A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szomaton fel lett gumizva az RT. Köszi EKO a közreműködést! Asztalosék nagyon kellemes csalódás volt! Gyorsak voltak, nem lett egy karc sem a felnin. Tisztán vittem a kerekeket, tisztán is kaptam vissza. Aminek külön örültem, hogy nem szarták le, hogy sok lett a súly a keréken, hanem szántak rá időt, hogy úgy forgassák a gumit, hogy jó legyen a tömegközéppont és ne kelljen súllyal telerakni a felnit.
A srác elmondta, hogy ők is R17.hu partnerek (onnan rendeltem a gumit), legközelebb rendelhetem hozzájuk és csak oda kell gurulni, kiszedik a kereket, átgumiznak és kész.
"A fúvott, állítható nyomású abroncs feltalálása miatt lehetett a járművek sebességét, utazási komfortját, és úttartását javítani. "
Láttál te már MTZ-t 50 körül döngetni? Na annak a kereke 0,8 barra van felfújva. Mégis pattog. Engedd már el ezt a gumis hülyeséget. Nem kell baromságokra bíztatni másokat! Miért jó ez neked??
Nem leengedésről van szó, megfelelő nyomás beállításról. Bakra ültetett rakománynál valaminek át kell venni a rugózás szerepét, ez a gumiabroncs lehet. Ez nyilván szükségmegoldás. A fúvott, állítható nyomású abroncs feltalálása miatt lehetett a járművek sebességét, utazási komfortját, és úttartását javítani. Régebben míg nem volt a tengelysúlymérés ennyire elterjedve, a kamionos és tehergépjárműves söfőrök igen szerettek megerősített rugózással akár kétszeres megengedett súllyal közlekedni. A személyautód bal első ajtaját kinyitva a "b"oszlopon egyébként a legtöbb típusnál terhelési ábrákat és ahhoz tartozó eltérő guminyomásokat fogsz találni. Lehet hogy a gyárban tudnak valamit, amire Te azt mondod hülyeség? Viszont mint tapasztalt sofőr elmondhatnád hogy időnként mitől sepreget a kamion vontatmány vége oldalra akár 1-1,5 métert is?
Adott egy 1200 RT, ha motorozás után egyből beállok a garázsba, másnap benzinszag fogad. Átnéztem a motort, sehol nincs szivárgás. A képen látható csatlakozók környékén közelről érezni a benzinszagot, de nincs szivárgás akkor sem, ha mozgatom a csatlakozókat.
Van különbség a max terhelhetőség,és a túl terhelt közt.Soha nem jutott eszembe,hogy pl nyergesen leengedjem a pót 6 kerekét,ha üresen húzom.Vagy rápumpáljak,amikor 24 tonnát viszek.Egyébként eredetileg az üresen pattogásról volt szó.Tudom,hogy egy motor szállító tréler más.De ha az már bakra ül,nyilván lengés csillapítás se lesz.Én már erről nem akarok veled tovább beszélgetni.
Tudod a megfelelő gumiabroncsnyomást? Valószínűleg senki sem, amíg nem tapasztalja ki a megfelelő nyomást az adott utánfutóhoz, terheléshez. A túlterhelés nem feltétlenül vezet stabilitás vesztéshez. Nem láttam még egy utánfutót sem oldalára felfestett nyomásértékkel. A gumikat a maximális nyomásra szokták pumpálni, nehogy meghajoljon jelszóval. Nekem a pattogás esetén a guminyomással variálás be szokott jönni. A pattogás általában a szükségesnél nagyobb nyomás esetén jelentkezik. Egyébként ezt a trükköt egy utánfutó kölcsönzős mondta el amikor útközben reklamáltam hogy pattog a futója. Gondold át mi a jobb: végigpattogni az úton, vagy kisebb nyomással stabilan haladni. Nem tudom hány túlterhelt szerelvénnyel pattogtál már. Egyébként mindenki azt csinál amit akar, meg amit tud, amíg ezzel önmagát és másokat nem veszélyeztet nincs probléma.
Én amit találtam ( mondjuk , K16-oshoz ) A Wunderlichnél van passzoló tartóval , meg a Puignál van univerzális , valhogy felbarkácsolható . Mást nem találtam... Nem túl olcsoak 50-és 40E ft-ok . Ha találsz jobb vételt , megoszthatnád itt , mert nekem is kellene...
Szükségmegoldásként a guminyomást kell csökkenteni amikor a rakomány pattog. Főleg túlterhelés esetén amikor a rugó összeül és a futómű a fix gumiütközőn felütközött, nincs más megoldás. Az abroncs tulajdonképp légrugó is. Ha túl kicsi lett a guminyomás, a benzinkutakon lehet levegőt is vételezni.
2 állásos motorszállító is eszetlenül pattogott még motorral a hátán is. Húztam házi keszítésű, laprugós utánfutót anno, ami úgy siklott, mint az álom, üresen is.
Meg barátomék csináltak bazi nagy 3 motoros utánfutót, ami szintén gyönyörűen futott.