Keresés

Részletes keresés

cliffgreen Creative Commons License 2025.08.29 -1 1 90638

Az E-gáz nem segít?

Előzmény: zöld_I (90637)
zöld_I Creative Commons License 2025.08.29 0 0 90637

Ott mi lehet a müszaki megoldás, siman van benne egy blipper és annyi? Azt hittem, lefele csak antihopping kuplunggal mükódnek ezek.

Előzmény: Bartolini (90634)
Attila170 Creative Commons License 2025.08.29 0 0 90636

Szia,

 

egyet tudok érteni veled... a klasszikus mondás, hogy akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is.

Másrészt: nem egy sporttárssal találkoztam, akik évi 20-25 ezer km-t mennek a motorral... de még ők sem érhették el a kardán garancia határt. Tehát nincs pontos infó, hogy mennyibe is fog kerülni ez a kardán történet. Legalábbis én még sehol nem láttam pontos számot.

Magánvéleméynem: a BMW ezt azért írta le, hogy mentesüljön a múltban felmerült visszahívásos történettől. De azt nem gondolom, hogy rosszabb anyagból gyártanák, mint eddig. És nem egy 100 vagy akár 200 ezer km-et futott BMW cikk van fent a neten és ilyen cseréről bizony nem írnak.

 

A GS nagy előnye, hog ya nagy darabszám miatt elég sok cég gyárt hozzá kiegészítőt és/vagy alkatrészt. Nem tartok nagy költségektől, mire kell, szerintem lesz kedvező megoldás. És itt most nem sufnituning-barkács megoldásokra gondolok.

 

 

Egyéb infó: ismerős most váltott 1250-ről... A szalonok 50.000 km fölött nem számítanak be motort. Tehát jó világ lett, nem akarnak használt motorokkal foglalkozni, annyira veszik az újabbakat.

 

Nekem másfél éve van 1300 GS. Előtte 1250 volt. Én nem bántam meg a cserét. 

 

Kinézet és hang: ez mind ízlés kérdése, amiről mindenkinek lehet saját véleménye, de ízlés dolgában felesleges vitatkozni.

 

üdv

Attila

Előzmény: zöld_I (90629)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.26 0 0 90635

Köszönjük!

 

A 21-es 18-as (17?) kerék mennyire jó aszfalton, jelentős a különbség az 1250-hez képest, vezethetőségben, könnyedségben? Az R12 G/S 230 kg-ja érezhető különbség az Adv-hez képest? Gondolom Fullgasnal voltatok. Bocs a sok kérdésért, csak nem tudom mikor tudok én is lejutni hozzájuk.

Előzmény: Bartolini (90632)
Bartolini Creative Commons License 2025.08.26 0 0 90634

Igen,fel-le.

Előzmény: zöld_I (90633)
zöld_I Creative Commons License 2025.08.26 0 0 90633

"A DOHC blokk persze finomodott nem olyan nyers mint a régi, de a nyorsváltója az valami zseniális."

 

Lefelé is van rajta gyorsváltó? 

Előzmény: Bartolini (90632)
Bartolini Creative Commons License 2025.08.25 0 0 90632

Az 1300 adv egy nagyon jó motor, érezhetően erősebb mint az 1250 főleg 5e. felett.

Nagyon sok jó újítás van rajta mint pl a távolságtartó tempomat, Asa.Szélvédelem nagyon jó, praktikus a menetközben állítható szélvédő.Valahogy az üléspozíció nekem nem tetszett, de lehet az alacsony ülés miatt mert az volt a tesztmotoron.A váltója nagyon jó is lehetne de nem az.Ha én belenyúlok nagyon szépen vált sokkal finomabb mint az 1250 gyorsváltója.Autómatába viszont nem tetszett, nagyon nagyokat ránt ami zavaró.Gondolom ezen még finomítanak majd azt meg kell várni.

Nekem a forma és a kinézet az ami nem megy át az ingerküszöbömön.Ja futóműzaj(mert tudom ez fontos kérdés:) kb ugyan az mint az 1250.

