Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Én nem tudom mit olvastam valahol de arról szolt hogy a gysev átvesz egy vasutvonalat a mávtól igy a gysev üzemelteti tovább mivel a vonal igen jó fekvéső ezért villamositják meg felújitják a páyát mert megéri a gysevnek a sok tehervonatott erre járatnia mert a szoszédos orzságban nem kell a hegyeken menniük a tehervonatoknak.
meg a Fertővidéki hév (Fhév megmaradt (osztrák) szakaszát Fertőszentmiklóstól Nezsiderig (Neusiedl am See), meg a Sopron-Szombathelyi vonalat, meg fogja majd a Szombathely-Szentgotthárd vonalat ...
Tényleg a kérdéseket és félreértéseket megelőzendő:
A vasút neve: Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút. Ezzel szemben a városka neve Alsóausztriában Ebenfurth, azaz th-val, míg a vasút nevében h nélkül. Hogy miért, ki tudja.
Helyesen mondod, az osztrák sógorok a GySEV-re a "Raaberbahn" kifejezést használják, ami teljes egészében helytelen, mi tartózkodjunk ettől. A "Raaberbahn" a Wien-Raaber Bahn (1841.05.15., a társaságot már 1838.03.20.-án megalapították!) majd Wien-Gloggnitzer Bahn (1842.12.17.) majd ismét Wien-Raaber Bahn (1853.08.04.) vasút hétköznapi neve volt. E vasút kezelésében volt a 2. magyar vasút, a Sopron-Bécsújhelyi Vasút is. 1855.10.01.-vel beleolvadt a StEG-be (magyarul: OÁV, később OMÁV).
Tehát a helybéliek, akik maguk, vagy szüleik révén ismerhették az eredeti Raaberbahnt, azok használták a köznyelvben az új vasútra(GySEV) is ezt a fogalmat. Figyelem, ebben az időben Sopronban és a Soprontól nyugatra, egészen Bécsújhely (Wiener Neustadt) határáig terjedő magyar területen (ma Burgenland) a magyar mellett legalább annyira, ha nem jobban elterjedt volt a német nyelv. A lakosság java része németajkú volt és nem magyar, vagy horvát. Ez utóbbiból is volt/van jócskán ma is a környéken.
A GySEV korabeli "cégbírósági bejegyzése" magyar nyelven történt, hiszen teljes egészében magyar vasútról volt szó.
A ROeEE rövidítés a járműveken az 1920-as években jelent meg először, amikor a GySEV osztrák területre került vonala részére az osztrák kormány a koncessziót (engedélyt) megadta. Ugyancsak a 20-as évektől használják az iratokon is hivatalosan a német nyelvű megnevezést és rövidítést. De léteznek GySEV iratok 1890-es évekből, ahol már használják így a német nyelvű rövidítést.
Javaslom az úri közönségnek, a korrekt GySEV ill. ROeEE rövidítés használatát, még ha itt-ott hivatalos iratokon is RÖEE szerepel. Bár lehet, hogy létezik valahol aktuális cégbírósági bejegyzés, ahol a ROeEE-ből RÖEE lett. Ha ilyen lenne - erről én nem tudok - akkor kéne a RÖEE rövidítést használni.
Ja létezik egy ilyen magazin. Meg ha jól tudom régebben volt egy elődje is ennek az üzemi lapnak, ami ha jól tudom ugyanezt a nevet viselte? -ebben nem vagyok biztos. De mintha így rémlene, legalábbis Gyula bácsival beszétünk erről még a nyáron. De most nem emléxem pontosan, mert akkor 4,5 óra alatt sok mindenről volt szó, illetve ő mesélt én meg hallgattam és kérdeztem. Természetesen a Lovas Gyula bácsiról van szó, de gondolom ezt már lehetett érezni a szavakból.
Természetesen Repcéék járművei is a 12 jegyű számozási rend szerint jegyződnek elő a Menetlevél, Menetigazolvány nyomtatványokon. Hogy a vezetőfülke belseje mellett kívül is feltüntetik-e a 8 számjegyet, még kérdéses (különösen amiatt, hogy Repcéék nem akarnak a 43 kód használatáról még mindig lemondani, így a 2. számjegy értéke bizonytalan). Mivel engedélyezési eljárási okok, hatósági eljárási díj miatt nem tekinti egyik vasúttársaság sem új pályaszámnak a matricázást, a külső számnak nincs egyelőre jelentősége.
Igazából nemtudom, még nem érdeklődtem senkitől, hogy a GySEV-nél hogyan fog alakulni ez az UIC psz.-ra váltás dolog. Gondolom zökkenő mentesebben, mint a MÁV-nál, mert ugye kevesebb a jármű. De majd meglátjuk, vagy valaki aki tud róla valami konkrétat, majd ő elárulja nekünk.
Megjött a Pista is:D jólvan gyűlik a GySEV nép:D Amúgy szerintem nem haragítom magamra a Pista barátom ha elárulom, hogy ő is gondolkodott már a GySEV topic létrehozásában, csak a kolléga megelőzte, de szerintem nem az a lényeg, hogy ki nyitotta, hanem az, hogy minnél több, hasznos, és hiteles hozzászólás szülessen itt, és természetesen mindezt kultúráltan, mert nem biztos, hogy valaki valamit pontosan tud egy adott dologról. Ezt most azért kívántam megjegyezni, mert látom, hogy az elején már valaki elengedett egy szerinte poénosnak gondolt megjegyzést.
Ez úttal fel is hívom a figyelmét rá, hogy ez nem a Mónika show, ez a topic szerintem azért született, hogy minnél többet megtudjunk egymástól,s ezzel elkerülhetővé válhassanak az olyan tévedések, mint pl: a "tavaly ünnepeltük a GySEV 125 éves fenállását." Nem is húzom tovább itt a dolgokat, és remélem, hogy sokan és sok mindennel fogjuk egymás tudását gazdagítani a jövőben.