Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 5 napja -1 2 4857

Eddy Wata: "Június 1-től 82 perc plusz tartózkodással (Füzesabonytól) jut el a Tisza-tó Balmazba, azért ez durva. Füzesabony 37 perc , Poroszló 7 perc , Tiszafüred 13 perc, Hortobágy 25 perc"

 

Ha ez így marad, akkor az idei lesz lesz a Tisza-Tó vonat utolsó szezonja.

De talán nem teljesen kizárt, hogy ez még változni fog, és végül mégsem fog 37 percet tartózkodni Füzesabonyban és 13-at Tiszafüreden.

 

f_k:"a távkezeléssel KÖFIvel szerencsére talán megváltozik"

 

Megváltozik, mert június 1-től az alapütemi vonatok Macson fognak keresztezni.

Előzmény: Eddy Wata (4852)
f_k Creative Commons License 5 napja 0 0 4856

OFF

Macs állomás nem biztosított állomás volt a baleset bekövetkeztekor. Abban az időben alakjelzők üzemeltek az állomáson.

Mindmáig keserűen gondolnak a vasutasok a történtekre...

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Macsi_vas%C3%BAti_baleset

 

macsi vasúti baleset egy 1991február 20-án bekövetkezett szerencsétlenség volt Macs vasútállomás bejáratánál.

Leírása[szerkesztés]

A sűrű ködben, reggel 6 óra 9 perckor a Debrecenbe közlekedő, M41-es sorozatú dízelmozdony által vontatott személyvonat beleütközött a tolatást végző szerelvényvonat Btx típusú vezérlőkocsijába. A balesetben három ember meghalt és 19 megsérült.

A 6619 sz. személyvonat 71 km/h sebességgel rohant bele a tolatást végző, 6670 sz. szerelvényvonat Btx 035 pályaszámú vezérlőkocsijába. Annak mozdonyvezetője és a személyvonat mozdonyfelvigyázója a helyszínen, a személyvonat mozdonyvezetője – súlyos sérülései következtében – a kórházban életét vesztette. A balesetben a személyvonat 19 utasa és jegyvizsgálója is megsérült. Az ütközés következtében a vezérlőkocsi gyakorlatilag teljesen megsemmisült, alváza a mozdony elé gyűrődött, a kocsiszekrénye pedig a mozdony fölé torlódott. A mozdony „A” vége súlyosan megsérült. Öt további személykocsi erősen, négy pedig kisebb mértékben megrongálódott.

A balesetvizsgálat eredménye[szerkesztés]

MÁV szakértői által lefolytatott balesetvizsgálat a „Megállj!” állású alakjelzőn való túlhaladása miatt az M41-es mozdony vezetőjét hibáztatta. A baleset további oka az érkező vonat közeledésekor a bejárati oldalon meg nem engedett tolatás is volt. A baleset bekövetkezéséhez a sűrű köd is hozzájárulhatott, a látótávolság 10 és 50 méter között volt.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=950645548364055

 

Mozdonykatasztrófa Macson
Három halottja volt az 1991 február 20-án bekövetkezett balesetnek.

"Súlyos tartozást teljesítünk, hiszen a Mozdonyvezetők Szakszervezetének 1990-es alapítását követően, sajnos nálunk történ az első, mozdonyvezető életeket követelő baleset. 1991. február 20-án Macs állomáson bekövetkezett balesetben, három mozdonyvezető vesztette életét. A 6619 sz. vonat, a sűrű ködben összeütközött az állomáson tolató szerelvényvonattal. Tóth Gyula Utazófelvigyázó, Sápi Gyula Mozdonyvezető a baleset bekövetkeztekor elhunytak. Marczi István Mozdonyvezető 1991. március 30-án hagyott itt bennünket.

 

ON

Előzmény: lazar (4855)
lazar Creative Commons License 5 napja 0 0 4855

Milyen sajnálatos esemény volt ott?

