Keresés

Részletes keresés

H_CS Creative Commons License 2021.07.08 0 0 309

Facebookon! A sztori abszurdnak tűnik számomra.

 

Ha utazás közben történik valami rendkívüli és erről nincs tájékoztatás, akkor hajlamos vagyok a "vasutasokat" figyelmeztetni arra, mi is lenne a teendőjük ebben az esetben. Először ezt a vasutasok mellébeszéléssel, szakmaiatlan hivatkozásokkal hárítják általában, amire felhívom a figyelmüket és ettől valamiért rendre kibuggyan belőlük az őszinte. Így történt a minap is a Balatonon!

 

Üzemirányítás a MÁV-nál - Facebook Messenger chetszobák és a vasutasok családtagjainak segítségével

Sokat látott vasúti szakemberként még engem is meglepett, hogy a Balaton északi partján a sokat szidott MÁV-os és MÁV-START-os üzem- és forgalomirányítás totális hiánya és/vagy elérhetetlensége miatt a vonalon dolgozó vasutasok chetszobákba vonulva, a saját (úgy értve, hogy nem céges) telefonjaikon internetezve szervezik a forgalmat és tájékoztatják az utasokat, mert a MÁV hiába tett le vezetékes telefont és vagy négy monitort forgalmi irodánként, abból csak a vonatközlekedés aktuális helyzete nem derül ki számukra!

Így a http://vonatinfo.mav-start.hu/ oldal és a Facebook Messenger képzi az utastájékoztatás és a forgalomszervezés alapját.Az egyik Katica vonatot a MÁV-START lemondta Balatonfüred és a Déli pályaudvar között a minap - az oka nem derült ki, a MÁVINFORM is hallgatott róla. A balatonfüredi vasutasok tájékoztatták a Katica előtt közlekedő Kék Hullám vonatszemélyzetet, hogy Fehérvárig minden állomáson és megállóhelyen megállva közlekednek a Katica menetrendjében. A mozdonyvezető a kapott rendelkezés alapján nem gondolta / az nem rendelkezett arról, hogy a GPS-es mozdonyfedélzeti rendszerében vonatszámot kellene cserélnie.

Így a mindenütt megálló vonat a Vonatinfoban egyre többet késő IC vonatként látszott, a Katica meg el nem indultként. Tekintettel arra, hogy a Katica (vagy az IC?) Balatonfüred és Déli közötti lemondásáról, az IC mindenütt megállásáról a vonal állomásait nem értesítették, a Vonatinfoból meg nem derült ki egyértelműen, hogy mindenütt megállna, ezért a forgalmisták a FB chetszobában tájékoztatták erről egymást.

Egész  pontosan az egyik érintett állomás forgalmistája úgy nyilatkozott, hogy "az egyik kolléga fia a vonaton ül és ő mondta, hogy mindenütt megáll".A forgalmista ennek ellenére sem merte/tudta megtippelni, hogy az állomására mikor ér a vonat, így a Katica menetrendi indulási idejében csak azt mondta be, hogy a Katica nem megy, de helyette az IC mindenütt megáll, de arról semmit nem mondott, hogy ez mikorra várható (emiatt kezdtem vele vasútszakmai beszélgetésbe).

A vonat "várható" érkezési ideje (és az állomásán való megállásának ténye!!!) számára csak akkor derült ki hivatalosan, mikor az előző állomás engedélyt kért annak. Addig az utasokat "hivatalosan" tájékoztatni nem tudta...

Ha a MÁV és a MÁV-START az üzemirányítás, -szervezés során figyelembe venné, hogy a http://vonatinfo.mav-start.hu/ a teljes tájékoztatási rendszer alapja, akkor nem fordulhatna elő, hogy egy mindenütt megálló (Katica) vonat egy másik vonat számában lenne a rendszerben. Ha ugyanis "látszólag" az IC-t mondták volna le, akkor csak egy állomás utasait kellett volna erről, helyben, megfelelően tájékoztatni, de ott is látszott volna a forgalmista számára, mikor érhet oda kb. a lekaticásodott Kék Hullám.

