Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 2019.03.31 0 1 34933

Győr-Celldömölköt írtam alább, hogy ott járnak még a Schlierenek csörgővel. Arra a Flirtök egyelőre nem jelentenek veszélyt :) A Sopron-Győr elég nyilvánvaló, hogy a schlierenes vonatokat ki fogják váltani a Flirtök.  

Előzmény: Aln 663 1189 (34929)
juxx Creative Commons License 2019.03.31 0 1 34932

Köszönöm a részletezést!

 

Iker Jenbacher

"Három iker használatban" az elkékülteket (MÁV-Startnak bérbeadandókat) beleértve, vagy azon felül?

1 Kőszegre, világos

1 tartalék (ha a kékeken kívül van 3)

1 ??? (ha a kékeken kívül van 3)

 

Szóló Jenbacher

1 kell Pozsony-Hegyeshalomra. -> ez nem váltható ki Flirttel.

 

4 darabnyi igényt számoltam Szombathely-Hegyeshalom viszonylaton -

--> Elvileg ezek kiválthatók Flirttel.

? Hova mennek Jenbacherek még? Nagykanizsa felé?

 

 

Amennyiben a 3 iker üzemel és csak egyre van szükség Kőszegre, valamint ha a csornai ágat Flirttel kiváltják, akkor mégsem akkora nagy eretnekség 2 iker vagy 1 iker+2 szóló beforgatása a Győr-Celldömölkre. Ha a 3 ikerben benne van a két elkékült, akkor persze más a helyzet, akkor max egy vonatot lehetne két szólóval kiadni, amihez azért lehet ellenérveket találni. 

 

 

 

 

Előzmény: haha 1970 (34931)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.30 0 1 34931

Szerintem iker motorvonat három van használatban a hatból, ugye kettő már mávos színekben pompázik és a "verebek azt csiripelik" hogy nyáron a 11-es vonalon fognak járni a "Büzmot" helyett! Szolóbol meg ugye elméletileg volt kilenc darab amelyek közül kettő már a Kárpát vasútnál van és mérőkocsit cibálnak! Szerintem 4-5 lehet használható, de ugye ez naponta változik az ágyon karbantartás miatt! Egyébként anno arról volt szó hogy áprilistól az összes Flirt szolgálatba áll és azok fognak közlekedni csak, kivétel a Kőszegi vonal ott marad az iker motorvonat!

Előzmény: juxx (34927)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2019.03.30 -1 0 34930

PANTOGRÁFOSAT!

 

Tudna valaki a Ludmilláról egy gépkönyvet az e-mail címemre átküldeni!

 

Az E-mail címem publikus!

 

Vagy esetleg az elektronikus elérhetőségét a világhálón megadni?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv

 

gertam

 

Aln 663 1189 Creative Commons License 2019.03.30 0 1 34929

Nagyon hamarosan már nem lesznek Schlierenek Sopron és Győr között, folyamatosan állnak forgalomba az "új" Flirtek. 

Előzmény: juxx (34925)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2019.03.30 0 1 34928

Mivel járnának Hodosra? :-) 

Előzmény: Tuning1991 (34924)
juxx Creative Commons License 2019.03.30 0 0 34927
Hány darabot tart üzemben (van főviszgája stb.) a GySEV belőle? Mely vonalakra hányat kellene kiadni?
Szóval: nem viccnek szántam, de ha nem jön ki a matek, elfogadom.
Előzmény: haha 1970 (34926)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 34926

"..Győr felé Jenbachereket vinne Schlierenek helyett.."

Ezt ugye viccnek gondoltad, miután olyan szinten hiány van belőlük hogy Csornára ahová kotta szerint motorvonat járna oda is gyakran Schlieren szerelvény megy!

Előzmény: juxx (34925)
juxx Creative Commons License 2019.03.30 0 1 34925

Jelenleg Veszprém-Budapest felé közlekedő gyorsvonatokat is visznek GySEV Szilik MÁV-Start Halbikkal. Illetve Celldömölk-Győr között is járnak Schlierenek MÁV-Start csörgővel. Feltételezem, hogy ezek kocsi- és mozdonykilométer-kiegyenlítés jelleggel közlekednek.

 

Gondolom (remélem) nem a kabátot varrjuk a gombhoz, és azzal kilométerkigyenlítenek, amiből többlet van. Ha másból lesz többlet, mással fognak.

 

Magánvéleményem: nekem tetszene, ha Győr felé a GySEV zöld-sárga Jenbachereket vinne a Schlierenek helyett (tudom, az ál-MÁV-GYSEV-ek jönnek, azok mellé gondoltam a többi vonatra).

