Ne legyen igazam, majd debreceni mintára létrehoz a város egy busztársaságot, vesznek hitelből jól túlárazott lerohadt buszokat pécsi mintára, vagy pályáztatnak valami fideszes céget, megfelezve a a vonalakat és a járatszámokat.
Nagy bajban van Szolnok, a Volán 1,8 milliárdot követel peres úton a városon
Közel 1,8 milliárdos Volán-adósságot görget maga előtt Szolnok. A közlekedési társaságnak elege lett a helyzetből, és peres úton próbálja érvényre juttatni a fizetési kötelezettséget.
A város fideszes vezetése a fejleményekről mélyen hallgat, helyette azt kommunikálja, hogy a város gazdasága milyen erős. Közben azonban fizetési nehézségekkel küzd.
A jelek szerint a Volánbusz nem hajlandó tovább „saját zsebből” finanszírozni Szolnok helyi közösségi közlekedésének fenntartását, s a szolnoki önkormányzat által, 2019 januárja és 2022 decembere között felhalmozott, mindösszesen 1,796 milliárdos elismert adósságot peres úton kívánja behajtani a szolgáltatás megrendelőjén, közölte a magyarbusz.info.
Mivel Szolnok a Volánbusz többszöri felszólítása ellenére sem rendezte a már lejárt tartozásait, ezért a társaság, hogy érvényt szerezzen követelésének, keresetlevelet nyújtott be a Szolnoki Törvényszéken.
Emléket állítottak az idén száz éves szolnoki helyi buszközlekedésnek
Egy évszázaddal ezelőtt, 1921-ben indult el a városi buszközlekedés Szolnokon.
Az első járat a vasútállomás és a megyeháza között szállította az utasokat. Pénteken a jubileum alkalmából szervezett ünnepségen leleplezték azt az elmúlt száz évnek emléket állító műalkotást, ami a Jubileum téren található Volán irányítási központ várótermében kapott helyet.
– Az elmúlt száz évben hihetetlen fejlődésen ment keresztül a szolnoki közösségi közlekedés – mondta ünnepi beszédében Szalay Ferenc polgármester.
– Ez idő alatt sokféle formában működött, de én azt az időszakot emelném ki, amikor Heves és Nógrád megyével kerültünk egy kalapba.
Az akkori vezérigazgató azt mondta, nagyon nehéz lesz a másik két megyét Jász-Nagykun-Szolnok szintjére felemelni, mert hogy olyan magas szinten állt a közösségi közlekedés Szolnokon.
Úgy gondolom, jelenleg is egy nagyon komoly szervezettségű és jelentős járműparkkal bíró rendszer a miénk
Meglépte a magyar megyeszékhely: szinte teljsen ingyenes lesz a tömegközlekedés minden helyinek
Egerben, Heves megye megyeszékhelyén január 1-től, egy jelképes, 1000 forintos összegért a helyi lakosok egész évben használhatják a tömegközlekedést.
A bejelentést Mirkóczki Ádám saját Facebook oldalán tette meg.
Mint mondja, hazánk megyeszékhelyei közül először Egerben valósul meg a gyakorlatilag ingyenes helyijárat közlekedés az egri lakosok számára.
A polgármester előterjesztését a városi közgyűlés is megszavazta, úgyhogy január elsejétől egy jelképes, 1 000 forintos összegért bármelyik helyi lakos egész évben ingyen használhatja a város buszait.
Az 1 000 forintos éves bérletár egyébként a tárgyalások során a Volán kérése volt.
A polgármester számításai szerint
egy egyedülálló felnőttnek 63 ezer forintnyi
egy egygyermekes család esetében 153 ezer forintot,
egy háromgyerekes család esetében 207 ezer forintot tudnak spórolni így a helyiek a bérleten.
Szolnok is követhetné, vajon a közgyűlés hogyan állna elő ilyen témával?
A Szolnoki Tv-ben hangzott el, hogy Szolnokon 44 vonalon szállítják a helyi járatok az utasokat. 2018-ban 250 Mf, 2019-ben 300 Mf kompenzációt kapott a társaság a várostól.
Ligeti József a Szolnoki Többség bizottsági elnöke elmondta, érdemes mérlegelni, egy többségi önkormányzati cég létrehozását, mely összefogná és irányítaná a városi tömegközlekedést.
Szükség lenne 50-60 db új buszok beszerzése.
Végezetül elmondta, hogy nagy kérdés, ezt az elképzelést a kormány mennyiben támogatná?
Február 26.-án 14óra 15 perckor Törökszentmiklósról Szolnokra utaztam és szeretnék köszönetet mondani a Volán társaságnak mert egy alkalmazotjuk,aki tiszafüredi buszsofőr, olyan lelkiismeretes volt hogy visszaadta a pénzemet amit elhagytam!Sajnos nagyon kevés ember van ilyen!Nem hogy becsületes,de a legtisztább a bussza!Mégegyszer nagyon köszönöm,hogy ilyen alkalmazottjuk van!
