Végre az egyik legnagyobb magyar lakossággal rendelkező Kárpátaljai város kap összeköttetést Magyarországgal, kicsit az egykori Ugocsa vármegye is közelebb kerül (Nagyszőlős és környéke).
Nem is értettem anno, hogy miért Munkácsra mennek az IC-k, és miért nem Beregszászra.
Nem biztos, hogy több Csörgő kell hozzá. A Csapi kirohanósok is mehetnek tovább Beregszász felé.
Mátészalka - Fehérgyarmat között a busz ugyanannyi idő alatt ér át, mint a vonat. De a vonat csak naponta 9x indul, a busz 24x.
Fehérgyarmat - Zajta között a busz menetideje 45 perc, a vonaté 67 perc. A vasúton 5 indulás van, a busznál 7. A vonat napközben, felfelé 8-16, lefelé 9-17 óra között egyáltalán nem indul, az öt indulásból egy pedig teljesen lehetetlen időpontban van (2:35-kor le, 3:50-kor fel).
Egy Fehérgyarmat-Zajta-Fehérgyarmat járat meg is szűnik, a Zajta-Debrecen személyvonat pedig csak iskolai időszakban jár vasárnap... 25 km 1:07 perc alatt. A 90-es években volt talán olyan időszak, amikor az új menetrend csak a plusz menetidőkben hozott újat.
Aki Okosjegyet akar(na) venni, felejtse el, december közepéig nem is fog működni. Állítólag akkor jön ki egy új verzió, addig meg na.... inkább nem is írok semmit.
A pályamestert. Brutál pályaállapotok vannak Mátészalkától kifelé. Így oda-vissza személyvonatozással napi 4x megspórolható a zötykölődés, az IP fordulójába meg belefér.
A hagyományos szerelvény az valóban probléma, azok sokszor a 34 percet sem tudják tartani, de nem túl sok ilyen van a Cívisek közt.
Pesten van (volt?) 6 perces fordulásuk is a Flirt-öknek, ha jól tudom, esetleg Debrecenben is mehetnének lejjebb a 14 perces fordulásnál?
Ladány indul :50, Debrecen érkezik :24, vissza indul :34, Ladányba érkezik :08. Így egy picit a szeghalmi is indulhatna korábban, érkezhetne hamarabb.
A 10 perces fordulás elég kifeszített lenne, azt nem vitatom, hagyományos szerelvénnyel meg kb. tarthatatlan, főleg körüljárással, bár ahhoz már a 14 perc sem tűnik soknak.
Ez a mozdonyos vonat most közlekedik és tudta tartani a menetrendet Ladányig, de az is látszik, hogy Karcag után már gondjai vannak.
Mivel nem biztos, hogy mindig Flirt lesz, a Cívis menetidejéből szerintem 1 percet lehetne kiszedni nagy biztonsággal, Hajdúszoboszló és Kaba között.
Tehát Debrecen felől óra:10-kor tudna érkezni, illetve Debrecen felé óra:50-kor kellene indulnia ahhoz, hogy a debreceni időadatai a fordulási idő biztosítása miatt ne változzanak.
Így a szeghalmi óra:14-kor indulhatna (szerintem az aluljáró miatt ragaszkodnak a négy perchez az átszállásnál), és ha 46 perc alatt óra:00-kor Füzesgyarmaton tud lenni, akkor az ellenkező irányú vonat innen óra:02-kor indulhatna és óra:48-kor érkezne Füzesabonyba, ahol közös peron esetén biztosítható lenne az átszállás (a gyakorlatban anélkül is, de így akkor is, ha ragaszkodnak a formaságokhoz).
A vasúti közlekedést az Esztergom – Almásfüzitő vasútvonalon fenn kívánjuk tartani, a jelenlegihez hasonló volumenben. A korábbi levelünkben is hivatkozott tervek szerint az autóbuszos kínálattal összehangolva munkanapokon délután Komárom és Esztergom között autóbuszok szolgálták volna ki az utasforgalmat. Esztergom és Lábatlan között megmaradt volna a délutáni órás ütem, egy órával korábbi kezdéssel. Az autóbusszal kevésbé jól kiszolgált hétvégi napokon pedig 2 órás ütemes menetrend került volna bevezetésre Esztergom és Almásfüzitő között, 3 új vonatpárral. Az Építési és Közlekedési Minisztérium azonban a 4. sz. vasútvonali módosításokat nem hagyta jóvá, azok bevezetését évközi módosítás keretében vizsgálják.
Igaz, a 32923 - 32936 vonatpárra jön egy harmadik szerelvény a 11-es vonalról - kérdés, hogy ez reggel is rendelkezésre álla-e, mivel a 11-esen reggel elég sok vonat van.
Viszont ha munkanapokon délutánra ezután is át lehet hozni Győrből ezt a plusz járművet, akkor a tervezett - de meg nem valósult - menetrendben is mehetne 32916 továbbra is Komáromig, a 32936-hoz pedig érkezne Komáromból 32923-ként ez a plusz szerelvény - ahogyan most, és akkor nem lenne kínálatszűkülés a Lábatlan-Komárom szakaszon sem.
