Keresés

Részletes keresés

PettikkForum Creative Commons License 1 napja -13 0 4653

Te is gondolkodjál már, mielőtt ilyen stílusban sértegetsz! Vagy ne csodálkozz, ha ezek után kitiltanak innen!

Előzmény: markwallis (4606)
névtelen Creative Commons License 1 napja -1 0 4652

off:

Éppen van Covid és Influenza is:) Csak már nincs olyan médiája, mint korábban:)

Előzmény: H_CS (4651)
H_CS Creative Commons License 1 napja -1 0 4651

Más vonalakon (98, 114, 121, 125, 146) is csökkentettek a vonathelyesítő járatok számán.

 

Járatok számát tekintve újra bevezették a járványügyi menetrendet - pedig nincs járvány.

Előzmény: Abymot (4647)
lesence Creative Commons License 1 napja 0 0 4650

A Keletiben most a gyakorlatban a sülyi és a gödöllői személyek önmagukba fordulnak csúcsidőben, vagy összeforgatják őket az Agria-Mátra interrégiókkal?

 

Mert ugye csúcsban a fentebbi vonatok dupla Flirttel vannak kiállítva, viszont az én olvasatomban a SZVÖR-nek megfelelő 10 perces fordulás nem éri el a hivatkozott - csatolt szerelvényre megállapított -  normaidő keretet.

Előzmény: István Gyuri (4644)
Dudari Creative Commons License 2 napja 0 1 4649

Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

Isaszegre délután Pest felől min 1-2 perc késéssel érkeznek ( Rákos pontos Akadémiaújtelep is Rákosliget plusz 1 Rákoscsaba újtelep és Rákoscsaba között plusz további 1 perc a késés. Állami telepeken mindig van felszálló onnan mivel a menetrend úgy van tervezve, hogy egyenesben jár ki a vonat, valóságban 80-as kitérőn jár ki így ott plusz 1 perc Gödöllő érkezés min 3 perc késés. Dupla 11 perc alatt fordul.

Délelőtt szóló kevés utassal száraz időben tud 0-1 perces késéssel közlekedni dupla már nem. A Keleti váltókörzeti 20-asok, a Kőfelső fázishatárnál levő 60-as a Rákos és Akadémiaújtelep közti fázishatár ami megakadályozza az egyből 120-ra kigyorsítást fokoz ezen.Szóló , ha Keltiből nem a 20 km/h as váltón megy ki Kőbányai indulóra a balra talán pontos lehet délelőtt , hétvégén kevés utassal. Azok amik Állami telepeken megállnak késnek e miatt.

 

Előzmény: Abymot (4642)
Abymot Creative Commons License 2 napja 0 0 4648

A 47-es vonalon viszont ütemes, kétórás vonathelyettesítő menetrend lesz.

Előzmény: Abymot (4646)
Abymot Creative Commons License 2 napja 0 0 4647

Más vonalakon (98, 114, 121, 125, 146) is csökkentettek a vonathelyesítő járatok számán.

Előzmény: Abymot (4646)
Abymot Creative Commons License 2 napja 0 0 4646

Közzétették a dec. 10-től érvényes vonathelyettesítő autóbusz menetrendeket: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kozlekedesimod-valtas-miatt-autobusszal-kiszolgalt-vasutvonalak-0

 

A 47-es vonalon tényleg nem érintik a helyettesítő buszok Magyarhertelendet és Godisa vá-t, a 103-ason az eddigi 4 pár vonathelyettesítő busz helyett már csak 2 párat tartalmaz a menetrend.

Mindenütt felhívják a figyelmet a Volánbusz járatokra is.

Abymot Creative Commons License 3 napja 0 0 4645

Úgy tűnik, hogy ismét zsákutcába jutottam a Hernád IC-k füzesabonyi megállításának kérdésével.

(És ez még csak a páratlan irány lett volna.)

Mindenesetre köszönöm a szakavatott észrevételeket, ennek a kérdésnek a boncolgatása szerintem nem volt (és adandó alkalommal később se lenne) felesleges.

Előzmény: István Gyuri (4644)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 0 4644

A szóló 8 perc alatt tud fordulni, de a dupla nem.

Viszont a Keletiben össze kellett volna forgatni a 120a-val, hogy elférjenek (és még akkor is feszesebb lett volna a vágányfoglaltság), a reggeli csúcs különösen érdekes lett volna, amikor még nincsenek sülyi Flirtek (volt már ilyen vgz-ban, de szerintem nem szerencsés, zavarhelyzetekben különösen nem).

Ahogy szoktam mondani: a menetrend mindig kompromisszum, sosem tökéletes...

