Keresés

Részletes keresés

wrn3060 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 66

"Vasutunk" - GySEV belső üzemi lap: 1975-1988 (csak magyarul)

"Vasutunk" - GySEV belső üzemi lap: 2003.04.24.-től (magyarul és németül)

I. évf. 1. számI. (új) évfolyam 1. szám, 2003.04.24.
Előzmény: Cheew (48)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 65
Bocsánat többé nem irok ide.
Előzmény: k.novotny (64)
k.novotny Creative Commons License 2006.01.23 0 0 64

Én nem tudom mit olvastam valahol

 

Na ez az.......:-))))

Előzmény: by-169 (59)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 63
Értem én akkor semmi köze a tehervonatnak. Bocsánat akkor nem irok ide többet.
Előzmény: V43 blue (62)
V43 blue Creative Commons License 2006.01.23 0 0 62
Meg vásárolni NEM fogja az üzelmeltetést fogja átvenni.
Előzmény: by-169 (60)
wrn3060 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 61
A Sopron-Wiener Neustadt vonalat nem. De ... A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal üzemeltetésének úgy van értelme, ha a két végét is a GySEV viszi, tehát a Sopron-Wiener Neustadt és a Szentgotthárd-Graz szakaszt is. Mire jó ez? Arra, hogy ez a vonal kikerüli az ausztriai Semmering hágót. Bizonyára tudjátok, hogy a 2. magyar vasútvonal, a Sopron-Bécsújhely vonal többek közt azért nem lett az 1840-es évek végén, 50-es évek elején meghosszabbítva Szombathely-Nagykanizsa-Fiume/Trieszt felé meghosszabbítva, mert a sógorok tartottak a "rebellis magyaroktól" (=1848/49). helyette inkább e célból óriási költségek mellett megépítették a semmeringi vonalat, ami kikerüli a magyar területet. (Hála isten, mondhatnám, egyébként szegényebbek lennénk a Semmeringi vonallal, ill. az Engerth-féle mozdonyokkal).
Előzmény: Törölt nick (27)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 60
meg fogja majd a Szombathely-Szentgotthárd vonalat ... ezt próbálom megmagyarázni mindenkinek hogy erre kerülnek a tehervonatok majd, de senki nem hisz nekem.
Előzmény: wrn3060 (58)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 59
Én nem tudom mit olvastam valahol de arról szolt hogy a gysev átvesz egy vasutvonalat a mávtól igy a gysev üzemelteti tovább mivel a vonal igen jó fekvéső ezért villamositják meg felújitják a páyát mert megéri a gysevnek a sok tehervonatott erre járatnia mert a szoszédos orzságban nem kell a hegyeken menniük a tehervonatoknak.
Előzmény: k.novotny (53)
wrn3060 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 58
meg a Fertővidéki hév (Fhév megmaradt (osztrák) szakaszát Fertőszentmiklóstól Nezsiderig (Neusiedl am See), meg a Sopron-Szombathelyi vonalat, meg fogja majd a Szombathely-Szentgotthárd vonalat ...
Előzmény: by-169 (15)
wrn3060 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 57

Tényleg a kérdéseket és félreértéseket megelőzendő:

 

A vasút neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút. Ezzel szemben a városka neve Alsóausztriában Ebenfurth, azaz th-val, míg a vasút nevében h nélkül. Hogy miért, ki tudja.

Helyesen mondod, az osztrák sógorok a GySEV-re a "Raaberbahn" kifejezést használják, ami teljes egészében helytelen, mi tartózkodjunk ettől. A "Raaberbahn" a Wien-Raaber Bahn (1841.05.15., a társaságot már 1838.03.20.-án megalapították!) majd Wien-Gloggnitzer Bahn (1842.12.17.) majd ismét Wien-Raaber Bahn (1853.08.04.) vasút hétköznapi neve volt. E vasút kezelésében volt a 2. magyar vasút, a Sopron-Bécsújhelyi Vasút is. 1855.10.01.-vel beleolvadt a StEG-be (magyarul: OÁV, később OMÁV).

Tehát a helybéliek, akik maguk, vagy szüleik révén ismerhették az eredeti Raaberbahnt, azok használták a köznyelvben az új vasútra(GySEV) is ezt a fogalmat. Figyelem, ebben az időben Sopronban és a Soprontól nyugatra, egészen Bécsújhely (Wiener Neustadt) határáig terjedő magyar területen (ma Burgenland) a magyar mellett legalább annyira, ha nem jobban elterjedt volt a német nyelv. A lakosság java része németajkú volt és nem magyar, vagy horvát. Ez utóbbiból is volt/van jócskán ma is a környéken.

 

A GySEV korabeli "cégbírósági bejegyzése" magyar nyelven történt, hiszen teljes egészében magyar vasútról volt szó.

A ROeEE rövidítés a járműveken az 1920-as években jelent meg először, amikor a GySEV osztrák területre került vonala részére az osztrák kormány a koncessziót (engedélyt) megadta. Ugyancsak a 20-as évektől használják az iratokon is hivatalosan a német nyelvű megnevezést és rövidítést. De léteznek GySEV iratok 1890-es évekből, ahol már használják így a német nyelvű rövidítést.

 

Javaslom az úri közönségnek, a korrekt GySEV ill. ROeEE rövidítés használatát, még ha itt-ott hivatalos iratokon is RÖEE szerepel. Bár lehet, hogy létezik valahol aktuális cégbírósági bejegyzés, ahol a ROeEE-ből RÖEE lett. Ha ilyen lenne - erről én nem tudok - akkor kéne a RÖEE rövidítést használni.