Előzmény: f_k (4854)
f_k Creative Commons License 5 napja -1 0 4854

Legutoljára Mezőtárkány zárt be, ha meglenne, ma nem kellene "ácsorogni" ennyit Füzesabonyban. Lelki szemeim előtt egy Debrecen -Eger utazásról elősejlik,  ahogy a havazásban gumicsizmában elmeneszti a vonatot a forgalmista... ,  Anno Egerfarmoson is volt állomás, a legtovább Mezőtárkány húzta, a másik véglet a Macs állomás volt, ahol a sajnálatos esemény miatt valahogy nem akartak se személyzetet, se keresztezni, ez a távkezeléssel KÖFIvel szerencsére talán megváltozik.

Előzmény: kombi (4853)
kombi Creative Commons License 6 napja -1 2 4853

Poroszló és Tiszafüred  szvsz. még életszerű is, hiszen végeredményben egy bringásvonatról van szó és egyik helyen sincs sem széles, sem  magasperon. Ami  számomra vállalhatatlannak tűnik, az leginkább a füzesabonyi ácsorgás. 

 

 

Előzmény: Eddy Wata (4852)
Eddy Wata Creative Commons License 6 napja -1 1 4852

Június 1-től 82 perc plusz tartózkodással (Füzesabonytól) jut el a Tisza-tó Balmazba, azért ez durva. Füzesabony 37 perc , Poroszló 7 perc , Tiszafüred 13 perc, Hortobágy 25 perc

BPI-383 Creative Commons License 2024.04.13 -2 2 4851

Hát ne haragudj hogy ezt mondom de utasként az érdekel ami a menetrendben van és ami engem közvetlenül érint  és gyanítom hogy az utasok döntő többsége így van ezzel és nem azt nézi hogy mi van bizonyos kormányrendeletekben meg a hálózat üzemeltetési szabályzatban :)

 

És mint utasnak nekem nem tisztem a hálózat üzemeltetési szabályzattal foglalkozni hiszen engem nem érint sho persze ezt el tudom képzelni hogy valaki belső könyvelésben ezt így szabályozta hogy az az de igazából a végeredményen nem változtat ha leállítják a forgalmat lehet 65/2-es meg lehet 66-os is nem fog rajta személyszállító vonat közlekedni és ez a lényeg nem az hogy mi a menetrendi mezőnek vagy a vonalnak a száma és hogy a kettő közül melyik a helyesebb.

Előzmény: r1232 (4850)
r1232 Creative Commons License 2024.04.13 -1 2 4850

A menetrendi mező száma és egy vonal száma két külön dolog, ne keverd őket.

Előzmény: BPI-383 (4848)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 4849

Mármint személyszállítás leállítását illetően. Mint tudjuk jól, Jánosunkat és Mosóczit is a "nincs kocsi, megszorítás, spóroljunk hát a vonatkilométeren" c. mondatkör motiválja, a teherszállítás jól tejel, azzal nincs bajuk... 

Előzmény: r1232 (4847)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.13 -2 1 4848

Képzeld, hogy tudok róla, hogy a Pécs-Villány(-Magyarbóly-Pélmonostor) szakasz fővonalnak van besorolva, de senki nem állította az ellenkezőjét.

És annak a száma a 65-ös.

Az utasok szempontjából - és jelen esetben ez a releváns, nem valami kormányrendelet, amit ki tudja ki tákolt össze és mennyi köze volt a vasúthoz - a SZÜSZ és a MÁV-csoport honlapján is közzétett menetrend a releváns és az irányadó, arról nem is beszélve, hogy amit folytatsz, nem több, nettó szarrágásnál... Így is, úgyis tudjuk, hogy ki és mire fogja rávágni a lakatot és ennyi. Kérődzni lehet ...szságokon, felesleges. Engedd el inkább! :)

És ez mindenki másnak éppúgy szól :)


(Én, mint utas, semmi okom, hogy Engem nem érintő dokumentumokat olvasgassak, a "HÜSZ" Engem nem érint és a többi utast sem közvetlenül, a Hálózatüzemeltetési Szerződés a Vasúti Társaság és a pályakapacitás-elosztó, illetve a pályaüzemeltető közti háromoldalú megállapodás, Én és a többi utas is a MÁV-START-tal szerződik, ránk közvetlenül a SZÜSZ vonatkozik, úgyhogy erről ennyit)

Előzmény: CorsairS (4846)
r1232 Creative Commons License 2024.04.12 0 1 4847

Több okból sem tehetjük ezt. Egyrészt ezen vonalak.egy részén van teherforgalom is. De ha csak a 4-es vonalat.nézem,.ott a szöveg szerint is maradna személyszállítás.

