Keresés

Részletes keresés

5047 032 Creative Commons License 2024.11.30 -2 0 36761

Szép lassan darabolják őket össze és még hol van 2028. az első akkus Flirtek forgalomba állása? STB-nél van két darab széthajtott 5047.  

Előzmény: bzmot281 (36760)
bzmot281 Creative Commons License 2024.11.30 -3 0 36760

Mint ha tavaly lett volna róla szó, hogy vesznek még pár Jenbachert az ÖBB-től... Ez vajon napirenden van még? :) 

Előzmény: 5047 032 (36759)
5047 032 Creative Commons License 2024.11.29 -1 1 36759

Bobót és zöld-sárga Bz melléket a bakonyi vonalra! <3 

 

https://iho.hu/hirek/nyolcszaz-kilometernyi-vasutvonalat-vesz-at-a-gysev-a-mav-tol 

Beköszönt valóság Creative Commons License 2024.11.26 -6 0 36758

Ez már az ÖBB-nek készül. Úgy mint a Mátyás kir. u. 19. tetőfelújítása is az új tulajnak.

Előzmény: oldmumus_v.2 (36757)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.11.26 -2 1 36757

nagy építkezés kezdődött el ma Wulkaprodersdorfban

 

https://burgenland.orf.at/stories/3282783/

wrn30601 Creative Commons License 2024.11.26 -1 3 36756

Urak, amennyiben valaki még karácsonyi ajándékot keres ismerősének/barátjának/családtagjának stb., ajánlom figyelmetekbe könyvemet:

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.11.24 -1 0 36755

elég érdekes aki így akarta a Neufeld an der Leitha állomás mellet kiállított gőzöst "életre kelteni".

 

https://burgenland.orf.at/stories/3282555/

 

 

juxx Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 36754

Szia!

Tehát K1 lehet hogy 2004.

Köszönöm!

Előzmény: poliver85 (36753)
poliver85 Creative Commons License 2024.11.22 -1 0 36753

Szia!

Én csak annyit tudok, hogy 2004-ben 100%, hogy halbival utaztam Sopron-Szombathely közt!

Előzmény: juxx (36744)
Beköszönt valóság Creative Commons License 2024.11.19 -4 0 36752

Nagy Bálint előadásában felidézte, hogy a magyar állam megvásárolta a Strabag Zrt.-től a GYSEV Zrt.-ben lévő üzletrészét, így kétharmados többsége van a vállalatban. Cél, hogy a GYSEV 2025-ben jobban be tudjon szállni a magyar közlekedés működtetésébe az ország nyugati oldalán.

https://index.hu/belfold/2024/11/19/mav-atalakulas-2025-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-nagy-balint/

5047 032 Creative Commons License 2024.10.31 -1 0 36751

Szentgotthárdon délután csak 3 perc átszállási idő van a Fehring felől érkező személyek esetében. Óra 3-kor beér a személy, de Szombathelynek már óra hatkor el is indul, amiről ugye aztán tovább lehet utazni pl.: Győr felé. Néhány perc késésnél szoktak várni? 

juxx Creative Commons License 2024.10.30 -2 0 36750

Neked is köszönöm szépen!

Előzmény: Robbe318 (36749)
Robbe318 Creative Commons License 2024.10.29 -1 0 36749

G1: 1995-97

G2: 2012 második fele, de soha nem volt egyszerre az összes GYSEV színezésű

H1: 2013 (?)

H2: 2018

L3:  2020

E1: 2013
E2: 2018/19
E3: 2019

Előzmény: juxx (36743)
juxx Creative Commons License 2024.10.28 0 0 36748

Köszönöm szépen!

Előzmény: Zolcsi67 (36747)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.10.28 -1 0 36747

X1:

2010-es a vonatkozó UIC döntvény, az átszámozások 2011-ben kezdődtek.

Előzmény: juxx (36743)
juxx Creative Commons License 2024.10.28 -2 2 36746

Minden modell egy absztrakció amely a valóság bizonyos aspektusait megőrzi, a többit nem vizsgálja. A kategorizálás minden esetben önkényes és célfüggő, ezért a kérdés formailag nem hibás.