Azert az erdekes volt e hó elején azt hiszem ötöfike volt az első munkanap. 4 pénztár nyitva 1,5 óra volt a zarasig és a biztonsági őr meg az egyik pénztáros azt kántálta az uveg mögöl hogy kettő bezár majd 5 órakkor. Nem mondták melyik csak feladványkénz kettő.
Soronként állt ott 40 ember.
Az az állami szektor. Nem érdekes a vasarlo a vevő az az erdekes hogy megfeleljünk a szabályoknak.
"Döntés született arról is, hogy a város 62,5 millió forinttal egyenlíti ki (támogatja) a Jászkun Volán Zrt.-nek annak helyi közösségi közlekedéssel összefüggő 2011-es évi veszteségét.
Ugyanakkor az önkormányzat elvárja, hogy a szolgáltató társaság ezzel az összeggel csökkentse a 2012-es veszteségkiegyenlítési igényét.
Ez azzal is jár, illetve a képviselők meg is szavazták, hogy a Jászkun Volán a nyártól érvénybe lépő új menetrendje ismét járatgyérítést tartalmaz — a buszok 6,5 százalékos futásteljesítményének visszaszorításával —, hiszen a zrt. is csak így tudja csökkenteni a veszteségeit."
Tudom nem vigasz, de fogunk még gyalog közlekedni, mint Esztergomban az emberek. Délelőtt egy férfi kettő táskával szitkolózva ment el mellettem, előtte ott állt a buszmegállóban. Valószínűleg nem jött a járat :(
Ezúton kívánok utasbarát új évet a Volán-nak! Ma kora reggel a Veseghy úton vártuk hiába a 2-es buszt.Kimaradt.A 3-as busz vezetője azt mondta : "... de jött a 3-as..." Nagyon köszönöm ezt a hozzáállást,a temetőtől gyalog mentem a kórházba dolgozni és elkéstem.Lehet jópofizni,de az is tendencia,hogy a buszok hamarabb mennek el,mint a menetrendben meghatározott időpont.Amennyiben késik egy-két percet,megértem,de miért megy el hamarabb?A ma reggeli esetben nem ment el hamarabb,mert öt óra előtt tíz perccel már a megállóban voltam.Nem magyarázkodásra van szükség,hanem pontos,fegyelmezett munkára!Na ennek vannak híján!
Az "alcsiban"lakom,gyermekem a vosztoki óvodába jár.Nem nagy távolság,de mégis nehézkes eljutni,és haza jönni.Szeretnénk kérni(az itt élőkkel együtt),hogy az alcsi és a vosztok között végre induljon el buszjárat,vagy a 2-es busz térjen be, hagy ne gyalogoljon már a kisgyerek kora reggel 40 percet.Köszönjük,ha lesz eredmény!
"Apám, mint tudja, északi természet volt: szemlélődő, alapos, a puritánságig kifogástalan, és hajlamos a mélabúra; anyám határozatlanul egzotikus vérségű, szép, érzéki, gyermeteg asszony volt, könnyelmű és szenvedélyes, csupa impulzív léhaság." (Th. Mann: Tonio Kröger)
Sziasztok! Eddig jó tapasztalataim voltak a távolsági buszokkal kapcsolatosan. December 2-án utaztam haza a 14. 05-ös busszal Egerből Kunmadarasig. (Onnan mentem tovább Karcagra.) A sofőr bunkó volt, iszonyatosan beszélt az emberekkel. Kérte a diákomat, (szavam nincs ellene, jegyváltáskor a kezemben van), ezzel nincs baj. A többi kártyám is nálam volt, személyi stb. (A levelezős diák csak a lakóhely és a főiskola között érvényes, máshová nem lehet használni.) Kétségbe vonta az igazolványom érvényességét és hozzátette, hogy annyi van, hogy lassan kártyázni lehet. (Nem zavarta az ellenőrzésben a többi.) Egyébként Eszterházy Károly Főiskolás vadonatúj érvényesített kártya volt, egy sérülés sem volt rajta. Utánam jött egy mozgássérült férfi járókerettel. Megvárta, mig szegény felküszködi magát, majd közölte, a járókeret megy a csomagtartóba. (Semmi segítség) A mozgássérült leszállt, ácsorgott, majd utána lekászálódott a sofőr is. Majd elértünk valami kisebb faluba, (nem nagyon vagyok ismerős a környéken) 3 utas jelezte, hogy leszállnának, nem állt meg, csak miután előrementek szólni, hogy mégis ott volt a megálló.... (egyébként jeleztek előtte) Szerencsére eddig udvarias, előzékeny sofőrökkel utaztam. A Volánnak úgy gondolom, nem szabadna ilyeneket alkalmazni. Én tanár vagyok, a főnökömöm az ilyen viselkedésért úgy kivágna, hogy a lábam sem érné a földet. (Pedig vannak érdekes esetek. Nekem is tudomásul kell vennem, hogy emberekkel bánok,ha nem mindig vidám a dolog, akkor is.) Egyébként szeretnék panaszt tenni. Hová lehet ilyen esetben fordulni?