Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Nincs még ilyen korlátozás, de már pusztulnak ki a régi indusis (i60) járművek, a kisvezérlők is átépülnek PZB90-es cuccal. Azzal meg még jó darabig lehet menni 160-nal.
Fura érzés különben azzal a gönccel 160-nal csavarni... :)
Átnéztem, igazad van. Úgy emlékeztem hogy tolt üzemben vonatbefolyásolás oldalról lenne generálisan a vmax=140, de rosszul. A leírás szerint az 1000 m-es Vorsignalabstand közvetve a megfékezettség oldaláról korlátoz.
A komplett CS garnitura 140, amennyiben nincs Mg fék (a vonatban három kocsi, de legalább a járművek fele kell Mg fékkel rendelkezzen a 140 feletti sebességhez, húzva, tolva, mindegy).
De!
Ha a vonat összeállítása ezt lehetővé teszi, akkor sima-liba 160.
Csak pl. a 458-459 vonatpárt, vagy a pénteki bécsújhelyi mentesítőket tekintve erre bizonyosan van példa. Távolsági kocsik, megfejelve egy 8073-assal, oszt lehet menni 160-nal.
Teljesen igazad van, csak ugye ez egy speciális helyzet mivel Sopron irányából elég sokan utaznak Győrbe ami meg ugye már MÁV szolgáltatási terület, onnan Budapest illetve Bécs irányába is! Ezért lett volna fontos a tájékoztatás!
Egyetértek, ez a mostani kamu förszt klássz nagy mellényúlás volt.
Volt "szerencsém" a régi, ic jellegűben (2.o.) egy pesti úthoz, hát, az meg egyenesen büntetés azokban az ülésecskékben, amikben a párnázat már csak a huzatot tartja, az utast nem, és piros csíkos lesz a combod az üléskerettől húsz perc alatt.
Kiváló. De inkább vegyenek valódi (nem fake) első osztályú kocsikat, mert hétvégente rendszeresen nem kapok helyjegyet. Főleg a délelőtti nemzetközi "lyuk" után Győr felé, amikor kb. két vonat helyett megy 2.5+0.5 kocsi. Persze a mostani kamu első osztály a RaaberCityn visszafokozandó másodra.
Még egy előnye lenne! Győr és Budapest között sok olyan utas van, aki nem szívesen vesz elővételben helyjegyet, mert nem tudja, hogy melyik vonattal fog visszajönni, nekik lehetne helyjegymentes, csak pótjegyes szakasz, arra jó lenne a vezérlő utastere, meg azoknak, akik helyjegy nélkül szálltak fel. Na, meg minden IC-n lehetne kerékpárt szállítani. Na meg 4 kocsival jobban meg van fékezve a vonat!
A hosszú-schlierent kellett volna nagyobb tételben beszerezni, annak egyetlen hátránya csak a klíma hiánya.
Azonban a kronológia azt dobta, hogy amikor égett a ház, a halbi, később a rövid-schlieren volt eladó.
Mostanra meg már nem nagyon kell elővárosi kocsi, hisz vastagon bevásárolt a repcevasút motorvonatból, bent is, kint is.
Annyit tennék meg én, hogy ingásítanám az IC vonatokat, az nagy spórolás lehetne a szerelvényfordulót és az elegyrendezést tekintve is, továbbá nyernénk egy többcélú teret a bringáknak, egyebeknek.
Szerintem az ülés, ülés állíthatósága, a padlómagasság (belépéskor), az ajtó könnyen mozgósága, a zajszint, a szellőzés, illetve a beszerelt lég*** (kondi?), konnektorok az utasnak jók. Ezekben a témákban a Halbik, Bhv-k, szerintem a posta Bhv-k is elbújhatnak, csendesség kivételével pedig az IC2G-k is. Miben jobb egy Halbi egy Schlierennél utas szempontból?
Az üzemeltetési szempont nem utasszempont, amíg az üzemeltetés sikeres :) Miért megerőltetőbb üzemeltetni egy Schlierenkocsit egy Halbinál?