

 

Az akkusav szint ellenőrzés gondolom mindenkinél alap, ha van kupak az akkun.  Ha nincs kupak és ügyesebb az ember, meg lehet fúrni,  majd vissza kupakolni.

 

 

Részemről ennyit tudok ajánlani.

 

 

Hasznos linkek:

 

Kapacitásmérő

https://ru.aliexpress.com/item/ATORCH-150W-Constant-Current-Electronic-Load-200V20A-Battery-Tester-Discharge-Capacity-Tester-meter-12V24V48V-Lead-acid/32821877897.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.iD97gt

 

 

 

akkuteszter

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmicro+200.TRS0&_nkw=micro+200&_sacat=0

 

 

terhelővilla:

http://www.akkudream.hu/FY-500-terheleses-teszter

 

 

relé

https://www.ebay.com/itm/12V-Battery-Against-Excessive-Discharge-Controller-Low-Undervoltage-Protection/192164444513?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

 

 

 

feszültségmérő

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2060353.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XLED+Digital+Display+Panel+Volt+Meter+Voltage+Voltmeter+.TRS0&_nkw=LED+Digital+Display+Panel+Volt+Meter+Voltage+Voltmeter+&_sacat=0

 

 

 

 

 

 

csepptöltő:

https://www.banggood.com/Auto-Car-Truck-Motorcycle-12V-1300mA-Smart-Compact-Battery-Charger-US-Plug-p-1114679.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

 

 

 

 

szulfátoldó:

http://www.akkudream.hu/Szulfatoldo

Előzmény: 323i (900)
Atis57 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 904

Szia!

Autó inditó akkuból összeállitott 108 cellás (18db 12v )akkutelep 80--200Ah  méretben.

ilyen üzemmód ellen;

230V dc akkutöltő ---+2db repülö akkutöltő ---napi falysúlymérés aksinként 1db

---heti falysúlymérés a 108db cellában .

1 ember napi kb 2-t órát játszott az akkuteleppel. a gyenge akkukat naponta utántöltve a2db kis akkutöltővel.

hétvégén meg kb 4-6 órát .

1/4 évente kisütés --újratöltés , falysúlyellenörzés --gyenge akkuk kirakása ...

s rögtön müködőképes maradt 5-10 évig .

Sajna az akkori akkukal ! a maiakkal már nem biztos! ! ! ! !

 

Előzmény: Törölt nick (903)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.30 0 0 903

Tudnak egymás ellen is dolgozni, ha nagyon akarnak ólom esetén :-) (itt ólomról is volt szó) akkor, ha eltérő állapotúak az aksik. Lásd pl az átpolarizálódás jelenségét. Azaz ha nincs semmi komolyabb akkufigyelő rendszer, csak pl a kapocsfeszt figyeljük, akkor ez meg tud biza történni egy rosszabb cellán belül.

Előzmény: vlacko (901)
naox Creative Commons License 2017.11.26 0 0 902

Ez valóban szemléletesebb kifejezés, ami jobban leírja a helyzetet. Ugyanakkor az filozófiai kérdés, hogy akkor is "ellened dolgozok-e", ha nem hagyom, hogy végezd a munkádat, vagy csak akkor, ha szétrúgom, amit építettél....

Előzmény: vlacko (901)
vlacko Creative Commons License 2017.11.26 0 0 901

soros kapcsolásnál nem dolgoznak egymás ellen, inkább a "leggyengébb láncszem" elv érvényesül.

Előzmény: naox (877)
323i Creative Commons License 2017.11.19 0 0 900
Előzmény: Atis57 (898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!