Keresés

Részletes keresés

zöld_I Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83723

Te, már vagy 3 éve kint élsz, hogyhogy nem megy meg annyira? Unokatesók 1 év után flüssig nyomták a szlenget :)

Előzmény: tux (83708)
zöld_I Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83722

Mesélj az üveghegyről :)

Előzmény: tux (83706)
Mortoff Creative Commons License 2022.06.24 -4 0 83721

Add el. Most!

Mindenkinek jobb lesz. ;)

Szivatod magad, már elnézést... 

Előzmény: tux (83718)
T1OK3 Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83720

Azt tudom, csak a fene emlékezett már rá, hogy hova állítgattam. Menet közben meg nem lehet állítani.

Előzmény: tux (83717)
T1OK3 Creative Commons License 2022.06.24 0 1 83719

"De honnan vetted ezt a tudást? "

     Magyar nyelvű a kezelési útmutató!

 

A hintázás azért nem vészes, főleg normál utcai közlekedési tempónál egyáltalán nem gáz. De Dynamic üzemmódban nem véletlen párosították mellé a Dynamic futómű beállítást, ki van ez találva!

Meg aztán tudjon az user állandóan nyomkodni valamit a kormányon, ha már kifizette. :)

Előzmény: tux (83715)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83718

Motoroznék én, ha nem csattogna/darálna a váltója. Legalább most megtudtam miért hintázott a hátulja. :)

14-ére van időpontom a szervizbe, ha nem tudják megcsinálni tényleg eladom. Kapok egy R-et míg szerelik napi 20 euróért. Kíváncsi vagyok az milyen? :)

Előzmény: ronson (83709)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83717

A Pro üzemmódok alapesetben ugyan azok, csak magad tudod paraméterezni másra. Kivéve az Enduro Pro-t, mert az kikapcsolja a hátsó keréken az ABS-t.

Előzmény: T1OK3 (83714)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83716

Itt van egy magyarázat, de e szerint a csillapítást nem állítják a Ride módok:

 

De neked hiszek, mert azt tapasztaltam. :)

Előzmény: T1OK3 (83714)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83715

Na ennek így van értelme, köszönöm. De honnan vetted ezt a tudást? Mert hogy nem a leírásából, abban biztos vagyok.

Tehát neked is hintázik a hátulja Road módban? Akkor az nem hiba? Leveszem a hibalistámról és használom Dynamic-ban.

Akkor Dyna/Dyna alapesetben, nagyon rossz úton átteszem a csillapítást Road-ba. Ez tűnik ésszerűnek.

De akkor mire jó a D a D-ESA-ban? Nem az volt, hogy dinamikusan alkalmazkodik az útminőséghez? Mert a leírásban erről nincs szó, csak az előfeszítésről, amit AUTO módban terhelésfüggően állít.

Előzmény: T1OK3 (83710)
T1OK3 Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83714

Ja, én még a Pro üzemmódokat nem nagyon teszteltem, azokat kéne kitapasztalnom!

Múltkor Dynamik Pro beállításban volt (azon belül már nem tudom mi,hova van állítva), és visszaváltáskor megcsúszott a hátulja, amit egyébként normál üzemmódban nem csinál. Azért jó ez a sok ilyen-olyan védelem, mert vigyáz rám/ránk!

Előzmény: T1OK3 (83710)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83713

Ja, azt tudom, mert tapasztalatlan bölcsészek fordítják bagóért és nem lektorálja senki. De ez nem egy kínai ventillátor. Annak elnéztem, hogy benne volt a leírásában: "földi sugárzás vételére nem alkalmas". :)

Előzmény: tcaoe (83712)
tcaoe Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83712

Azt tudom elmagyarázni, hogy miért ilyenek a dokumentációik.:)

Hogy az egész hogy működik, azt nem tudom, mert nincs ilyenem, nem játszottam sosem vele.

Előzmény: tux (83708)
A_Kupec Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83711

"ha olyan bonyolult, hogy még te sem tudod elmagyarázni"

 

Azért ez elég durva sértés:DDD

Előzmény: tux (83708)
T1OK3 Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83710

"Ha Riding mode állítja, miért lehet az ESA-val külön is bohóckodni? Ha mindakettővel lehet, melyik erősebb? Beállítom az ESA-t ROAD-ba, utána a Riding mode-ot DYNA-ba, akkor átteszi az ESA-t DYNA-ba? És ha utána visszarakom ROAD-ba, ott marad?"

 

Riding módoknál, a Dynamic beállításnál, a rugóstagot is Dynamic-ba állítja alapesetben, de ha Te átállítod a futóműved Road-ba, addig úgy marad amíg nem piszkálod a Riding beállításokat.

A többi Riding módnál a futómű Road módra kapcsol alapesetben, kivéve az Enduro módot, mert ott a futómű is Enduro üzemmódra vált.

Elsőre lehet, hogy komplikáltnak találod, de megszokható!

Én már sokszor a Dynamic módhoz,  Dynamic futómű beállítást használok, jó vagy közepesen jó úton egész jól rugózik, viszont nem hintázik a hátulja, mint Road módban. Kicsit csapatósabb tempónál biztonságosabbnak érzem.

Előzmény: tux (83706)
ronson Creative Commons License 2022.06.24 0 5 83709

Arra még nem gondoltál, hogy esetleg csak motorozz vele? Arra azért elég jó ;-)

Ha meg nem jön be, legfeljebb eladod.

Előzmény: tux (83706)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83708

Várjál, ha olyan bonyolult, hogy még te sem tudod elmagyarázni, akkor hogyan várható el átlagusertől, hogy megértse és alkalmazza? Sajnos nem tudok annyira németül, hogy nekiszaladjak. Buta maradok, jobb híján.