 

Az r12 g/s nekem nagyon tetszett.Kinézetre is bejött és ez egy nagy, magas motor.Mondjuk az urban gs -hez hasonlóra számítottam de egyáltalán nem az a kategória.A DOHC blokk persze finomodott nem olyan nyers mint a régi, de a nyorsváltója az valami zseniális.Már már tökéletesnek mondanám, a legkisebb erővel simán átbillenthető a következő fokozatba.Bárcsak az 1250-en is ilyen finom lenne.

Ez egy egyszemélyes motor, aki nem megy utassal és elég neki a teljesítmény annak jó választás lehet.Én max második motornak mondanám, mondjuk az alpokba nem ezzel indulnék.

Szélvédelem persze semmi és a pakolhatóság is korlátozott.Azt hiszem Horpa nevében is mondhatom, hogy nagyon jó volt motorozni vele.Nekem jobban bejött mint az 1300 gsa.

Nekem marad az 1250 gsa, sztem az 1300-al még érdemes várni.Főleg a váltó miatt, a forma meg izlés kérdése.

Dióhéjban ennyi a két motorról, mindenesetre jó volt ez a kis tesztelés...:)

Előzmény: Stenmark1 (90623)
Bartolini Creative Commons License 2025.08.25 0 0 90631

Embere válogatja...:)

Előzmény: zöld_I (90629)
cliffgreen Creative Commons License 2025.08.25 0 0 90630

Érdekességképpen osztom meg az elektronikus szinkronteszterrel mért görbéket mert korábban többször volt téma a szinkronizálás.

1150-en korábban sikerült jó és stabil szinkront állítanom, az 1200-nél az alapjárati motorok bonyolítják a képet. A szenvedő alany egy 2008-as GS.

Tavasszal nem volt jó a szinkron, jelentősen eltért a két henger, de sikerült beállítanom és most, 3ekm-rel később műszerrel is megnéztük a helyzetet.

 

Azért is érdekelt, mert az U-csöves manométer ugyan nagyon pontos (1mbar = 1cm vízoszlop) de a görbe időbeli lefutása nem látszik, amiből viszont lehet következtetni falslevegőre, nem záró szelepre.

Az eredmény szerintem hibátlan, amennyire meg tudom ítélni. Egyforma a két oldal, nem utal semmi hibás jelalakra.

A gyári tűrés (ha jól emlékszem) 15mbar alapjáratom, 20mbar emelt fordulaton. Ezen bőven belül van.

 

Amit csináltam:

- a gázbovden feszült, nem ment vissza az alapjárati ütközőre a fojtószelep, meg kellett lazítani

- a jobb oldali fojtószelep szorult zárt helyzetben, nem volt egyenletes körben a (fény)hézag

- mindkét fojtószelepet leszereltem, kitisztítottam, a jobboldali pillangószelep meg lett igazítva a tengelyen, így nem szorul

- a hengerfejben a szívócsatorna szerencsére tiszta (1150-nél nekem valamiért fekete dzsuva volt benne)

- a jobb oldali fojtószelepen a tiltott ütközőcsavart beljebb tekertem mert kicsit nyitni kellett rajta

- az alapjárati léptetőmotorokat Motoscan szoftverrel kalibráltam

- bovdeneket beállítottam hogy egyszerre mozduljanak a fojtószelepek

 

Szóval némi türelemjátékkal stabil eredményt lehet elérni, a léptetőmotorok sem zilálódnak szét.

 

Ennek ellenére nem olyan bársonyos az alapjárat mint az 1150-en, az sokkal szebben járt. A DOHC is sokkal szebben jár, szóval a 2008-asnak valami más hangolása lehet.

Főleg hidegen nyers a járása/hangja, de melegen is.

 

Akit érdekel, itt egy jó cikk:

https://motocat.wordpress.com/2020/03/23/fojtoszelepszinkron/

 

 

zöld_I Creative Commons License 2025.08.25 0 0 90629

Szerintem, 

ha belefér egy játékra 10+ millió, akkor a szervizköltségnek a vállrándítás/szemöldök emelés kategóriba kell esnie. 

Előzmény: Bartolini (90610)
R100 Creative Commons License 2025.08.23 0 0 90628

Én még csak rendeltem tőlük néhányszor, nagyon profi cuccokat forgalmaznak, de személyesen nem jártam náluk. Irigy vagyok!