De ezt két eszközzel sajnos nem lehet megvalósítani, ezért döntöttek gondolom a tervezés során a 2-es vonalhoz csatlakozó esztergomi oldal fejlesztése mellett,
Munkanapokon Esztergom-Lábatlan között 10 helyett 12 vonat volt tervezve, ezen belül 6:42-9:42-ig és 12:42-19:42-ig órás ütem.
Igaz, hogy munkanapokon a Lábatlan-Komárom szakaszon 5 helyett csak 3 vonat maradt volna, de az esztergomi oldal az elővárosi közlekedés miatt sokkal fontosabb.
Munkanapokon Komárom felé akkor lenne igazán értelme bővíteni, ha lenn Esztergomból 5:42-kor induló és Komáromba 7:11-kor érkező vonat, amivel be lehet járnia komáromi középiskolákba (van belőlük vagy öt). Annak lenne jó párja visszafelé a mostani 14:44-es Komáromból.
De ezt két eszközzel sajnos nem lehet megvalósítani, ezért döntöttek gondolom a tervezés során a 2-es vonalhoz csatlakozó esztergomi oldal fejlesztése mellett, szerintem helyesen, és ezt annullálták most a jóváhagyás során hozzá nem értő módon.
Hétvégén pedig a 4 óránkéntiról 2 óránkéntira bővítés egyértelmű fejlesztés lett volna.
A hétvégén egy dolgot nagyon hiányolok, a mostani menetrendben is: hogy az a három pár hétvégi vonat nem megy be Komáromig (ha óra:28-kor továbbindulna Almásfüzitőről. akkor óra:37-kor - 4 perccel az RJ előtt - haladna Komárom rendezőben utána meg már úgyis kitérőbe jár, ha az 1-2 vágányok valamelyikére érkezik.
Visszafelé pedig a tervezetben is látható az óra:14-es visszaindulás lehetősége.
A komáromi fürdőbe járás, az Észak-Komáromba átruccanás, a Székesfehérvár felé csatlakozás - mind indokolná a Komáromig járatást hétvégén (is).
nincs sűrítés sem a 4-es [...] vonalon A menetrendábrás terv nem egyértelműen sűrítés: hétvégén és munkanap Esztergom-Lábatlan között igen, de munkanap Lábatlan és Almásfüzitő között kevesebb vonat járt volna (busszal pótolva lett volna), és azok se a legjobb időpontokban.
A 140-es vonalon marad Szatymazon a kereszt - ez papíron jobban mutat, mintha Balástyán lenne, de a gyakorlatban nem működik, minden nap az egyre növekvő késések miatt egy-egy keresztet így is Balástyára kell áthelyezni. Kérdés, hogy mennyire érdemes mindig Balástyán keresztezni, ha kis késéssel lehet Szatymazon is. Nyilván így kevésbé kiszámítható a menetrend, viszont az átlagos utazási idő talán kevesebb. (Esetleg lehetne, hogy Kisteleken csak kétóránként állnak meg.)
Jön az új menetrend a 128-asra is, de továbbra se értem miért kell ilyen sok plusz menetidőt beépíteni rá. Itt van pár kép máról, 4-5 perc plusz elég lenne Ladány és Füzesgyarmat közé, a 10 perc teljesen indokolatlannak tűnik nekem az egész vonalra.
Van is egy elképzelésem a gyarmati kereszt megtartására:
Ellenirányban szeghalmi indul Gyarmatról 01-kor érkezik Ladányba 48-ra, Cívis indul 50-51-kor 49 helyett. (Lehetne közös peronos átszállás is akár)
Ehhez le kéne venni Ladány-Db közt a menetidőt 34-ről 31 percre, ami tartható lenne simán Flirttel. Ehhez nem mernek valamiért nyúlni már az átépítés előtt is ennyi volt. :) Vagy indulhatna hamarabb Debrecenből, de akkor az ottani fordulóidő lenne elég szűkös.
Gyarmat ás Ladány közé 47 percet számoltam az eddigi 42 helyett. Még akár A Szeghalom Vésztő irányú csatlakozás is megmenthető lenne, de az elég necces. A Cívisekhez most úgyis hozzányúlnak, még egy kis módosítás belefért volna a menetrendjükbe.
Éjszakai vonatnál nem túl szerencsés, ha túl korai az érkezés, ha 120-as lenne végig, akkor már hajnali 4 körül a Keletiben lenne, nem sok mindent tudnának magukkal kezdeni az érkező utasok. A reggeli 6 órás érkezés is necces, de akkor már ébredezik a város. Olyan meg szerintem már nincs, mint régen volt, hogy reggel 8-ig maradhatsz a hálókocsiban, annak ellenére, hogy a vonat hamarabb megérkezett a végállomásra.