martinaxe7 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 308

Imént volt az RTL Híradóban

_nyunyuka Creative Commons License 2019.12.04 -2 1 307
C50 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 306
C50 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 305
C50 Creative Commons License 2013.07.31 0 0 304
_nyunyuka Creative Commons License 2012.02.03 0 1 303

A MÁV elnök-vezérigazgatója megvizsgáltatja Andó Gergely ügyét, aki egy szint fölött erőteljes nyelvcsapásokkal illeti a vasutasokat, attól lejjebb viszont utaspanaszban, megrendelésre csaló droidoknak titulálja őket. Ráadásul úgy, hogy rajta sincs az adott vonaton. Javasoltuk, hogy a MÁV szüntesse meg a Magyar Közlekedés c. lap támogatását, amíg mindenféle Andó Gergelyek írogatnak bele. Az eset ugyanis megkérdőjelezi az újság egész tartalmának hitelét is.

 

A teljes cikk: http://www.vdszsz.hu/page/1/art/3510/akt/0/html/mav-napirend-elottiek.html

_nyunyuka Creative Commons License 2012.02.03 0 0 302

Azt nem mondtad, hogy Luzernben adták ki a jegyet, attól még belföldi :-).

Előzmény: Muurola (300)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.01.25 0 0 301

Hopp, ez érdekes. Menetrendkönyvben fekete kör alaplapon inverz R van a fejlécben, ami a jelmagyarázat szerint azt jelenti, hogy "Nemzetközi forgalomban helyjegy váltása kötelező". Nem írja felül a "nyomásközbeni" sem.

 

A szőke liba meg ezt adja ki:

 

Most akkor kineek higgyen az ember? Írhatod a következő levelet, ez megér egy próbát :-).

Előzmény: Muurola (300)
Muurola Creative Commons License 2012.01.24 -1 0 300

A menetjegy önmagáért beszél. Nem értem Erika, munkajogi védelmet élvező tisztségviselőt, biztosan emlékezett a menetjegyre, jobban járt volna, ha elsimeri a tévedését, 500 forintja bánta volna, így meg az állását is elvesztheti a nagy ugrabugrálásban. A VDSZSZ Szarvas Ferencnél kérte az eset vizsgálatát.

Előzmény: _nyunyuka (299)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.01.24 0 0 299

Össze kell ereszteni egy szobába az utast, a vjv-t meg AG-t, a végére vajon ki(k)nek lesz igaza? :-)

Előzmény: 480 025 (297)
Muurola Creative Commons License 2012.01.24 0 0 298

Tisztelt VDSZSZ!

Az alábbi, személyemet érintő cikkel kapcsolatban írok Önöknek

(http://www.vdszsz.hu/page/1/art/3509/sub/1/akt/0/html/ando-gergely-amokfutasa.html)

Cikkük megjelenése előtt napokkal az alábbi levelet küldtem a MÁV-START-nak. Ha ezt is elolvassák, vélhetően sikerült volna árnyaltabban megfogalmazniuk a cikküket. A birtokomban lévő menetjegy és pótdíj alapján egyértelmű, hogy az Önök által vehemensen védett kollégájuk hibázott. Egy kevésbé személyeskedő, az utasításrendszer e téren tapasztalható elképesztő ellentmondásainak ecsetelésére fókuszáló írás kevésbé hatott volna szerecsen mosdatásnak. Cikkük stílusa számomra egyébiránt se nem bántó, se nem zavaró, remélem a MÁV-START vezérigazgatója megfogadva a tanácsom a következő oktatás témájává teteti a nemzetközi menetjegyek felhasználhatóságának kérdését a belföldi forgalomban.

Ha kérdésük, véleményük van, szívesen reagálok megkeresésükre. Sosem zárkóztam el a szakmai vitáktól.

Üdvözlettel,

Andó Gergely

 

From: Gergely Andó
Sent: Thursday, January 19, 2012 7:53 PM
To: eszrevetel@mav-start.hu; Kővári Zsolt
Subject: Magyar - román forgalom

 

Tisztelt MÁV-START ZRt.!

