Keresés

Részletes keresés

titan_m Creative Commons License 2006.06.29 0 0 90
Inkább építse az egészet az ő a két kezével. Persze felülni nem mernék rá utána, de legalább egy darabig ellenne :)
Előzmény: superhernyó (89)
superhernyó Creative Commons License 2006.06.29 0 0 89
Ha már annyira "jóban" vagyunk a Siemensel, kérjük meg épitsenek nekünk is mágnesvasútat mint  Shanghajban. Az cirka 3m szélesnek néz ki, és Botond apánk rakja majd le az alapkővet.
Előzmény: dyz (83)
vrobee Creative Commons License 2006.06.28 0 0 88
Ha jól tudom a felsővezetékben 50 Hz-es egyfázisú áram van.
Rosszul tudod.
Ahogy titan_m is jelezte, a felsővezetékben egyenáram van. Ebből csinál az inverter háromfázisú váltakozóáramot.

Lehetséges, hogy parasztvakítás ez az "energiatakarékos" szlogen? ... Ebben az esetben ez megvalósítható?
Azért az durva lenne :)
Persze, hogy megoldható. Egyenirányítani nem túl bonyolult dolog néhány dióda segítségével.

A konkrét kapcsolásról kérdezd az elektronikai szakikat, épp a trolitopikban nyüzsögnek :D .
Előzmény: zema (86)
titan_m Creative Commons License 2006.06.28 0 0 87
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha a betáp egyenáram lenne, tehát nem fázisos. Azt meg hogy hogy alakítja magának az elektronika, már más kérdés.
Előzmény: zema (86)
zema Creative Commons License 2006.06.28 0 0 86

 A következőket olvasom a VEKE honlapján:

"A háromfázisú aszinkron vontatómotorok ....."

Ha jól tudom a felsővezetékben 50 Hz-es egyfázisú áram van. Hogyan lesz ebből háromfázisú?

 

A másik:

"A hajtott kerekek fékezése elektrodinamikus módon történik, az üzemi fék tehát a villamosfék....... a jármű egészen megállásig villamosfékkel fékezhető. Kb. 5 km/h sebességig a hagyományos generátoros, energiavisszatápláló üzemmódban működnek a vontatómotorok. "

Hogyan oldható meg, hogy egy háromfázisú aszinkronmotor állandóan lassuló fordulatszám mellett előállítson egy, a hálózattal megegyező frekvenciájú és fázishelyzetű egyfázisú váltóáramot, hogy az visszatáplálható legyen a hálózatba? Lehetséges, hogy parasztvakítás ez az "energiatakarékos" szlogen? Az energiatakarékosság manapság nagyon jól hangzik, ezt hangoztatják mindenhol, ha igaz, ha nem. Ebben az esetben ez megvalósítható?

dyz Creative Commons License 2006.06.23 0 0 85
A tapasztalat szerintem az, hogy az átlagos tömegben még kényelmes (sőt: kényelmesebb, mint a hagyományos járművek, ahol csak az ülések között lehet állni). Csak a legcsúcsabb csúcsban vannak "beszorulások", de az sem katasztrófa, csak kellemetlen.

Alapvetően egyetértünk, csak én úgy érzem, egy Volvo-nál az "átlagos tömeg" szubjektív érzete jóval kisebb utasszámnál jelentkezik, mint mondjuk egy 280-asnál. És ez igaz lesz a Combino-ra is.
Előzmény: vrobee (84)
vrobee Creative Commons License 2006.06.23 0 0 84
Hát ha megállnak 3-an az ajtóban, akkor hullamindegy, hogy milyen a villamos belül :) .

A jellemző szerintem az, hogy a tágas területen még elrendeződnek az emberek ott, ahol nem zavarnak (pl. 415-ösön kedvenc hely a középső ajtóval szemben), csak a szűk csövekbe nem szeretnek bemenni.

