Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gelegele Creative Commons License 2024.04.02 0 0 11396

Szerviz általi javítás után nem működik a baloldali ablakemelő. Hol tudok kapcsolási rajzot beszerezni?

t.lantos Creative Commons License 2024.02.24 0 0 11395

A csatlakozo az, csak ma mar gyujtot nem adnak hozza. Regen az is benne volt.

Előzmény: topoly (11393)
PalmAttila Creative Commons License 2024.02.24 0 0 11394

Szerintem ez helyenként és szerelőnkét nagyon eltérő. Nekem hengerfej síkolás volt, tömítések cseréje, meg vízpumpa, kuplung, termosztát, szűrők, folyadékok, szóval elég sok minden. A szerelő pedig ismerősöm.

 

Nekem is lenne egy kérdésem: szeretném lecserélni a gyári fejegységet valami korszerűbb, Carplayes fejegységre, van valakinek ilyesmivel tapasztalata? 

 

Köszi.

Előzmény: ohejz (11390)
topoly Creative Commons License 2024.02.23 0 0 11393

Akkor úgy mondom, hogy nem dohányzok, tehát konkrétan soha nem használtam cigarettagyújtogatásra a hagyományosan arra való dugaljakat, de volt az autó(k)ban olyan csatlakozó, amit szivargyújtónak gondolok. És volt ebbe a csatlakozóba illeszkedő telefontöltőm.

Előzmény: t.lantos (11392)
t.lantos Creative Commons License 2024.02.23 0 0 11392

Nem kevered a 12v csatlakozoval?

Előzmény: topoly (11391)
topoly Creative Commons License 2024.02.23 0 0 11391

Közepesen fiatal példányokat láttam/használtam, a szivargyújtó "alapfelszereltség".

Előzmény: ohejz (11390)
ohejz Creative Commons License 2024.02.22 0 0 11390

Az sx4- ben nincs szivargyújtó,? A hengerfej jsvitàs az ex4-nél mennyibe fàj?

PalmAttila Creative Commons License 2024.01.29 0 0 11389

Szia nto92,

 

Szombaton hoztam el a szerelőtől az SX4-et hengerfej javítás után, 260 ezer km után. Nemsokára megírom a tapasztalatomat. De ha ki kell cserélni, és akarod az autót tovább használni, akkor meg kell csináltatni.

Előzmény: nto92 (11388)
nto92 Creative Commons License 2024.01.18 0 0 11388

Sziasztok! 

Segítséget szeretnék kérni, attól akinek már volt hengerfej javítása és megosztaná a tapasztalatait. A 2007-es SX4-em 250000 km-nél úgy tűnik, hogy hengerfej tömítés csere szükséges. 

Mennyire kockázatos a tömítés csere?

 

Esetleg tud valaki ajánlani egy jó szervízt/szerelőt ami bevált? 

 

Köszönöm!

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2024.01.10 0 0 11387

Sziasztok, beraktam az autóba ezt az egyszerű szűrő áramkört, amivel 2 hónapja megszűnt a P0420 hibakód. Ezzel a módosítással a megfelelő tartományban lesz a szonda jele és azt hiszi az ECU, hogy rendben vannak az emissziós  értékek, nem dob Check lámpát. Lényegében átveri a motorvezérlőt. Ha valaki nem szeretne komplett katalizátort cserélni és érez magában affinitást, saját felelősségre megépítheti. Értelemszerűen a 2. szondához kell tenni, az nem szól bele a keverékképzésbe, csak a katalizátort monitorozza.

 

 

Signal Voltage: Kék vezeték

Signal Ground: Fehér vezeték

 

 

Resistor: 4,6K Ohm 1/2W ellenállás

Capacitor: 100uF 10V elektrolit kondenzátor (polaritás!)

 

 

Nemtudomki62 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 11386

Sziasztok.Érdeklődnék hogy a sz viewer a1 diagnostica nálatok müködik e normálisan az sx4 en?Nálam nem látja valamiért amotort.

raz_122 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 11385

Köszönöm!

Előzmény: ksa1963 (11384)
ksa1963 Creative Commons License 2023.11.09 0 1 11384

Szia !

