Keresés

Részletes keresés

jarabeck Creative Commons License 2024.02.05 0 0 1106

Majdnem 20 évet kellett várni, készül a lakópark, eltűnik a posta logisztikai központ és a megmaradt eü épületek csontváza is. https://epiteszforum.hu/varosi-keretek-kozott--uj-lakonegyed-jozsefvarosban

kép forrása: https://epiteszforum.hu/uploads/images/2024/01/960_0621-fbi-joz-29-jpg-epiteszforum-110-2024-01-29-121056.jpg

V43iK Creative Commons License 2023.12.16 0 1 1105

Pedig milyen jó lenne ha megnyitna a múzeum. Csak gondoljatok bele, hogy milyen jó lehet itt sétálni, és emlékezni hogy mi volt itt még 20 éve.

Sajnos én attól félek, hogy ez a múzeum semmilyen formában nem fog megnyitni. Remélem nem fog lepusztulni az épület, és meghagyják egy vasútmúzeumnak. Esetleg még vágányokat is rakhatnának. Szerintem lenne benne potenciál, főleg úgy, hogy csak nem lesz végleges a focipálya.

 

 

(nem saját fotó)

 


Hétfőn este egyébként küldök ide képeket, a 2004/2005-ös menetrendben található azon menetrendekről, amik Budapest-Józsefvároshoz tartoztak.

CsP50k Creative Commons License 2023.12.16 0 0 1104

Elragadott a hév, csak néhány száz millió ment el rá, esetleg pár milliárd.

Előzmény: CsP50k (1103)
CsP50k Creative Commons License 2023.12.16 -2 1 1103

A felvételi épület nagyon jó állapotban van: megépítették belőle a Magyar Vasút Sorsának Házát.
Komor kilátástalan hungarikum: ki tudja hány száz milliárdért egy értelmetlen ez idáig használatba nem vett emlékmű? kiállítás? oktatási létesítmény?
Bár talán mindegy is, olyan gyönyörű lett.

 

A peronokat teljesen elbontották a felvételi épület mögött ennek a förmedvénynek az udvara, kertje lett kialakítva.

 

A posta mögötti rész utoljára, amikor a közelben jártam még nem volt átalakítva, a régi konténer rakodó rész érintetlennek tűnt.

 

A megmaradt épületek ódon romos kisértet pályaudvar hangulatot árasztanak...

Előzmény: V43iK (1102)
V43iK Creative Commons License 2023.12.15 0 0 1102

Sziasztok!

Biztos sokan közületek megemlékeztek 10-én arra, ami 18 éve történt.

Valamiért Józsi az én életemnek mindig is nagyon fontos része volt, és félek mi lesz még vele. Pár éve ugye egy csodálatos focipálya "épült" a terület nagy részén, és sok épületet elbontottak emiatt, emiatt is szeretnék feltenni pár kérdést.

Valaki esetleg tudja, hogy milyen állapotban vannak a megmaradt épületek?
Gondolok én itt a felvételi épületre, illetve a képen látható épületre, illetve a peronokból maradt még valami?

 

Komlósfecskés Creative Commons License 2023.02.12 0 0 1101

Igen.

Előzmény: Chemnitzer (1100)
Chemnitzer Creative Commons License 2023.02.12 0 0 1100

Szia, mind a hat bemutatott peronvágányt használták fel- és leszállásra?

Előzmény: siófoki35 (1099)
siófoki35 Creative Commons License 2022.11.28 0 2 1099

siófoki35 Creative Commons License 2022.11.28 0 2 1098

1994-1995. évi menetrendkönyvből:

 

Mate144 Creative Commons License 2020.02.17 0 1 1097

Egy kis érdekesség Dombóvár vasútállomásról 2020.02.17.

Mate144 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 1096

Hát igen, nem tudom láttátoke azt a hírt, ami kb. szerintem egy-két hónappal ezelőtt, ami szerint a Máv tulajdonában több mint 250 olyan épület van, mely a múlt századi viszoyoknak is alig felel meg. 