Na szerintem a gond ott kezdődik, amikor már oda is nagyon muszáj lesz sok embernek benyomulnia.

A leginkább hasonló elrendezés talán a Volvo (leszámítva a leghátsó, nagyon szűk részt, mert olyan a Combinón nem lesz).

A tapasztalat szerintem az, hogy az átlagos tömegben még kényelmes (sőt: kényelmesebb, mint a hagyományos járművek, ahol csak az ülések között lehet állni). Csak a legcsúcsabb csúcsban vannak "beszorulások", de az sem katasztrófa, csak kellemetlen.

Szóval szerintem nagy baj nem lesz, de majd meglátjuk.
Előzmény: dyz (83)
dyz Creative Commons License 2006.06.22 0 0 83
Épp ez az. Megállnak ketten-hárman és ezzel már el is állták a helyet a le- és felszállók elől.
Nézzetek csak meg egy 412/415-ös busz v. trolit, ha jól figyeltek, szépen lehet tanulmányozni a társadalmat :-)
Előzmény: vrobee (81)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 82
Szerintem ezt a témát akkor feszegessük, ha majd rendessen fog utasokat szállítani; majd meglátjuk...
Előzmény: dyz (80)
vrobee Creative Commons License 2006.06.22 0 0 81
Pont az ajtóknál vannak a nagy terek, van hely megállni.
Előzmény: dyz (80)
dyz Creative Commons License 2006.06.22 0 0 80
Én félek. A pesti emberek többsége szeret az ajtóban megállni, emiatt pedig az alacsonypadlós járművek helykihasználása sokkal rosszabb, mint lehetne.

Míg ugyanis a magaspadlósoknál belül (is) volt hely bőven, az ajtónál pedig lépcső, ezért minden épeszű ember beljebb ment (kivéve azokat, akik még ott is lecövekeltek 10 cm-re a lépcsőtől. Alacsonypadlósnál azonban sokkal kevesebb értelme van beljebb menni, hacsak nincs ülőhely. Értelmes ember, ha hosszabb távra utazik, akkor talán. De ha megnézel egy nem túl tömött, de álló utasokkal teli alacsonypadlós járművet, akkor az álló utasok akkor is eltorlaszolják az ajtók előterét, amikor az ajtóval szemben, és az ülések között táncolni lehet.

Ha ez a Combinonál is így lesz (és miért ne lenne így), akkor az utascsere nem hogy gyorsan, hanem akár lassabb is lehet, mint az ICS-ken.
Előzmény: UV 3800 (79)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 79

Szerintem sem olyan vészes a dolog. Vagy ha valakinek nem tetszik, akkor meg nézze meg az ULF -et. Ott ugyebár a csuklóba van bezsúfolva a (tengely nélküli) kerékpár, és a motor . És emiatt tényleg csőszerű a villamos. De szerintem egyik eset sem vészes.

 

A Combibemutatón is két öreglány nagy hozzáértéssel megállampította, hogy az egész vllamos sz@r, mert azok a műanyag izék sok helyet foglalnak ...

Hát tényleg mekkora szemetek ezek a mai mérnökök, hogy forgóvázat is terveznek a villamosoknak ... :-) 

Előzmény: vrobee (78)
vrobee Creative Commons License 2006.06.22 0 0 78
Hát valahova muszáj betenni a a különböző berendezéseket ...

Leginkább a forgóvázat.

Ugye a mi Combinonk rövid csuklós szerkezetű villamos, tehát a kerekek nem csak fixen ott vannak a helyükön, mint egy multicsuklósnál, hanem mechanikailag tényleg (speckó) forgóvázat alkotnak, ami nagyrészt a padló alatt van, de a kerekeknek kell hely az elforduláshoz.

Azért a dolog nem olyan veszélyes - jóval több hely van, mint pl. egy ik412-esben hátul. De ha valaki ott legyökerezik (esetleg cuccokkal), azt tényleg nehéz lesz kikerüni.