De azt is el tudom képzelni, hogy az új Flirtökkel is résztvesznek a kompenzációban.

Amit nem hiszek, hogy villanygépet leállítanának. Tehervonatok is vannak még, meg V43-as kilométerkiegyenlítésre kiválóan alkalmas. Cserébe azért jópár IC-t visznek nem MÁV-Start gépek. 

 

 

 

Előzmény: Tuning1991 (34924)
Tuning1991 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 34924

Sziasztok! Olvastam, hogy hamarosan forgalomba áll az összes Flirt és ezáltal a Schlierenek fővizsgáját már nem is újítják meg. Mozdony fronton milyen változás várható? V43-asokra lesz még szükség? 

haha 1970 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34923

Teljesen igazad van, elöször mindenki arra gondolt mivel "munkásvonat" ezért nem lesz elég a 2 perc ( nem 3-ról van szó tudod ez 50%-al több mint a hivatalos) 😉, de az utascsere lebonyolodik 2 perc alatt! Problémát a személyzet váltás illetve mint írtam a mozdony átállásra másik rendszerre! Mivel nem vagyok müszaki szakember nem tudom pontosan gyakorlatban hogy van ez, annyit tudok amit a mv-ök mondtak hogy ha nem állítják le elöbb a "motort" akkor minimum 4-5 percre szükség van hogy indulni tudjon tovább a vonat! Biztos vannak itt olyan szakemberek akik ezt pontosan le tudják írni  gyakorlatban hogy müködik!

Előzmény: gmarc (34921)
bakter72 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34922

Igen! Papíron nem lehet vasutazni,vagy ha mégis akkor ez lesz belőle. Kimegy egy ember stopperral a kezében és pontosan leméri ,hogy mennyi idő egy összezárás,utascsere helyjegyes IC-nél vagy egy IC bontás. Oszt ezzel a mért idővel már lehet számolni.

Amúgy a múlt nyáron a vonatára rájárni akaró pécsi gyors gépére még kiküldték a leakasztott villanygépet,ráadásnak meg egy motort,oszt mire azok elvánszorogtak előle már meg is lett a 10 perc késés indulóban. Na ez is technológia! 

Előzmény: haha 1970 (34918)
gmarc Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34921

Hegyeshalomban is 3 perc van adva a kilépő vonatoknak, és elég szokott lenni. Szombathelyen a gond az utascserével volt, ha jól tudom, mivel teljesen kicserélődik az utasmennyiség, ami nem fér bele a 3 percbe.

Előzmény: haha 1970 (34920)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34920

Téma lezárásaként, ne általánosságban  beszéljünk, vegyük a konkrét esetet: menetrendszerkesztő tudja hogy a 2 perc  max csak abban az esetben elég ha Szentgotthárd felöl érkező vonat mozdonyvezetője leállítja a gépet a 2-es toronynál és úgy gurul be az állomásra hogy a rendszer ki illetve az új rendszerre be tudjon jelentkezni illetve a személyzet váltás is lebonyolodjon!

Ezt azért te sem gondolod komolyan, mert ez itt Szombathelyen egy speciális helyzet!

Előzmény: gmarc (34919)
gmarc Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34919

A menetrendszerkesztő pont, hogy fel szokta hívni a figyelmet a problémás pontokra, de van az úgy, elég gyakran, hogy a megrendelő köti az ebet a karóhoz... Aztán amikor kiderül, hogy nem működik, akkor jön a módosítás.

Előzmény: haha 1970 (34917)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 34918

Egyébként lehet csürni-csavarni hogy ki a hunyó mert ugye felelös az természetesen nincs! Mondom az a felháborító hogy tanult okos szakemberek ezek!

Neved alapján bennfentes vagy akkor tisztában kell lenned a helyi adottságokkal, miért nem müködik a dolog!

Előzmény: bakter72 (34916)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34917

Akkor a megrendelő a fogalmatlan, ami ugye be is bizonyosodott mert változás lesz!

Csak tudod ott elméletileg szakemberek vannak jó pénzért, az a bosszantó hogy ilyen kis egyszerű emberek mint én megmondták a kezdetekkor hogy a 2 perc várakozás Szombathelyen nem lesz  elég ( biztos van olyan aki ennek utána tud nézni hogy az elmúlt több mint 90 napban hányszor tudott a 919-es 2 perc várakozás után továbbindulni max ötször, de lehet túl optimista voltam), hogy naprakész is legyek ma 8 perc várakozás után indult tovább, és ezek tények!

Egyébként nem sokkal jobb a helyzet a 916-os Győri indulásával kapcsolatban mert ott is kevés a 3 perc a " kamu IC" szerelvény leakasztása miatt!

