Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
A Sopron-Wiener Neustadt vonalat nem. De ... A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal üzemeltetésének úgy van értelme, ha a két végét is a GySEV viszi, tehát a Sopron-Wiener Neustadt és a Szentgotthárd-Graz szakaszt is. Mire jó ez? Arra, hogy ez a vonal kikerüli az ausztriai Semmering hágót. Bizonyára tudjátok, hogy a 2. magyar vasútvonal, a Sopron-Bécsújhely vonal többek közt azért nem lett az 1840-es évek végén, 50-es évek elején meghosszabbítva Szombathely-Nagykanizsa-Fiume/Trieszt felé meghosszabbítva, mert a sógorok tartottak a "rebellis magyaroktól" (=1848/49). helyette inkább e célból óriási költségek mellett megépítették a semmeringi vonalat, ami kikerüli a magyar területet. (Hála isten, mondhatnám, egyébként szegényebbek lennénk a Semmeringi vonallal, ill. az Engerth-féle mozdonyokkal).
meg fogja majd a Szombathely-Szentgotthárd vonalat ... ezt próbálom megmagyarázni mindenkinek hogy erre kerülnek a tehervonatok majd, de senki nem hisz nekem.
Én nem tudom mit olvastam valahol de arról szolt hogy a gysev átvesz egy vasutvonalat a mávtól igy a gysev üzemelteti tovább mivel a vonal igen jó fekvéső ezért villamositják meg felújitják a páyát mert megéri a gysevnek a sok tehervonatott erre járatnia mert a szoszédos orzságban nem kell a hegyeken menniük a tehervonatoknak.
meg a Fertővidéki hév (Fhév megmaradt (osztrák) szakaszát Fertőszentmiklóstól Nezsiderig (Neusiedl am See), meg a Sopron-Szombathelyi vonalat, meg fogja majd a Szombathely-Szentgotthárd vonalat ...
Tényleg a kérdéseket és félreértéseket megelőzendő:
A vasút neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút. Ezzel szemben a városka neve Alsóausztriában Ebenfurth, azaz th-val, míg a vasút nevében h nélkül. Hogy miért, ki tudja.
Helyesen mondod, az osztrák sógorok a GySEV-re a "Raaberbahn" kifejezést használják, ami teljes egészében helytelen, mi tartózkodjunk ettől. A "Raaberbahn" a Wien-Raaber Bahn (1841.05.15., a társaságot már 1838.03.20.-án megalapították!) majd Wien-Gloggnitzer Bahn (1842.12.17.) majd ismét Wien-Raaber Bahn (1853.08.04.) vasút hétköznapi neve volt. E vasút kezelésében volt a 2. magyar vasút, a Sopron-Bécsújhelyi Vasút is. 1855.10.01.-vel beleolvadt a StEG-be (magyarul: OÁV, később OMÁV).
Tehát a helybéliek, akik maguk, vagy szüleik révén ismerhették az eredeti Raaberbahnt, azok használták a köznyelvben az új vasútra(GySEV) is ezt a fogalmat. Figyelem, ebben az időben Sopronban és a Soprontól nyugatra, egészen Bécsújhely (Wiener Neustadt) határáig terjedő magyar területen (ma Burgenland) a magyar mellett legalább annyira, ha nem jobban elterjedt volt a német nyelv. A lakosság java része németajkú volt és nem magyar, vagy horvát. Ez utóbbiból is volt/van jócskán ma is a környéken.
A GySEV korabeli "cégbírósági bejegyzése" magyar nyelven történt, hiszen teljes egészében magyar vasútról volt szó.
A ROeEE rövidítés a járműveken az 1920-as években jelent meg először, amikor a GySEV osztrák területre került vonala részére az osztrák kormány a koncessziót (engedélyt) megadta. Ugyancsak a 20-as évektől használják az iratokon is hivatalosan a német nyelvű megnevezést és rövidítést. De léteznek GySEV iratok 1890-es évekből, ahol már használják így a német nyelvű rövidítést.
Javaslom az úri közönségnek, a korrekt GySEV ill. ROeEE rövidítés használatát, még ha itt-ott hivatalos iratokon is RÖEE szerepel. Bár lehet, hogy létezik valahol aktuális cégbírósági bejegyzés, ahol a ROeEE-ből RÖEE lett. Ha ilyen lenne - erről én nem tudok - akkor kéne a RÖEE rövidítést használni.
Ja létezik egy ilyen magazin. Meg ha jól tudom régebben volt egy elődje is ennek az üzemi lapnak, ami ha jól tudom ugyanezt a nevet viselte? -ebben nem vagyok biztos. De mintha így rémlene, legalábbis Gyula bácsival beszétünk erről még a nyáron. De most nem emléxem pontosan, mert akkor 4,5 óra alatt sok mindenről volt szó, illetve ő mesélt én meg hallgattam és kérdeztem. Természetesen a Lovas Gyula bácsiról van szó, de gondolom ezt már lehetett érezni a szavakból.
Természetesen Repcéék járművei is a 12 jegyű számozási rend szerint jegyződnek elő a Menetlevél, Menetigazolvány nyomtatványokon. Hogy a vezetőfülke belseje mellett kívül is feltüntetik-e a 8 számjegyet, még kérdéses (különösen amiatt, hogy Repcéék nem akarnak a 43 kód használatáról még mindig lemondani, így a 2. számjegy értéke bizonytalan). Mivel engedélyezési eljárási okok, hatósági eljárási díj miatt nem tekinti egyik vasúttársaság sem új pályaszámnak a matricázást, a külső számnak nincs egyelőre jelentősége.
Igazából nemtudom, még nem érdeklődtem senkitől, hogy a GySEV-nél hogyan fog alakulni ez az UIC psz.-ra váltás dolog. Gondolom zökkenő mentesebben, mint a MÁV-nál, mert ugye kevesebb a jármű. De majd meglátjuk, vagy valaki aki tud róla valami konkrétat, majd ő elárulja nekünk.