Cserébe az ajtók környékén nagy terek vannak.

Én is kíváncsi vagyok, hogy fog a rendszer vizsgázni a körúton.

Előzmény: UV 3800 (76)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 77
aha. júl 1
Előzmény: hungeri (75)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 76

Hát valahova muszáj betenni a  a különböző berendezéseket ...

 

Előzmény: zema (74)
hungeri Creative Commons License 2006.06.13 0 0 75
mikortól is utazhatunk végre kombinéval? júl1?
zema Creative Commons License 2006.06.01 0 0 74
Olvasom a VEKE honlapján, hogy a kerekek közötti belső tér csak 72cm. széles. Kiváncsi vagyok rá hány széles csípőjű hölgy fog ott beszorúlni? Arról nem is beszélve, ha valaki még el is szeretne mellette menni.
Előzmény: $$$ (57)
g86 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 73

Írtam ezt kb. 4 hónapja... Akkor még úgy tervezték építeni. Szerencsére letettek róla, és a peronokat teljes hosszban megemelték.

Előzmény: zema (72)
zema Creative Commons License 2006.05.31 0 0 72

g86 írta:

"A keskeny peronokat szélesítik 1,5 méterre, az összes végén rámpát alakítanak ki, és megemelik a x. és a x. ajtónál - csak itt lehet majd szintben beszállni."

 

Tegnap megnéztem a Mammut előtt a Széna téren az új megállót, de egyik ajtónál sem láttam, hogy meg lenne emelve a peron.

Ha jön majd az a Kombiné villamos meglátjuk milyen lesz a szintbeli beszállás.

Előzmény: g86 (51)
V63004 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 71

Nem ez az egyetlen előre lezsírozott látszattender mostanában! A metrótenderen győztes Alstom-Transelekrto társulás győzelmét már 2 hónapja tudni lehetett! Pedig a Transelekrto ugyebár totális csődben van mert a trolikat sem tudják leszállítani!

A Máv Flirt programjában szintén ők az egyik fél aztán a Stadler most foghatja a fejét. Most megkapták a metrószállításban való részvétel lehetőségét is gondolom akkor majd ez is csúszik jó 2 évet! Addig meg járnak az M4-en szuperfejújjított Ev-k! :-))

Lényeg: minél több pénz csússzon a zsebekbe!!

Előzmény: vrobee (70)
vrobee Creative Commons License 2006.04.25 0 0 70
Persze ettől még lehet jó!
Meg attól a sok kötbértől, amit a Siemens fizetett :)
Előzmény: attus germanicus (69)
attus germanicus Creative Commons License 2006.04.19 0 0 69
De :-)