Előzmény: Neville2004 (1094)
richard.toth Creative Commons License 2019.10.20 0 1 1095
Ez is teljesen jogos!
Ha már nem költöttek/költenek más pályaudvarra, ezt kellett volna meghagyni.
Ha már ezt bezárták, az üzemelőket kéne fejleszteni, szerintem....
Előzmény: Neville2004 (1094)
Neville2004 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 1094

Szép dolog az ilyen álmodozás, de alapvetően nem változtat azon, hogy a Józsefvárosi pályaudvar továbbra is szar helyen van mind utasforgalmi, mind teherforgalmi szempontból. Abból a pénzből, amit ráköltenétek, már értelmes projektekre is telne, pl a Keleti pályaudvar évtizedek óta időszerű kibővítésére, több utasfogadó vágány építésére.

richard.toth Creative Commons License 2019.10.18 0 0 1093
Na igen.... abból már van elég. Kész csoda amúgy, hogy eddig még nem épült oda ilyen.
Előzmény: Mate144 (1092)
Mate144 Creative Commons License 2019.10.17 -1 0 1092

Vagy ne egy új stadion! 

richard.toth Creative Commons License 2019.10.17 0 1 1091

Ez sajnos így van, Minket sosem kérdeznek meg....
Én is kedvelem az elhagyatott vasúti helyeket, egykori vágányok nyomait, ugyanúgy az ilyen épületeket. :D Szomorú a dolog, de ugyanakkor valahogy emiatt olyan izgalmas, érdekes érzés.
Azért reménykedjünk, hogy talán kivételesen a tipikus magyar mentalitás itt nem fog működni, és tényleg ÉRTELMES célokra hasznosul a terület, ami valamilyen szinten a közlekedést szolgálhatja... akár újra induló személyvonatok keretében, akár valamilyen villamos tároló, stb keretében.
Csak ne egy újabb pláza épüljön a helyére, az már így is rengeteg van.

Előzmény: Mate144 (1090)
Mate144 Creative Commons License 2019.10.16 0 0 1090

Van igazság abba, amit mondasz, csak az a baj, hogy a Máv nem igzán kéri/kérte az utasok véleményét az ilyen helyzetekben, pedig sok minden rossz döntés megelőzhető lett volna. Most már, hogy ezek az intézkedések megtörténtek, nem lehet változtatni rajtuk. (Sajnos😢) Egyébként, nekem sajnos sosem adatott meg a lehetőség, hogy eljussak a pu. -ra. Mivel mikor bezárt még 3 hónapos sem voltam. De már egy ideje egyre jobban érdekelnel a bezárt vasúti létesítmények, (pl.: Északi-JJ, István telek, vagy akár itt Győrben, a Gyárvárosi állomás) most örülök, hogy találtam egy olyan csoportot, ahol mást is érdekel, ami engem is. 

richard.toth Creative Commons License 2019.10.16 0 0 1089
Nem vagyok benne vasutas körökben, csak egyéni vasút kedvelő vagyok... ezért nem tudok tényleges, hiteles információkkal szolgálni de az a véleményem hogy szerintem SAJNOS esélytelen hogy itt újra vonat-forgalom legyen. :(
Leginkább azt sajnálom, hogy a pályaudvar utolsó 3 működő hónapjában még megnézhettem volna, de nem tettem... alig múltam akkor 15, alig hallottam erről az állomásról, és akkori fejjel nem foglalkoztatott különösebben. Most 29 évesen bánhatom, veszett fejsze.

