Keresés

Részletes keresés

morczogó Creative Commons License 2005.12.01 0 0 29
"Bezzeg a mi időnkben", mi?

Bezzeg a ti időtökben ugyanekkora volt a forgalom is? Mert szerintem Budapest közlekedése az elmúlt 10 évben jóval stresszesebb lett, ugyanakkor a munkafeltételek (pl. ellenőrzöttség, kisebb biztonságérzet az állásban stb.) szintén növelték a stresszt.
Igaz, sokkal több a pihenő. Igaz, bizonyos szociális körülmények jobbak. De az is igaz, hogy sok járművezető másod-, harmadállást vállal - villamoságazatban persze csak feketén, mert hivatalosan még cégen belül sem lehet. S ezzel meg lesz nekik is a maguk 310 órájuk havonta, s közben még stresszesebbek a körülmények, mint régen.

Sz'al kedves taxxx, gyanítom azok közül, akik akkor 310 órát levezettek havonta, ma a 168-at se dolgoznák le szívesen. Nemhogy még másod-, harmadállást vállaljanak és közben még megkapják, hogy "bezzeg a mi időnkben".
Előzmény: Törölt nick (25)
wati Creative Commons License 2005.12.01 0 0 28

Tavaly, mikor az egyik villamosvezető kolléga elhunyt a Gubacsi úti végállomás felszállóhelyén, fekete szalag volt mindegyik villamos jobb oldali tükrén. Mi tudtunk róla...

Metó újság: 4 sor kb 2 héttel az esemény után...

Törölt nick Creative Commons License 2005.11.29 0 0 27
De volt olyan hely, ahol az egész kocsiparkot föllobogózták fekete szalagokkal. Arra még én is emléxem.
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.28 0 0 26

Nyilván a a technika, a munkavégzés feltételei sokat változtak az idők folyamán. És jó is, ha ezt tovább javítjuk. Kell is. A munkabitonság is dokat fejlődött. De nem árt ha tovább javítják, akár a szakszervezetek kritikája eredményeként. Azért a nemzetközi forgalomban nem véletlen vezették be a vezetési pihenőidő,-igaz kacifántos- rendszerét.

Tehát ugyan egyet értek veled, de az aki nem bírja ne csinálja, azért kicsit erős. Nyilván én se megyek el szénbányásznak, de azért nem ilyen egyszerű a megközelítés.

 

A kollegáink is egyek mindannyiunk közül, a túlhajszolt világban, és élnek vsz. egészségesen....

Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.28 0 0 24

Legjobb tudomásom szerint a Kelenföld garázsban kitettéka feket lobogót.

 

Esettől elvonatkoztatva: sajnos nem egyedi, relatíve gyakran előfordul, de nem mindig van ilyen visszhangja. Pl. amikor a végállomáson halt meg egy kollega, a fülékben, akkor nem tudott róla a közvélemény, mert nincs hírértéke. Most volt hírérték, de ettől még nem szokás fellobogózni az egész kocsiparkot. Soha nem volt az, még akkor sem, ha munka közben hunyt el a kollega.

Hogy miért azt nem tudom. Valahol fővárosi jelkép maga jámű, így csak ünnepekkor szokás lobogózni.

Előzmény: L-RV 1076 (23)
L-RV 1076 Creative Commons License 2005.11.28 0 0 23

Valami zavar engem az eset kapcsán:

egyetlen BKV-buszon nem láttam fekete szalagot, még a 103-masokon sem. Ha már minden hülyeségért szalagot raknak ki, ennyit azért szerintem megérdemelne. Csak a kollégájuk volt, akit szolgálat közben élt a halál...

Bár lehet, hogy csak bennem van a hiba...

Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 22
off:
Én csak a saját családfámat kutatom és szeretem a régi dolgokat...:-))))
Előzmény: Törölt nick (20)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 21
Valam,it félreérthettél...
Meghalt a szerencsétlen buszsofőr, ezzel előre nem látható veszélybe sodorva x mennyiségű utas sorsát. 2 utas "megmentette" x mennyiségű utas (beleértve a 2 utast is) testi épségét.
Ne adj isten a korlátnak csapódik éppen akkora szögben, hogy felborul a busz, szerinted hány %-ának NEM esett volna baja?