Ezúton kérnék elnézést a 2011.12.22-én a Bihar IC-n szolgálatot teljesítő kolléganőtől, ha erős jelzőket használtam rá. Ugyan nem mentség, de a MÁV-START jegyvizsgálói közszereplők - legalábbis tevékenység végzésükkel összefüggésben, így ha nem is elegáns, de nem is jogszerűtlen őt lefényképezni, képét az interneten publikálni, munkáját, alkalmasságát erős szavakkal illetni.

A jegyvizsgálójuk egy Budapest - Biharkeresztes Gr viszonylatú menetjeggyel Budapest - Sáp viszonylaton utazó utast pótdíjazott meg, mondván a belföldi IC pótjegy helyett az utasnak nemzetközi helyjegyet kellett volna váltania. Téves szakmai álláspontját a MÁV-START ügyfélszolgálata is osztotta: "Tekintettel arra, hogy a Romániába irányuló forgalomban meghirdetett kedvezmények egyikénél sem engedélyezett az útmegszakítás, az Utasnak az utazás során nemzetközi helybiztosítással kell rendelkeznie, a belföldi viszonylatra váltott pótjegy nem érvényes."

Az utas a magyar szakaszra teljesárú TCV menetjeggyel rendelkezett, melyen nem szerepelt útmegszakítás korlátozásra való utalás, nem is szerepelhetett, hiszen nem volt kedvezményes jegy, így azzal az utazás az érvénytartamon belül korlátlan számban megszakítható.

Kérem részemre az 500 forintot visszatéríteni szíveskedjenek - a Pótdíj/Nyugta eredeti példánya ellenében.

Kedves Zsolt!

Hasonló esetek elkerülésére javaslom, hogy a jegyvizsgálók következő oktatásán legyen kiemelt téma a nemzetközi menetjegyek felhasználhatósága belföldi utazásra - különös tekintettel a belföldi forgalomban pót- és/vagy helyjegyköteles vonatokra. Ha a mav-start.hu oldalon körülnézel, láthatod, hogy nem találod meg egyértelműen a választ a kérdésre. Az üzleti szervezet által kiadott rendelkezéseket átnézve amellett is lehet érvelni, hogy az utas a belföldi IC pótjegyet is feleslegesen vette meg, a Bihar IC-n a nemzetközi menetjegy belföldi forgalomban utazva is pótjegymentes utazásra jogosít. Ezt a véleményt a Keletiben a pótjegy kiadásakor nem osztották. Javaslom Zaránd György úrnak, olvassa el újra a témában kiadott rendelkezéseit és gondolja át, nem lehetne-e a kérdést pontosabban, egyértelműbben szabályozni és azt a mav-start.hu oldalon is feltűnőbben meghirdetni.

Üdvözlettel,

Andó Gergely


---------- Továbbított levél ----------
Feladó: MÁV-START Zrt. (eszrevetel@mav-start.hu) <eszrevetel@mav-start.hu>
Dátum: 2012. január 19. 16:51
Tárgy: Válaszlevél Gy. 69-29484/2011.
Címzett: "andogeri@gmail.com" <andogeri@gmail.com>

Tisztelt Andó Úr!

 

A „Lenyúlás a Bihar IC-n” tárgyú megkeresésében foglaltakat megvizsgáltuk és az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

A Vasúti Menetrendben meghirdetettek alapján a Bihar IC járatunk nemzetközi forgalomban kizárólag nemzetközi helyjegy váltása mellett vehető igénybe. Tekintettel arra, hogy a Romániába irányuló forgalomban meghirdetett kedvezmények egyikénél sem engedélyezett az útmegszakítás, az Utasnak az utazás során nemzetközi helybiztosítással kell rendelkeznie, a belföldi viszonylatra váltott pótjegy nem érvényes. Szabályaink szerint nemzetközi helyjegy hiánya esetén, a vonaton fizetendő pótdíj összege 500 Ft. A fent leírtak alapján jegyvizsgáló munkatársunk az Ön által említett esetben a szabályoknak megfelelően járt el.

 

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a jegyvizsgáló munkatársunk elmondása szerint az Utastól a belföldi pótjegy nem került bevonásra. Informáljuk továbbá, hogy a vonaton ellenőrzés illetve egyéb célból bevont menetjegyek, okmányok esetén jegyvizsgáló munkatársaink az átvételről elismervényt adnak.

