Keresés

Részletes keresés

Gintaras as Creative Commons License 2022.03.19 0 0 1000

Austria , Vienna tram 2019

https://www.youtube.com/watch?v=meKbOGfnlu0

 

Austria , Vienna U-Bahn 2019

https://www.youtube.com/watch?v=dvdukqXSIzY

wiesel Creative Commons License 2021.04.17 0 0 999

Üdv a Fórumnak!

Tetszik, vagy sem, mégis jó a segítség a bajban. :-)
Városi tömegközlekedési vállalatok segélyautóiról keresek fotókat, linkeket. A fórum forgalmát tekintve, lehet, célszerűbb lenne a publikus drótgalamb-címemre ( alabal2.0 [a] gmail pötty com) küldeni. Szívesen várom eme témával kapcsolatos üzeneteket.
Szívességeteket előre is köszönöm! Üdv,

wiesel

benkda01 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 998

December 18.-ig hétvégenként és 8.-án karácsonyi Manner-nosztalgiavillamos járja körül a Ring-et.

 

Az utazás ingyenes, a szerelvényen Manner-kóstolókat osztogatnak.

 

Menetrend és vonaltérkép lent:

 

 

 

eMPet Creative Commons License 2016.10.07 0 1 997

Traiskirchen és utána a mödlingi múzeum is élmény volt. :-)

Előzmény: benkda01 (996)
benkda01 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 996

Jövő vasárnap, szeptember 25.-én a "Műemlékek napja" című rendezvény alkalmából többek között 10:00-től 16:30-ig három kétkocsis, ingyenesen igénybe vehető nosztalgiaszerelvény közlekedik a következő útvonalon:


Schlachthausgasse (közlekedési múzeum) – 18-as – Quartier Belvedere – D – Schwarzenbergplatz – Karlsplatz – Schwarzenbergplatz – Ring-kör a belső vágányon (az óramutató járása szerinti irányban) – Schwarzenbergplatz – 71-es – Quartier Belvedere – 18-as – Schlachthausgasse (közlekedési múzeum).


A WTM (Wiener Tramwaymuseum) egyesület nosztalgiavillamosai 30 percenként követik egymást, a pontos menetrend itt található: http://tram.at/tag-des-denkmals/


A szerelvények a következő összeállításban közlekednek majd: 1 + 5311, 2423 + 3940 és 4077 + 5358 (képek itt: http://tram.at/vienna-by-tram/betriebsfahrzeuge/).


Ezen kívül a bécstől 20-30 percnyi távolságban fekvő Traiskirchenben ezen a napon kivételesen látogatható a WTM tárolócsarnoka 12 és 16 óra között, ahol 27 bécsből kivitt múzeumi ill. muzeális céllal megőrzött villamoskocsit tárolnak és restaurálnak (a bécsi hálózaton uralkodó helyhiány miatt). A villamosok a bécsi múzeummal ellentétesen belül is megtekinthetőek, a látogatók a menetkapcsolókat is kipróbálhatják.

A csarnok címe: Traiskirchen, Alois-Lutter-Straße 33. http://tram.at/tag-des-denkmals/

v_peti Creative Commons License 2016.07.03 0 0 995

Átalakul a VOR júlus 6-tól!

benkda01 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 994

48.20 €, azaz kb. 15000 Ft.

Előzmény: Tóth Vivien (993)
Tóth Vivien Creative Commons License 2015.10.11 0 0 993

Sziasztok! Egy magyar nyugdijasnak mennyibe kerül a havi bérlet a Bécsi tömegközlekedésekre.69 éves nagymamáról van szó. Előre is köszönöm a segítséget.

csuklo Creative Commons License 2015.09.21 0 0 992

Pénteken mentünk Prágába minden gond nélkül a Metropollal......
A Pozsonyi irány járhatónak tűnik nekem, igaz mi autóval megyünk :)

 

Előzmény: eMPet (991)
eMPet Creative Commons License 2015.09.14 0 0 991

Én is erősen gondolkodom azon, hogy kimegyek. Csak hát a vasút és a tömegek kezelése okozhat gondot.

Lehet Sopron felé is menni, meg Pozsony felé, mindkettő drágább, de talán nem annyira rizikós.

 

Pozsonyban 14€ egy bécsi retúr, akár Marcheggen, akár Bruckon át.

Előzmény: csuklo (990)
csuklo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 990

Köszönöm, akkor remélem ki érek a reggeli vonattal (annyit csak nem késik)....

Előzmény: benkda01 (989)
benkda01 Creative Commons License 2015.09.02 0 0 989

Igen, várhatóan 13:00-kor.

Előzmény: csuklo (988)
csuklo Creative Commons License 2015.09.02 0 0 988

Lehet tudni, hogy mikor is kezdődik a felvonulás?

Előzmény: benkda01 (986)
csuklo Creative Commons License 2015.08.31 0 0 987
Előzmény: benkda01 (986)
benkda01 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 986

Szeptember 27.-én Bécsben nagy tömegközlekedési ünnepség lesz a bécsi villamos meglétének 150. évfordulója alkalmából. Többek között egy hatalmas járműparádét rendeznek a Ringen, összesen 78 jármű fog részt venni pótkocsikat is beleszámítva (főleg villamosok, de néhány busz, WLB és két U6-os metrószerelvény is). Rengeteg olyan jármű fog utcára kerülni, aminek szinte soha sincs ehhez lehetősége: Pld. ló"villamos", gőz"villamos", C1, ...  Ezenkívül aznap a metrómegállóknál ki lesz adva ingyenes ünnepi jegy, ami korlátlan utazásra jogosít Bécsben 8:00 és 22:00 között.

v_peti Creative Commons License 2015.03.17 0 0 985

A Lokalbahnnál bemondják, hogy hol a városhatár. Amúgy Vösendorf Siebenhirten.