Ha én itt ülök és inkfarktust kapok, senkit nem sodrok életveszélybe
Előzmény: Törölt nick (18)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 20

OFF

Egyetemes állam- és jogtörténetből épp ezt a korszakot tanulom, pont ezt olvasgatom:)

Nyilván megérdemlik a kitűntetést. 

 Bonyolult téma az, komoly filozófia, és kár is taglalni, mert az igazság odaát van:)

Előzmény: Pitecus (19)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 19
Az uccsó mondatoddal egyet értek.
Most eszembe jutott, hogy a vitézek attól lettek vitézek, hogy a rendszer aspektusából kiválóan harcoltak.
Már akkor jutalmazták őket klf. birtokkal, várral.
Mégis a nevüket a tettük öregbítette, azon felül kaptak honorációt.

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 18

Itt potenciális életveszély forrás volt.

 

Akkor ennyi erővel, most, hogy ülsz a gép előtt, és nem mozogsz, ugyanakkora veszélynek vagy kitéve, hogy infarktust kapjál...

 

Szerintem ez úgy, ahogy van nem állja meg a helyét. Senki nem azért megy dolgozni (legyen az buszvezető, bányász, postás, biztonsági őr...), hogy meghaljon.

Előzmény: Pitecus (16)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 17

Persze, hogy potenciális veszély volt. Szerintem érthető voltam. Ez egy régi gondolat. Nemes a cselekedet, sőt. Csak nem a kitűntetések teszik azzá, az embert, ami.

Előzmény: Pitecus (16)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 16
Akkor az anyósom is megmentette a világot, mert mégse ment el vezetni tanulni...
Ezzel nem értek egyet.
Itt potenciális életveszély forrás volt. Épp olyan, mint a vízen.
No mindegy.

Előzmény: Törölt nick (15)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 15

Ha megmented egy ember életét, megmentetted az egész világot. Ennyi.

Egyes filozófiák szerint nem helyes ilyen elismeréseket átvenni.

Előzmény: Pitecus (14)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 14
Azaz azt jelenti, 200000 jeggyel már lehet defibrillátort kapni....
Hány ember vált jegyet naponta BKV-r?!
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy másra is kellene pénzt szánni...Mégha ez valamennyi többletköltséggel jár...
Budapest látványosan fiatalodik, csak az a baj, hogy ez ráncfelvarrás.
Most csinálták meg főutcánkat és a csatornafedelek szintbeli különbségekkel bírnak a frissen aszfaltozot utcánkba. Pedig Busz is jár itt. Az a lerobbanós töppencs fajta.


Kinek mi a véleménye az 1-es számú kérdésselmről?

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 13
Ennél a típusnál képezni nem kell, s nagyon karbantartani sem.
Előzmény: bes (11)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 12

Először akkor elsősegélynyújtó felszerelésre kellene...

Ezek olyan speciális készülékek, amelyet laikusak is használhatnak, mert a EKG-val egybekötött, és megállapítja, hogy szükség van-e a defibrilálásra, és milyenre, csak követni kell az útmutatást, és elvégzi a gép a vizsgálatot, ellátást. Nem tudom a pontos árat, de millós nagyságrendű.  Az alapítványok az előbb írt helyek felszerelésén fáradoznak. Szerintem reménytelen, ahogy még más jóléti társadalamkban is az. Sajnos szörnyen hangzik, de nem éri meg. Most ezért meg ne kövezzetek, mert hát az elosztás is erre épül, hol van nagy esély a szívbeteg felbukkanására. Sajnos ma pl. Pest megyében senki se legyen rosszul, pontosan az említett okok miatt, mert sok orvosi ügyeletesnek sincs készüléke, és ha az egy szem rohamkocsi  max. 10  percnél távolabb van az esettől, akkor sajnos teljesen esélytelen a helyzet-a csodákat leszámítva-ami azért előfordul.

Előzmény: Pitecus (10)
bes Creative Commons License 2005.11.26 0 0 11
Nyugodjék békében :(

defibrillátor:
mintegy félmillió egy alapszintű újjálélesztő kütyü darabonként plusz képzés plusz karbantartás.
Előzmény: Pitecus (10)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 10
Ha már jegyárakat emelnek, nem lehetne x Ft-al többet kérni a jegyért? És azt az x Ft-ot beleforgatni ilyen készülékbe? (Persze alapítványi szervvel egyetemlegesen).
X=1-5
Oly mindegy, hogy 195 Ft, vagy 200 Ft egy jegy.
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 9

Képzeld el csak Budapesten több, mint ezer tömegközlekedési  (!) jármű van egy nap forgalomba. Ezeket mind felszerelni óriási pénzösszeg lenne.

