A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A hintázás azért nem vészes, főleg normál utcai közlekedési tempónál egyáltalán nem gáz. De Dynamic üzemmódban nem véletlen párosították mellé a Dynamic futómű beállítást, ki van ez találva!
Meg aztán tudjon az user állandóan nyomkodni valamit a kormányon, ha már kifizette. :)
Na ennek így van értelme, köszönöm. De honnan vetted ezt a tudást? Mert hogy nem a leírásából, abban biztos vagyok.
Tehát neked is hintázik a hátulja Road módban? Akkor az nem hiba? Leveszem a hibalistámról és használom Dynamic-ban.
Akkor Dyna/Dyna alapesetben, nagyon rossz úton átteszem a csillapítást Road-ba. Ez tűnik ésszerűnek.
De akkor mire jó a D a D-ESA-ban? Nem az volt, hogy dinamikusan alkalmazkodik az útminőséghez? Mert a leírásban erről nincs szó, csak az előfeszítésről, amit AUTO módban terhelésfüggően állít.
Ja, én még a Pro üzemmódokat nem nagyon teszteltem, azokat kéne kitapasztalnom!
Múltkor Dynamik Pro beállításban volt (azon belül már nem tudom mi,hova van állítva), és visszaváltáskor megcsúszott a hátulja, amit egyébként normál üzemmódban nem csinál. Azért jó ez a sok ilyen-olyan védelem, mert vigyáz rám/ránk!
Ja, azt tudom, mert tapasztalatlan bölcsészek fordítják bagóért és nem lektorálja senki. De ez nem egy kínai ventillátor. Annak elnéztem, hogy benne volt a leírásában: "földi sugárzás vételére nem alkalmas". :)
"Ha Riding mode állítja, miért lehet az ESA-val külön is bohóckodni? Ha mindakettővel lehet, melyik erősebb? Beállítom az ESA-t ROAD-ba, utána a Riding mode-ot DYNA-ba, akkor átteszi az ESA-t DYNA-ba? És ha utána visszarakom ROAD-ba, ott marad?"
Riding módoknál, a Dynamic beállításnál, a rugóstagot is Dynamic-ba állítja alapesetben, de ha Te átállítod a futóműved Road-ba, addig úgy marad amíg nem piszkálod a Riding beállításokat.
A többi Riding módnál a futómű Road módra kapcsol alapesetben, kivéve az Enduro módot, mert ott a futómű is Enduro üzemmódra vált.
Elsőre lehet, hogy komplikáltnak találod, de megszokható!
Én már sokszor a Dynamic módhoz, Dynamic futómű beállítást használok, jó vagy közepesen jó úton egész jól rugózik, viszont nem hintázik a hátulja, mint Road módban. Kicsit csapatósabb tempónál biztonságosabbnak érzem.
Várjál, ha olyan bonyolult, hogy még te sem tudod elmagyarázni, akkor hogyan várható el átlagusertől, hogy megértse és alkalmazza? Sajnos nem tudok annyira németül, hogy nekiszaladjak. Buta maradok, jobb híján.
Gondoltam beleásom magam az ESA és Riding módok rejtelmeibe. Egy nagy katyvasz az egész, tök hülye a BMW. A felhasználói készikönyv is bénán van szedve, össze-vissza van cím, alcím, felsorolás, stb., inkább nehezíti a megértést, aki írta sem igen értette mie jó ez az egész. Itt van amit megértettem:
D-ESA: A csillapítás lehet: ROAD, DYNA, ENDURO A előfeszítés lehet AUTO, MIN, MAX AUTO-ban maga állítja az előfeszítést terhelés függvényében
Riding mode-ok: RAIN, ROAD, DYNA és ENDURO A Riding módoknak különböző gyújtástérképe, ABS, ASC, DTC beállítása és !!! D-ESA beállítása van.
(A Pro módokat szándékosan nem említem, csak tovább bonyolítja a dolgot.)
A következő problémáim vannak:
1. Miért kell ugyan úgy nevezni a csillapítási lehetőségeket és a Riding módokat?
2. a !!! részig a hülye elnevezések ellenére érthető. De mi értelme beállítani a D-ESA csilapítást és előfeszítést valamilyenre, ha azt a Riding mód átállítja valami másra?
A kezelési résznél:
The interplay of throttle response, ABS control and ASC/DTC control is optimised for each of the scenarios. Ez OK.
The chassis and suspension adjustment can also be adjusted in the scenario selected. Mi az, hogy can also be adjusted? Most állítja, vagy nem?
A mérnöki megfontolások résznél:
For each of these riding modes there is a calibrated setting for the ABS, ASC and DTC systems as well as for the throttle response.
The adjustment of the Dynamic ESA also depends on the riding mode selected.
Itt már azt állítja, hogy állítja, de ennyi az össz info.
Ha Riding mode állítja, miért lehet az ESA-val külön is bohóckodni? Ha mindakettővel lehet, melyik erősebb? Beáálítom az ESA-t ROAD-ba, utána a Riding mode-ot DYNA-ba, akkor átteszi az ESA-t DYNA-ba? És ha utána visszarakom ROAD-ba, ott marad?
Van aki érti ezt? A világ legjobb motorkerékpárjába nem bírtak érthető elnevezéseket és értelmezhető kézikönyvet készíteni? Hogy váltót nem tudnak, abba már kezdtem beletörődni. :)
És hogy az Augszburgi BMW üvegpalotában milyen tökfejek ülnek, az is egy katasztrófa. Mesélek róla, ha érdekel valakit. Nem tudom milyen a Wallis, de ennél csak jobb lehet.