Nekem sedánom van.

Elektromos próblémák nem voltak eddig.

2020 augusztusában vásároltam az autót.

A sedán sokkal hosszabb mint a sima sx4, parkolásnál számít.

Nekem 4 légzsák van vezető és utas oldalon és szintén 2 oldal légzsák.

4 elektromos ablak.

EPS  ami ki-be kapcsolható.

ABS és klima is van.

A klima 2010 től az 1,6-os Euró 5-ös motorral szereltekben már digitális kijelzős.

Mutatja hová nyomja a levegőt , a celsius fok állítható 15- 27 fok között.

Külön kapcsoló van az első szélvédő melegítésére ami a klimát is indítja.

Hátsó szélvédőt külön kapcsolóval lehet melegíteni.

A fényszoró magassága állítható, a ködlámpának külön kapcsolója van.

Nekem ha beindul a motor kapcsoja a tompított fényt.

A műszerfal fényereje állítható ami együtt változik a klima vörös fényével.

A műszerfal is más az euró 4-es motorral szerelteknél.

Sajnos a suzuki is csak az első ülésekre tesz ülés fűtést egy fokozatút.

5 fozatú a váltó és csak első kerekhajtás.

A sedánból ritka a 4 kerékhajtású.

A sima sx4 -ben már gyakran előfordúl 4 kerekhajtású.

A leírásokban látható a csomagtartó méret különbsége.

Még egy nagyobb eltérés a 2010 előtti sx4 sedánokban bal és jobboldalon és a csomagtartót is lehet kulccsal nyitni.

A 2010 után gyártottakban már csak a bal első ajtó nyilik kulccsal a többi ajtóban a csomagtartóban nincs kulcsos nyitás.

Központi zár 2010 után.

A távirányítóba CR2032 elem kell.

A bal első jobb első ajtó kilincsében van nyitó záró gomb. 

Egy nyomás csak azt az ajtót nyitja amit nyitol .

Dupla nyomás 4 ajtó nyitja, ezt hallani is és persze az irányjelzőket vilogtatja a nyitást zárást másképp.

A csomagtér az utéstérből a bal első ülés melletti karral nyilik, vagy az hátuljához menve szintén van külső nyitógomb középen a csomagtérajtón.

Ezek a gombok gumizott nyomógombok.

Fontos hogy a nyitógomb csak akkor működik a kulcs a zsebedben van , és ott vagy közel az ajtóhoz.

A 2010 utáni változatok indító kulcs nélkül is indúl persze az autón belül kell hogy legyen a kulcs.

Ha nem érzi a kulcsot pirossal jelzi és nem lehet még a gyujtást sem rá adni.

Ha kék szinű akkor érzi a kulcsot lehete indítani.

Ha lemerűl a távirányítóban lemerűl az elem akkor a távirányítóból kikell venni a kulcsot és azzal lehet nyitni az ajtót és ezt a kulcsot kell

beledugni a gyújtás kapcsolóba és lehet indítani az autót.

Egy kis fekete kupakot kell kivenni és így bedugható az indítókulcs a gyujtáskapcsolóba.

Az első lámpák H4 -es izzók tehát együtt van a tompítot és fényszoró, én emelt fényerejűt használok benne.

A ködlámpát is kicseréltem szintén emelt fényűre.

Sokkal jobban világít.

Most gyorsan ennyit tudtam leírni.

 

 

Előzmény: raz_122 (11383)
raz_122 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 11383

Kedves Fórumozók!

 

Szeretném az öreg Citroen Xsara autómat egy némileg fiatalabb SX4-re cserélni.

 

Milyen problémákra számíthatok, ha ilyen autót veszek? Mennyire jellemzők az elektromos problémák erre az autóra (a Citroenre eléggé...)?

 

Kb. évi 12.000 Km-t megyek, csak ritkán viszünk több csomagot.

 

Tetszik a Sedan változat is, de abból szűkebb a kínálat.

 

Mi a különbség Sx4-nél a GC és a GLX változat között (főleg a légzsákok terén) ?

