November 5-től további intézkedésig Újvidék állomásra nem járnak be a vonatok egyik irányból sem (lásd https://www.srbvoz.rs/red-voznje/ oldalon a híreket), így nem lenne meglepő, ha egyelőre nem nyitnák meg az új pályát (hacsak nem akarják ott is eljátszani ezt).
Harminc év után az első helyi fiatal mozdonyvezető Isztria horvát részén. Akkor így gondolom már 12-en vannak vagyis lesznek decembertől az alibi közlekedés fenntartására Pulában.
Üdv! Jövőhét hétvégére ígérték a Szabadka-Újvidék szakasz közötti személyforgalom elindítását, viszont utóbbi időben elég csend van róla, valamint menetrendet se lehet róla találni, valaki tudja esetleg, hogy áll ez a dolog?
Már régóta kutakodok – időnként és sikertelenül – a Szerbiában munkálkodó, szerb pályaszámot viselő ex-cseh kocúrok és csmelákok eredeti pályaszámát illetően. Tudnátok ezekben segíteni?
Esélytelen, egyelőre örülhetünk annak, ha a napi 2 pár+2 oár betétjáratos Arad-Brád vonal marad.
Ami időről időre felmerül, az a sosem elkészült Valcele - Ramnicu Valcea vonal építésének folytatása, csak eközben a kapcsolódó vonalak is alaposan lezüllöttek, a második vágányt pótló állomások, forgalmi kitérők egy részét felszedték, az alkalmazható sebesség is alacsony már.
A full hasonló szerkezetű és terepviszonyokkal rendelkező Déva-Brád vonal kapcsán történt már valami előrelépés? Vagy az sem lesz már újranyitva soha? (Élt kb. 8 évet...)
CFR-éknél idén a változatosság kedvéért a Szálva-Alsóvisó-Visóvölgy-Máramarossziget vonal van veszélyben: a vonalon lévő hidak állapota miatt felmerült a teljes leállás, valamint a mozdonyos vonatok alacsonyabb tengelyterhelésű Desiro motorvonatokkal való pótlás is - ha az utóbbira esne a választás, az sem oldja meg a problémákat, mert ezzel a vonal forgalmának el nem hanyagolható részét adó hálókocsis, fekvőhelyes kocsis szolgáltatás ellehetetlenülne. És e mellett ugye még tovább romolhat a hidak állapota.
Árban nyilván egy aprópénzes projektről lenne szó.
Belpolitikailag viszont kevésbé eladható, mint egy déli fővonal, vagy a belgrádi elővárosi vonalak felújítása - vagy akár a régóta ígérgetett belgrádi metró.
És még olyan nemzetközi kapcsolatnak való megfelelési igény sincs benne, mint ami a horgosi vonal esetében volt.
Линии аналогичной роли обычно ремонтировались при сотрудничестве с Россией.
De itt kérdéses, hogy a nagy terelések befejeződésével lesz-e szándék. Más, a tereléshez épp nem kellő vonalakat mostanában szedtek fel, olyan vonalat is, ami pár éve még legalább részben járható volt.
A vágányokat ellepi a méteres gaz, az útátjáró leaszfaltozva, az épületet még lakják, szolgálat természetesen nincs.
Nem régóta van ez így: 2021 nyarán még végig járt napi 4 pár vonat.
Később a fővonal felújítása miatt egy ideig Zomborról idáig jártak a vonatok, majd egy tehervonat kisiklása miatt a teljes vonal forgalma leállt. Elvileg tervezik a forgalom újraindítását, de ez ma még nehezen hihető.
Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.
Vučić elmondta, az út kellemesen telt, annak ellenére, hogy egy tesztjármű fedélzetén utazott a feleségével. Kiemelte: a menetrend szerinti vonatokkal sokkal jobb körülmények között lehet majd megtenni az utat Szabadka és Belgrád között. Az államfő, miközben körbesétált az állomáson, arról beszélt, senki álmodni sem mert volna arról, hogy a magyarok előtt elkészül Szerbia ezzel a beruházással, ráadásul egy évvel a határidő előtt már az átadásra készülhetnek.
Habár az volt a terv, hogy a szabadkai vasútállomást öt–hat napon belül átadják az utasforgalom számára, ez mégsem fog ennyi időn belül megtörténni, mivel csak szerbül és angolul vannak kint a feliratok az állomáson, magyarul pedig nem. Ez Aleksandar Vučić szerint megengedhetetlen, elmondta, amíg ő az elnök, nem fordulhat elő, hogy ne legyen kiírva magyarul minden Szabadkán, mivel egykori jóbarátja, Pásztor István volt a híd a magyar és a szerb nép között, így a két ország között is. Amíg ezt a hibát ki nem küszöbölik, addig nem nyithat meg az állomás.
A Belgrád–Újvidék–Szabadka pályaszakaszon a tervek szerint november 24-én veszik fel újra a forgalmat, a kétszáz kilométer per órás sebességgel használható sínpárokon hetven perc alatt teszik majd meg a száznyolc kilométer hosszú utat a vonatok.
A Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának készültségi fokáról nincs hivatalos információ.
Csak részben. Akkor is többvágányos állomás kéne ide, ha csak 120, vagy 160 Km/órás pálya lenne, középperonokkal.
Topolya egy kb. tizenegyezres lakosságú kisváros. Kicsit olyan a videóban, mintha azt nehezményezné valaki, hogy Plisen, vagy Fegyvernek-Örményesen miért van a vonal két fővágányánál több.
A 4 fővágány mellett lesz még legalább 3 rakodó/teher vágány. Az állomás mindkét oldalán vannak silók, van tere a helyi teherforgalomnak.
Ezen a vonalon lehetett volna megállóhelyet építeni? Nekem úgy tűnik, hogy a szerbek a 200-as vágány mellé nem akarnak peront rakni, ezért csak állomásokon állhatnak meg a vonatok (és ezért van Topolyán 4 vágány, amit sokall a szerző). Így Kishegyesen az eredeti helyen a viadukt miatt nem lehetett volna az állomás, ezért tették máshova. Az nem derül ki, hogy pontosan hova, valaki esetleg tudja? Mondjuk utat építhettek volna oda a faluból, de ez még pótolható.
Királyhalom állomás épületénél nem világos, hogy hogyan kellett volna. Volt egy szép épület, ami a vasútnak nem kellett, mert a KÖFI miatt a forgalomnak nem kellett, és az utasforgalom sem indokolja a pénztárat (ezt én nem érzem olyan nagy bajnak). De mégis felújították, de úgy látszik, hogy funkciót még nem találtak neki. Egyébként ott napi 5 vonatpár közlekedik (nem 4), ami Szerbiában nem számít olyan kevésnek.