Még elsősegély felszerelésre se tellik, nem hogy egy ilyen műszerre...:(

Előzmény: toto92 (7)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 8
A kérdés jogos. Sajnos egy ilyen készülék nagyon drága, és jelenleg ott tarta a dolog, hogy a mentőkben is legyen, mert sok kocsiban nincs. Külföldi mintára igyekeznek az orvosi rendelőket is felszerelni, rendőrök is kaptak belőle. A metrók is tervbe vannak véve, de a buszokon belátható időn belül nem lesz. Ezek a gépek ritkán kerülnek használatba, de akkor nagyot segíthetnek, ezért oda kell őket összpontosítani, ahol leginkább esély van arra, hogy használva lesznek.
Előzmény: Pitecus (6)
toto92 Creative Commons License 2005.11.26 0 0 7

Először is sajnálom szegény buszvezetőt.

 

Volt egy (ha jól tudom) szegedi buszsofőr (az biztos, hogy vidéki volt), aki miközben meghalt, rátette a lábát a fékre, így megállította a buszt, megmentve az utasokat egy súlyosabb sérüléstől, netán a haláltól. Mikor elemelték a holttestét, a busz elindult, és telibetalált egy kocsit.

 

2. Miért nincsenek a buszok újraélesztő berendezésekkel felszerelve???

 

Mert nincs pénz. (Szerintem)

Előzmény: Pitecus (6)
Pitecus Creative Commons License 2005.11.26 0 0 6
Őszintén sajnálom a szerencsétlent. R.I.P.

1. A 2 fiatal, aki megállította a buszt, fog kapni életmentő emlékérmet?
2. Miért nincsenek a buszok újraélesztő berendezésekkel felszerelve???
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 5
És több társaságnál is vannak olyanok, akik annak ellenére mennek dolgozni, hogy elvileg betegállományban kellene lenniük. Mert kell a pénz, és nincs, aki helyettesítse őket.
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 4

http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2005-10-19&r=1&c=458662

 

Túlterheltek-e a buszsofőrök?
KÖTELEZŐ PIHENŐ Vizsgálják a hétfői balesetet
B. S.

2005-10-19





EGER Tegnapi címoldalunkon egy helyi járatú csuklós autóbusz balesetéről számoltunk be. A téma kapcsán – névtelenül – egy, magát az Agria Volán által foglalkoztatott buszvezetőnek tituláló személy telefonált, nézőpontját elmondva, majd újabb névtelen tárcsázó az eseményt a sofőrök túlterheltségével hozta összefüggésbe. Előbbi hívó előrevetítette:

– Ez a járművel akár száz utast szállítva is megtörténhetett volna, a viadukt korlátját átszakítva is. Akár rosszullét, akár kimerülés lehetett az oka, a balesetben a fáradtság közrejátszhatott.

A véleményt tolmácsoltuk a cég vezetésének. Pintér Lajos üzletág-igazgató készséggel vetette össze a tényeket a feltételezéssel:

– Mi minden szabályt betartva foglalkoztatjuk a dolgozóinkat, sőt a helyi járatokra még nem kötelező EU-s normát is követjük. Ez érvényes a pihenésre, a vezetési idő betartására is. A sofőrök egynapi összvezetési ideje nem haladja meg a 9 órát. Jár 4 és fél óra után a 15 perces pihenő, amikor a busz a végállomásra érkezik, helyette más járat indul. Azt a dolgozókat védő rendelkezést is betartatjuk, hogy 6 óra elteltével legyen 20 perces munkaközi szünet.

A baleset belső vizsgálata még nem zárult le. A hibázó pilóta egészségügyi gondra panaszkodott. Pintér Lajos hozzáfűzte:

– Az illető három otthon töltött nap után, hétfőn reggel vette fel a munkát. Ötkor kezdett, s a sajnálatos esemény kora délután történt, amit kollégánk a roszszullétének tud be.
Degeczi Creative Commons License 2005.11.26 0 0 3
több évtizede pedig volt egy olyan eset, ami pont azért lett híres, mert a tömött buszon a sofőr a rosszullét közben utolsó erejével még üresbe kapcsolt, lefékezett, ajtót nyitott - majd a kormányra borult és vége
Grimbi Creative Commons License 2005.11.26 0 0 2
Nem ez volt az első és nem is az utolsó, hogy a buszvezető reggel bement dolgozni és már nem ment többet haza...
Előzmény: kalambo (-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 1

Buszsofőrök másodállásban

 

A buszsofőrök nagy része kénytelen másodállást vállalni, ha családját el akarja tartani. A túlhajszolt életmód miatt a múlt heti tragédiát bármikor újabb követheti – állítják a lapunkat megkereső sofőrök.

