Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Győr-Celldömölköt írtam alább, hogy ott járnak még a Schlierenek csörgővel. Arra a Flirtök egyelőre nem jelentenek veszélyt :) A Sopron-Győr elég nyilvánvaló, hogy a schlierenes vonatokat ki fogják váltani a Flirtök.
Amennyiben a 3 iker üzemel és csak egyre van szükség Kőszegre, valamint ha a csornai ágat Flirttel kiváltják, akkor mégsem akkora nagy eretnekség 2 iker vagy 1 iker+2 szóló beforgatása a Győr-Celldömölkre. Ha a 3 ikerben benne van a két elkékült, akkor persze más a helyzet, akkor max egy vonatot lehetne két szólóval kiadni, amihez azért lehet ellenérveket találni.
Szerintem iker motorvonat három van használatban a hatból, ugye kettő már mávos színekben pompázik és a "verebek azt csiripelik" hogy nyáron a 11-es vonalon fognak járni a "Büzmot" helyett! Szolóbol meg ugye elméletileg volt kilenc darab amelyek közül kettő már a Kárpát vasútnál van és mérőkocsit cibálnak! Szerintem 4-5 lehet használható, de ugye ez naponta változik az ágyon karbantartás miatt! Egyébként anno arról volt szó hogy áprilistól az összes Flirt szolgálatba áll és azok fognak közlekedni csak, kivétel a Kőszegi vonal ott marad az iker motorvonat!
Hány darabot tart üzemben (van főviszgája stb.) a GySEV belőle? Mely vonalakra hányat kellene kiadni?
Szóval: nem viccnek szántam, de ha nem jön ki a matek, elfogadom.
"..Győr felé Jenbachereket vinne Schlierenek helyett.."
Ezt ugye viccnek gondoltad, miután olyan szinten hiány van belőlük hogy Csornára ahová kotta szerint motorvonat járna oda is gyakran Schlieren szerelvény megy!
Jelenleg Veszprém-Budapest felé közlekedő gyorsvonatokat is visznek GySEV Szilik MÁV-Start Halbikkal. Illetve Celldömölk-Győr között is járnak Schlierenek MÁV-Start csörgővel. Feltételezem, hogy ezek kocsi- és mozdonykilométer-kiegyenlítés jelleggel közlekednek.
Gondolom (remélem) nem a kabátot varrjuk a gombhoz, és azzal kilométerkigyenlítenek, amiből többlet van. Ha másból lesz többlet, mással fognak.
Magánvéleményem: nekem tetszene, ha Győr felé a GySEV zöld-sárga Jenbachereket vinne a Schlierenek helyett (tudom, az ál-MÁV-GYSEV-ek jönnek, azok mellé gondoltam a többi vonatra).
De azt is el tudom képzelni, hogy az új Flirtökkel is résztvesznek a kompenzációban.
Amit nem hiszek, hogy villanygépet leállítanának. Tehervonatok is vannak még, meg V43-as kilométerkiegyenlítésre kiválóan alkalmas. Cserébe azért jópár IC-t visznek nem MÁV-Start gépek.
Sziasztok! Olvastam, hogy hamarosan forgalomba áll az összes Flirt és ezáltal a Schlierenek fővizsgáját már nem is újítják meg. Mozdony fronton milyen változás várható? V43-asokra lesz még szükség?
Teljesen igazad van, elöször mindenki arra gondolt mivel "munkásvonat" ezért nem lesz elég a 2 perc ( nem 3-ról van szó tudod ez 50%-al több mint a hivatalos) 😉, de az utascsere lebonyolodik 2 perc alatt! Problémát a személyzet váltás illetve mint írtam a mozdony átállásra másik rendszerre! Mivel nem vagyok müszaki szakember nem tudom pontosan gyakorlatban hogy van ez, annyit tudok amit a mv-ök mondtak hogy ha nem állítják le elöbb a "motort" akkor minimum 4-5 percre szükség van hogy indulni tudjon tovább a vonat! Biztos vannak itt olyan szakemberek akik ezt pontosan le tudják írni gyakorlatban hogy müködik!
Igen! Papíron nem lehet vasutazni,vagy ha mégis akkor ez lesz belőle. Kimegy egy ember stopperral a kezében és pontosan leméri ,hogy mennyi idő egy összezárás,utascsere helyjegyes IC-nél vagy egy IC bontás. Oszt ezzel a mért idővel már lehet számolni.
