Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sütemények Réme Creative Commons License 8 órája 0 0 89676

Tényleg elbeszélünk 1más mellett....  :-DDD

 

Bááááár, néha? van 1 olyan érzésem, a magad módján, Te is 'provokálsz' = életben tartod a közösséget (ezt maXimálisan pozitiv értelemben írom)

 

.... írtam 1 jó hosszú hsz-t, az írás vége felé kiléptetett a zindex.... ment a lecsóba az egész ... :-(

 

....röviden:

 

SoXor, úgy tűnik, direkt értesz félre...ami nem feltétlenül kritika akar lenni, inkább, csak észrevétel...

 

Tehát: kérlek, ne a high-end és a low-end gumit hasonlítsd össze, én nem erre utaltam. Ott persze hogy vannak / lehetnek ,szignifikáns különbségek.

 


Talán így érthetőbb: 225/45 R17 méret, Goodyear F1 assymetric  ---- ez egy jó kompromisszum a mindennapokra

 

Ugyanez a méret, Barum Bravuris 5H  ----- ez is vállalható. Olcsóbb, mint az anyacég (ContiTeves Ag) gumija, de még nem potenciális tömeggyilkos az,aki ilyet (barum) feltetet a kocsijára. Pedug hosszabbb a fékut és az akvaplanning is hamarabb (alacsonyabb sebességnél) jelentkezik.

 

Lehet újdonság lesz az info, de időnként szoktam a nemzetközi sajtót (elektronikus és papir alapu is) tanulmányozni.... járműiparral kapcsolatban.... vannak bennük ?objektiv? tesztek....

 

;-)

 

Toyotás kollégának race-wait  M.  (részvétem)

 

Yapán szekérre gumi : https://www.yokohamatire.com/tires/advan-neova-ad09

 

???

:-)

Esőben például a cápás gumi (amig uj a minta....magasabb a profil az átlagnál)

https://www.tyreseeker.co.uk/products/uniroyal-rainsport-5

én a 3ast használtam a bravon, tényleg jobb volt akkor, esőben, a legtöbb mislájn  meg conti guminál...

M0 ---szakadó eső ----rendőr oktávia felúszott előttem a szakadó esőben, és kb. 5-8 km/h val többnél ,még tudtam írányítani... persze, más kocsi, más futómű stb....oktávián 225/45 volt , nekem 205/40 .... uniroyal rainsport 3 , mindkét kocsin

 

 

Miben tévedtem?

 

"... egyébként is tévedéssel indítottad korán a napot. ..."

 

Grazie.

 

 

 

Előzmény: BmS1 (89667)
Adm Creative Commons License 2 napja 0 0 89675

A különböző méretű gumik árát az is befolyásolja, hogy mennyit adnak el belőle. Egy gyakori méret, amit folyamatosan nagy számban vásárolnak, állandóan megy a gyártósor, pörög minden, olcsóbb tud lenni, mint egy ritkább, amiből legyártanak 5000db-ot, majd azt még ratkározni is kell addig, míg el nem fogy. Ritka méretekből nem is lehet mindig friss gumit venni.

Előzmény: capa (89674)
capa Creative Commons License 2 napja 0 0 89674

Offos autóra tegnap előtt sikerült vennem 2 db 245/40 R19-es nyárit. Goodyear. 2022-es gyártás. 42,5 / db áron. Nem volt még soha felnin, én a jövő héten tetetem fel. Ennyit még hajlandó vagyok áldozni. Hátul maradnak a Nokian-ok, amiket szintén újonnan vettem 25e Ft-os darabáron, de 7 évesek voltak. Az első tengelyen nem bírták a terhelést, darabkák jöttek ki belőle, a hátsók még jók.

Én kb. 15 éve néztem nagyot, amikor a francia autóma sikerült francia gyártású gumit vennem: Barumot! :-) Szóval az sem igaz már, hogy azért olcsóbb a Barum, mert a csehek olcsóbban gyártanak.

