Sziasztok
Sajnos ezen a környéken is jópár(mellék) vonalat zártak be az elmúlt időben.Bár ezek mellékvonalak, de nyilván megérint, főleg a Nógrádi része, de már a 2009. December 3.i bezárások is.Döbbenet, hogy mennyire tarvágásokat csinálnak a témában
A Diósjenő -Vác vonal se lesz hosszú életű már szerintem, az az egy ami aktív még
Én tervezem januartól hogy egyszer bejárom a szakaszokat, a sínek mellett szerintem el tudnék menni.Nem nézné senki, hiszen egy árva lélek nincs ott.
Nem vagyok nagy vasúti ember, buszos voltam kiskoromtól, vagyok is.De amióta először 10-12 éve hallottam a Lovasberényi vonal bezárásáról, (ami 2006 tájban lehetett)onnan megérint a mellékvonalak bezárása.2007.marcius 4 én ,meg 2009.decemver 9én történt hasonló tömeges pusztítás.Egyáltalán nem biztos, hogy semelyik se volt kihasznált...
Nógrádban hiszen ez a topic témája, soha nem mellékvonalaztunk , ahová mentünk többnyire vagy busszal, vagy hatvan-tarjan vonalon utaztunk.Igy nincs személyes tapasztalatom az utasszámokat nézve.Mivel szegényebb vidéken lakunk, szerintem fontos lenne hogy megfelelő kiszolgálás legyen mind vonat, mind busz szempontból.Ha nincs kihasználva ok, nem érdemes fenntartani.De buszjáratot nem vettek ki ,pedig sok kiránduláskor tapasztalom hogy alig lézeng rajtuk 4 -5 ember.Annak kell megfelelni amilyen a helyzet.
Ti jobban tudjátok,de a vonat mellékvonalai jelentős kisebbségi helyzeten van az országban,mint a falusi busz.Jóval könnyebben szüntetik meg mint a buszt.
Ha néha átcsusszant országosba bocsánat.
Bejárom a szakaszt, nógrádban.