Pár hónapja minden kocsi a telepen éjszakázik, hétvégente is ott vannak.De azelőtt nem.
Az öreg 20 éves Ikarusokra fittyet hánytak, azokra nem kellett vigyázni?Azok mindig kint álltak hétvégén a buszállomáson.
A 2 JOX egyébként 2009 őszén visszakerült a helyibe,korántsem vigyáztak rájuk már annyira mint előtte,mielőtt pestre felvitték volna őket.
Még megvan mind2, de a 714 es tartalék egy ideje, és 2 hónapos javitás sem ritka nála(de inkább akkor mikor gazdás volt9)715 2 gazdával nyomul még az klasszisokkal jobb állapotban van mint a 714.Idén 20 évesek.Hattyúdaluk érik már.
Az 5 genfi volvo 7700A ami 2009 ben került szintén vissza nógrádba, már mind selejt lett,akárcsak az 5 Saffle. Azok is kihúzták 20 évig,de inkább nem irom le mennyit kellett kinlódni a javitásukkal, meg a vezetésével,illetve mennyibe fájt a cégnek.Az 5 Genfi volvo helyiből lett selejt. De csak 2 Saffle volt helyis.
Ez 17 éves hozzászólásra reagáltam, de összefoglaltam azokat amelyek tarjánba is jártak/nak.
Az én véleményemet szerelők és utazók tapasztalatából szedtem össze.Azér az is tudhat valamit aki mindennap 2-3 szor utazik rajta.
Ettől függetlenűl lehet ,hogy igazad van.Sőt én annyira nem vagyok jó véleménnyel a BKV-ra,illetve az új szedett vedett cégekre(inter tanker...),hogy inkább neked legyen igazad!Ha alapból ilyen volt és nekem van igazam,akkor viszont csalódtam az általam igen szeretett svéd járművekbe. Persze ezt Magyarországon rakták össze.Akkor viszont nem csalódtam semmibe,mert az imént említett szedett-vedett új cégek alapból nagy csalódások.Annak azér örülök,hogy belül a motorból alig hallani valamit,bár ezt más hellyettesíti.Kívülről viszont nagyon hangosak.
"motorikusan rossz"-Nem ketyeg a motor? Nem húz úgy,hogy az ülésbe ragadj?
Koszos a motor? Sokat fogyaszt?
"kényelemben elmegy" - Ez ok.
"karosszéria szétesik" -Mi esik szét benne? Elvan törve a kaszni,vagy el van
repedve?Csavarok kilazultak?
"külalakra jó" -ez is ok.
Amit egy utazó lát az ok,ahogy te is írtad.Hogy a szerelő mit mond az egy dolog.
Ha motorikusan és karosszériában rossz....mert a szerelő azt mondja,arról nem beszél,hogy mi az általános karbantartás fogalma? Lehet azért esik szét mert hagyják szétesni. Ez csak egy gondolat.....
Szivesen várok észrevételeket és persze fényképeket :) az új debreceni VOLVO buszokról ide a fórumba. Aki tud és van kedve kérem rakjon fel képeket hogy gyönyörködjön mindenki a vadonatúj VOLVO CIVIS 12-es és VOLVO CIVIS 18-asokban. :D
Egy fecske természetesen nem csinál nyarat, az egész várost rendbe kéne tenni (illetve folyamatosan rendben tartani), de ezt el kell kezdeni valahol el kell kezdni, az se vezet sehova, ha csak legyintünk a felmerülő problémákra...
Egyébként pozitív példát is lehet hozni a BKV háza tájáról; a Combinókat szerintem eléggé rendben tartják, pedig azokon tényleg megfordul sok és sokféle ember és a vandáloknak is állandó célpontot jelentenek.
Látnod kéne éjfélkor a buszokat, hogy hogyan néznek ki. A söpredéket roppantul nem érdekli a busz kinézete, ahogy a graffitis srácokat se. Estére üres sörös- meg Dianás üvegek gurulnak fel-alá a fedélzeten, mindenhol szemét, plusz falfirkák. Ez Budapest.