Előzmény: tcaoe (83707)
tcaoe Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83707

Hát, egy sör mellett el tudom mesélni, hogy ezek miért ilyenek, itt nem fogom.

Németül próbáld meg, az gyakran jó szokott lenni.

Előzmény: tux (83706)
tux Creative Commons License 2022.06.24 0 1 83706

Gondoltam beleásom magam az ESA és Riding módok rejtelmeibe. Egy nagy katyvasz az egész, tök hülye a BMW. A felhasználói készikönyv is bénán van szedve, össze-vissza van cím, alcím, felsorolás, stb., inkább nehezíti a megértést, aki írta sem igen értette mie jó ez az egész.
Itt van amit megértettem:

 

D-ESA:
A csillapítás lehet: ROAD, DYNA, ENDURO
A előfeszítés lehet AUTO, MIN, MAX
AUTO-ban maga állítja az előfeszítést terhelés függvényében

 

Riding mode-ok: RAIN, ROAD, DYNA és ENDURO
A Riding módoknak különböző gyújtástérképe, ABS, ASC, DTC beállítása és !!! D-ESA beállítása van.

 

(A Pro módokat szándékosan nem említem, csak tovább bonyolítja a dolgot.)

 

A következő problémáim vannak:

1. Miért kell ugyan úgy nevezni a csillapítási lehetőségeket és a Riding módokat?

2. a !!! részig a hülye elnevezések ellenére érthető. De mi értelme beállítani a D-ESA csilapítást és előfeszítést valamilyenre, ha azt a Riding mód átállítja valami másra?

 

A kezelési résznél:

The interplay of throttle response, ABS control and ASC/DTC control is optimised for each of the scenarios. Ez OK.

The chassis and suspension adjustment can also be adjusted in the scenario selected. Mi az, hogy can also be adjusted? Most állítja, vagy nem?

 

A mérnöki megfontolások résznél:

For each of these riding modes there is a calibrated setting for the ABS, ASC and DTC systems as well as for the throttle response.

The adjustment of the Dynamic ESA also depends on the riding mode selected.

Itt már azt állítja, hogy állítja, de ennyi az össz info.

 

Ha Riding mode állítja, miért lehet az ESA-val külön is bohóckodni? Ha mindakettővel lehet, melyik erősebb? Beáálítom az ESA-t ROAD-ba, utána a Riding mode-ot DYNA-ba, akkor átteszi az ESA-t DYNA-ba? És ha utána visszarakom ROAD-ba, ott marad?

 

Van aki érti ezt? A világ legjobb motorkerékpárjába nem bírtak érthető elnevezéseket és értelmezhető kézikönyvet készíteni? Hogy váltót nem tudnak, abba már kezdtem beletörődni. :)

 

És hogy az Augszburgi BMW üvegpalotában milyen tökfejek ülnek, az is egy katasztrófa. Mesélek róla, ha érdekel valakit. Nem tudom milyen a Wallis, de ennél csak jobb lehet.

 

 

hamvasat Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83705

Hajnal 2-kor indul a karaván Svájcba :-)

 

hamvasat Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83704

Pfff....hazajutottál?

Előzmény: Kevin (83698)
hamvasat Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83703

Meg attól, hogy mi van előrendelve a kereskedő által, mennyi foglalás van már rájuk, milyen extrákkal kéred.

 

GS-t most például csak sima halogán lámpásat lehet rendelni, ledeset nem.

 

Az RT-t meg ACC nélkül tudják csak szállítani.

 

Körbe kell telefonálni.

Előzmény: zöld_I (83696)
hoandras Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83702

Sziasztok,

 

R1200GS-hez (2005) keresek kormánymagasítót, amihez nem kell hosszabbítani bowdeneket. Tudtok ilyet ajánlani?

 

Köszi!

zöld_I Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83701

Amúgy nem tervezek vele pályázni a továbbiakban, de egyszer muszáj volt már kipróbálni. Olyan jó volt vele rázökövön előzni :D :D :D 

Előzmény: Tommmer (83697)
zöld_I Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83700

"am milyen supermotosok azok akik 50 felet mennek?"

 

Én már annyi érdekességet láttam ott. Előztem már Panigalét, s1000rr-t  fél kézzel,  de büntizett már meg újfajta DL 1000 utcai gumin,

meg a slickeken kívül tök gyári R3 is. 

Előzmény: Tommmer (83697)
Mortoff Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83699

Nekem a héten adta meg a 7,5 éves akksim magát.

Este letettem a motort, semmi baja, reggel meg csak kerregett az önindító.

Szerencsére a garázsban adta elő...

Előzmény: Kevin (83698)
Kevin Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83698

Ma megálltam a piros vasúti jelzésnél és leállítottam a motort, hogy ne dőljön rám addig is a meleg.

 

Újraindítani már nem sikerült.

 

Most várom a trailert.

 

Akku bikaerős, egyszer megforgatja az indítómotor aztán annyi.

 

Még soha nem jártam így a 43 év motorozásom során.

Tommmer Creative Commons License 2022.06.24 0 0 83697

azzal az enduros gumival? dobj mar ra egy vagott slicket xD

 

am milyen supermotosok azok akik 50 felet mennek?

Előzmény: zöld_I (83681)
zöld_I Creative Commons License 2022.06.23 0 0 83696

Ez teljesen modellfüggő.

Előzmény: Lbx (83695)
Lbx Creative Commons License 2022.06.23 0 0 83695

Mikorra ígérnek manapság egy megrendelt moci szállítását? 

zöld_I Creative Commons License 2022.06.23 0 0 83694

Rajta! 

Előzmény: Lbx (83693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!