Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Mondanám hogy meghúzásnál gondoljunk arra is amikor hóbanfagybanesőben kell defektes kereket cserélni, de az avéhoz én is már csak tömítő trutyit kaptam
Don Akadémiai Értekezés szintű írását olvasva (Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D ) jött az ötlet: tegyünk rá még egy lapáttal.
Gondoltam, percek alatt jön majd a megfejtés: Micsoda marhaság! A hivatkozási számban utaltam áprilisra 04.01 :-DD
Én egyetértek, a kerékcsavarokra semmilyen más erő nem hat, csak amivel meg vannak húzva. Még a legnagyobb kátyúban vagy a legélesebb kanyarban sem. Na, nézzük mi lesz a vita vége! :D
Kerékcsavarokat és felnik/féktárcsák felvekvő felületeit eleve nem szabad pasztázni semmivel. Csavarokat azért nem, mert a meghúzási nyomaték mindig száraz csavarra vonatkozik, megkenve könnyebben megy, és valójában sokkal nagyobb nyomatékkal húzod meg, ami a csavarfej vagy a menet szakadását eredményezheti hosszú távon. A felületeket meg azért nem, mert a közhiedelemmel ellentétben nem a kerékcsavarok tartják a helyén a felnit, hanem az általuk kifejtett leszorító erő. Ha a felni és a topf között nincs súrlódás, a felni idővel lelazul.
Erre azért nem jó a nyomatékkulcs mert egy csikorgósan meglazult-visszatett kerékcsavart, és egy rézpasztázottat azonos nyomatékkal húznak meg, egészen más lesz a végeredmény.
Hát én nem tudhassam, nem vagyok a kerékcsavarok örzője. Sport modellekből szerintem GT86-hoz nem is volt szerencsém, vittek BMW Suprával, Lexus RC és LC-szel, meg vezettem picit Yaris GR-t. Ebből az LC tetszett, annak ellenére hogy egy repedt hátsó lámpa volt hozzá állítólag 2m+ infláció előtt.
Több tesztet is elolvastam: kifejezetten jókat írnak a tesztelők.
Teljesen új modell, nincs még személyes tapasztalat. De hogy tipikus Toyota, az biztos. A spórolás jegyei jól látszanak: pl. a szemrevaló karosszéria egy nem túl igényes fényezést kapott.
Na de várjuk Toyotás Don tippjeit (is) a kerékcsavarok számával kapcsolatban :-))
Hát lehet röhögni fogsz, Toyotánál elő van írva a 105Nm lehúzási nyomaték a kerékanyákra. Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D
Új gumik ma megjöttek, a Ikarus telepen működő gumisnál fel is kerültek. Újak 0824-es gumik, régiekből kettő oldalfala repedezett volt, azokat selejteztem. A két négyévszakos Achilles gumis szerint kikeményedtek, csúsznak. Én sem tavaly nyári szerepentinen, se az utolsó útjuk Miskolc-Bp távon nem tapasztaltam.
Úgy alakult, hogy hozzám került egy thesis 2.4 benzines járgány. 2002-es manuális váltós, fullos. Egészen vállalható bőrben van, nem sok munkával műszakira vihető.
Sajnos a levegő rendszere ennek is siralmas. Az már megszokott dolog, hogy a légszűrő házhoz tartó levegő cső elporlad, ez azért okosban pótolható. A nagyobbik baj, fojtószelep előtti bordázott levegő cső pár helyen lyukas. Lehet ilyet venni, igaz nem baráti áron, de a kérdésem, hogy valakinek van-e olyan tippje/trükkje, hogy univerzális csövet honnan lehetne beszerezni.
Egyik imerős alfa 156-át 2.4 jtd 10v felhúzták 300 +Le és 600 Nm fölé. Gyakori hiba a 2.4 hengerfejrepedés bár ez a 20v-re jellemző és a váltótörés. Az újabb alfák váltója még ennyit se bír.
A diffi áttétel módosítás nem egyszerű, mert az előtéttengely anyagában van kimunkálva a meghajtó fogaskerék. Szóval mindent le kell szedni róla, a szorosan illesztett csapágyakkal együtt. Ekkora munkába ritkán megy bele az ember.