 

Ha hétköznap (azaz hétfőtől szombatig) utazol, kivéve az ünnepeket, akkor reggel 8-20 óráig a napijegy helyett a bevásárlójegy (Einkaufskarte is használható.)

 

http://www.wienerlinien.at/eportal2/ep/channelView.do/pageTypeId/66526/channelId/-47259

 

Előzmény: benkda01 (984)
benkda01 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 984

Igen, beletartozik. :)  Csukló szerintem azt akarja mondani a hozzászólásával, hogy az összes metró- és villamosmegálló a 100-as zónán belül van (és ez így igaz). Csak a WLB-vel (Baden-i HÉV) vigyázz, mert az bizony kimegy a 100-as zónából.

Előzmény: pmofficer (982)
csuklo Creative Commons License 2015.03.16 0 0 983

Hali!

 

Villamossal (Straßenbahn) és metróval (U-bahn) nem lehet kimenni a 100-as zónából mert az gyakorlatilag Bécs közigazgatási határa!

Előzmény: pmofficer (982)
pmofficer Creative Commons License 2015.03.16 0 0 982

Sziasztok!

 

Az eurolinesnál a bécsi buszjegy mellé lehet venni VOR 100 napijegyet, ami ugye elvileg a 100-as körzetbe jó. Kérdés: az U4 Schönbrunn megállója még bele tartozik ebbe a zónába?

Köszönöm!

v_peti Creative Commons License 2015.01.24 0 0 981

Tudom, hogy kevés köze van, de így legalább gazdaságosabb lett a metróüzem, így pont jól jött ez a lépés. Ugyanis a külső szakaszokon eléggé üres volt a metró.

Előzmény: benkda01 (980)
benkda01 Creative Commons License 2015.01.24 0 0 980

A díjcsökkentés valóban növelte a kihasználtságot, de minden üzemi ágban, nem csak a metrón. De a metróépítéshez annak kevés köze van – a díjcsökkentést a Zöldeknek (LMP-szerű politikai párt, a bécsi önkormányzatban 2010 óta a szociáldemokrata párttal koalícióban kormányoz) köszönhetjük.

Előzmény: v_peti (979)
v_peti Creative Commons License 2015.01.23 0 0 979

Na ja, ott is megy a vita, hogy kell-e ennyi metró. De a díjcsökkentés növeli a kihasználtságot, vagy pont fordítva, és azért volt díjcsökkentés, hogy megteljen a metró?

Előzmény: benkda01 (978)
benkda01 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 978

Sajnos.

Előzmény: v_peti (977)
v_peti Creative Commons License 2015.01.17 0 0 977

A metró viszont fokozatosan épülget. A 2-est befejezték, most az 1-es van soron, utána meg az 5-ös fog jönni.

Előzmény: FKU-911 (976)
FKU-911 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 976

6, 31, 43.... ezeken a vonalakon szinte elviselhetetlen az ULF csúcsidőben.

Előzmény: Racilaci (973)
mk4047 Creative Commons License 2014.12.05 0 0 975

Akkor nem utaztál eleget tömegben :). Az ULF sokkal fullasztóbb tud lenni, mint a Combino itthon. Ajálnok egy két kis tripet mondjuk a 6-os favoriteni szakaszára csúcsban.

Előzmény: Racilaci (973)
v_peti Creative Commons License 2014.12.05 0 0 974

De ez most már nem biztos, hogy így van! Ugyanis a díjcsökkentés hatására jelentős mértékben nőtt az utasszám, és nem hinném, hogy csúcsban akkora kapacitásnövelés lett volna, mint amennyivel több az utas.

Előzmény: Racilaci (973)
Racilaci Creative Commons License 2014.12.02 0 0 973

Jó, hát én nagy forgalmú, valóban tömegeket mozgató vonalakon használtam, s sosem éreztem azt, amit a Combinóban, hogy konkrétan megfulladok a tömegben. Ehhez mondjuk lehet, hogy a WL 1,5-szer annyi ULF-ot kell, hogy biztosítson, mint a BKV Combinót, de épp a tömegek elszállításakor mutatkozik meg a különbség: nem érzem magam marhavagonban. 

Előzmény: mk4047 (971)
Gulper Creative Commons License 2014.12.02 0 0 972

"... szűk csuklóalagutak ..."

Az tényleg szűk. Pedig Pesten az ember megszokja, hogy ott lehet legkényelmesebben állni a Combinóban :))

Előzmény: mk4047 (971)
mk4047 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 971

Kényelmes, aha, a használhatatlanul szűk csuklóalagutakkal, melyekkel tele van a kocsi, a belső terével, ahol álló utasként szinte sehol nem lehet kényelmesen megmaradni, anélkül, hogy ne lökjék fel az embert. Na és persze a futástulajdonságok, amelyeknél szintén messze elmarad a combinótól. Nem hiába ment az utólagos toldozgatás-foldozgatás az ülőhelyek kiszedésével, ami szépen mutatja, mennyire használhatatlan az egész.

 

Előzmény: Racilaci (970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!