A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én nem vettem észre különbséget az ársapkás és a korábbi 95ös benya között; ugyan úgy csörgött vele tavaly nyáron, mint idén. Minél melegebb van, annál inkább.
És hogy miért kérdeztem a shifcam-átállás hangját: ha 100as van a gépben, és gázt adok - na nem csutka, csak kissé dinamikusabb gyorsulást szeretnék, pl. egy sávváltáskor, hogy beférjek a lendületesebbek elé -, akkor a gázadást követően kb. 2 másodperccel van egy pillanatnyi csörgés-szerű hang. Ez lehet a shiftcam? Mert ha nem, hát bizony tényleg kezdek aggódni...
Ez teljesen jogos, csak amikor a gyártó ezt mondja, egy szabvány középértékével gondolkodik. Annál még minden tökéletesen működhet, alatta pedig nem lesz hiba. Nyilván romolhat a teljesítmény egy kicsit és nőhet a fogyasztás, ha rosszabb az üzemanyag de ez ugye alapvetően a fő piacokon nagyon ritka jelenség lesz.
Nálunk jelenleg az üzemanyagok valahol a szabványok legalsó értékeinél lehetnek, és ez az optimista megközelítés.
Igen, a békeidőkben ez volt a helyzet, és Szlovákiában láthatóan ma is ez a helyzet, azaz jelentős előnyt nem hoznak a prémiumok. Itthon nem ez a helyzet, pont erre voltam kíváncsi. A gázolajnál egyébként itthon is érvényes, hogy nem eszik belőle láthatóan kevesebbet az autó (de ott ugye nem variál a kopogásérzékelő).
718-730 amúgy a százas a nagyoknál, egy hónap alatt kb. 80 forintot esett az ára.
Én meg úgy vagyok, hogy ha a gyártó azt mondja, 95-ös kell bele, akkor én azt elfogadom. Az autómba egyszer tettem prémiumot, de mivel nem használom túlságosan terhelve, nem vettem észre különbséget. Viszont ugyanannyit ment el azzal, mint a simával, literenként vagy 50 forinttal többért.
De az én véleményem az, hogy ez egyszerű hitvita. Mindkét oldal meg tudja magyarázni a saját nézetét, és mindkettőnek lehet is igaza valamilyen szinten.
Természetesen minél extrémebb a felhasználás a teljesítmény kinyerése tekintetében, annál inkább lehet foglalkozni a nafta minőségével, de utcai használatban nekem megfelel a sima.
Persze más a leányzó fekvése most, 480 kontra 900 Ft (nem tudom, mennyi most a százas!), mint majd október után, 850 kontra 900. És persze megint más volt “régen”, amikor 350 kontra 400 volt a matek. De igazából nem szoktam ezzel számolgatni, egyszerűen csak nincs érvem önmagam felé a 100-as mellett.
Csak az a baj, hogy a 480-ért adott valami az nagyon messze van attól, amit 730 forintért kapsz. És attól is, amit ugyanilyen néven árultak korábban. Úgy általában úgy szoktam vélni, hogy a prémium üzemanyagoknak van némi haszna, de messze nem annyi, mint amennyit kommunikálnak. Amikor én ezt így vélem, akkor számos tankolás tapasztalatait gondosan elemezve szoktam így vélni. Alapvetően a motorokba nem tankolok 95-öst, de most annyi össze-vissza infó jött, hogy kipróbáltam.
Most azt tapasztaltam, hogy a 95-össel az 1100R-t nem lehet hatodikba tenni, mert nem bír menni, de már ötödikben is kegyetlenül csörög, ha 3000 1/perc alatt akarok vele gyorsítani. Ezen kívül a hatótávja három tankolásnál (kettő OMV, egy MOL) nem érte el a 230 kilométert. Most szlovák 95-ös van benne, és 245 kilométernél még oldalsztenderen sem világít a jelzőlámpa, tehát várható, hogy az amúgy megszokott 280-290 kilométeres hatótávot fogja hozni. Ez százas benzinnel is mindig ennyi szokott lenni. A benzines autóm utolsó két tankolásának átlaga 10 liter fölötti fogyasztást hozott, ez 8 liter szokott lenni. Az 1200St nagyjából fél-egy literrel eszik kevesebbet a százasból (de korábban is írtam már, hogy valószínűleg minél modernebbek, annál jobban kezelik a rosszabb üzemanyagokat), ebbe nem tankoltam még rendes minőségű 95-öst, mert nem voltam vele külföldön.
Szóval így összességében úgy vélem, hogy nem nagyon akarom én ezzel a löttyel mérgezni a motorjaimat, százas meg van korlátozás nélkül. Ha nagyon takarékoskodni akarnék, akkor max. egy tank ilyen cucc, amint azt kijártam, mehet rá a rendes.
Csak végszükség esetében tankolok a nagy hálózatok kútjain kívül, hiába olcsóbb egy kis kút a rendes időkben. Mind motornál, mind kocsinál. De ha ugyanazt a rendszeresen vásárolt terméket 720 helyett 480-ért vehetem meg, akkor hülye leszek nem figyelni erre.
Még nincs tapasztalásom, de több helyen olvastam tegnap, hogy a MOL rendszere pár napja így működik. Persze csak az “olcsó” benzinre. Ezért csippantják le a forgalmin a vonalkódot. És ezért nem a cégeseknél.
Többször , több helyen megkaptam , hogy minek a nagy hatótáv egy motornak , hisz úgy is meg kell állni... Hát most itt egy újabb érv a kis fogyasztás-nagy hatótáv mellett .
"A Hondád olyan lehet, mintha egy dunyhával még be is takaróznál"
Van egy kinyitható légterelő, ami rávezeti a levegőt a felsőtestre. Nagyon jó. Azzal simán hozza egy GS szellőzésének a szintjét vagy kicsit jobbat is talán.
