Keresés

Részletes keresés

Joe 011 Creative Commons License 30 órája 0 0 51256

https://drive.google.com/drive/folders/1aH9BVPL7j6yZF_Vi-8pet-1h89YfGpTp

Ezekre a képekre gondoltál? Vagy talán van több is? 

Előzmény: default6 (51252)
Joe 011 Creative Commons License 1 napja 0 0 51255

Köszönöm. Olaj volt benne valamennyi. Lassan szivárog a szárnyas anyánál. Gondolom. Új tömítés majd segít rajta. Viszont a képen (nem) látható csapágy tropa. Ez nem tett jót a fogaskerekeknek sem. Nem bírom szétszedni. A tengelyt bentről kifelé kell kiütni? Van még ott valami ami elkerülhette a figyelmemet? 

 

 

Előzmény: default6 (51252)
FeZ_ Creative Commons License 1 napja 0 0 51254

Szia ! 

Lehetek szemtelen és esetleg elkérhetném én is ?

 

Előzmény: default6 (51252)
mérnökferi Creative Commons License 1 napja 0 0 51253

Elküldenéd nekem is? E-mail címem nyilvános.

Előre is köszönöm!

Előzmény: default6 (51252)
default6 Creative Commons License 1 napja 0 0 51252

Van rengeteg képem E1N Norton, lakatszekrény, főorsó szétszedésről. Egyszer talán Csuhás fel is töltötte az irodalmak közé, de ha rám írsz megosztom. Az a vonóékes ABC váltó sok bajt okoz, pláne ha olaj se volt benne régóta.

Előzmény: Joe 011 (51249)
Jani301 Creative Commons License 2 napja 0 0 51251

Kicsit jobban utánakerestem ,az csak sima áttétel váltó .

 

Előzmény: Jani301 (51250)
Jani301 Creative Commons License 2 napja 0 0 51250

A gépet konkrétan nem ismerem .

De rákerestem a norton rajzára .

Láttam benne egy csúszóreteszes 3 fokozatú váltót , az lehet a menettípusok közti váltás ?

Ha igen akár a csúszóretesszel is lehet gond ,de ez csak egy tipp .

Előzmény: Joe 011 (51249)
Joe 011 Creative Commons License 3 napja 0 0 51249

Ez mind igaz. A Nortont csak most akarom megbontani, ha nem megy másként. Ugyanis ha ZOLL kerekekkel mm- re álitva a menetváltókart működik az előtolás oda vissza. A vezérorsó és a vonóorsóval is.

 

Előzmény: szakmókus (51243)
MUM.21 Creative Commons License 3 napja 0 0 51248

Köszönöm az infókat ....

 

Üdvözlettel  MÜM.21

mérnökferi Creative Commons License 3 napja 0 0 51247
Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 3 napja 0 0 51246

Ha ritkán használod akkor nem kell olajozó, ilyenkor használat előtt egy két olajcseppet szoktak a levegő bemenő csatlakozóba cseppenteni.

Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 3 napja 0 0 51245

Google "pneumatikus szerszám olajozó" azután válassz egy neked tetszőt.

Előzmény: MUM.21 (51244)
MUM.21 Creative Commons License 4 napja 0 0 51244

Szia Csuhás !

 

Köszönöm ! Rövidzárlat volt ....

Van ötleted hol tudnék hozzá  venni olajadagolót ? Ha jól tudom kell hozzá .

 

Köszönettel   MÜM.21

Előzmény: Csuhás (51241)
szakmókus Creative Commons License 4 napja 0 1 51243

"Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben?"

 

Az irányváltó karnak nem sok köze van a Noton szekrényhez kapcsolódás szempontjából(nem is azon helyezkedik el) illetve a második képen nem a Norton szekrény látható hanem a lakatszekrény.

Ha a mentorsó megáll az inkább a vezér-vonoorsó váltó kar nem megfelelő reteszelődéséből adothat. (nekem ezt a kart ki kell támasztanom menetvágáskor, hajlamos szétkapcsolódni,ekkor megáll a menetorsó ami menetvágáskor nem túl hasznos.)

 

Előzmény: Joe 011 (51242)
Joe 011 Creative Commons License 5 napja 0 0 51242

Ismerkedtem. A táblázat szerint ZOLL menet előtoláshoz voltak felrakva a cserkerekek. A menetváltó kart is oda kapcsoltam, tehát jobbra. Legnagyobb meglepetésemre a szán elfele indult el.

Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben? 

Tisztitás elött.

Csuhás Creative Commons License 5 napja 0 0 51241

"Hogy volt meghajtva ?"   Sűrített levegős hajtású csiszolónak látszik. 