Előzmény: Stenmark1 (90622)
Nem az a tipus..Kisleány Creative Commons License 2025.08.23 0 0 90627
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90626

Köszönöm a választ!

 

Érthető így, pláne ezen a km érzékeny piacon. Valamint feleslegesen kopik a drága gumi, és a kötelező szerviz sem olcsó. Nálam ezek a szempontok már nincsenek meg, szerencsére. Talán ez is visszatart az új vagy újszerű használt vételtől, mert ha merem rendesen használni, akkor már értékcsökkent lesz.

 

Jó motorozást bármivel!

Előzmény: Lbx (90624)
Panel csóró szopó Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90625

tILTANI KELL...

Lbx Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90624

Meglátjuk, merre megy az 1300, bár gondolom jópár évig marad a stílusa, profilképe - nekem igazából kinézetre nem tetszik; a sima GS elvesztette a markáns GS fizimiskáját szerintem - oldalról pont mint az NC750X nagyban -, a GSA eleve nem kell nekem, bár gondolom meg tudnék vele barátkozni, de túl nagy, túl sok, túl batár lett. A kofferkonzol-rendszer dobozok nélküli látványa számomra felfoghatatlan...

 

A második motor azért jött képbe mert van egy, ööö... nevezzük hobbynak, ami sok kilométert visz el, melynek egy része nem éppen az élvezetes motorozás (pl. autópályázás) - ez február óta 7ekm-t jelentett a Hondának, amivel a GS "életciklusát" gondolom kissé kitolni.

Előzmény: Stenmark1 (90621)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90623

Írhatnál pár szót az 1300 GSA, R 12 G/S kombóról, hogy mit váltott ki belőled, mi tetszett, mi nem. Nekem még egyikhez sem volt szerencsém, de tervezem. A Trophy pedig egyre jobban tetszik, most láttam arany felnivel, azzal még ütősebb szerintem, gratulálok hozzá.

Jó motorozást, egyszer megmutathatnád élőben!

Előzmény: Bartolini (90614)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90622

Köszönöm!

 

Ezek szerint a felújítás is szóba jöhet, azt hittem ez cserés.

 

Voltam megnézni hazafelé a Siebenrock R 80 St motorját. Sajnos érzésre túl picike nekem, aztán felültettek egy R 80 Gs-re, az már jobban tetszett méretre. A bolt nagyon profi, még annyi kétszelepes motort, ott csorgattam a nyálamat egy darabig, és a tulaj, vagy valami főnök be is engedett az ebédidő lejárta előtt, és meg is mutogatta a tuning dolgaikat. Gondoltam Rád, hogy ott Te is jól éreznéd magadat, még kívülről is egészen jól körbe lehet járni, üveg minden és ott állnak a vasak. Ja és mindez a 8-as autópályától egy köpésre.

Előzmény: R100 (90615)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90621

Azt hiszem az 1300-as szériánál még várni kell, amíg az első változtatások meg nem jelennek. Az első vizeseknél is hallani lehetett mindenféle problémákról, többen esküdtek, hogy megtartják a régit, de a változtatások beértek, az 1250 egy jó szériává forrta ki magát, és meg is hozta a sikert. Ma már alig látni nyugaton a lég-olajos szériát.

Gondolom, hogy a felmerült problémákat orvosolni fogják, már amire nagy a lázadás, a többit meg megszokjuk, már ha lesz esély még a vételre.

 

Már arra is gondoltam, hogy direkt sokkolják a vásárlókat a modellváltáskor, hogy még nagyobbat szóljon a dolog, a régiek alkatrész és szerviz munkáival úgyis szépen keresnek, és teszik ezt az újjal is, közben a használók ingyen tesztelik a gépeket, illetve még fizetnek is érte.

 

Mondjuk a vizes szériánál jó sokat gondolkodtak, amíg elismerték a kardán hibát, addig is sokat cseréltek, csak azt többségében a tulaj fizette meg.

