Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Engedjetek megy egy pici adalékot az 1164 ť 332-es átalakuláshoz: épp Sopronban nyaraltam, amikor szóltak, hogy érkezik az új szilijük. Szerintem ez róla az utolsó MÁV-os kép: http://hbweb.hu/fg/fg020431/html/kep1143.htm
Kezdésnek így kapásból javaslom ezt és ezt elolvasni. Egy nagyon jellegzetes kép pl. ez, mivel mind mozdony, mind kocsi van rajta, a V43 325 a jellegzetes fakult és foltozott festéssel.
A GySEV sárgáját illetően elég nagy az egyetértés abban, hogy a zöld párja a RAL 1023 Verkehrsgelb, magyarul sárga.
Ellenben a kék-sárga világban mintha a világ nem lenne annyira egyértelmű. A képek nagy részén a sziliken egyértelműen észrevehető, hogy az 1023-as, főleg abban az időben, amikor már voltak zöld-sárga kocsik, és előtte egy viszonylag friss fővizsgás V43-as volt (pl. 2000-es évek határán)
De mi volt a helyzet a vagonokkal?
Mi volt a helyzet a V43-asokkal abban az időben, amikor azok a GySEV-hez kerültek?
Állítólag a sárga csíkot a legelejétől 3 darab V43-as viselte, a többi V43-as egy ideig megmaradt MÁV-os festésben, ennek megfelelően a homlokán a sárga 1017 sáfránysárga vala. Ami viszont már sárga csíkkal és paralelogrammával jött át, az milyen színű volt? 1017 vagy 1023?
Állítólag a Bh(v) kocsikat még Dunakeszin festették sárga csíkosra. Nos, én akárhogy nézem, irtó nehezen tudom felfedezni a Bh-kon a 1023-as sárga színt, valahogy sokkal jobban emlékeztet a 1017-re. Létezik az, hogy Dunakesziben a raktáron lévő 1017-es kódnak megfelelő sárgával (MÁV-sárgával) locsolkodtak abban az időben? Vagy esetleg valami átmeneti színnel?
Ismertek olyan képeket Bh kocsikról, amelyekről tényleg sír, hogy az bizony 1023 és nem 1017?
Ismertek olyan V43-as képeket, amelyek bizonyíthatnák, hogy voltak V43-asok, melyeket 1017 sáfránysárga csíkkal festettek eredetileg vagy át?
mivel Porpác kezdőpontján bő 1 éve nem lehet állítani a nagysugarú kitérőket, lehet meggyőzték őket, hogy mégis menjenek zalaszentiváni körbejárással...ami a metrans-nak olcsóbb, a gysev-nek meg pont több bevétel...:)
De a különös az, hogy nem tizenéves kölykök, hanem 30 éves férfiak firkáltak. Tehát nem a szüleiktől fognak sallert kapni, hanem a munkahelyen a főnöktől vagy otthon az asszonytól!
9826, 9838 mindkettő olyan, hogy nincs értelme miért bemennie, hacsak nincsen oda utazó ember Szombathelyről. (Ha van valaki Szombathely felől, az meg 99%, hogy vasutas dolgozó. Nem tudom, hány ilyen lehet.)
A baj az, hogy van az Iván elág és ZEG elág közti szakasz egyvágányos, így sok vonat fog állni a deltában, célszerű lenne egy kétvágányos szakaszt építeni erre a pár km-re, nagysebességű kitérőkkel. Mert eddig a terhes Ivánban várt, most meg várhat a deltában, és közben meg jöhet egy másik vonat szembe, az meg kerülhet Iván fele. Vagy ha spórolnak, és nem építenek végig vágányt, akkor újra kéne építeni Pózvát, forgalmi kitérőként. Ivánból vagy Egerszeről lehetne távkezelni. Nagy a forgalom ahhoz, hogy gördülékennyé legyen téve.
Helyi utasok: Egerszegről jönnek, nekik van más vonat is.
Átszállók: Mivel vannak egyenesen végigmenők (Szhely-Pécs), ezért nincs mindig szükség csatlakozás biztosítására. Na meg nincs is mindig csatlakozó vonat!
Van pár vonat, aminél elég lenne egy alsó megálló, ami sajnos nem szerepel a tervben! :(
közvetlenül=deltán át (mert átszállás nélkül most is van)
Ivánból meg inkább Egerszegre utaznak, nekik meg ott a boba fele menő személy. Vasvárról Ivánba meg szerintem eléggé jelentéktelen az utassszám. Álljon meg inkább Gősfán! Oda a busz gazdaságtalan, és hétvégén alig van, vonattal sokkal jobban kiszolgálható lenne. Bár rákeresve meglepően sok busz van hétköznap, de ezek egy része átszállós, vagy kerülőúton megy. A lakosságszámot elnézve nem hinném, hogy túl gazdaságos lenne. Ca. 300 ember lakik ott összesen.
Jó lenne egy ilyen menetrend is, hogy Egerszegről közvetlenül menne a személy Szombathelyre. Csatlakozás? Hová? Felsőrajkra és Boba fele Szintén Egerszegről indul a vonat. Amikor meg pécsi megy, akkor meg budapesti is megy, azokban az órákban maradhatna a pók Ivánban.
Nem lehetséges hogy szentivánt nem fogják érinteni a személyek? Igazából utasforgalmilag nem indokolt bemenni nekik oda,menetidőben meg kb10 perc nyerhetö ezáltal!
Eredményt hirdettek a zalaszentiváni delta tervezésére kiírt pályázaton.Az Utiber nyert. A kiírásban többek közt a ziváni biztbert kell átalakítani.Ez számomra azért vicces,mert az meg mávos.Viszont új megálló kialakítását nem látom,ezek szerint a személyek továbbra is bemennek majd Zivánba.