Ha a 4es metrót arra felé kanyarítják, és a kövi megállója a Keleti lenne, akkor már egészen reális indok lenne arra, hogy a Keleti kisegítőjeként üzemelhessen. Csak ugye a pu előbb zárt be, így az M4 nem is megy arra, így ez sem valósulhat meg. Ami - megint csak szerintem- reális lehetne a mostani helyzetben is, a városon belüli vasúti közlekedés, ha úgy tetszik, "gyorsvasút " beindítása (fellendítése???) Ebben jó szolgálatot tenne a csak busszal/villamossal megközelíthető Józsefváros. Pl. Józsefváros -Kő.felső - körvasút majd Angyalföld - Óbuda (vagy akár még tovább) viszonylat... 150-es vonal vonatai jöhetnének ide, a Keleti így is dugig van. 150-es vonatok amúgy is ide jártak, aztán a Kökibe rakták ki őket, az az M3 miatt jelenthetett előnyt Józseffel szemben, de totál periféria...

Azt nem értem, hogy így is dugig vannak a pályaudvarok, miért nem lehetett akkor szimplán lejjebb építeni a dolgot.... A vagányok zömét felszedni, telek egy részét hasznosítani, a 6 személy vg-t meghagyni, ehhez még mondjuk 4-5 -6 tároló vg-t hagyni. Kevesebb vágány, kevesebb váltó, kevesebb vezeték, kevesebb karban tartás, kevesebb dolgozó... akár hétvégére bezárni, csak munkanapi forgalmat lebonyolítani. Biztos, hogy az akkori utasszám megmarad, ami a bezárás idején is megvolt, plusz marad egy értékes végállomás, és nyereség is a sok felszabadult területből. Azt se felejtsük el h Józsefváros nagyon sokat fejlődött, fejlődik - 3 évig laktam ott. Voltak, vannak gázos, tipikus nyócker részei, de folyamatosan valami mindig épült, szépült rajta, megállás nélkül. Szerettem amúgy ott élni, ráadásul minden olyan közel volt. 10 perc séta a Nagykörút, pár villamos megálló a szép Duna-part.... az első teljesen önállóan fenntartott lakás, az élet számos lépcsője, mire a mostani szintre jutottam.....szép emlékek .... jajj de elkalandoztam! :)
Előzmény: Mate144 (1086)
Mate144 Creative Commons License 2019.10.16 -1 0 1088

Mate144 Creative Commons License 2019.10.16 0 0 1087

 

Akit érdkel, itt van a pu. kicsit torzított, de naggyából jó helyszínrajza, a pu.  megismeréséhez jó!

Forrás:http://allomasok.uw.hu/ ezen belül a 100-as, és a 120-as vonalon megtalálható. 

Mate144 Creative Commons License 2019.10.16 0 1 1086

 

Sziasztok!

 

Elolvastam a beszélgetés egy részét, és egyetértek azokkal a véleményekkel, hogy lenne értelme a pu. felújításának, valamint, az elővárosi vonatok Keleti-ből való átcsoportosításának, viszont azt szerintem mindenki látja, hogy ehhez először is elhatározás kellene, márpedig az nincs, legalábbis én sehol nem láttam. A másik dolog pedig az, hogy a felújításnak, csak akkor lenne szerintem értelme, ha egy korszerű biztosíberendezés kerülne beépítésre (legalább egy D55, vagy D70), viszont mindennel együtt a felújítás, olyan költséges lenne, amit szerintem a MÁV jelen állás szerint nem tudna finanszíroni. Mindezeket nem azért mondom, hogy nagyon pesszimistának tűnjek, és abban is biztos vagyok, hogy ezért meg fogom kapni ami járt, de ez volt a véleményem.

 

Remélem, hogy hamarosan már nem arról fogunk beszélni, hogy vajon felújítják e, és ha igen mikor, hanem arról, hogy hogyan, és hogy mikorra lesz kész. 

richard.toth Creative Commons License 2019.07.31 0 0 1085
A Hungária krt felüljáró felől mentünk be. Feszegetni ,betörni nem kellett semmit se. Ha kellett volna, oda se megyünk mivel nem kárt okozni, lopni mentünk. Látni nem láttunk senkit csak a bokrokban rettenetes csöves szag jött, gondolom ott alszanak/laknak/nemtudom mit csinálnak valakik... Ha a peronokból semmi sem maradt, akkor nem érdekes a dolog a gaz és fák miatt keveset látni. Sajnos a vagányok sincsenek meg csak hiányosan... Azért köszönöm az infót! :)
Előzmény: hkv (1084)
hkv Creative Commons License 2019.07.31 0 0 1084

A területen riasztóval ellátott létesítmény is található, amit időnként használ mai napig a MÁV, így oda belépni annak ajtaját felfeszíteni is szigorúan tilos. 

