Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Nagy Bálint előadásában felidézte, hogy a magyar állam megvásárolta a Strabag Zrt.-től a GYSEV Zrt.-ben lévő üzletrészét, így kétharmados többsége van a vállalatban. Cél, hogy a GYSEV 2025-ben jobban be tudjon szállni a magyar közlekedés működtetésébe az ország nyugati oldalán.
Szentgotthárdon délután csak 3 perc átszállási idő van a Fehring felől érkező személyek esetében. Óra 3-kor beér a személy, de Szombathelynek már óra hatkor el is indul, amiről ugye aztán tovább lehet utazni pl.: Győr felé. Néhány perc késésnél szoktak várni?
Minden modell egy absztrakció amely a valóság bizonyos aspektusait megőrzi, a többit nem vizsgálja. A kategorizálás minden esetben önkényes és célfüggő, ezért a kérdés formailag nem hibás.
Ettől függetlenül elfogadom, ha a Te értékrendeddel nem egyezik meg, a felvetes és köszönöm, ha ennek ellenére segítesz.
Amíg a vasútmodellező egy kitalált, a valóságostól láthatóan eltérő pályán közlekedteti a szerelvényeket, addig bármely modell használható bármelyikkel együtt, teljesen felesleges az egész elaprózott besorolgatás.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, vasőtmodellezéshez néhány "Mile Stone" összeállítását, hogy ki kivel volt kombinálható... Eseményeket szeretném sorrendbe rakni, körülbelüli évszámmal. A totózás megkönnyítése érdekében betűvel jelölöm őket, ha valaki tud évszámot valamelyikhez, az nagyon jó lenne.
A1 Szilik megjelenése
A2 Szilik zöld-sárgulásának kezdete-vége
B1 Szergejek piros-rárgulása
B2 Szergejek kivonása
C1 Taurusok megjelenése
D1 Vectronok megjelenése
E1 Ludmillák első bérlése
E2 Ludmillák leső bérlésének vége
E3 Ludmillák új színtervben érkeznek
F1 5146 és tsai megjelennek a magyar vonalakon
F2 5146 és tsai elzöldülnek
F3 5146 és tsai kivonása
G1 első széria 5047+5147 megjelenése
G2 használt vásárlás 5047 és 5147-ből.
H1 FLIRT1 megjelenése
H2 FLIRT3 megjelenése
I1 Ventusok első beszerzése
J1 Bh-kocsik bezöldülése tól-ig
J2 Bh-kocsik kivonása
K1 Halbik beszerzése
K2 Halbik kivonása
L1 Schlierenek beszerzése
L2 vezérlőkocsik beszerzése
L3 Schlierenek kivonása
M1 IC2G ráncajtós beszerzése
M2 IC2G lengő-tolóajtós beszerzése
N1 Raabercity beszerzése
O1 színes autószállítók beszerzése
O2 színes autószállítók máshova kerülése
P1 RoLa kezdete
P2 RoLa vége
X1 Minden jármű átszámozása pl. 1047->470
Tudtok még valami jellegzetes pillanatot, ami még meghatározza, mely modelleket lehet egyidejűleg használni?
Hogy más mire mondja, hogy nem, nekem lényegtelen. Én személy szerint a dízel (vagy dízel-villamos hibrid) Flirt vonalon gondolkodnék elég erősen a minél egységesebb flotta miatt, akár GYSEV szinten, akár országosan. De ha a meglévő járműállományt nem nézzük, az Alstom Lint sem lenne rossz döntés szerintem. Lehasznált, 3X éves cuccokat idehozni legfeljebb a lábon kihordott összeomlás elkerülése érdekében lehet értelme, de akkor is 1 típust, szigorúan 1 telephelyre koncentrálva. Más tészta az, hogy van egy régebbi típusod, amihez megvannak a bejáratott alkatrészbeszerzési útvonalak, ismeri a személyzet, és azt tartod benn a rendszerben, minthogy behozol egy ilyen járműtípust újonnan, ahol mindez nincs meg.
A FLIRT-re nem sok nem-et hallottam. Először föl kéne támasztani a meglévőket (a modern motorkocsiflotta fele áll), közben pedig venni dízel, villany és kettős üzemmódú FLIRT-öket, utóbbiakat akár akkus kivitelben is. A jelzett Sopron-Pécs IR-re is teljesen jó lenne egy akkus-áramszedős cucc.
Dehogy! Azt akarom mondani, hogy nem éppen ideálisak a feltételek azon a vonalon üzemeltetni őket, mert ha gond van, sehol senki nem tud vele mit kezdeni, szóval lehet hazahúzni többszáz kilométert. Szűkösek az erőforrások, nem érdemes pazarló módon használni azokat.
- kényelmesebb? Sokkal! - megbízhatóbb? Jelenleg igen, de ez nem konstrukciós okok miatt van így, hanem mert olyan műhelyes csapat van Szombathelyen.
- venni kellene belőle minél többet? Nem.
Ezek igen jó gépek, de a 80-as évek műszaki színvonalát képviselik, annak minden előnyével (amíg jár a dízelmotor, van benne víz, olaj, termel levegőt, addig bármi vezérlési probléma ellenére el tud menni vele egy jó szakember) és hátrányával (egyre nehezebb alkatrészbeszerzés, magaspadló, klimatizálás hiánya). Valamikor évekkel ezelőtt olvastam egy erről írt cikkedet, teljesen egyetértek azzal, hogy nem ezt a típust kellene választani, ha lehetőség van járműbeszerzésre, mert eljárt felette az idő. Ráadásul műszakilag igényes, kényes gépek, startos karbantartással nagyon gyorsan lenne belőlük kerítés. Bármikor szívesebben dolgozom Berényivel, mint Flirttel, de ha valaki azt mondja, ez a típus oldaná meg a magyar vasút dízeljármű problámáját, az vagy a motorkát nem ismeri rendesen, vagy a hazai realitásokat, na meg a piacon jelenleg elérhető új járműtípusokat.