 

Nekem érdekes, hogy nem jön be a két motor, még ha az robogó is. Mondjuk nem üzemszerűen kell a motor, rövid távra bringával megyek, szerencsére ritkán kell mennem Bp nagyfaluba, oda motorral megyek, pedig nem mindenhol férek el vele. Én úgy gondolom, hogy akkor is motorozok, és a kellemetlen oldalát, pl meleg, pedig viselem. Az Nc-t régebben én is próbáltam, sőt az Africa új DTC-jét is, és egyik sem jött be, akkor már inkább a robogó váltó.

Mostanában az elektromoson gondolkodom, talán abból egy CE04 lehet, hogy lesz, talán megférne a robbanómotoros mellett.

 

Jó motorozást mindenkinek!

Előzmény: Lbx (90619)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90620

Hát a képek tényleg elszomorítóak. Felmerül bennem, hogy akkor miért nem találtak ki a régebbi szériánál is valami szelepet, ami az esetleges vizet levezeti. Még ha fizetni is kellene érte, akkor is megérné, vagy fúrjak egy lukat alulra?! :-)

Előzmény: cliffgreen (90616)
Lbx Creative Commons License 2025.08.22 0 0 90619

Bennem is felmerült, hogy az előírt kardán csere előtt miért nincs ellenőrzés - mint ahogy az 1200/1250 szériánál be is vezették a 60e futásteljesítmny alatt.

Ha van módszer, amivel a hibát ki lehet szűrni, miért nem opció, hogy megnézik és az alapján a szerviz/ tulaj eldönti, cserél, vagy hajtja a következő inspekcióig. Ezzel a garancia is tartható volna - már amennyiben egy 60/80e futott motorkerékpár még garanciális.

 

Minden esetre nekem annyira nem tetszik az 1300 széria, hogy egyéb motorozásokra inkább vettem egy Honda NC-t, ezzel kicsit "pihentetve" a GS-t, mert a BMW-nél egyszerűen nem találok olyan modelt, amire az 1250 GS-t leváltanám (ha aktuális lenne, de szerencsére nem az). Elfogadom, hogy jobb az 1300, de amennyi pénzt adni kellene érte, nos abba nekem nem fér bele, hogy ez, vagy az ne tetszen rajta. Az R12 G/S-t szívesen vállalnám, vagy az R12S-t (sőt! mindkettőt, ha tehetném), de még a G/S sem nem váltja ki szerintem a GS-t.

 

Bónusz, hogy a Honda DCT, amivel egyszersmind rájöttem, hogy nem igazán kell(ene) a BMW ASA-ja sem (azt be kell valljam, hogy ez egy 2015-ös DCT, amin már bőven fejlesztettek azóta, tehát ha oda jutna a dolog, biztosan kipróbálnám az ASA-t a végleges döntés előtt).

T1OK3 Creative Commons License 2025.08.21 0 1 90618

Éppen tegnap zsíroztam meg az 1250 Gs-em kardánját, és levezetés képpen  egy 2007-es 1200 GS kardánját is. Hál istennek mindkettő bordái rozsdamentesek voltak.

Előzmény: cliffgreen (90617)
cliffgreen Creative Commons License 2025.08.21 -1 1 90617

a kép lemaradt

Előzmény: cliffgreen (90616)
cliffgreen Creative Commons License 2025.08.21 -1 1 90616

"Azért arra kíváncsi lennék, hogy az 1300-as szériánál, Magyarországon, 80 e km-nél, hányan fogják még szakszervizbe vinni a motorjukat!"

 

Sokan viszik BMW szervizelésre szakosodott szerelőhöz a motorjukat, akik, feltételezem, a gyári előírások alapján dolgoznak. És akkor nyilatkozniuk kell, mi legyen. Mivel nem tudom, a gyár szerint miért kell cserélni, miért nem lehet ellenőrzés alapján tovább használni, így nem tudom megtippelni, mit mondanak majd a szakik.

 

DOHC: nem tudom, van-e előjel, de nyáron két segélykérés is futott be facebook csoportba, hogy túra közben megszűnt a meghajtás, mégpedig a kardáncsukló-szöghajtás bordázott kötése adta meg magát. És rendszeresen szervizelt motorokról volt szó.

 

Szerintem nem véletlen, hogy 2013 óta a gyár 20ekm-kénti ellenőrzést és zsírozást ír elő.