Egyébként mondja már meg valaki, hogy pl. a 195/55 R15-ös méret miért kerül 20%-kal többe, mint egy több anyagot tartalmazó, ugyanolyan sebesség indexű?! Szóval ezért gondolom, hogy itt azért marketingeseknek is benne van a keze az árázásban, nem csak a mérnököknek.

 

 

Előzmény: Adm (89673)
Adm Creative Commons License 2 napja 0 0 89673

Érdemes még egy-két percet rászánni, és megvenni 35 ezer forint körüli átlagáron. Ok BHPgumi, Marso, stb. Máris középkategória, ha az árát nézzük.

Előzmény: BmS1 (89671)
atuc Creative Commons License 2 napja 0 0 89672

Úgy hallottam, most folyik a próbagyártás Hankook-ban. A Lamborghini Urus-ra első szerelésű gumi lesz.

Így már nem mondhatjuk azt, hogy középkategória.

Előzmény: BmS1 (89671)
BmS1 Creative Commons License 2 napja 0 0 89671

Érdekes, bizony.

 

Az első helyen tényleg Hankook van, a típusa Ventus S1 Evo 3. Biztos kitűnő gumi...

 

Csak van ám egy csúnya nagy légy a levesben.  Az ára már nagyon messze van a zsebpénz-kategóriától, szépen beilleszkedik az ára is a prémiumok közé. 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Adm (89670)
Adm Creative Commons License 2 napja 0 0 89670

Pedig érdemes lenne ám megnézni a különböző helyezésekhez tartozó márkákat is megnézni.

Az első helyen egy koreai Hankook, a hetedik helyen pedig egy Linglong foglal helyet a prémiumok közé ékelődve. Avagy mégiscsak vannak jó gumik a közép, vagy akár a budget kategóriában, 

Előzmény: BmS1 (89669)
BmS1 Creative Commons License 2 napja 0 0 89669

 

 

Hogy konkrétumokról beszéljünk,  ne hiedelmekről: egy sok gumit érintő tesztsorozat eredménytáblájának az eleje és vége.   A típusok most nem érdekesek. 22 méter a fékút különbözősége.

gt2876r Creative Commons License 2 napja 0 0 89668

Sziasztok, 

a diffi jobb oldali csésze alatt van a hézagoló (viszko felöl)

 

Előzmény: gt2876r (89657)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89667

Tényleg jó, hogy elbeszélünk egymás mellett :-D

 

Leírtam, hogy több szempontból, árát tekintve is egyáltalán nem éri meg prémium gumit venni.

Drága? Nagyon! . Jobban ráz rossz úton? Igen. Tökösebb vezetési stílusnál jobban kopik? Igen. Anyagi szempontokat nézve megéri ezt venni?  Nagyon NEM.

 

Mi is ezzel a gond???

 

Úgy vélem, egyébként is tévedéssel indítottad korán a napot.

 

Nyilván nem mind1, hogy pl. vizes úton (azonos feltétlek) 35 vagy 55 méteren állsz meg.

De, hogy 35 vagy 36egész7tized méteren , az tökmind1.

 

Érdemes lenne tárgyilagos, pártatlan teszteredményeket olvasnod, ha már nem tudsz aludni. Jóval nagyobb különbségek is adódnak.

 

Ha megkérdeznéd az "alacsony sebességnél vízen felúszó, totálkárosra tört Toyota" tulajdonosát, nem biztos, hogy osztaná a véleményed.

Előzmény: TudatLan (89666)
TudatLan Creative Commons License 3 napja 0 0 89666

Amondó vagyok ,  a képlet lényegesen egyszerűbb.

 

Ha van rá tehetség (+ $$$$$$) , akkor meg kell / lehet venni a legújabb=legdrágább abroncsokat.

 

Amikor még volt rá keret, én ezt tettem. De!

 

Igazából adm cartárs írta meg a frankót.

Az ún. 'nóném' ....tomket ....apollo ..... matador....barum.....taurus.... bfgoodridge  stb...  gumi és a kurrens TOP között 2-3 évnyi fejlesztés, és minimális anyagösszetétel különbség van.

