Keresés

Részletes keresés

Godolloi HEV Creative Commons License 2 órája 0 0 2535

Debrecen és Nagykereki között valóban nem lett kevesebb vonat tervezve, csak kicsit jobban szét lesznek húzva, kevésbé fognak csúcsidőben közlekedni. Elsőre csak az tűnt fel, hogy csúcsidőben nagyobb a követés, de cserébe a kisebb forgalmú időszakokban se lesz nagy követés (a jelenlegi pályából ezt lehet kihozni).

A jelenlegi állapothoz képest mindenképpen előrelépés, mert most kb. a vonatok fele helyett busz megy, a vonatok pedig késnek. Persze az lenne az igazi, ha megcsinálnák a pályát.

Előzmény: Lukács90 (2527)
Abymot Creative Commons License 4 órája 0 0 2534

Még néhány változást vettem észre a menetrendábrákon:

 

128 (a 135-ös vonal ábráján):

 

Az órásütemből hiányzó, Békéscsabáról Gyula felé 8:42-kor, 10:42-kor és 21:42-kor induló vonat beállításra kerülne, viszont az eddig Kötegyánig közlekedő vonatok (lényegében minden második) visszavágásra kerülne Sarkadig a hamarabbi visszafordulás érdekében.

 

A nemrég beállított, Békéscsabáról 18:42-kor induló vonatot nem látom az ábrán, szerepel viszont egy Szeged felől érkező vonat továbbvitele 18:17-kor Gyuláig, ami Gyuláról 19:28-kor indulna vissza Szegedre. Az nem világos, hogy ez csak hétvégén közlekedne, vagy naponta.

 

A Békéscsabáról Vésztőre 14:03-kor induló ütemen felüli diákjárat megszűnne, cserébe Sarkad-Gyula felől 14:15-kor is érkezne ütem szerinti vonat Békéscsabára. 

 

130:

 

Szentesről 7:35-kor és Szolnokról 7:55-kor is indulna vonat (lehet hogy csak munkanapokon).

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
Abymot Creative Commons License 4 órája 0 0 2533

Munkanapokon a Déliből 6:15-18:15-ig óránként indulna zónázó Dunaújvárosba (19:15-kor idénhez hasonlóan továbbra is Dombóvárra), Dunaújváros felől Pusztaszabolcsról 5:59-18:59-ig szintén óránként a Délibe (Dunaújvárosból eltérőek lennének az indulási idők aszerint, hogy onnan Pusztaszabolcsig megáll-e az adott vonat vagy sem).

Legalábbis a 40-es és 42-es vonal ábrájából ez következtethető ki.

Előzmény: Lukács90 (2529)
Pettikk19940310 Creative Commons License 13 órája 0 0 2532

Szerintem a dunaújvárosi Z42 (korábban G42) fog egész nap óránként járni.

Előzmény: Lukács90 (2529)
Lukács90 Creative Commons License 13 órája 0 0 2531

VPE menetrendi ábrák 2022-2023 menetrendi évre

Előzmény: 424 215 (2528)
Abymot Creative Commons License 13 órája 0 0 2530
Előzmény: 424 215 (2528)
Lukács90 Creative Commons License 13 órája 0 0 2529

A 40-es vonalon hogy fog kinézni az egésznapos zónázás?

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
424 215 Creative Commons License 13 órája 0 0 2528

Hol található a tervezet?

Előzmény: Lukács90 (2527)
Lukács90 Creative Commons License 14 órája 0 0 2527

106-oson hány vonattal lesz kevesebb?

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
Abymot Creative Commons License 25 órája 0 0 2526

Sajnos páratlan irányban nem ott, hanem már Füzesabonyban, ezért 10 perccel később fog megérkezni a Keletibe (20:05 helyett csak 20:15-kor), tehát itt is menetidőnövekedés lesz várhatóan :(

Előzmény: andrasimre (2524)
Abymot Creative Commons License 25 órája 0 0 2525

"78: Nógrádkövesd helyett Acsán lesz a kereszt"

 

Úgy látom mindez 2 perc miatt, ami bekerül Galgamácsa és Acsa közé a menetidőbe, így kövesdi kereszttel már nem lenne meg az átszállási idő Aszódon.

Csakhogy ezzel negyed órával lassúbb lesz az utazás a 78-as vonalról Budapestig (ugyanennyivel több visszafelé is), tehát ha ez így marad, akkor ez egy újabb koporsószög a vonalnak.

 

"106: Kevesebb vonat, hosszabb menetidő"

Ez az ábra elég katasztrofálisan néz ki, itt néhány éve megvalósult egy fejlesztési elképzelés, ami most ezek szerint összeomlik.