Előzmény: BPI-383 (4842)
CorsairS Creative Commons License 2024.04.12 -1 2 4846

Azért (2), mert a (1) Pécs-Villány szakasz nem mellékvonal, hanem nemzetközi fővonal, így a mellékvonalak felsorolásában nem szerepel.

SZÜSZ-nél meg erősebb a HÜSZ, aminek az alapja a vasúti törvény.
A HÜSZ-t megtalálod a https://www2.vpe.hu/document/10381/H%C3%9CSZ+2023-2024+21.+sz.+m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1s.zip címen, javaslom a mellékletek mappában a 2.3.1-es pdf-et.
(Régebbi HÜSZ-ben 2.2-es mellékletben fel voltak sorolva a vasútvonalak, nem tudom miért került ki az új verzióból)

Előzmény: BPI-383 (4845)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.12 -2 1 4845

Vagy csak elírás van a rendeletben (megjegyzem, hogy az szerepel ott, hogy: "65 (2)", ilyen kódolást meg nem ismer a hivatalos számozás, már ez kétséget vethetett volna fel benned (is)...)

A SZÜSZ szerint hivatalosnak tekinthető, a vasúti társaság honlapján közzétett menetrend szerint is a Villány-Mohács szakasz hivatalos vonalszáma a 66-os...


https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/65-66_1.pdf


FOMA Creative Commons License 2024.04.12 0 0 4844

A 66-os az a Villány - Magyarbóly - országhatár. Legalábbis a törvény, meg a hálózat üzemeltető szerint.

Előzmény: BPI-383 (4842)
CorsairS Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 4843
Előzmény: BPI-383 (4842)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.12 -2 0 4842

Ezeket a vonalakat vehetjük is megszűntnek előre... Az tuti...

Annyi, hogy a Villány-Mohács helyesen a 66-os.

Előzmény: Abymot (4831)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.12 -2 0 4841

Mosóczi személye még kérdéseket vet fel benned, hogy Ő nem csinálna ilyet? Kérlek, mesélj még!

Előzmény: r1232 (4838)
névtelen Creative Commons License 2024.04.12 -2 2 4840

Az aktuális utasszám alapján döntés egy vonal sorsáról, az olyan, hogy kinézel az ablakon, és azt látod, hogy nagy fehér pelyheket visz a szél, felveszed a sapkát, sálat, téli kabátot, kilépsz az ajtón és tavasz van meg nyárfa virágzás......

Abymot Creative Commons License 2024.04.12 0 5 4839

Értettem, hogy mi a gondod, de attól még a tervezett intézkedés valós lehet, mert beleillik az elmúlt egy év döntéshozatali folyamataiba, a járműhelyzet alakulásának folyamatába, a jármű be nem szerzés stratégiájába, stb.

Egyébként hamarosan kiderül, hogy van-e valóságalapja, mert ha lesz utasszámlálás, azt nem lehet titokban végezni. Reméljük, hogy a vonalon dolgozók és/vagy utazók majd tájékoztatnak, hogy tapasztalnak-e ilyen tevékenységet a megjelölt időszakban (április 20 és június 15 között valamikor).

Előzmény: r1232 (4838)
r1232 Creative Commons License 2024.04.12 0 2 4838

A gondom az, hogy ez az iromány, legalábbis az IHO szerint, a Startnál született. Ami ennek a fényében kérdéseket vét fel. Akár a szöveg valódiságát, akár annak szerzőjének felkészültségét illetően.