De ezekre a kánikulákra csak egy naked nyújt megoldást.
Városban haladva viszont a ventilátor elég jól ontja a GL-en is a meleget lábra. Motoros farmerban jóformán égetett. Országúton nincs probléma.
Valójában tankolhat az ember Putnok helyett Pelsőcön is, de ha nem fordulsz Putnok felé, akkor Ózdon az OMV 14 perc Bánrévétől (szabályosan, mert amúg nem:)).
De azért sem tiszta nekem ez az egész, mert én ma kétszer tankoltam a MOL-nál, és senki sem kérdezett semmit.:)
@T1OK3ha mégis bevállalnál ennyit, várunk! Én 13-án tervezek lemenni Nagyatádra, ott pár órát szurkolni a srácoknak, majd haza. Mondjuk az csak 600-650 Km. Bár aznap van a csapat évenkéntinek tervezet túrája is…
Szóba kerül itt egyszer, hogy mi értelme van az Adventure-nek. Ma rájöttem.
Vasárnap túra, kb. 470 km. Terv: tankolás Lőrinci vagy Balassagyarmat, majd Putnok. Mindhárom MOL. Viszont a MOL-nál csak napi egyszer lehet tankolni - ez ma állt össze nekem.
Tehát vagy keresek másik kutat (Putnokról vagy Ózdig, vagy Kazincbarcikáig kell menni, és egyik sem a tervezett úton van), vagy szarok rá, mert az Adventure meg tudja egy tankkal csinálni a 470 km-t. 😀 😀 😀
Szép részeket választottatok, több kisebb sípályát is érint az utatok, ami általában szép hegyeket jelent. (Latky, Kokava).
Mivel terveztétek?
Többségén már jártam, kb 2 éve, akkor az volt az érdekes, hogy a kisebb hágok egyik oldalán tükör aszfalt, a másikon töredezett kátyús út. De hát aki túraendúróval, ráadásul Gs-el megy, annak nincsen akadály :-)
A plexid variálhatósága tetszik, gondolom előbb utóbb meglesz a jó beállítás, jó utat nektek!
Múltkor összefutottam a szomszédommal a Váci Peugeotban. Kérdezem mi járatban. Az 5008as PUG-ra a kötelező szervíz 45 ezer ott. Pesten 100-110-es árakat kapott.
Most látom csak a különbséget, hogy a kiváló szélvédelmem mekkora csapda az 1250 Gs-en, ami a vízhűtőjével még alám is fűt, pláne a ventilátor bekapcsolásakor. Ehhez képest a csupasz Roadsterem, az R 850 R, lég olajos hűtésével, alig volt kellemetlen, ráadásul az Airflow szettem végre szellőzött, és a Schubert sisak is kapott levegőt, meg benne én is. Megálláskor persze tüzelt a két henger, de menet közben alig lehetett érezni.
A Hondád olyan lehet, mintha egy dunyhával még be is takaróznál!
A hőguta ellen irány a Duna, az még képes kicsit hűteni :-)
"Az út nagy része ismeretlen előttem, szal remélem mindenhol rendes utat fogok találni"
Az 526-os utat ismerem, viszonylag jó minőségű, de a múltheti nagy esők sok helyen hordalékossá tették az utat-természetesen, leginkább kanyarban-figyelni kell rájuk. Lángos helyett bármelyik út menti Motorestben "rendes ételt" is ehettek :)
Köszönöm, de mi nemsokára indulunk Balatongyörökre, holnap reggel meg Mariazell irányába.
Most kicsit pihenek, mert sikerült kapnom egy apróbb hőgutát. Nemrég jöttem meg Székesfehérvárról, vittem a Goldwingot éves szervizre. Érdekességképpen, kb. Az a munkavolumen, mint egy GS éves szerviz, itt Honda márkakereskedésben csak 49eFt volt. Főleg olajcseréből, meg teljes átnézésből állt.
Augusztus 7-én, vasárnap az alábbi utat tervezem megtenni: Lőrinciből indulva, Devicie-től Rozsnyóig végig az 526-os úton (kivéve a katonai részek, amik zártak). Rozsnyótól irány Magyarország, Aggteleken némi pihenő, majd még egy kicsit vissza Szlovákiába, Cerednél vissza az országba, onnan le Bátonyterenyéig, majd a 21-es főúton haza.Indulás: Lőrinci MOL (21-es főút) - 9:00 Fix megállók: Balassagyarmat MOL (teletankolás) - kb. 62 km Vladi benzinkút - 120 km Aggtelek - 149 km Putnok MOL - 31 km (ez Balassagyarmattól 300 km, a Vladi benzinkúttól 180 km - a tankolást e szerint lehet tervezni) Lőrinci - 121 km
Ha kell, egy-két köztes pihenő beiktatható.
Az egész túra kb. 490 km
Kaja: otthonról hozott tápanyag. Ha jól állunk idővel, akkor az aggteleki parkolóban lángos, hambi.
Tempó: Szlovákiában szabályos, mind országúton, mind városban. Magyarországon is. Nagyjából.
Na, a guglimapsz első ízben adott fel érdekességet, kiikszeltem a fizetős utakat és a pályákat. Elvitt egy csodás, egynyomon menő erdei ösvenyre, ami 6 km után átváltott murvára :) 3 doboz 2ember. Áldom a rally str-t, akárhogy búg 110 nél :). A végén meg majdnem átmentem egy albinó páván. Grafo cseh/osztrák beszámoló holnap.
Nagyon széles az állítási lehetőség. A plusz plexiben van le, fel, és van benne lehetőség a szöget is változtatni. Ezzel, plusz a gyári le-fel állítással olyan, mint két-három plexi egyben.