 

Nyilván nem mind1, hogy pl. vizes úton (azonos feltétlek) 35 vagy 55 méteren állsz meg.

De, hogy 35 vagy 36egész7tized méteren , az tökmind1.

Ha tudod, hogy gyengébb a gumi, menj lassabban.

 

A példád analógiája az lenne, hogy közúton már csak verstappen és az aktuális red bull kocsi mehetne, de például montoya egy 10+ éves F1 kocsival már nem mehetne el Budafokról Szentendrére?

 

Tehát egy 15 éves Fiat már ki se merészkedjen a közútra, 185/65 r15 hankook gumikkal, mert nincs rajta michelin pilot sport cup 2 gumi, 225/40 R18. ?????  Gyári futómű élet - és köz- veszély, tehát a szomszédom 1.2es C korzája  tegyünk egy Öhlins 2 utas szett.et?

 

Értem és értékelem a maximalizmusodat....  de azért a való élet nem ez. Sajnos.

Előzmény: BmS1 (89658)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89665

De azért az a gurgulázó boxer motorhang nem volt akármi...

 

Igen.  És persze az akkori hazai autóösszetételt nézve tényleg feltűnő jelenség volt.

Előzmény: Adm (89664)
Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 89664

A Sprint szép autó, ez egy igaz állítás.

A fék... nekem is volt 33-as Alfám, közeli rokonok a Sprinttel, egy sima nem hútött elég kisméretü fék volt rajta, bár már kint a kerekeknél. És úgyanúgy könnyen el tudott melegedni, ha az ember kicsit többet és erősebbet fékezett.
Az elgondolás, hogy a váltó mellé rakták a féket, alapvetően nem lett volna rossz, a transaxle Alfáknál nem is volt probléma, de az az átmérő és a sima tömör tárcsa tényleg nem volt átgondolva.

De azért az a gurgulázó boxer motorhang nem volt akármi...

Előzmény: BmS1 (89663)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 1 89663

Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.

 

Úgy 35 éve volt egy szép Alfa Sprintem. 1,5 boxer.  Eleinte azt hittem szép AUTÓm van. Aztán fel akartam menni vele a Grossglockner panorámaúton.  Alig jutottunk fel, vagy háromszor félóra szünetet kellett tartani, a víz állandóan felforrt. Alulméretezett volt a hűtőrendszer az ilyen útra.

Lefelé megintcsak kínkeserves volt az út. A motorfék erőltetett használata sem segített.A kretén, a kocsi tengelyvonalához közelebb elhelyezett alulméretezett féktárcsák, fékbetétek miatt gyorsan elment a fékhatás, újra többszöri félórás szünet. 

 

Sokkal olcsóbb, kisebb autók gond nélkül mentek ott, ahol a szépséges büszkeségem totál használhatatlan hulladék volt.

 

Van ilyen is  :-(

Előzmény: Adm (89662)
Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 89662

Inkább a user. Lehet bármilyen csodagumi, fék és futómű az autón, ha hülye a pilóta, a fizikát akkor sem fogja tudni meghazudtolni. Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.

Előzmény: fearfactoryüberalles (89653)
Adm Creative Commons License 3 napja 0 0 89661

Pedig lehetett :)

Anno én is megrémültem, amikor megláttam a kerekeimet, de Pásztóy úr megnyugtatott (sajnos ma már nincsen közöttünk).

Ha túl gyorsan melegszik fel a gumi, és kap forszírozott tempót, akkor alakulkhatnbak ki ilyen repedések, de a használatot nem befolyásolják.

 

Előzmény: capa (89654)
TudatLan Creative Commons License 4 napja 0 0 89660

Ha Ő valamiért nem .....(kb. kizártnak tartom, hogy ne segítene.... de ha mégis, ...)  akkor ,

következő tippem:

Slezák -Csepelen?  ( http://www.gearbox.hu/kapcsolat.html )

 

Vagy Graziano? GtaM-re , ők csinálták a váltót, eddigi kb.20 e km alatt 1X volt reviziózva, szűk 750 ló va n kívéve / kinyerve a kettőkilenckétcsigából  és egyenlőre bírja.