 

Magam részéről mindenkinek azt javaslom 1150-től felfelé, hogy időnként érdemes a szöghajtásnál megbontani, a vízmentességet ellenőrizni, a bordáskötést megfelelő kenőanyaggal megkenni. (gyári zsír vagy  Sachs kupplunghoz való zsír 4200 080 050)

 

Az a baj, a szöghajtáshoz nincs pótalkatrészként tengely, ha megkopott, kompletten cserélni kell. Felújító műhely sem tudja javítani, nem veszik át.

 

Érdemes a képeket megnézni:

https://www.gs-forum.eu/threads/endantrieb-meiner-r1200-gs-defekt.124495/

 

Gyenge pont szerintem a gumimandzsetta - egy gumitömítés az én szememben nem teljes értékű, ha nincs rendesen odaszorítva. Az 1150-en még bilinccsel volt rögzítve - mint autóknál a féltengely vagy a kormányösszekötő gumiharangja - az képes rendesen tömíteni.

Ennél csak két felület közé szorul a harmónika, lényegében semmilyen szorító erő nincsen ... a műanyag körmök csak a helyén tartják - ezért is kell megkenni spéci anyaggal (víztaszító, de a gumit nem bántja)
Az enyémben is állt a víz, vettem új mandzsettát, de nem győzött meg, hogy jól a helyén van-e, meg tömít-e egyáltalán úgyhogy ősszel ellenőrizni fogom....

Előzmény: Stenmark1 (90613)
R100 Creative Commons License 2025.08.21 0 2 90615

Az enyém 120 ezernél tart, még bírja. Barátomnál 150 ezernél volt gond, de szó sincs az egész kardán cseréjéről, a keresztet cserélik. A ki/be szerelést megoldottuk, a kardán felújítás 70 ezer volt, öt munkanap alatt lett kész.

Előzmény: Stenmark1 (90613)
Bartolini Creative Commons License 2025.08.21 0 0 90614

11e.km-nél járok.Nagyon meg vagyok elégedve, tökéletes motor számomra.Úgy mondom ezt, hogy nemrég Horpával teszteltük az 1300gsa és r12g/s-t.Pár napja voltam a Leiernél egyik barátomnak volt kardáncsere az r1200 gs lc-ben.Ott mondták, hogy az 1300-nál előírás 80e-nél a csere ami fizetős.1M mondtak szervizre.Lehet ugrik a gari ha nem cseréled ki,nem tudom.Mindenesetre marad az 1250 gsa, formára is ez jön be, az új nem.

Előzmény: Stenmark1 (90611)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.21 0 0 90613

Azért arra kíváncsi lennék, hogy az 1300-as szériánál, Magyarországon, 80 e km-nél, hányan fogják még szakszervizbe vinni a motorjukat!

 

Ezek szerint már nem tudnak tartós kardánt gyártani, vagy nem erre a hosszra és teljesítményre, mert az mindkettő jelentősen megnőtt. És persze a terepes igénybevétel sem tesz neki jót, mert szerintem inkább az tesz be neki, mint a hosszabb rugóút (mert a többi vizes boxernél alig jött elő a gond)

 

Hát, érdekesen fog alakulni a használt piac az 1300-as szériánál, de ez nyilván a mostani tulajokat nem, vagy csak nagyon kis százalékban érinti, mert úgyis eladják addig.

 

Valaki megmondhatná, hogy a Dohc Gs-nél hogyan van ez, vagy mi a jele a cserének. Az enyémbe 113 e km van, akkor ott mi van?

 

Jó motorozást mindenkinek!

Előzmény: cliffgreen (90612)
cliffgreen Creative Commons License 2025.08.21 -1 0 90612

"Igazad van, ebben az 1250 gs nél jobban kezelték a kardán problémát."

 

Kénytelenek voltak. 2022-ben rendeltek el nagy kardánellenőrző akciót a 2013 utáni modellekre a vevői meghibásodások miatt.

Mivel ezek szerint arra jutottak, hogy nem tudják tartósan megoldani a problémát, ezért 2023-ban előírták a 60ezrenkéni cserét, de hogy ne legyen nagy felháborodás, ezért ingyen.