Ne haragudj, vadonat új, szép tiszta buszok voltak.Ha attól érez késztetést valaki, hogy szétvágja késsel az ülést, letépje a huzatot, otthagyja a sörösdobozt, mert az éjszakai takarításnál nem lett mindenhol precízen portalanítva, csak az előző napi szemetet szedték ki, kisöpörték,felmosták(ennyit azért 99%-ban megcsinálnak rajtuk, legalábbis a VT-nél), akkor azért nehéz bármilyen civilizáltságról beszélni.
Én tudom, hogy bőven lehetne alaposabban takarítani a buszokat.Nem mentség, de néha utazom a BKV saját buszaival is, na akkor szoktam megdöbbenni, hogy nem is olyan borzasztó a VT takarítása.
Az, hogy a cég mennyit szán a takarításra, megint nem hiszem ,hogy a sofőrön múlik.
Én gépkocsivezető vagyok, nem tudok pénzt adni a takarításra, nem én fogom eldönteni, hogy dagonyázgatunk-e.
Pedig a folyamatos takarítás, javítás a titka a dolgonak. Ahogy a népi bölcsesség tartja: a kutya is odaszarik, ahol a legnagyobb a rakás. Erre az esetre átültetve: egy koszos, megrongált járműre az utasok sem vigyáznak, mert úgy vannak vele, hogy mi a fenének, ennek már úgyis mindegy... Egy szép, tiszta buszon (pláne ha az összes olyan) viszont kevésbé éreznek késztetést arra, hogy szemeteljenek, urambocsá vandálkodjanak. Ez persze pénzbe kerül, de el kell dönteni, hogy szeretnénk-e végre civilizált körülményk közt élni, vagy eldagonyázgatunk még itt pár évtizedig a mocsokban?
Oké hogy utasok vagytok de hogy hátul mocskos arról az utasok tehetnek.Az utasok szemetelnek! Itt Salgótarjánban nem szedték ki a kijelzőjét és takarták le fóliával. És nem várom el hogy minden hibás alkatrészt kicseréljenek de tisztán kéne tartani a buszt.A tanácsom az hogy először is takartságle le.Aztán jöhet a többi.(Bocs nem tudtam hogy a VT-nél dolgozol.)
Bocs,hogy beleszólok! Itt nálunk,a két jox-os Volvo volt a No.1.,és igen a sofőrök vigyáztak rájuk,jobban szerették őket,mint a saját kocsijukat,,nem ilyen állapotban vitték fel őket .Mi csak nézzük a változásokat a buszokon,ha Pesten járunk,nincs alkalom,hogy ne nosztalgiáznánk kicsit. Arra gondolsz,hogy a kijelzőt az utasok rongálták meg? És,hogy mit lehetne tenni ellene? Meg kellene értetni az emberekkel,hogy ha a köz ellen vét,kicsit maga ellen is vét.,de ez őket nem zavarja.Minenkiben benne kellene,hogy legyen,hogy ami a közös javakhoz tartozik arra is kötelesek vagyunk vigyázni,ez mindneki érdeke kell,hogy legyen.
Én hogyan vigyázzak a Nógrád JOX-os autóira szerinted?Csak mert a VT-nél dolgozom, és utasként sem mentem még soha Nógrádos busszal.Kicsit körültekintőbben legyél szíves válaszolni, írni más hozzászólásához!
Egyébként te is, és más is adhatna használható ötletet ,hogy miként lehetne a kedves utasok rongálási kedvét csökkenteni.Szerintem mindkét cég örülne, ha lenne megoldás.Kérlek ne azt javasold, hogy cseréljenek ki mindig minden összemocskolt, szétvágott, összetört alkatrészt újra.
Azt meg végképp nem értem, hogy ki szerette(utas, vagy a sofőr?), és ez hogy függ össze a mostani állapotukkal.Attól, hogy szeretjük, vagy nem, még ezek maradnak egy pár évig a munkaeszközeink, remélem nem gondolod, hogy bárki aki velük dolgozik szándékosan rongálná, koszolná.
Salgótarjánban TISZTÁK voltak és szerették a JOX-os volvokat. NEM VIGYÁZTOK RÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Összegyűjtöttem magyarország VOLVO buszait rendszám szerint, még vannak hiányosságok benne, de majd valamikor feltöltöm ide a listát. Addig is itt egy kép :)
(a képen csak az új homlokfalas buszok vannak, rajtuk kívül még rengeteg volvo van magyarországon SZERENCSÉRE :) )