 

2.000.000 Ft a max a vételárra.

 

Előre is köszönöm, ha valaki válaszol!

ksa1963 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 11382

Szia !

A pótféklámpán a hátsó szélvédő alatt középen lévő,  a kalaptartónál lévő lámpára gondolok gondolsz.

Holnap megnézem, holnap jelentkezem .

Remélem lesz rá időm megnézni .

Nekem is sedánom van.

Nekem még világít , többmint 3 éve nálam van az autó .

Úgy sejtem hogy a csomagtérből a csomagtérbe bemászva, feküdve talán hozzá lehet férni az egőt kicserélni.

 

 

 

Előzmény: Remek Elek 2 (11381)
Remek Elek 2 Creative Commons License 2023.11.05 0 0 11381

Jó reggel  .

Műszaki kèrdèsem lenne SX4 sedán 2007 pótfèklámpa ègőt hogy tudom kicserèlni 🤔

Kezdem elveszteni a türelmem csak nekem kell szètbontani az egész hátúlját 

Köszönöm előre is 

Törölt nick Creative Commons License 2023.10.22 0 0 11380

Sziasztok!

3 hónapja lettem egy összkerekes SX4 tulajdonosa (1.6 benzin, 107LE, 2007-es évjárat). Ma szükségem lett volna az összkerékhajtásra, a telek aljából kellett volna feljönnöm az autóval, egy kisebb emelkedőn. Előbb "Auto", majd "Lock" állásba tettem (ESP-t is kikapcsoltam), kipörögtek az első kerekek, de csak azok, mert hátul egyáltalán nem hajtott. Megismételtem többször is az összkerékre kapcsolást, mindig álló helyzetben, de nem hajtott hátul. Egy idő után pedig furcsa égett szag volt érezhető. Ekkor rögtön kikapcsoltam a hátsó hajtást, nem próbálkoztam többet, és nagy nehezen kiértem vele az aszfaltos útra, 2WD fokozatban nem volt vele gond. Korábban kétszer használtam a 4x4 hajtást, valószínűleg akkor sem működött, mert az első kerék gyakran kipörgött, a hátsón pedig ennek nyoma sem volt, de akkor lendületből mindig fel tudtam vele jönni. Mostanra állt össze a kép, hogy nem működik a hátsó hajtás... Eddig arra gondoltam, nyári gumikkal ennyit bír az autó az aszfaltról lejőve, de mégsem ez a helyzet sajnos. A hátsó hajtás üzemképtelenségéről a műszerfalon visszajelzés nincs, nem ég semmilyen hibalámpa sem, az összkerékhajtásra való átkapcsoláskor mindig megjelenik a megfelelő jelzés a műszerfalon. Egyébként a hátsó hajtás bekapcsolásakor hallani lehet az autó mellett állva, hogy átkapcsol vagy legalábbis valamit csinál az elektronika, de nem hajtja a hátsó kerekeket. Járt már valaki hasonlóképp közületek? Van esetleg ötletetek, mi lehet a gond, merre kellene keresni a probléma okát?
Köszönöm a válaszokat!
Üdv,
Ábel

scamy Creative Commons License 2023.09.15 0 0 11379

Szia!

 

Köszi

Előzmény: ksa1963 (11378)
ksa1963 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 11378

Szia !

 

Úgy gondolom ha kormányt forgatod akkor nem a klimacsapágy lesz a hiba.

Nekem a hang mindig a motorból jött, csak rövid ideig csinálta eleinte.

Mire megtaláltam volna a hangot elmúlt .

De a végén már mindig csinálta olyan morgó hang féle de az a motorból jött és a klimától jött.

Így lett cserélve a csapágy mert az zsír nélkűl volt és lilára szineződött és rozsdás volt.

Mivel balra forgatod a kormányt én azt gondolom ,

hogy mivel a bal féltengely nagyobb szögben fordul mert balra forgatod ,

ezért a bal féltengely csukló lehet a hang okozója.

A gumiharang nem sérült , esetleg van rajta repedés ? 

Kis repedés is tud hibát csinálni.

A féltengelyt nem tudja a rázópad vizsgálni.