Volán mögötti munka éjjel-nappal
A Kisalföld Volán elismeri, a bérek nehezen állják a versenyt a munkaerőpiacon.
A múlt hét egyik megrázó tragédiája volt V. István halála, aki Győrben, az 5-ös buszt vezetve kapott szívinfarktust, s halt meg a volán mögött. Kollégájuk elvesztése után a lapunkat megkereső sofőrök – nevük elhallgatását kérve – azt mondták, ez a tragédia bármikor megismétlődhet.

Magyarázatként hozzátették, többségük munka után másodállást vállal: néhányan zöldségeseknek fuvaroznak, földet hordanak, de van olyan is, aki második szakmáját kamatoztatva fest, illetve kőműveskedik. Mindezt azért teszik, mert fizetésük alacsony ahhoz, hogy családjukat el tudják tartani ebből. Állításuk szerint a bérek zömében bruttó 60 és 90 ezer forint között mozognak.

Fuvaroznak másoknak is

Mindez azzal jár, hogy nem tudják kipihenni magukat. Egy konkrét példa: azoknak a kollégáknak, akik vidéki járatokon húszórás szolgálatot vállalnak (reggel négy órakor indulnak és éjfélkor teszik le a buszt), egy pihenőnap áll rendelkezésükre. Ezen általában munkát vállalnak máshol, gy regenerálódásról szó sem lehet. Az egészségtelen életmód miatt sokuknak magas a vérnyomása, a gerincproblémákat eleve munkahelyi ártalomként kezelik.

Ellenőrizhetetlen túlórák

Lencse Gyula, a Kisalföld Vo-lán üzletágvezetője elismerte, a
sofőrök fizetése az „audis bérekkel nem versenyezhet". Azt is hozzá-
tette azonban, ők csak a tulajdonos – az ÁPV Rt. – által megsza-
bott mértékű fizetést adhatják. A másodállásokról hallottak, ellene
tenni semmit sem tudnak. Az sem ritka, hogy a sofőrök szabad-
ságot vesznek ki egy-egy maszek munka elvégzésére, de ebbe szin-
tén nem szólhatnak bele. Az orvosi vizsgálatoknak ki kell szűrni-
ük a betegségeket, de mint V. István halála is mutatja, minden esetben nem lehet. A tragikus sorsú sofőr halála előtt két nappal tért vissza kéthetes szabadságáról.

Előzmény: Törölt nick (0)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.26 0 0 0

Sajnos nem az első eset:(

 

Menet közben vesztette életét egy buszsofőr Győrött 
2002-09-19

Rosszul lett vezetés közben és meghalt egy menetrendszerinti járat gépkocsivezetője reggel egy körforgalmi kereszteződésnél Győrben; az utasoknak sikerült megállítani a haladó buszt, így senki sem sérült meg.

Az Országos Mentőszolgálat szóvivőjének tájékoztatása szerint az 50 év körüli férfi valószínűleg szívinfarktust kapott, és a helyszínen életét vesztette.

Győrfi Pál elmondta még, hogy az irányítás nélkül haladó busz személyautóval, valamint egy oszloppal, azonban személyi sérülés nem történt, mert a járat utasai meg tudták állítani a buszt.

A helyszínre kiérkező mentők a sofőrön már nem tudtak segíteni.

(MTI)

kalambo Creative Commons License 2005.11.26 0 0 topiknyitó

A 103-as járat sofőrje a Lágymányosi hídnál lett rosszul, a busz letért a sávjából, de nem szaladt le az úttestről, az utasok még időben közbeléptek. Mielőtt még nekimentek volna valaminek, az utasok levették az alélt sofőr lábát a gázpedálról, és megállították a buszt. A mentők a sofőrt már nem tudták megmenteni, a helyszínen meghalt.(HavariaPress)

:(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!