 

Ettől függetlenül elfogadom, ha a Te értékrendeddel nem egyezik meg, a felvetes és köszönöm, ha ennek ellenére segítesz.

Előzmény: a Zsóti (36745)
a Zsóti Creative Commons License 2024.10.28 -3 1 36745

Amíg a vasútmodellező egy kitalált, a valóságostól láthatóan eltérő pályán közlekedteti a szerelvényeket, addig bármely modell használható bármelyikkel együtt, teljesen felesleges az egész elaprózott besorolgatás.

Előzmény: juxx (36743)
juxx Creative Commons License 2024.10.27 -1 0 36744

Az én tippjeim:

 

A1: 1988

A2: 1995-?

B1: 1988

B2: 1995

C1: 2001

 

F1: 1995

F3: 1998

 

H1: 2013

H2: 2019

I1: 2016

 

J1: 1995

K1: 2007

K2: 2015

M1: 1995

M2: 1997

N1: 2016

 

Remélem, emlékeztek még ezekre és össze tudjuk szedni a határéveket!

Előzmény: juxx (36743)
juxx Creative Commons License 2024.10.27 -2 0 36743

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, vasőtmodellezéshez néhány "Mile Stone" összeállítását, hogy ki kivel volt kombinálható... Eseményeket szeretném sorrendbe rakni, körülbelüli évszámmal. A totózás megkönnyítése érdekében betűvel jelölöm őket, ha valaki tud évszámot valamelyikhez, az nagyon jó lenne.

 

A1 Szilik megjelenése

A2 Szilik zöld-sárgulásának kezdete-vége

B1 Szergejek piros-rárgulása

B2 Szergejek kivonása

C1 Taurusok megjelenése

D1 Vectronok megjelenése

E1 Ludmillák első bérlése

E2 Ludmillák leső bérlésének vége

E3 Ludmillák új színtervben érkeznek

 

F1 5146 és tsai megjelennek a magyar vonalakon

F2 5146 és tsai elzöldülnek

F3 5146 és tsai kivonása

G1 első széria 5047+5147 megjelenése

G2 használt vásárlás 5047 és 5147-ből.

H1 FLIRT1 megjelenése

H2 FLIRT3 megjelenése

I1 Ventusok első beszerzése

 

J1 Bh-kocsik bezöldülése tól-ig

J2 Bh-kocsik kivonása

K1 Halbik beszerzése

K2 Halbik kivonása

L1 Schlierenek beszerzése

L2 vezérlőkocsik beszerzése

L3 Schlierenek kivonása

M1 IC2G ráncajtós beszerzése

M2 IC2G lengő-tolóajtós beszerzése

N1 Raabercity beszerzése

 

O1 színes autószállítók beszerzése

O2 színes autószállítók máshova kerülése

P1 RoLa kezdete

P2 RoLa vége

 

X1 Minden jármű átszámozása pl. 1047->470

 

Tudtok még valami jellegzetes pillanatot, ami még meghatározza, mely modelleket lehet egyidejűleg használni?

5047 032 Creative Commons License 2024.10.15 0 0 36742

9946 gázolt Babótnál? 

benbe Creative Commons License 2024.10.07 -1 0 36741

És a CSM üzemre alkalmas 809-eseket is. Liaz motorral, ötös üléssorokkal, tetőablak nélkül. Főnyereménynek tűnnek.

Előzmény: segélyvonókészülék (36739)
benbe Creative Commons License 2024.10.07 -2 0 36740

Nem-villamosított vonalakon közlekedő járművekről beszélgetünk.

Előzmény: Ashi Valkoinen (36738)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.07 0 0 36739

A csehek nagy tételben árulják a 810-es motorkocsikat, ha jól hallottam. 🤭

Előzmény: bendeguz90 (36733)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.07 0 0 36738

"A FLIRT-re nem sok nem-et hallottam. Először föl kéne támasztani a meglévőket (a modern motorkocsiflotta fele áll)"

 

Mármint, a GySEV-nél áll (10+10)/2 = 10 db FLIRT, vagy a START-nál (30+30+42+15+6)/2 = 61,5 db FLIRT? Elég valószínűtlen.