 

Érdemes a 23-as vonal ábráját is megnézni: Lenti-Rédics között 5 perccel hosszabb menetidővel számolnak, emiatt Lentiben kereszteket terveztek be, hogy Zalaegerszegen megmaradjanak a csatlakozások, de ha egy Bz ingázik ott, akkor ez így nem fog menni.

 

Úgyhogy ezek szerint ha van is itt-ott egy kis fejlesztés tervezve (4,41), másutt legalább ennyi visszalépés is bele van kódolva az ábrákba (23, 78, 106). :(

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
andrasimre Creative Commons License 25 órája 0 0 2524

Tisza-tó Ex: igen és itt előztetik az Agriával

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
andrasimre Creative Commons License 25 órája 0 0 2523

108: a menetrend még mindig a már nem létező, régi pályára van szerkesztve Balmazújváros-Debrecen között.

Előzmény: Godolloi HEV (2522)
Godolloi HEV Creative Commons License 25 órája 0 2 2522

Egy kis összefoglaló:
4: Több végigmenő vonat, de a többi általában csak Lábatlanig megy Süttő helyett.
25: Napközben kétóránkénti személyvonat Zalaegerszeg és Őriszentpéter között (kivéve, amikor a Citadella megy), cserébe Hódosra csak reggel és este lesz személyvonat.
40: egész nap zónázás
41: Dombóvár és Kaposvár között alig állnak meg a vonatok (és Porrogszentkirály teljesen megszűnik); Kaposvár és Somogyszob kb. óránként (vélhetőleg csak munkanap).
70: EC-k 29-kor indulnak majd a Nyugatiból, és mivel így utolérnék a váci személyeket, Gödtől helytelen vágányon.
78: Nógrádkövesd helyett Acsán lesz a kereszt
80: Tisza-tó Ex Hatvanban sokat áll, ott gépcserézik?
85: Este több vonat, de ezt kb. minden évben így tervezik, aztán marad a jelenlegi...
100: Óránként sebesvonatok, de csak Debrecenig
106: Kevesebb vonat, hosszabb menetidő (valójában már most is kb. ez van).
150: nem lesz vonat

Abymot Creative Commons License 26 órája 0 1 2521

Az eltérő fekete és zöld színű vonalak miatt számomra nem teljesen egyértelmű, hogy mi közlekedne naponta, mi csak munkanapokon és mi csak hétvégén.

 

Esztergomból munkanapokon valószínűsíthetően:

 

6:43 Lábatlanig (érk. 7:23)

7:43 Komáromig (érk. 9:11)

13:43 Lábatlanig (érk. 14:23)

14:43 Komáromig (érk. 16:11)

15:43 Lábatlanig (érk. 16:23)

16:43 Komáromig (érk. 18:11)

17:43 Süttőig (érk. 18:33)

18:43 Komáromig (érk. 20:11)

20:13 Komáromig (érk. 21:56)

 

Esztergomból hétvégén valószínűsíthetően:

 

8:13 Almásfüzitőig (érk. 9:28)

12:13 Almásfüzitőig (érk. 13:28)

16:13 Almásfüzitőig (érk. 17:28)

20:13 Komáromig (érk. 21:56)

 

Visszafelé munkanapokon valószínűsíthetően:

 

Komáromból 4:46 (Esztergom érk. 6:16)

Komáromból 5:46 (Esztergom érk. 7:16)

Lábatlanból 7:34 (Esztergom érk. 8:16)

Komáromból 12:46 (Esztergom érk. 14:16)

Lábatlanból 14:34 (Esztergom érk. 15:16)

Komáromból 14:44 (Esztergom érk. 16:16)

Lábatlanból ind. 16:34 (Esztergom érk. 17:16)

Komáromból 16:44 (Esztergom érk. 18:16)

Süttőről 18:50 (Esztergom érk. 19:46)

 

Visszafelé hétvégén valószínűsíthetően:

 

Komáromból 5:46 (Esztergom érk. 7:16)

Almásfüzitőről 10:29 (Esztergom érk. 11:46)

Almásfüzitőről 14:29 (Esztergom érk. 15:46)

Almásfüzitőről 18:29 (Esztergom érk. 19:46)

Előzmény: PPeti05 (2519)
Gale Jose Creative Commons License 26 órája 0 0 2520

Megköszönném, ha a 25-ös Zalaegerszeg-Őriszentpéter szakaszról is valaki, aki többet ért hozzá, leírná, jól látom-e sürítést

Előzmény: PPeti05 (2519)
PPeti05 Creative Commons License 28 órája 0 0 2519

PPeti05 Creative Commons License 28 órája 0 0 2518

Sajnos az 5-ös vonalon továbbra is csak 2 vonatpár a terv, viszont ha jól látom, akkor a 4-esen több vonat közlekedne a teljes vonalon.