Lehet megérné kivenni a bal féltengelyt és belenézni a csuklóba , hogy mennyi és milyen zsír van benne.

Ha kevés a zsír benne akkor már nem jut zsír mindenhová.

Kilométer ha sok van benne akkor meg erősen javallom kivenni.

Ha már a csapágyra gondoltatok illetve hangot véltek onnan jönni,

talán még nem késő zsír cserével menthető a csukló.

Talán tudtam segíteni.

Előzmény: scamy (11377)
scamy Creative Commons License 2023.09.13 0 0 11377

Milyen hangokat hallottál?Nálam az szitu,hogyha balra ĥúzom a kormányt olyan hangot mint amikor rámész a rázó kőre.Előlről hallani.Volt műhelyben,rázópadon minden ok.Csapágyra gondolunk.?

 

Előzmény: ksa1963 (11374)
Kovala Creative Commons License 2023.08.03 0 0 11376

Gratulálok, érthető, tömör. hasznos, pontos leírás, több ilyenre lenne szükség.

Előzmény: ksa1963 (11375)
ksa1963 Creative Commons License 2023.08.01 0 1 11375

Üdv!

 

Kicseréltem a csapágyat.

A folyamat:

Az autó jobb első kerekét magasra emeltem alábakkoltam rendesen , hogy alátudjak feküdni szerelni.

A kereket levettem , a sárvédő doblemez műanyagot is és a jobb oldali alsó motorvédő műanyagot is.

Ékszíj feszítőt meglazítani az ékszíjat levenni , 17-es és 12-es kulcsokra lesz szükséged .

A klima 4 csavarját kivettem.

12-es krova , vagy csillag vagy villáskulcs .

A klima tartóját is levettem szintén 12-es kulcsok kellenek.

Így lett hely hogy szerelni lehessen alúlról a kerékjáratban.

Nagyon figyelve a klimakomresszort fa léccekkel beszorítottam hogy szerelni lehessen.

Így nem kell leengedni a klimából a gázt, ez is sok pénz lenne meg idő is.

10-es krovafejjel a M6 csavart kivettem a tengely végéből .

A külsőrész bordázott részen van.

Kicsit mozgatva lejött.

Nálam a bordázott részem belül van 2 hézagolólemez , azt majd odakell visszahelyezni.

A hézagot ezzel lehet beállítani, ez fontos hogy jól működjön az elektromos kuplung.

Van egy seeger gyűrű amit a tengelyről lekell venni fogóval .

Egyenes és hajlított fogó is jó hozzá.

3 körmű kis lehuzóval igazán könnyen lejött az ékszíjtárcsa.

A belsejében a csapágy nálam lilára volt szeneződve .

A zsír eltünt belőle , rozsda volt benne.

Ezt cserélni kell.

A csapágy porvédő gumin olvasható volt a csapágy száma.

32BD4718 DUM3  .

A méretei külső átmérő 47 mm, belső átmérő 32 mm , szélesége 18 mm .

Szerencsére csapágyboltban kaptam csapágyat.

32BD4718 DUK ezt kaptam .

Eredeti NSK csapágy  és japán.

A régi csapágyat kiütöttem.

Az új beszerelésénél figyelni kell az ALÁTÁMASZTÁSRA MERT HA ERRE NEM FIGYEL AZ ÉKSZÍJTÁRCSA KITÖRIK !!!!!

TEHÁT A BESAJTOLÁSNÁL NAGYON FIGYELNI AZ ALÁTÁMASZTÁSRA  !!!!!

A csapágy helyét a csapágy külsejét zsírtalanítottam és csapágyat ragasztottam a jobb rögzítés érdekében.

A beütés irányából préseléses biztosítása is  van a csapágynak, én ezt pontozással oldottam meg.

A csapágyat egyszerű seprűnyélből vágott rövid darabbal könnyen beüthető a helyére .

Seeger gyürűt visszatenni , a helyére menjen.

A bordázott külsőrész belsejébe odatenni a hézagoló alátéteket , nálam 2 darab is volt.

A végében lévő csavart visszatenni meghúzni rendesen, M6 -os csavar.