Előzmény: TudatLan (89659)
TudatLan Creative Commons License 4 napja 0 0 89659

Szia

 

Én 1ből Löncihez fordulnék.

 

Ért hozzá, és (én) egy  segítőkész, precíz és igényes szakembert tisztelek személyében.

 

 

Előzmény: gt2876r (89657)
BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 0 89658

 hogy " fék és kormány " mindíg legyen a kocsin

 megállni ,és, irányítaniminden körülmények között, tudni kell

 

 

Igazából ez sok részegységnek az összehangolt működése kell, futómű, kormánymű, fékrendszer, gumik.....  De talán az első: gumi.

A (tényleg jó) 17"-os  télit ma cseréltem vissza a 235 /45 / 18 Conti SportContact 5 -re. Nagyon más, nagyon sokkal közvetlenebb az irányíthatóság. Erősen prémium kategória, persze. Drága? Nagyon! . Jobban ráz rossz úton? Igen. Tökösebb vezetési stílusnál jobban kopik? Igen. Anyagi szempontokat nézve megéri ezt venni?  Nagyon NEM.

 

Biztonság, vezetési élmény, ilyesmik....  megéri az árát?   IGEN.

 

Mindenki eldönti.

Előzmény: TudatLan (89655)
gt2876r Creative Commons License 4 napja 0 0 89657

Üdv

Tudna valaki segíteni hogy a Kappa 16vt/20vt differenciálmű hézagoló lemeze melyik oldalon van?

Most házasítok egy alfa 166 jtd 2.4 10v/ 20vt váltót.

probody Creative Commons License 4 napja 0 0 89656

Másik oldalról nézve, hiába a nagyfék, legdrágább tesztgyőztes új gumi, a nem az útra figyel a sofőr...

https://www.youtube.com/watch?v=ITgrDOomrxo

Előzmény: TudatLan (89655)
TudatLan Creative Commons License 6 napja 0 0 89655

Én még úgy tanultam a régi pilótáktól, hogy " fék és kormány " mindíg legyen a kocsin. Gáz messze nem ilyen fontos.

 

Azaz : megállni ,és, irányítani, minden körülmények között, tudni kell.  Hogy aztán mennyire gyorsul...hogy húz, ...milyen sebességre képes, ezekhez képest ,másodlagos.

Előzmény: fearfactoryüberalles (89653)
capa Creative Commons License 6 napja 0 0 89654

Nem.

Előzmény: Adm (89652)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 6 napja 0 0 89653

Közel járnak, de erre a válasz a fék.

Előzmény: BmS1 (89646)
Adm Creative Commons License 6 napja 0 0 89652

Eszembe jutott még egy régebbii történetem, ami alapján repedés és repedés között is lehet különbség.

P Zero, 205/45R16 7 coll szélles felnin. Ti közlekedtetek volna ezzel?

 

probody Creative Commons License 6 napja 0 0 89651

Én kizárólag használt, vagy demo prémiumokat veszek töredék áron. Mindig élőben megnézem.

Adm Creative Commons License 6 napja 0 0 89650

Személy szerint általában a prémium/középkategória tetejéről szoktam választani.

Előzmény: Adm (89649)
Adm Creative Commons License 6 napja 0 0 89649

Ez a gumi dolog nem is olyan egyszerű.

 

1. A gumik nagy része valamilyen cégcsoporthoz tartozik. A jelenlegi budget gumi pár éve még a prémium gumi volt ezen cégcsoportnál, a prémium pedig megkapja az új fejlesztéseket. Szóval azért a budget sem kifejezetten szar.

 

2. Minden annyiba kerül, amennyiért el lehet adni. A prémium túl van árazva, a budget pedig olcsóbb, mint valójában az előállítási költsége, de az egész skálát tekintve pluszban van a gyártó.

BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 89648

A dohányosnak meg a hamutartó?

Előzmény: DonPrego (89647)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89647

Az olajosok szerint pedig az olaj. A szélvédősöké pedig a szélvédő.

Előzmény: BmS1 (89646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!