Előzmény: benbe (36735)
r1232 Creative Commons License 2024.10.06 -1 0 36737

A Desirok ilyen körülmények között üzemelnek..

Előzmény: Robbe318 (36734)
Robbe318 Creative Commons License 2024.10.06 0 1 36736

Hogy más mire mondja, hogy nem, nekem lényegtelen.
Én személy szerint a dízel (vagy dízel-villamos hibrid) Flirt vonalon gondolkodnék elég erősen a minél egységesebb flotta miatt, akár GYSEV szinten, akár országosan. De ha a meglévő járműállományt nem nézzük, az Alstom Lint sem lenne rossz döntés szerintem. Lehasznált, 3X éves cuccokat idehozni legfeljebb a lábon kihordott összeomlás elkerülése érdekében lehet értelme, de akkor is 1 típust, szigorúan 1 telephelyre koncentrálva.
Más tészta az, hogy van egy régebbi típusod, amihez megvannak a bejáratott alkatrészbeszerzési útvonalak, ismeri a személyzet, és azt tartod benn a rendszerben, minthogy behozol egy ilyen járműtípust újonnan, ahol mindez nincs meg.

Előzmény: bendeguz90 (36733)
benbe Creative Commons License 2024.10.06 -1 1 36735

A FLIRT-re nem sok nem-et hallottam. Először föl kéne támasztani a meglévőket (a modern motorkocsiflotta fele áll), közben pedig venni dízel, villany és kettős üzemmódú FLIRT-öket, utóbbiakat akár akkus kivitelben is. A jelzett Sopron-Pécs IR-re is teljesen jó lenne egy akkus-áramszedős cucc.

Előzmény: bendeguz90 (36733)
Robbe318 Creative Commons License 2024.10.06 -1 0 36734

Dehogy!
Azt akarom mondani, hogy nem éppen ideálisak a feltételek azon a vonalon üzemeltetni őket, mert ha gond van, sehol senki nem tud vele mit kezdeni, szóval lehet hazahúzni többszáz kilométert. Szűkösek az erőforrások, nem érdemes pazarló módon használni azokat.

Előzmény: r1232 (36731)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.10.06 0 0 36733

Akkor milyen járművet kellene venni? Mert, hogy mindegy járműre, akár használtra, akár újra folyamatosan azt mondják, hogy nem.

Előzmény: Robbe318 (36732)
Robbe318 Creative Commons License 2024.10.06 -1 2 36732

Részben igazuk van, részben nem.

- kényelmesebb? Sokkal!
- megbízhatóbb? Jelenleg igen, de ez nem konstrukciós okok miatt van így, hanem mert olyan műhelyes csapat van Szombathelyen.

- venni kellene belőle minél többet? Nem.

Ezek igen jó gépek, de a 80-as évek műszaki színvonalát képviselik, annak minden előnyével (amíg jár a dízelmotor, van benne víz, olaj, termel levegőt, addig bármi vezérlési probléma ellenére el tud menni vele egy jó szakember) és hátrányával (egyre nehezebb alkatrészbeszerzés, magaspadló, klimatizálás hiánya). Valamikor évekkel ezelőtt olvastam egy erről írt cikkedet, teljesen egyetértek azzal, hogy nem ezt a típust kellene választani, ha lehetőség van járműbeszerzésre, mert eljárt felette az idő. Ráadásul műszakilag igényes, kényes gépek, startos karbantartással nagyon gyorsan lenne belőlük kerítés. Bármikor szívesebben dolgozom Berényivel, mint Flirttel, de ha valaki azt mondja, ez a típus oldaná meg a magyar vasút dízeljármű problámáját, az vagy a motorkát nem ismeri rendesen, vagy a hazai realitásokat, na meg a piacon jelenleg elérhető új járműtípusokat.

Előzmény: benbe (36730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!