Esetleg valaki, aki jobban ért hozzá, ki tudná írni a pontos indulási időpontokat? Előre is köszönöm.

Előzmény: Dieseles85 (2512)
Pettikk19940310 Creative Commons License 28 órája 0 0 2517

Úgy legyen!

Előzmény: Abymot (2516)
Abymot Creative Commons License 1 napja 0 0 2516

A 40a-n látok még egész napos zónázást tervezve.

Előzmény: Abymot (2513)
Gale Jose Creative Commons License 1 napja 0 0 2515

25-ös Zeg-Őri részén is látni némi sűrítést

Előzmény: Abymot (2513)
Dieseles85 Creative Commons License 1 napja 0 0 2514

Azt én is néztem.Kaposvár-Somogyszob közt óránkénti ütem lesz.

Előzmény: Abymot (2513)
Abymot Creative Commons License 1 napja 0 0 2513

Egyelőre ezek közül csak a 41-es vonalon látok Kaposvár-Somogyszob között valami járatsűrítési elképzelést, másutt nem.

Előzmény: Dieseles85 (2512)
Dieseles85 Creative Commons License 1 napja 0 1 2512

Vpe honlapján elérhetők a jövő évi menetrendábrák.

PPeti05 Creative Commons License 6 napja 0 1 2511

Érdemes megnézni Vitézy új bejegyzését, többek között az 5-öst is említi az ősztől talán jobb menetrendet kapó vonalak között.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0kbqmd5wVt3sUE4dj2huqpqyyAxevP4V5fouQSfdcNz28678Hr6hV4kkMUjwLo41Ul&id=100044161013021

Előzmény: Lukács90 (2510)
Lukács90 Creative Commons License 2022.06.19 0 0 2510

Melyik vonalakon akarnak vajon bőviteni?

Előzmény: PPeti05 (2506)
PPeti05 Creative Commons License 2022.06.19 0 1 2509

Azt sejtettem, hogy eléggé szűkös a helyzet dízel-fronton, na de hogy ennyire... :(

Előzmény: Gale Jose (2508)
Gale Jose Creative Commons License 2022.06.19 0 1 2508

Sajnos nagyon kevés, vagy inkább már szinte semmi alkatrészünk nincs Bézékhez sem, ezért áll ennyi gép, kerékre, tengelyhajtóműre fél éveket várunk, már nincs miből kiszedni, a leállítottakból teljesen fel lett használva minden már....

Előzmény: PPeti05 (2506)
Jopik Creative Commons License 2022.06.19 0 0 2507

Vitézy Dávid pedig likeolta a bejegyzést!:O

Előzmény: PPeti05 (2506)
PPeti05 Creative Commons License 2022.06.19 0 2 2506

Bakonyvasút facebook-oldaláról:

 

2022. július 1-től megszűnnek a Tarlós Pista bácsi féle járványügyi menetrendek a regionális vasútvonalakon. Meghatározóan a korábban meghirdetett alapmenetrendekkel számolhatnak ezeken a vasútvonalakon utastársaink a nyári időszakban. Komárom-Székesfehérvár 2 vonatpár, Dunaújváros-Cece/Simontornya 5 vonatpár, Villány-Mohács 4 vonatpár+vonatpótló buszok, Szolnok-Vámosgyörk minden járat vonat, Miskolc-Nyékládháza-Tiszaújváros 2 vonatpár+vonatpótlő buszok, Abaújszántó-Hidasnémeti menetrendi bővítés munkanapokon 3 hétvégén 5 vonatpár, Nyíregyháza-Mátészalka minden járat vonat, Fehérgyarmat-Zajta marad az 1 vonatpár+vonatpótló buszok, Mátészalka-Csenger 2 vonatpár, Mezőhegyes-Újszeged 2 vonatpár, Mezőhegyes-Battonya 2 vonatpár. A megmaradó korlátozások elsődleges oka a járműhiány. Egyszerűen nincs elegendő működőképes Bz. Részletek az alábbi linken találhatók https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2021-2022._evi_vasuti_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_07.01_v0618.pdf

 

Információink szerint a munka ezzel nem fejeződött be. A felelős államtitkárság szeptembertől több vonalon menetrendi kínálati bővítést tervez, de a szükséges járművek rendelkezésre állása még kérdéses. Jó utat mindenkinek!

 

Az utolsó bekezdés érdekesnek tűnik, remélem, hogy sikerül majd egy jobb menetrendet összehozni az 5-ösre.

Előzmény: Abymot (2505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!