Előzmény: Abymot (4642)
matyi918 Creative Commons License 3 napja 0 0 4643

Az S80-asokat akkor 5 perccel későbbre kellene tenni, vagyis ugyanolyan aszimmetrikusan érkeznének a Keletibe, mint a IR-ek. Viszont akkor Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

A Keletiben viszont jelenleg tud egy vágányon fordulni az S60-S80 egész órában. Ha Gödöllőre kerülne az éles fordulás, kérdés, a Keletiben van-e elég szabad vágánykapacitás? Illetve igen, a 8 perc elég rövidnek tűnik. Az esztergomi 9 perc is szűkös többször.

Előzmény: Abymot (4642)
Abymot Creative Commons License 3 napja 0 0 4642

"Gödöllőn nem tudna az S80 előtt haladni (:16)"

 

Az S80-asokat akkor 5 perccel későbbre kellene tenni, vagyis ugyanolyan aszimmetrikusan érkeznének a Keletibe, mint a IR-ek. Viszont akkor Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

"Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor"

Még a :33-as indulás is kérdéses a gyakorlatban (bár közelebb lesz a valósághoz, mint az eddigi óra:30).

Előzmény: matyi918 (4640)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 1 4641

matyi918: Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor

Kassáról 21-re érkezik (papíron, gyakorlatban inkább 22-23-ra), és még a jelenlegi 11 perces összezárás se nagyon megy...

Előzmény: matyi918 (4640)
matyi918 Creative Commons License 3 napja 0 1 4640

az a plusz 2 perc azt eredményezné, hogy Gödöllőn nem tudna az S80 előtt haladni (:16).

 

Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor, de a páros irányba meg sehogysem férne bele a :25-ös Keleti indulás megtartásával.

Előzmény: Abymot (4639)
Abymot Creative Commons License 3 napja 0 0 4639

Összekapcsolva ezt egy korábbi témával:

Ez azt jelenti, hogy a Hernád IC egy füzesabonyi plusz megállással (aminek időszükséglete kb. +2 perc) is meg tudna érkezni a Keletibe :47-re (csak nem a Keleti előtt várna 2 percet, hanem ezt az időtartamot a plusz megállás során használná el)?

Előzmény: István Gyuri (4638)
István Gyuri Creative Commons License 3 napja 0 5 4638

Keletiből 40-kor indul a RJ/EC, ami 42-43 között még a második kijárat utáni váltókörzetet fogja (normál ügymenet szerint Fradi felé a jobb vágányon) - ezzel együtt nem tudna két vonat egyszerre bejáratot kapni Kőbánya felső felől, 45-re érkezve a Keletibe. Ezért érkezik kotta szerint 47-re az IC a Keletibe.

Előzmény: matyi918 (4637)
matyi918 Creative Commons License 3 napja 0 0 4637

Ez nem csak az alsópálya, hanem, hogy Kőbánya-felsőtől az új vágányon megy Keleti első bejáratig. Persze ott jobb állapotú a pálya, de plusz kitérőzés is van.

Előzmény: Abymot (4636)
Abymot Creative Commons License 3 napja 0 0 4636

Jó, igazad van, Gödöllőig összesen nem 3, hanem 2 percet vettek le, és Gödöllő-Keleti között összesen nem 5, hanem 4 percet tettek rá.

Az alsó pályát elvileg már augusztusban is figyelembe vették (ezért lett Rákos-Keleti 12 perc, és nem 10, mint a Csaba felől érkező IC-knek), persze lehet vitatkozni, hogy 2 perc többlet ehhez elég-e, viszont kötelező menetidőtartalékot is beleszerkeszteni a menetrendbe, amire a +4 perc még kicsit kevés is.

Előzmény: matyi918 (4635)
matyi918 Creative Commons License 4 napja 0 0 4635

Az augusztusi ábrához képest kicsit átrendezték a menetidőket: Ludas és Vámosgyörk között levettek 1 percet, Hatvan és Gödöllő között pedig 2 percet a menetidőből, viszont Gödöllő-Rákos között megnövelték 2 perccel, Kőfelső és a Keleti között pedig 3 perccel. Ez az +5 perc a végén talán valami kötelező menetidőtartalék. (4%?)

 

én úgy látom az IC519 alapján, hogy augusztusban

Hatvan (:55-:56), Gödöllő (:16), Rákos (:33), Keleti (:45), míg most

Hatvan (:54-:55), Gödöllő (:14), Rákos (:33), Keleti (:47). 

 

Így Hatvan-Gödöllő 20 helyett 19 (-1), Gödöllő-Rákos 17 helyett 19 (+2), Rákos-Keleti 12 helyett 14 perc (+2). 