 

 

Előzmény: BszHÉV (5)
mk4047 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 56
Az nem baj, mert így most sokakban tudatosul, és ez volt a célom a linkkel :D:D meg persze van 1-2 jó GySEV halbestadti, meg Bh fotó...;)
Előzmény: k.novotny (55)
k.novotny Creative Commons License 2006.01.23 0 0 55
Csak az a baj, hogy ez nem GySEV
Előzmény: mk4047 (54)
mk4047 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 54
Egy oldal a Sopron - Wiener Neustadt ÖBB szakaszról :)
k.novotny Creative Commons License 2006.01.23 0 0 53
Jaj, jaj jaj by-169, egy kicsit belegondolnál amit írsz:-))))
Előzmény: by-169 (52)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 52
De gysev területen sima föld, öbb meg sok hegy van.
Előzmény: Vendégsín (51)
Vendégsín Creative Commons License 2006.01.23 0 0 51
Ahol a tehervonatnak nem kell a hegyekben mennie.

Hát ilyen van az országban néhány száz km-nyi... :-))
Előzmény: by-169 (42)
SRB Tom Creative Commons License 2006.01.23 0 0 50
Érdekelne engem is.
Előzmény: Cheew (48)
Beni14 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 49

És hol kapható ez?

 

Érdekel

Előzmény: Cheew (48)
Cheew Creative Commons License 2006.01.23 0 0 48

 

"Vasutunk"

 

 Ja létezik egy ilyen magazin. Meg ha jól tudom régebben volt egy elődje is ennek az üzemi lapnak, ami ha jól tudom ugyanezt a nevet viselte? -ebben nem vagyok biztos. De mintha így rémlene, legalábbis  Gyula bácsival beszétünk erről még a nyáron. De most nem emléxem pontosan, mert akkor 4,5 óra alatt sok mindenről volt szó, illetve ő mesélt én meg hallgattam és kérdeztem. Természetesen a Lovas Gyula bácsiról van szó, de gondolom ezt már lehetett érezni a szavakból.

 

Üdv.

Előzmény: Beni14 (45)
V43 blue Creative Commons License 2006.01.23 0 0 47
Én úgy tudtam, hogy nem, éppen ezért kérdezem!
Előzmény: SRB Tom (46)
SRB Tom Creative Commons License 2006.01.23 0 0 46
Miért, már az is GySEV vonal?
Előzmény: V43 blue (44)
Beni14 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 45

Vasutunk?

Előzmény: Distván (38)
V43 blue Creative Commons License 2006.01.23 0 0 44

Sopron - Wiener Neustadt?

 

Ezen Hercules mozdonyok húzzák a Gysev kocsikat, ÖBB jeggyel, tarifával. Hogyan van ez?

Előzmény: Törölt nick (27)
SRB Tom Creative Commons License 2006.01.23 0 0 43
Milyen újságról van szó?
Előzmény: Distván (38)
by-169 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 42
Sopron szombathely? Meg lesz egy új vonal nem új vonal hanem átveszi a gysev. Ahol a tehervonatnak nem kell a hegyekben  mennie.
Előzmény: Törölt nick (27)
Distván Creative Commons License 2006.01.23 0 0 41

"GySEV modelltéma befér ide?"

 

Szia!

 

Engemet személy szerint nem zavar. Persze azért más fórumoktól se vegyük el a kenyeret.

Előzmény: SRB Tom (39)
Vendégsín Creative Commons License 2006.01.23 0 0 40
Természetesen Repcéék járművei is a 12 jegyű számozási rend szerint jegyződnek elő a Menetlevél, Menetigazolvány nyomtatványokon. Hogy a vezetőfülke belseje mellett kívül is feltüntetik-e a 8 számjegyet, még kérdéses (különösen amiatt, hogy Repcéék nem akarnak a 43 kód használatáról még mindig lemondani, így a 2. számjegy értéke bizonytalan). Mivel engedélyezési eljárási okok, hatósági eljárási díj miatt nem tekinti egyik vasúttársaság sem új pályaszámnak a matricázást, a külső számnak nincs egyelőre jelentősége.
Előzmény: Beni14 (36)
SRB Tom Creative Commons License 2006.01.23 0 0 39

Sziasztok.

Az ismerösöket külön is köszöntöm.

A topikcím röviden lehetne: GySEV-FHÉV

Osztrák, ha olvassa akkor tud magyarul.

GySEV modelltéma befér ide?

Előzmény: by-169 (6)
Distván Creative Commons License 2006.01.23 0 0 38

Bizony, bizony. De nem baj, sőt...

...igaz csak 2 nappal előztek meg. :)

 

Majd jönnek még ide az 5047/5147 valamint az egyéb FHÉV-es képek, tőlem.

 

Úgyhogy mindenkinek ÜDV!

 

Tényleg a Vasutunk a héten jelenik meg?

Ki KELL majd az újságot is tárgyalni. :D

 

Üdv

Pista

Előzmény: Cheew (35)
Cheew Creative Commons License 2006.01.23 0 0 37

 

Szia!

 

 Igazából nemtudom, még nem érdeklődtem senkitől, hogy a GySEV-nél hogyan fog alakulni ez az UIC psz.-ra váltás dolog. Gondolom zökkenő mentesebben, mint a MÁV-nál, mert ugye kevesebb a jármű. De majd meglátjuk, vagy valaki aki tud róla valami konkrétat, majd ő elárulja nekünk.

 

Üdv.

 

Előzmény: Beni14 (36)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!