 

Emellett jelezzük, illetve tisztelettel kérjük, hogy a Társaságunkkal folytatott hivatalos levelezésében szíveskedjék tartózkodni a munkatársainkat érintő sértő megjegyzésektől, rágalmazásoktól, valamint a részinformációk alapján levont következtetések közlésétől.

 

Üdvözlettel:

 

Diamant Tünde

ügyfélszolgálati szakelőadó

480 025 Creative Commons License 2012.01.24 0 0 297
Olvass....remélem megteszik a jogi lépéseket
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (296)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2012.01.24 0 0 296

Nem azt kéne nézni, hogy tényleg vele történt meg e az eset, hanem azt kéne kivizsgálni, hogy tényleg hibázott-e a kalauz, és ha igen, akkor felelősségre vonni.

Előzmény: Ambzso (295)
Ambzso Creative Commons License 2012.01.24 0 0 295
_Nyuszi Creative Commons License 2012.01.02 0 0 294

Mesélsz?

:)

Előzmény: _nyunyuka (293)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.01.01 0 0 293

Gyűlnek a jó kis zaftos cuccok, hamarosan újra pörgős lesz kedvenc topikom :-).

Előzmény: _Nyuszi (292)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.08.26 0 0 292

Azért jó a rajz. Legalábbis nekem tetszik.

:)

Előzmény: _nyunyuka (291)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.24 0 0 291

Ez vacak. Hiányzik a rajzról a madár-vezetéknevű mozdonyvezető, aki lerúgja a fékállásról :-D.

Előzmény: C50 (290)
C50 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 290

Dózsa Viktor rajza:

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.25 0 0 289
Üdvözletem!
Ez nagyon hülyén fog hangzani de ennek a topiknak mi értelme van jój jó nem akarom Gereglyt megbántani de akkor is?
_nyunyuka Creative Commons License 2009.02.10 0 0 287

Az örök és kihagyhatatlan klasszikus:-))).

 

http://index.hu/video/2009/02/10/uj_metro_a_kopar_21._szazad/

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 286

Te azt soha se sajnald megdragabb barétom, hanem inkabb azt, hogy szeretsz kotozkodni!:-)

Je egy é betu:-)))

Előzmény: SuedBahn (285)
SuedBahn Creative Commons License 2008.10.15 0 0 285
Te azt soha se sajnald megdragabb barétom, hanem inkabb azt, hogy szeretsz kotozkodni!:-)
Előzmény: Törölt nick (282)
SuedBahn Creative Commons License 2008.10.15 0 0 284

OK, koszi, valoban ...:-)

 

De oda mar nem irom be a kerdesemet (N+1)-edszer, hacsak nem valaszolt volna senki meg a Vasutmaniasok c. topicban a kerdesemre...

Előzmény: _nyunyuka (281)
Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.14 0 0 283
Lehet tudni...
Előzmény: Törölt nick (279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 282
 

Nem talalom az egykori Dijszabas c. topicot, igy ide irok, hisz itt vannak a nagy nemzetkozi dijszabasi guruk a MAV-tol.

 

 

Az a baj draga baratom, hogy az ekezetes betuket sem talalod meg!:-))))

Előzmény: SuedBahn (280)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 281
Előzmény: SuedBahn (280)
SuedBahn Creative Commons License 2008.10.14 0 0 280

Nem talalom az egykori Dijszabas c. topicot, igy ide irok, hisz itt vannak a nagy nemzetkozi dijszabasi guruk a MAV-tol.

 

Szoval van egy kerdesem/-korom, ami a fotopicban (Vasutmaniasok ide ....) lathato   319231   sorszam alatt.

 

Ha valaki tudja a valaszt, megkoszonnem (ez esetben oda tessek irni, mert ezt a topicot igazabol nem nezem).

 

Kosz!

Mihaszna Kelly Creative Commons License 2008.10.14 0 0 278
Mondvacsinált okból. Például olyat írt a fórumon, melyért az Index újság része fizetett is neki... Az egyik helyen ezért örökös eltiltás jár, a másikon prémium...
Előzmény: Törölt nick (277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!