Előzmény: richard.toth (1082)
hkv Creative Commons License 2019.07.31 0 0 1083

Szia! A régi személypályaudvar csarnoki vágányaiból és peronjaiból semmi nem maradt meg. A területre belépni csak érvényes területbelépési engedéllyel lehet a MÁV 10-es kapun keresztül, amit be kell mutatni a biztonsági szolgálatnak. Felhívom figyelmed, hogy a területen mozgó biztonsági őrök is vannak, kik ha nem kaptak tájékoztatást a főportáról, hogy hivatalosan bent lehet bárki még rendőrt is hívhatnak meg ki is toloncolhatnak a területről.  

Előzmény: richard.toth (1082)
richard.toth Creative Commons License 2019.07.16 0 1 1082

Pár hete- egy hónapja jártunk arra, életemben először. Csináltunk pár képet is, a végpont (Ferencvárosi, Kőbánya felsői kijárat) környékén.
Megpróbálom őket feltölteni... Illetve majd szeretnék beljebb is sétálni, google maps szerint még van szabadon maradt rész a peronokból. :)

Előzmény: richard.toth (1081)
richard.toth Creative Commons License 2019.07.14 0 0 1081
Sziasztok! Nem tudom mennyire él ez a topic, hátha valaki még olvassa... szeretnék pár saját gondolatot megosztani a témával kapcsolatban. 😁 Bocsánat előre is a helyesírási hibákért, telefonról írok igyekszem oda figyelni. Sajnos ez volt az az állomás, pályaudvar amelyik teljesen kimaradt az életemből. Örülök és köszönöm hogy sokan nagyon sok képet feltöltöttetek így egy bizonyos szinten mégiscsak láthatok belőle valamit így utólag ha már régen nem sikerült. 😃 2005 télen amikor bezárták akkor még ősszel kerültem fel Pestre bejárós diákként. Mivel az Érdi vonzás körzetből jártam fel, ezért a vonataim mindig a délibe érkeztek ill onnan indultak. Persze nagy ritkán a Keleti, Nyugati is elő fordult az életemben vmi kirándulás kapcsán. Amire emlékszem Józsefvárossal kapcsolatban, az egyik osztálytársam véleménye volt, aki a 120-as vonalról járt be. Azt mesélte így egyszer elhintve hogy menne vonatja Józsefvárosból is de inkább vár a Keletiben fél órát mivel egyik ismerőse egyszer onnan akart haza menni és a kb üres vonaton kétes arcok elkezdték piszkálni. Hát ennyit tudtam meg akkor erről a pályaudvarról, majd hamarosan meg is szűnt. Később úgy hozta az élet, hogy Józsefvárosba költöztem, vastag 3 évet laktam ott. Sokszor emlegettem hogy milyen jó lenne, ha működne az a pályaudvar, lenne a közelben vonat közlekedésem még gyalog is max 10 perc lett volna a lakástól. Igaz, olyan helyre nem ment volna vonat ami nekem fontos lett volna, de ki tudja... ha megmaradt volna, lehet a menetrend is más lenne... Lényeg a lényeg, már több éve nem arra felé lakom, viszont az elmúlt időszakban ismét vonattal közlekedő lettem bár csak Bp-n belül... talán ezért is lángolt fel ismét a vasút iránti szeretetem?! 