Amúgy a múlt nyáron a vonatára rájárni akaró pécsi gyors gépére még kiküldték a leakasztott villanygépet,ráadásnak meg egy motort,oszt mire azok elvánszorogtak előle már meg is lett a 10 perc késés indulóban. Na ez is technológia!
Hegyeshalomban is 3 perc van adva a kilépő vonatoknak, és elég szokott lenni. Szombathelyen a gond az utascserével volt, ha jól tudom, mivel teljesen kicserélődik az utasmennyiség, ami nem fér bele a 3 percbe.
Téma lezárásaként, ne általánosságban beszéljünk, vegyük a konkrét esetet: menetrendszerkesztő tudja hogy a 2 perc max csak abban az esetben elég ha Szentgotthárd felöl érkező vonat mozdonyvezetője leállítja a gépet a 2-es toronynál és úgy gurul be az állomásra hogy a rendszer ki illetve az új rendszerre be tudjon jelentkezni illetve a személyzet váltás is lebonyolodjon!
Ezt azért te sem gondolod komolyan, mert ez itt Szombathelyen egy speciális helyzet!
A menetrendszerkesztő pont, hogy fel szokta hívni a figyelmet a problémás pontokra, de van az úgy, elég gyakran, hogy a megrendelő köti az ebet a karóhoz... Aztán amikor kiderül, hogy nem működik, akkor jön a módosítás.
Akkor a megrendelő a fogalmatlan, ami ugye be is bizonyosodott mert változás lesz!
Csak tudod ott elméletileg szakemberek vannak jó pénzért, az a bosszantó hogy ilyen kis egyszerű emberek mint én megmondták a kezdetekkor hogy a 2 perc várakozás Szombathelyen nem lesz elég ( biztos van olyan aki ennek utána tud nézni hogy az elmúlt több mint 90 napban hányszor tudott a 919-es 2 perc várakozás után továbbindulni max ötször, de lehet túl optimista voltam), hogy naprakész is legyek ma 8 perc várakozás után indult tovább, és ezek tények!
Egyébként nem sokkal jobb a helyzet a 916-os Győri indulásával kapcsolatban mert ott is kevés a 3 perc a " kamu IC" szerelvény leakasztása miatt!
Az a helyzet hogy nagy tudású menetrendszerkesztő csinálta meg a 919-es menetrendjét hogy 2 perc Szombathelyen elég a személyzet cserére illetve átjelentkezésre a másik hálózatra!
De április 07.-töl változni fog a helyzet mert Szombathelyre elöbb érkezik és lesz neki 5 perc várakozási ideje, így azért kicsit jobban hangzik a dolog, és még annyi változás lesz hogy Répcelakon is meg fog állni!
Akkor ez alátámasztja, amit HBweb hu topiktárs leírt, valamint az én emlékeimet is. Akkoriban a BDV-motorvonatokban szürke bőrülések voltak, a 100-as Bmx-ben pedig (jó kemény) szövetülések. Ilyenek kerültek 1. osztályúként az igazi 1. oszt. kocsik forgalomba helyezéséig az általam említett változtatásokkal a Szeged - miskolci gyorsokba.
100-as Bmx azok a BDV mellékkocsijaihoz teljesen hasonló de műszakilag eltérő kocsik amelyekhez csak 2 db BVhmot készült el a két hozzá való mellékkocsival.
Kénytelen vagyok bevallani, nem tudom pontosan mi értendő a 100-as Bmx alatt, nem vagyok a személykocsik szakértője. Lehet, hogy "sima" motormellék-kocsik voltak. Évszámot sem tudok, sem fotót nem tudok bizonyítékként mutatni. De tisztán emlékszem arra, amit leírtam.
Erre én is emlékszem. Itt arról van szó kissé veretes fogalmazásban, hogy amikor a Miskolc/Budapest - Szeged gyorsvonatot a Bdv 017 - 020 motorvonatokra bízták, kezdetben a szerelvényekben 2. osztályú kocsik jártak első osztályúként. A kocsik oldalára 2 helyére 1 számjegy került, a felső sárga csíkot pedig nem festették fel. Azért volt ez így, mert az 1. osztályú kocsik nem készültek el időre.