Ugye ez egy utólagos módosítás a karbantartási tervben.

 

Az 1300-as 2024-ben jelent meg, így ott előre beleírták a cserét 80ezrenként a karbantartási tervbe, és így természetesen már nem ingyen. 900-1000 eurót ír a cikk....

 

https://www.motorradonline.de/ratgeber/kardan-wechsel-700-000-bmw-motorraeder-und-r-1300-gs/

 

"Szerintem nem kötelező 80 e km-nél cserélni a kardánt, vagy többen el fogják szabotálni."


Fixen benne van a karbantartási tervben - 283. oldal a kezelési utasításban.

Lemondhatsz róla, gondolom, de kérdés, megkapod-e a szervizpecsétet, árulhatod-e vezetett szervizkönyvesként a motorodat?

Vagy ha veszel egyet 90ekm-el, és beviszed a szervizbe, hogy legyen pecséted, el akarják-e végezni az elmaradt cseréket, hiszen csak úgy tud a munkájára garanciát vállalni?

 

https://manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern/IN/BA-INTERNET-COM/PDF/R_0M21_RM_0223_00.pdf

 

 

Előzmény: Stenmark1 (90611)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.21 0 0 90611

Igazad van, ebben az 1250 gs nél jobban kezelték a kardán problémát. Szerintem nem kötelező 80 e km-nél cserélni a kardánt, vagy többen el fogják szabotálni. Úgy tudom erősebbre gyártották, mint az 1250 nél. A Dohc-nél sincsen előírás, hogy mikor kell cserélni, azok 100 + is kibírnak.

Ezzel még nem tudtál elriasztani, a motorozás egy drága hobbi, tudomásul kell venni.

 

Hogy a két véglet is érdekel, most No-ban a retró vonalat néztem meg hazafelé. Egy R 80 St, R 80 Gs, és egy R nineT Urban Gs volt a célkeresztben. Hát Az St túl kicsi motor, az R 80 Gs már érdekes lehet, jobb is a palalever és az izmosabb első teló miatt, de a szép példányok drágák, az már a Dohc ára, ami egy sokkal jobb motor. Az R nineT Urban Gs már érdekes lehet, ahogy Horpa fogalmazott, abban nincsen futómű, hát próbálnom kéne egyet, de az is inkább tetszik, mint hogy jó motor lenne (meg egyszemélyes). Azt hiszem, ha mégis rászánom magam a külföldi vételre, akkor egy R 1250 GSA-t kell hoznom, kevés km-rel, mert azt biztosan elvinnék, ha mégsem tetszene. Egyszerűen nem is láttam mást, csak 1250 Gs-t, az ma a legmenőbb a túrázók körében, na egy 1200 Gsa és egy Dohc is volt, meg egy-két régi Rt.

 

Mennyit hajtottál bele a Trophyba, meg vagy elégedve vele?

 

A sör azért jár, ha találkozunk, mert legalább megpróbáltad a lebeszélést!

Előzmény: Bartolini (90610)
Bartolini Creative Commons License 2025.08.20 0 0 90610

Szia!

Nézz meg majd egy 80e.-es szervízszámlát, hátha az sikerül lebeszélni...:)

Előzmény: Stenmark1 (90609)
Stenmark1 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 90609

Köszönöm a választ!

 

Hát amit a hangról írsz, az összevág a The Short Man on a big enduro véleményével, aki megjárta vele a Pamirt, és a legnagyobb kifogása az újjal, talán a hangja szintén. Az a helyzet, hogy erre viszont az átlagnál érzékenyebb vagyok, mert az első vizesemet (2017 Gs) ezért adtam el, aztán mégis lett 1250 Gs-em, ami sokkal jobb volt, de mégsem tartottam meg, most Dohc 1200 Adv van. Valami könnyebbet szeretnék, és a könnyedség ezek szerint egyértelműen előny lett, most már csak a próba van hátra, hogy az a zajt menet közben hogyan viselem.

 

A fene enné meg, nem sikerült lebeszélnetek az 1300 Gs-ről :-)

 

Jó motorozást mindenkinek!

Előzmény: kiskerék66 (90596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!