Előzmény: MUM.21 (51239)
MUM.21 Creative Commons License 6 napja 0 0 51240

Szia !

 

Üdvözlet a csapatban !

Igen , sokan segítenek itt ... Tegyél fel képet a szerzeményről ...

 

Üdvözlettel  MÜM. 21

Előzmény: Joe 011 (51238)
MUM.21 Creative Commons License 6 napja 0 0 51239

Sziasztok !

 

Pár érdekesség ...

 

87 éves barátom Édesapja készítette a képeken látható két mérőeszközt .

 

Az órás furatmérőt egy használt mérőóra segítségével készítette . Autómotorok csapágyazásával foglalkozott és vonalfúráskor használta ezt a kis intót ...

 

Ilyen szerkezetet tátott már valaki ?

Hogy volt meghajtva ?

 

Üdvözlettel  MÜM.21 

 

Joe 011 Creative Commons License 6 napja 0 0 51238

Tisztelt Uraim!

Teljesen kezdő, E1N eszterga terén. Használtam Proma 500-ast, de most szereztem egy veteránt.

Olvasgattam a fórumon pár hozzászólást, mégis tanácstalan (hülye) vagyok. Ismerkedés fázisában sok kérdésem vár válaszra, személyes tapsztalatra. Kérdezhetek?  Van egy kis időtök rám, kis tudatlanra is? Szivesen tanulnék alapdolgokat a szakiktól.

Csuhás Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51237

Egyszer, egy frekiváltó tesztelésnél az asztali köszörűm motorját használtam. Kis fordulaton a szemem sarkából mozgást láttam a motoron. Közelebbről nézve látszott, hogy a mágnestér forgásának ütemében felágaskodtak illetve elfeküdtek a házra hullott forgácsok. Ennek alapján gondolom, hogy a motort a végével egy iránytű fölé tartva van annyi szórt mágneses tér hogy vígan forogjon tőle az iránytű.

Előzmény: rferi (51234)
ruzsa janos Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51236

azért egy aszinkron motorról nem akkora mutatvány levenni a pajzsot.

Egy ismeretlen motornál amúgy is levenném, egy használtnál meg 90%, hogy csapágyat kell cserélni :)

Én csak egy lehetőséget írtam. A masik megoldás, amit más is írt, frekiváltóval pl levett áramerősséggel meghajtani, és kipróbálni. Ha egy fázistekercset fixen bekötünk, a másik kettőnek összesen 4 kombinációja van, abból 1 lesz jó, ami a szinuszok nulla eredőjét adja, a másik harom meg nem lesz jó, nem lesz egyenletes a motor forgása, zúgni fog.

Előzmény: rferi (51234)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51235

Titok nem maradhat titok :)  

Találtam hasonlót ,de még nem tudom mi lehet .

De találtam valamit ,nem csak én vagyok eszement :)

Előzmény: jalpar (51233)
rferi Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51234

Hova teszed be az iránytűt egy bezárt motornál?

Előzmény: ruzsa janos (51231)
jalpar Creative Commons License 2024.04.09 0 1 51233

Némi késéssel, de beszámolok a fiammal közös titán-farigcsálós projetről.

Ez lett a végeredmény (kettőt kellett gyártani belőle):

 

A fenekében ott van az M6-os menet. Jól megszenvedtünk vele. Próbálkoztam háromféle fúróval, mind használatlan, és top minőség:

(1) Alumíniumra való gépi, zsákfuratra (2) acél gépi zsákfuratra (3) 3 fokozatú kézi. Az (1) volt a legrosszabb, de a (2)-t se bírtam belehajtani. Végül sok kibehajtással a kézi fúróval értem célt.

Az az érdekes, hogy (főleg a gépi) fúró úgy meg bir szorulni, hogy kifele se hajlandó jönni, úgy kell kiimátkozni. Nagyon fontos, hogy egy pillanatra se álljon meg a fúró. Mintha a tapadási erő sokkal nagyon lenne, mint a súrlódási, hiába a kenés. Ezt a megszorulést két dologra vezetem vissza: (1) igen ruganyos anyag ez a titán és (2) jó nagy a hőtágulása, menetfúráskor pedig meglepően felmelegetett pedig kézzel tekertem.

 

Hogy mire való ez a valami, azt ne kérdezzétek - aki meg felismeri, az ne mondja.

Mindenesetre 6.4° kúposság van benne és a bemarás is 2.3°-ban vékonyodik.

 

 

Ez itt a kéziszán kiórázása:

 

 

és a kúp esztergálása:

 

 

Ez meg a marás órázása és a marás:

 

 

A végén levő csapot vastagabbra hagytuk, hogy merevebb legyen a befogás a maráskor. Ennek ellenére mart felület nem lett a legszebb, beremegett az anyag. Mind mondottam, igen rugalmas a titán.