Ugye a dolognak az a története (röviden), hogy a Siemens megnyerte a tendert annak idején, és időrendben ezt követően robbant ki a botrány a repedésekről. Ekkor (egyesek által vitatott módon) az a döntés született, hogy a Siemens továbbra is tendernyertesnek tekintendő, de nem a nyertes konstrukciót szállítja, hanem egy egészen másik villamost, ami ugyan szerkezetében hasonlít egy korábbi típusra (pl. a müncheni 3000-esekre), de alapvetően új típus, és a tengelyterhelése is sokkal magasabb, mint a tendernyertes régi Combinonak. Tehát éppen a két legmagasabb pontszámot hozó feltételnek nem fele meg.
Persze ettől még lehet jó!
Előzmény: Gaia (68)
Gaia Creative Commons License 2006.04.19 0 0 68
Kosz, erdekes volt. Szinte mindenre van benne valasz, es ami eddig nem volt vilagos nekem: a bpesti Combinok acelszerkezetuek lesznek. Az a tetel viszont megdolni latszik, hogy a BKV nem uj hanem mar bevalt es bizonyitott tipust akart vasarolni. Vagy nem?
Előzmény: attus germanicus (67)
attus germanicus Creative Commons License 2006.04.19 0 0 67
Ajánlom az 57. számú hozzászólást ezen a topicon.
Előzmény: Gaia (66)
Gaia Creative Commons License 2006.04.18 0 0 66
OK, de ki az a "mi" es hol lehet akkor olvasni rola?
Előzmény: attus germanicus (65)
attus germanicus Creative Commons License 2006.04.18 0 0 65
Amint már többször leírtuk: a BKV Combinoja az amszterdamihoz képest csak a nevében azonos, műszakilag teljesen más, új fejlesztés, nem is hasonlít a korábbi Combinokra.
Előzmény: Gaia (64)
Gaia Creative Commons License 2006.04.18 0 0 64
Na, ez egy erdemi hozzaszolas :-) Szerintem is hangosak a Combinok... az a'dami BKV (GVB) mar mindent megprobalt, kenoolajoztak a sineket, extra gumiagyat fektetnek a sinek ala (nem biztos, hogy jol mondom...), de megis marad a larma. A "PCC" mit jelent? Es mennyivel ujabbak a BKV Combinoi? Ugy ertem tipusszambanban vagy revizioban.
Előzmény: BszHÉV (61)
Gaia Creative Commons License 2006.04.18 0 0 63
Erzem az ellentomondast, de amugy nem ertek hozza, es raadasul fejbol irtam. A hireket az amszterdami napisajtobol vettem, egyetemi kutatok vizsgaltak meg a Combinokat, es ok jutottak erre a kovetkeztetesre. Megprobalom elokeresni online a dolgot, az a gond, hogy hollandul lesz... erdekelne a dolog, mert Amszterdamban komoly aggalyok merultek fel. A Combinok - tobbek kozt - annyira zajosnak is bizonyultak, hogy egeszen extrem esetekrol olvastam (villamosvonal menten lako emberke a furdokadban aludt, mert csak ott nem hallatszott be a kerekek csikorgasa). A lenyeg az volt, hogy a konnyufem "futomu" miatt az amugy (=hagyomanyos futomu eseten) nem hallhato frekvenciatartomanyba eso hangok a hallhatoba estek at.

Masik gond a villamos "ringatozo" futasa, annyira hogy arra hajlamos emberek rosszul lesznek tole. Bar ez talan Bpesten nem lesz gond, mivel a 4-6-os vonala nem olyan kacskaringos, mint az atlag amszterdami villamosvonal.
Előzmény: vaskerék (60)
sbán Creative Commons License 2006.04.18 0 0 62
Szerintem érdemesebb lenne a "Siemens Combino villamos" topicban vitatkozni, azt sokkal többen látogatják.
Előzmény: BszHÉV (61)
BszHÉV Creative Commons License 2006.04.18 0 0 61
Könnyűszerkezetes=műszaki kifejezés, itt egyértelműen egy alumínium alapú építési technikára utal.
A laposodás régi kocsiknál is csak rendkívüli körülmények között szokott bekövetkezni. Egy utasbarát fékezéstől ritkábban.
Ehhez nem kell pletykalap, elég elmenni Amszterdamba, és fülelni. Tényleg hangosabb. Ennek azonban két oka van: azok a "régi" villamosok, bár kicsit PCC-szagúak, azért elég modernek, sőt, kimondottan jól eltaláltak. Persze, azt a szintet _legalább_ hoznia kellene a Kombinének is, csak nem teszi. A másik: az amszterdami Kombinék a tapasztalatom szerint némiképp hangosabbak a többinél. Ebben szerepe lehet a helyi klímának, a vágányoknak, vagy csak a "Józsinak", aki azt a sorozatot projektvezette. Valóban eléggé vibrál, és ezzel a Siemensnek illendő lenne csinálni valamit. Házból még nem figyeltem meg a mi Combinónkat, így annak a vibrációjáról nem tudok nyilatkozni.

B
Előzmény: vaskerék (60)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!