Tetszik, vagy sem, mégis jó a segítség a bajban. :-) Városi tömegközlekedési vállalatok segélyautóiról keresek fotókat, linkeket. A fórum forgalmát tekintve, lehet, célszerűbb lenne a publikus drótgalamb-címemre ( alabal2.0 [a] gmail pötty com) küldeni. Szívesen várom eme témával kapcsolatos üzeneteket. Szívességeteket előre is köszönöm! Üdv,
Jövő vasárnap, szeptember 25.-én a "Műemlékek napja" című rendezvény alkalmából többek között 10:00-től16:30-ig három kétkocsis, ingyenesen igénybe vehető nosztalgiaszerelvény közlekedik a következő útvonalon:
Schlachthausgasse (közlekedési múzeum) – 18-as – Quartier Belvedere – D – Schwarzenbergplatz – Karlsplatz – Schwarzenbergplatz – Ring-kör a belső vágányon (az óramutató járása szerinti irányban) – Schwarzenbergplatz – 71-es – Quartier Belvedere – 18-as – Schlachthausgasse (közlekedési múzeum).
A WTM (Wiener Tramwaymuseum) egyesület nosztalgiavillamosai 30 percenként követik egymást, a pontos menetrend itt található: http://tram.at/tag-des-denkmals/
Ezen kívül a bécstől 20-30 percnyi távolságban fekvő Traiskirchenben ezen a napon kivételesen látogatható a WTM tárolócsarnoka 12 és 16 óra között, ahol 27 bécsből kivitt múzeumi ill. muzeális céllal megőrzött villamoskocsit tárolnak és restaurálnak (a bécsi hálózaton uralkodó helyhiány miatt). A villamosok a bécsi múzeummal ellentétesen belül is megtekinthetőek, a látogatók a menetkapcsolókat is kipróbálhatják.
Sziasztok! Egy magyar nyugdijasnak mennyibe kerül a havi bérlet a Bécsi tömegközlekedésekre.69 éves nagymamáról van szó. Előre is köszönöm a segítséget.
Szeptember 27.-én Bécsben nagy tömegközlekedési ünnepség lesz a bécsi villamos meglétének 150. évfordulója alkalmából. Többek között egy hatalmas járműparádét rendeznek a Ringen, összesen 78 jármű fog részt venni pótkocsikat is beleszámítva (főleg villamosok, de néhány busz, WLB és két U6-os metrószerelvény is). Rengeteg olyan jármű fog utcára kerülni, aminek szinte soha sincs ehhez lehetősége: Pld. ló"villamos", gőz"villamos", C1, ... Ezenkívül aznap a metrómegállóknál ki lesz adva ingyenes ünnepi jegy, ami korlátlan utazásra jogosít Bécsben 8:00 és 22:00 között.
A Lokalbahnnál bemondják, hogy hol a városhatár. Amúgy Vösendorf Siebenhirten.
Ha hétköznap (azaz hétfőtől szombatig) utazol, kivéve az ünnepeket, akkor reggel 8-20 óráig a napijegy helyett a bevásárlójegy (Einkaufskarte is használható.)
Igen, beletartozik. :) Csukló szerintem azt akarja mondani a hozzászólásával, hogy az összes metró- és villamosmegálló a 100-as zónán belül van (és ez így igaz). Csak a WLB-vel (Baden-i HÉV) vigyázz, mert az bizony kimegy a 100-as zónából.
Az eurolinesnál a bécsi buszjegy mellé lehet venni VOR 100 napijegyet, ami ugye elvileg a 100-as körzetbe jó. Kérdés: az U4 Schönbrunn megállója még bele tartozik ebbe a zónába?
Tudom, hogy kevés köze van, de így legalább gazdaságosabb lett a metróüzem, így pont jól jött ez a lépés. Ugyanis a külső szakaszokon eléggé üres volt a metró.
A díjcsökkentés valóban növelte a kihasználtságot, de minden üzemi ágban, nem csak a metrón. De a metróépítéshez annak kevés köze van – a díjcsökkentést a Zöldeknek (LMP-szerű politikai párt, a bécsi önkormányzatban 2010 óta a szociáldemokrata párttal koalícióban kormányoz) köszönhetjük.
Na ja, ott is megy a vita, hogy kell-e ennyi metró. De a díjcsökkentés növeli a kihasználtságot, vagy pont fordítva, és azért volt díjcsökkentés, hogy megteljen a metró?
Akkor nem utaztál eleget tömegben :). Az ULF sokkal fullasztóbb tud lenni, mint a Combino itthon. Ajálnok egy két kis tripet mondjuk a 6-os favoriteni szakaszára csúcsban.
De ez most már nem biztos, hogy így van! Ugyanis a díjcsökkentés hatására jelentős mértékben nőtt az utasszám, és nem hinném, hogy csúcsban akkora kapacitásnövelés lett volna, mint amennyivel több az utas.
Jó, hát én nagy forgalmú, valóban tömegeket mozgató vonalakon használtam, s sosem éreztem azt, amit a Combinóban, hogy konkrétan megfulladok a tömegben. Ehhez mondjuk lehet, hogy a WL 1,5-szer annyi ULF-ot kell, hogy biztosítson, mint a BKV Combinót, de épp a tömegek elszállításakor mutatkozik meg a különbség: nem érzem magam marhavagonban.
Kényelmes, aha, a használhatatlanul szűk csuklóalagutakkal, melyekkel tele van a kocsi, a belső terével, ahol álló utasként szinte sehol nem lehet kényelmesen megmaradni, anélkül, hogy ne lökjék fel az embert. Na és persze a futástulajdonságok, amelyeknél szintén messze elmarad a combinótól. Nem hiába ment az utólagos toldozgatás-foldozgatás az ülőhelyek kiszedésével, ami szépen mutatja, mennyire használhatatlan az egész.