 

Ezután jött a csap elvékonyítása és egy M6 külső menet ráesztergálása. Ehhez csináltam egy keményfém menetkést:

 

 

A gyári, lapkás (balos) menetkés nem fért volna el a forgócsúcs miatt, nem is olyan éles, mint ez.

 

A menet gyönyörű lett. Nem tudom, hogy a keményfém kés miatt, vagy mert a titán egy jó anyag, de nagyon szép lett a felület, mindenféle utólagos simítás nélkül:

 

 

Végül kapott egy kúpos letörést, ehhez meg át kellett szerelni a kéziszánt:

 

 

 

Az esztergálást alumíniumhoz való Kolroy lapkákkal csináltam.

Sokkal könnyebben esztergálható, mint ahogy híresztelik.

Ha új a lapka, akkor viszi, mint kés a vajat. Kézi előtolással is gyönyörű tükrös felületet ad.

 

Csuhás Creative Commons License 2024.04.09 0 0 51232

Így van, talán ez a leginkább bolondbiztos módszer.

Előzmény: ruzsa janos (51231)
ruzsa janos Creative Commons License 2024.04.09 0 0 51231

Nem olvastam el, de leírnám az én verziómat. Egy póluspáros motornál ugyebár fázistekercsenként két mágneses pólus van, egymással szemben. Az egyik az észak, a szembeni a déli.

Ha "normál" polaritassal kötöm kis (pl 12v) egyenfeszültségre az egyes tekercseket (mondjuk 1-re a pluszt, 2-re a mínuszt, akkor az így létrehozott egymás  melletti pólusok azonosak lesznek, tehát ha beteszek egy iránytűt, akkor az első tekercset táplálva beáll valahová, a másodikra elfordul 60 fokkal, a harmadikra TOVÁBBFORDUL hatvan fokkal. Ez történik a három fázisú betáplálásnál is. Ha nem így történik, akkor az adott tekercset fordítva kell bekötni.

Ha ezek után az összes 1-es lábat összekötöm, akkor van egy csillagba kapcsolt motorom.

Szerintetek?

 

Előzmény: Csuhás (51230)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.09 0 0 51230

Köszi! Feldobtam a kérdést a "sárga" fórumon is, ha érdekel a dolog olvasd el az ottani válaszokat is: https://forum.hobbycnc.hu/topic.php?topic=200

Előzmény: rferi (51229)
rferi Creative Commons License 2024.04.09 0 0 51229

Nnnna!

A kollégákat megleptem ezzel a dologgal, merthogy nem úgy van, ahogy gondolták.

A motoron egyetlen tekercs kivezetéseit megcserélve a motor forog ugyan, de egyrészt lassabban, másrészt morogva. Az egyik fázison nagyobb az áram, mint a másik kettőn - szvsz így hajtva  a motort elég gyorsan le lehet égetni.

 Az így létrehozott fázishiba miatt a három tekercsáram vektoros összege nem nulla, amiből a baj ered. Ez az áram egy rossz gerjesztést hoz létre a motorban.

 

Hosszú tesztekre nem volt időm, de a téma még érdekel, szóval vissza fogunk térni rá.

Szerintem egy trafóból kisfeszültséggel megtáplálva az egyik tekercset, és szkóppal nézve a másik kettőn a jelet, megállapítható lesz, melyek az azonos - kezdet vagy vég - kivezetések. Az, hogy egy adott tekercsen  melyik a kezdet és melyik a vég, az ugyan nem, de az nem is érdekes valójában.

Előzmény: Csuhás (51225)
default6 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51228

A szkópot a bemenő jelről triggereled és a másik csatornát a feltételezett polaritással csatlakoztatod a vizsgált tekercsekhez. Osztott tekercselésű zene kimenőtrafót vizsgáltunk így.

Előzmény: rferi (51221)
default6 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 51227

Jó gondolat, köszi.

A kis tusírlappal nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy egymással szögben lévő síkokat fogok előállítani mégis

Aztán arra jutottam, hogy a kapcsolódoboz felőli oldalt teljesen leszedni nem okoz semmiféle gondot, igy egyik oldalrol jól rá tudom csúsztatni.

Elsőre ilyen, nem történt baj. Oké, sok a festék de területekre voltam kivancsi nem pontokra. A doboznál -8 század, középen inkább -10ek, a masik szélen a folt közepe -12 de ott van -20 a legszélén. Tehát kicsit dönteni is kell még a dobozos vég rovására. Szerintem -15 ig lesz idegrendszerem hozzá. Minden nap váll nap, meg tricepsz.

Előzmény: rferi (51216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!