Légiforgalom irányításban elhangzott érdekességek, átrepülő utasszállítók megfigyelése távcsövek segítségével. Ha ehhez térképet keresel, itt találsz: http://vacchun.hu/commonimg/LHBP-All.zip
Barátom szólt hogy nézzek rá FRre mert hogy több repülőt látott egymás mögött repülni gyorsan egy csíkban, amikor rálestem akkor láttam, hogy pont fölötte repül ez a török gép kb 4500-5000 lábon, valaki ha tudd valamit kérem ossza meg
jó kérdés a FR24 miért mutatta így, különben FL370-en ment saját vevő ill. más oldalak alapján a BP TMA-ba se léphetett volna be ezen a magasságon, meg gondolom még egy sor szabályt szegett volna meg, de lehet még a fizikával is ütközött volna
Ilyenkor vajon mi lehet? Török gép Düsseldorfból felszállt és végig 1500 méteres magasságon repült. A kis magasság ellenére 830 km/h volt a sebessége. Gondoltam leszáll Budapesten, de továbbrepült. Temesvárig figyeltem, ott sem változott sem a magasság, sem a sebesség.
schlumberger-nek: usb stick-et nem írod ha az megvan akkor már windows-os pc-vel is fel tudsz állni bizonyos keretek közt (mlat, fr24 feedelés nem fog menni) vevők: sztem fr24-en sztem nem publikus a térkép de listát találsz róla radarbox24-en: https://www.radarbox.com/stations/country/hungary (ha tulaj engedélyezte a pozíció publikálását) adsbx: https://map.adsbexchange.com/mlat-map/ flightaware-n is találsz coverage map-et és még ki tudja hány ilyen van
Az F16-osok azt hiszem Livornoból (azért ez erősen kérdőjeles) jönnek/jön az az egy - én csak egyet szoktam látni, de az azonosítóját még sosem néztem.
Valószínüleg légtérellenőrzési feladatokat látnak el, járőrőznek, esetleg fontos katonai gépeknek adnak kíséretet valamint erődemonstrációt tartanak. Lássák a háborús felek, hogy itt vagyunk figyelünk nehogy eszetekbe jusson valami csúnya dolog... Nem tudom hol szállhatnak fel az amerikaiak, É. Olaszországban biztosan, szerintem Németországban is, Romániában. A lengyel, román, magyar vadászok meg a saját országuk bázisairól. Itthon a Gripenek Kecskemétről, a szállítógépek Pápáról.
A tankerek nemcsak vadászgépeket tankolnak hanem minden olyan gépet is ami rendelkezik légiutántöltő képességgel: légtér és földi mozgást megfigyelő gépek(AWACS és társai , szállítógépek, bombázógépek, stb) Most is ott rója a köröket a lengyel-ukrán határnál egy Royal Air Force RC-135-ös felderítő, megfigyelő gép amin szerintem több antenna és elektronika van mint egy kisebb városban. :-) Egy F-16-os vadászgépnek kb 3000 km a hatótávolsága, de függ a feladattól, sebességtől, súlytól, van e rajta póttartály, stb. A lengyel vagy román légtérben repülő vadászok órákig a levegőben vannak szerintem, valószínüleg minimális fegyverzettel és 2db póttartállyal repülnek és nem is nagyon gyorsan. Drága a kerozin.
Itt mit csinálnak ezek a vadászgépek amiket tankolni kell? Meddig van fent egy vadászgép a levegőben és hol szállnak fel?? Bocs a kérdésekért, csak látom a radaron hogy szinte egész nap és éjszaka ott köröznek a tankerek.:-)
A "látható" drónokkal hangúlyozzák a "polgári jellegű" megfigyelést így talán nem tekintenek rájuk katonai agresszor célpontként. Ha mindenki látja talán nem lövik le.
Mindenestre valamiért követhető a drón bárkinek 15000 méteren, napok óta. Fura. Nyilván nem véletlen, ilyen véletlen nincs. Ez a háborús stratégia része.