Előzmény: gmarc (34915)
bakter72 Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 34916

Na akkor a fenti hsz-ból látszik,hogy nem a menetrend szerkesztő az aki a karácsonyfa alatt látott vonatot.

Előzmény: KVZOLI (34914)
gmarc Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34915

Ha a megrendelő úgy kéri, hogy 2 perc legyen a megállás, akkor a "nagytudású" menetrendszerkesztő annyit szerkeszt...

Előzmény: haha 1970 (34912)
KVZOLI Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 34914

Meg nem felejtsd el,ezek a menetrendszerkesztők mikor láttak vonatot?

Valamikor 30 évvel ezelőtt a karácsonyfa alatt.

Előzmény: haha 1970 (34912)
KVZOLI Creative Commons License 2019.03.26 0 0 34913

Olvastam az 1-es pótlékban.De az nem április 1-től lesz?

Előzmény: haha 1970 (34912)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 34912

Az a helyzet hogy nagy tudású menetrendszerkesztő csinálta meg a 919-es menetrendjét hogy 2 perc Szombathelyen elég a személyzet cserére illetve átjelentkezésre a másik hálózatra!

De április 07.-töl változni fog a helyzet mert Szombathelyre elöbb érkezik és lesz neki 5 perc várakozási ideje, így azért kicsit jobban hangzik a dolog, és még annyi változás lesz hogy Répcelakon is meg fog állni!

Előzmény: KVZOLI (34911)
KVZOLI Creative Commons License 2019.03.25 0 0 34911

Megpróbálom,de nem ígérek előre semmit.

De én is kérdezek.

Hogy a jó büdös fenébe van az,hogy a sztárolt vonatotok Szombathely-Csorna-Győr között sose pontos?

Pénteken is összebarmolta a fél 8-as reggeli forgalmát.

Agyonverte a 9939-est,mögötte a 939-et,szembe a 9922-est,meg a 9917-est.

Menetrendváltás óta,jó,ha 3-szor volt pontos,úgy-ahogy.

Előzmény: haha 1970 (34910)
haha 1970 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 34910

Szia segítséget szeretnék kérni, légyszi próbáld megtudni hogy a május 31.-én induló "zarándokvonat" milyen kocsikkal van tervezve!

Előzmény: KVZOLI (34900)
HBweb hu Creative Commons License 2019.03.18 0 0 34909

Személyes élmény.

Előzmény: 1047 005-2 (34903)
Tastam Creative Commons License 2019.03.14 0 0 34908

 Akkor ez alátámasztja, amit HBweb hu topiktárs leírt, valamint az én emlékeimet is. Akkoriban a BDV-motorvonatokban szürke bőrülések voltak, a 100-as Bmx-ben pedig (jó kemény) szövetülések. Ilyenek kerültek 1. osztályúként az igazi 1. oszt. kocsik forgalomba helyezéséig az általam említett változtatásokkal a Szeged - miskolci gyorsokba.

Előzmény: C50 (34907)
C50 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 34907

100-as Bmx azok a BDV mellékkocsijaihoz teljesen hasonló de műszakilag eltérő kocsik amelyekhez csak 2 db BVhmot készült el a két hozzá való mellékkocsival. 

http://vasutikocsi.hu/bdv/50552105136-5_Bmx~1.jpg

Előzmény: Tastam (34906)
Tastam Creative Commons License 2019.03.13 0 0 34906

 Kénytelen vagyok bevallani, nem tudom pontosan mi értendő a 100-as Bmx alatt, nem vagyok a személykocsik szakértője. Lehet, hogy "sima" motormellék-kocsik voltak. Évszámot sem tudok, sem fotót nem tudok bizonyítékként mutatni. De tisztán emlékszem arra, amit leírtam.

Előzmény: 1047 005-2 (34905)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 34905

Ez egyre érdekesebb.Az említett BDV-kbe nem raktak szerintem 100-as Bmx-eket.

 

A kocsik '92 szeptembere óta jártak a szegedi gyorsokban V43 vontatással.(Ha jól emlékszem 3-asával egy egységként.)

Előzmény: Tastam (34904)
Tastam Creative Commons License 2019.03.13 0 0 34904

 Erre én is emlékszem. Itt arról van szó kissé veretes fogalmazásban, hogy amikor a Miskolc/Budapest - Szeged gyorsvonatot a Bdv 017 - 020 motorvonatokra bízták, kezdetben a szerelvényekben 2. osztályú kocsik jártak első osztályúként. A kocsik oldalára 2 helyére 1 számjegy került, a felső sárga csíkot pedig nem festették fel. Azért volt ez így, mert az 1. osztályú kocsik nem készültek el időre.

Előzmény: 1047 005-2 (34903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!