Ékszíj vissza és ne legyen túl feszes mert feszíti az új csapágyat, a jó hézag az ékszíj alján 5-6 mm.

A műanyag elemeket visszatenni , kerék vissza , leenged földre.

A kereket megfelelő nyomatékra meghúzni.

Próba , és teljesen más hangja van , kapcsolgat a klima elektromos kuplungja ahogy kell.

 

Talán tudtam segíteni , akinek esetleg ilyen gondja lesz, nekem már a végén nagyon csunya hangot adott.

Szerelési ismeret , gyakorlat nélkül ne fogjál hozzá .

Kell hozzá némi szerszám és lehuzó is.

Szép napot mindenkinek.

 

 

Előzmény: ksa1963 (11374)
ksa1963 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 11374

Sziasztok !

 

Furcsa , szokatlan hangok jöttek a motorból.

Eljutottam odáig hogy a klimáról levettem a szíjat.

A hang megszünt.

A klima kompresszor ékszíjtárcsája nekem úgy tűnik jobban mozog mint kellene, és akadozik is, és nem forog simán.

Nagyon úgy látom ez a csapágy adja ezt a hangot.

Esetleg valaki cserélt ilyen csapágyat mostanában ?

A csapágy száma mérete és minden apró adat sokat segítene.

Köszönöm hogy elovastad írásomat és az esetleges segítséget is köszönöm .

 

sx4scross2018 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 11373

SZiasztok, leírná valaki, hogy az SX4 S-Crossban hogyan lehet kiszerelni a bal oldali kapcsolósort? (Ködlámpa, start/stop. stb)
Köszönöm

 

csoppika Creative Commons License 2023.07.02 0 0 11372

Sziasztok.

Próbálkozott már valaki az összkerekes változatra kartervédő lemezt feltenni?

Használ valaki emelő szettel öaszkerekest?

Peca autónak gondolnék egy ilyen 4x4est venni. Persze közúton is használnám.

Nemtudomki62 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 11371

Szia.köszönöm a tippet.rugót cseréltem és nem jól állítottam be a rugó felső tányérját.újra szét kellet szedni.most már jó.

Előzmény: celticbear (11370)
celticbear Creative Commons License 2023.06.19 0 0 11370

Szia!

Futóműbeállításra tippelek.

Nekem az alsó lengőkaron szállt el az egyik gömbfej, meg a rugó törött el, kicserélték, de nem állítottak futóművet. Akkor picit ferdén állt a kormány, pont akkor vettem új gumikat és beállíttattam a futóművet. Utána jó lett. Amúgy nem húzott félre, de a gumikat rendesen koptathatja. Én már a harmadik lengőkar garnítúrát használom (212000 km), valamiért ez a kocsi érzékenyebb erre, ezt már több helyről hallottam. Meg ugye a remek magyar utak... Érdemes nem az "alsó polcról" venni hozzá lengőkart.

Esetleg lehet gumi is, apám autóján elég volt csereberélni a gumikat.

Hátha segítettem.

Üdv.!

 

 

 

Előzmény: Nemtudomki62 (11369)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 11369

Jó napot.elment a kormány közepem balra kb 5 fokkal.van valami ötlet? Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2023.05.15 0 0 11368

Megoldódott a probléma! A váltókar gömbcsuklója és a bowdenezés volt berohadva. Cserélni nem kellett, csak tisztítani/olajozni! Olcsón megúsztam (12k).

Előzmény: Törölt nick (11362)
Sacccy Creative Commons License 2023.03.27 0 0 11367

Sziasztok ha egyáltalán olvassa valaki aki (k )mindig megment minket!

 

Utolsó bejegyzésem magától megjavult mint kiderült a csomagtér ajtó mikrokapcsolója hibás ezért ment el a csomagtér világításom,majd jött vissza.

A következő sajnos nem lesz ilyen egyszerű járó motornál totál balra csavarom a kormányt furcsa hang gondolom szervó és leáll a motor. Nem mindig de most 3-ik alkalommal. Na ez mi lehet? 

 

1.6 4WD benzin.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!