Előzmény: Abymot (4836)
Abymot Creative Commons License 2024.04.12 0 2 4837

"szolgáltatómódváltást"

Előzmény: Abymot (4836)
Abymot Creative Commons License 2024.04.12 -1 2 4836

Ha nem is a MÁV-Starttal, de akár a GYSEV-vel, vagy valamilyen "független, szakmai" háttérszervezettel (Pl. KTI) attól még végeztethetnek utasszámlálást.

(Bevált módszer, 2007-ben is így alapozták meg a "szolgáltatómódváltást".

Előzmény: r1232 (4833)
Koszen Creative Commons License 2024.04.12 -2 1 4835

Esetleg más módszer nem merül fel a járművekkel való spórolásra, csak a bezárás? Azt sejtem, hogy lenne és alibi szagot érzek az egész mögött....

Előzmény: Abymot (4831)
Gale Jose Creative Commons License 2024.04.12 0 2 4834

Gysev szolgáltat, de a berényik is esnek kelnek, majd minden héten buszos pótlás van 1-1 nap.

 

Előzmény: r1232 (4833)
r1232 Creative Commons License 2024.04.12 0 3 4833

A 23-son nem a GYSEV szolgáltat december óta? Ahhoz mi köze a Startnak? Sántít itt valami (vagy valaki)..

Előzmény: Abymot (4831)
Abymot Creative Commons License 2024.04.12 -2 1 4832
Előzmény: Abymot (4831)
Abymot Creative Commons License 2024.04.12 -2 2 4831

Forrás nincs megjelölve (érthetően), de beleillik a tavaly év eleje óta, a közlekedést érintő minisztérium-és miniszterváltást követő folyamatokba, és ezek nagyon nem jó hírek:

 

„Tisztelt Kollégák! A vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt Miniszter Úr intézkedési tervet kért szakosztályunktól. Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0) Intézkedésünk elsősorban az utazóforgalom felmérése, a vasúti közlekedés indokoltságának mérlegelése. Ezért a MÁV-START által megküldött értékesítési statisztikák alapján elrendelem az alábbi vasútvonalakon, viszonylatokon utasszámlálást, igény felmérést. – 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu - Komárom) – 14. sz. vasútvonal (Pápa - Csorna) – 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg - Rédics) – 35. sz. vasútvonal (Siófok - Kaposvár) – 65. sz. vasútvonal (Villány - Mohács) – 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska) – 106. sz. vasútvonal (Sáránd - Nagykereki) – 127. sz. vasútvonal (Gyoma - Szeghalom) A felmérés várhatóan 2024. április 20-án indul, mely június 15-ig tart. Természetesen eszközökkel fel lesztek szerelve. A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik Előre is köszönöm szépen a munkátokat, erőfeszítéseteket! A további információkat a mellékelt preziben találhatjátok.”

mcg Creative Commons License 2024.04.11 0 0 4830

Az az egész nyár már május végétől októberiget fog jelenteni ...

Előzmény: timetable (4828)
Közhelygyár Creative Commons License 2024.04.11 0 0 4829

Köszönöm, a vágányzárról tudok. 2 hónapja olvastam egy veol cikkben. A bringá nem tudom hogy oldom meg, eseti vonatpótlónál 5-ből 2x megszívatiott a sofőr és elzavart - holott elfért volna alul felül is. Valamivel áthidalom a nyárra, talán e-rollert veszek arra az időre.

köszönöm a válaszra szánt idődet.

Előzmény: timetable (4828)
timetable Creative Commons License 2024.04.11 0 1 4828

Ha másfelé jellemzően nem utazol, akkor az országbérlet nem éri meg, erre a Start Klub szerintem jó választás. A kerékpárjegyre is jár 25% kedvezmény.

 

Viszont! Arról tudj, hogy egész nyáron vágányzár várható Zirc és Veszprém között, így ott a biciklis utazások nem fognak tudni teljesülni...

Előzmény: Közhelygyár (4827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!