 

Mivel ezek Kőfelsőtől az új 3. vágányon mennek, ezért is indokolt lehet a menetidőtöbblet.

 

Előzmény: Abymot (4632)
H_CS Creative Commons License 4 napja -1 0 4634

A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján, ami a többitől eltérően csak február 1-től érvényes.

 

Miért? Csak nem marad a pótlóbuszozás februárig?

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Blöky2 Creative Commons License 4 napja 0 0 4633

... ha nem zavar, hogy Abaújszántón módváltás van ;)

Előzmény: 1655exp (4625)
Abymot Creative Commons License 4 napja -1 0 4632

"A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján"

A végén kiderül, hogy az érintett 2 pár rjx továbbra is meg fog állni, csak utas nem szállhat le?

 

"A 80-ason a páratlan IC-knek 9 perc lesz a menetideje Kőbánya felső és a Keleti között."

Az augusztusi ábrához képest kicsit átrendezték a menetidőket: Ludas és Vámosgyörk között levettek 1 percet, Hatvan és Gödöllő között pedig 2 percet a menetidőből, viszont Gödöllő-Rákos között megnövelték 2 perccel, Kőfelső és a Keleti között pedig 3 perccel. Ez az +5 perc a végén talán valami kötelező menetidőtartalék. (4%?)

 

"A Coronát Tápiószecsőn előztetik (8 percet áll ott)."

Mehetne már Szolnoktól a Békés IC mögött, de gondolom abból indultak ki, hogy amelyik pontos, az hadd menjen, és csak közvetlenül a Sülysáptól besűrűsödő elővárosi szakasz előtt állítják be menetrendileg a két vonat között a Keletibe érkezési sorrendet.

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Abymot Creative Commons License 4 napja 0 1 4631

Néhány éve megvalósítható lett volna (persze az IC 10 percnél nagyobb késése esetén ez se működhetne). Azóta a járműhelyzet és a pályaállapotok is csak romlottak.

Tavaly menetrendváltáskor még támogatták az innovációt, beleértve néhány mellékvonal revitalizációját is - annak ellenére, hogy  a jármű és a személyzet már akkor is kérdéses volt.

A mostani miniszer viszont legszívesebben egyetlen mellékvonalat se látna, pláne nem személyforgalommal :((

 

Előzmény: 1655exp (4625)
Letlev159753 Creative Commons License 5 napja -5 0 4630

Ha megállna több vonat Érd-alsón akkor megoldódna térség zsúfoltsági problémája.

Előzmény: nememlexemki (4611)
Letlev159753 Creative Commons License 5 napja -2 0 4629

Hibrid IC-re lenne szükség ezen a vonalon is.

Előzmény: Dudari (4624)
M63,012 Creative Commons License 5 napja 0 0 4628

A menetrendváltástól érvényes az 1-es kilépő haladás... ;-)

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Godolloi HEV Creative Commons License 5 napja -1 0 4627

A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján, ami a többitől eltérően csak február 1-től érvényes.

A 80-ason a páratlan IC-knek 9 perc lesz a menetideje Kőbánya felső és a Keleti között.

A Coronát Tápiószecsőn előztetik (8 percet áll ott).

Előzmény: Abymot (4620)
bendeguz90 Creative Commons License 5 napja 0 0 4626
1655exp Creative Commons License 5 napja 0 2 4625

Szerencs-Hidasnémeti között egy személyvonat.

Szerencsről indul 8.07-kor,

Hidasnémetibe csak odaér 9.26-ig.

Visszafelé Hidasból indul 18.27-kor.

Szerencsen eléri az IC586-ost.

 

Meg van oldva a probléma.

Megnyílik a lehetőség Kelet-Magyarország előtt is a Tátrába utazni,

legalább napi egyszer anélkül,

hogy 2 órát kelljen várni Miskolcon.

( Tudom, nincs kocsi )

Előzmény: Abymot (4622)
Dudari Creative Commons License 5 napja 0 0 4624

Füzesabonyban történő megállás a Mezőkövesden történő megállás miatt lett kivéve igazságtalanul.

Mezőkövesd pedig a gyorsok megszüntetésére faragott rá ezt korrigálták a kövesdi IC megállásokkal.

A mostani miskolci Ic-k már azok amik arrafelé mennek a hatvani megállás bevezetése után lényegében lefokozódtak gyorsvonattá, annak a szerepét vették át.

Eger nyert óránkénti nem feláras szolgáltatást ők jártak jól relatíve lényegében...

Előzmény: Abymot (4622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!