😁 Ahogy az évek során egyre jobban megismertem a városon belüli vasúti lehetőségeket annyira bánt, hogy a kapcsolatok nincsenek kihasználva. Abszolút a begyöpösödött menetrendek világat éljük, annyi változásban hogy ez a kőkorszak most már legalább ütemes lett. Mostanság a Kökiből járok napi szinten, annyi pozitívumot latok, hogy vannak Martonvásári meg Fehérvári vonatok amik kivételesen nem a Délibe mennek hanem a Kökibe. Egyébként ezt a változást nem is értem... annak ellenére hogy örülök neki. Józsefvárost bezárni minden esetre hatalmas baromság volt. Még ha a telket hasznosítják, valami olyat tesznek ott, újítanak aminek értelme van azt mondom hogy a fejlődés áldozatokkal is jár de legalább valami. Ellenben a vagányok között fák nőnek, leszakított vezetékek, ellopott vágány részek, a bokrok között mosdatlan ember-szag meg tűk és ennyi. Siralmas. Bezárták és hagyják rohadni. Magyar megoldás... Az én szerény véleményem szerint másként kellett volna hasznosítani azzal a bizonyos 2005 decemberi menetrend változás idején mégpedig a Körvasút személy forgalmát kellett volna fellendíteni. Milyen nagyszerű lenne egy Józsefváros-Óbuda viszonylat? A körvasút elbírná sztem, az Esztergomi vonal is. Elég lenne csúcs időben járatni ezeket ha már nincsen a városnak kielégítő metró (vagy vmilyen gyorsvasút) hálózata. Csúcs időben u úgy bejárhatnának oda a Nagykáta meg Kunszentmiklós felől érkező vonatok egy része. Nyáron is mehetne pár balatoni vonat, mentesítve a Délit... Az, hogy 2 vasutvonal bünti végállomása légyen, nincs túl sok értelme de ha értelmes városon belüli vasút egyik induló állomása is lenne, lehet a forgalma is megnőtt volna. Mint szimpla fejpályaudvar nem üti meg közel sem a Keleti előnyeit, nincs a legjobb helyen, de annyira rossz helyen sincs... Egy értelmesebb, jobb célt kellett volna neki adni... Legalább a megszűnése előtt egy ilyen próba üzemelést végezni Bp-Bp viszonylatokkal, felmérni hogy így jobb-e a helyzet. Szerintem sokan kihasználnák így. Tudom, mindenki a Nyugattal jön most én is azzal fogok... Bécsben 5 metró vonal üzemel, noha kisebb kiterjedésű mint Bp és így is tele van külvárosi vasút vonalakkal, amik gyorsvasútként is üzemelnek, és a forgalmuk így is jelentős! Akkor itt, a sokkal szerényebb felszíni közlekedés mellett is biztosan ki lenne használva. És nem csak Józsefváros érintésével hanem úgy amblokk, több városon belüli viszonylat (illetve városon belüli lehetőség) kellene. A bosszantó az, hogy kivitelezhető is lenne, hiszen jobbnál jobb vágány kapcsolatokkal rendelkezik a város, de valamiért nem használják ki mégsem. Sokszor tényleg olyan, mintha valakik direkt azt akarnák hogy az embereknek nehezebb legyen...
V43S Creative Commons License 2018.12.07 0 0 1080

Sziasztok!Rég nem írt a csoportba senki, és nem is rakott ki mostani képet, az óta mióta a Sorsok Háza "megépült". Itt lenne pár darab kívülről szemlélve.

 

https://drive.google.com/open?id=1IV3YzTU1AEutjl3OWRZ-qX2zk-vEFKGB

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.03 -2 0 1079
Tastam Creative Commons License 2014.02.22 0 0 1078

 Egy kép a nyolcvanas évek derekáról:

hkv Creative Commons License 2014.01.29 0 0 1077

 

 

A MÁV legelső pályaudvarának (Budapest-Józsefváros) volt forgalmi tornyának alsó és felsőrészéről a volt távírdai helyiségről, illetve a volt külső forgalmi irodáról keresnék képeket mikor még üzemelt a pályaudvar.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!